Recenze (143)
Co kdyby...? - What If... the Watcher Broke His Oath? (2021) (epizoda)
Výborné zakončení série. Skvělá akce i vizuál, fajn postavy pospolu a jistá dávka nostalgie k tomu.
Kdo seje vítr (1960)
Vynikající snímek. Spencer Tracy a Fredric March naprosto skvělí, ve vedlejší roli mě hodně bavil také Gene Kelly. K samotnému obsahu filmu - jak údajně kdysi řekl Albert Einstein: "Pouze dvě věci jsou nekonečné. Vesmír a lidská hloupost. U té první si tím však nejsem tak jist." Fanatismus a pocit práva na univerzální pravdu je zkrátka špatný v každé podobě, bez ohledu na to, které náboženství ho zrovna přináší.
The Morning Show - Série 1 (2019) (série)
Vynikající Billy Crudup a vynikající Reese Witherspoon. Velmi kvalitně zpracované.
Kdo přežije - Mikronésie (2008) (série)
SPOILER ALERT. Výborná série. Díky návratu starých známých to bylo velice zajímavé a to co holky předváděly po sloučení mě osobně hodně bavilo. Jen nechápu, že byli někteří borci tak neskutečně naivní, že jim ve všem skočili na špek. Vítězka naprosto zasloužená, podle mě nebylo o čem debatovat, Parvati jako jediná předvedla, že má koule udělat to, co je potřeba. A ve správný čas, kdy je to potřeba udělat. Amanda naproti tomu asi celou dobu spoléhala, že se sveze s Ozzym a za celou hru nepředvedla vůbec nic navíc, takže nechápu, že se vůbec dostala tak daleko. Odchody ze zdravotních důvodů nikdy nevidím rád, ale nedá se nic dělat...obzvlášt u Jonathana mě to ale mrzelo, myslím že by tam ještě něco předvedl. Koncept Fans vs. Favorites mě každopádně bavil.
WandaVision - Nyní barevně (2021) (epizoda)
Elizabeth Olsen je v tomto seriálu naprosto kouzelná a navíc jí to s Paulem Bettanym opravdu výborně funguje! Zatím mě WandaVision hodně baví, tak snad to tak bude pokračovat.
Panství Downton (2010) (seriál)
Zazvonil zvonec a...Na jednu stranu jsem rád, že seriál skončil v podstatě na vrcholu svých sil a že nedojde na moment, kdy bych si třeba začal říkat, že už mě to moc nebaví. Takhle opouštím panství se silnými zážitky a pocitem, že to nakonec všechno dobře dopadlo. Ocenit musím především výbornou výpravu seriálu, díky které vše vypadalo realisticky. Zajímavé postavy a události byly samozřejmostí. Nejoblíbenější postavy: Mary (Michelle Dockery), Cora (Elizabeth McGovern), Violet (Maggie Smith) Thomas (Rob James-Collier), Rose (Lily James).
Gentlemani (2019)
Musím říci, že jsem si sledování filmu "The Gentlemen" velmi užil. Poněkud pomalejší rozjezd naštěstí netrvá moc dlouho a poté už je to velkolepá jízda. Matthew McConaughey je charismatický a vynikající jak je zvykem, plusové body tady dostává také díky své lepší polovičce, kterou ztvárnila kouzelná a elegantní královna Michelle Dockery. Pozornost na sebe ale strhává hlavně duo Grant - Hunnam. Ti rozjeli na zahradě opravdu luxusní grilovačku a jejich rozhovor, jakžto i další počínání Charlieho ve filmu, je skvělým a zábavným zážitkem. Líbil se mi styl vyprávění, který Ritchie zvolil, i některé drobné detaily (např. Arsenal nebo hip-hop na youtube). Opravdu povedená komedie, které ovšem nechybí styl. A to už se dneska tak často nevidí.
Zelená míle (1999)
Ani sám nevím, proč jsem shlédnutí tohoto filmu tak dlouho odkládal. Ale nyní, když poslouchám závěrečný hudební doprovod a sleduji titulky, ani nedokážu popsat své pocity. Jen málo filmů ve mně probudilo takové emoce a zanechalo mě sedícího ve tmě na posteli neschopného pohybu a nahlas vyřčeného slova. Velmi stručně a výstižně - Mistrovské Dílo. „Mostly, I'm tired of people being ugly to each other. I'm tired of all the pain I feel and hear in the world every day. There's too much of it. It's like pieces of glass in my head, all the time."
John Wick 3 (2019)
Nebýt zakončení příběhu Avengers a znovuoživení Lvího Krále, byl by třetí John Wick filmem roku. Bude se tedy muset spokojit s titulem „jeden z nejlepších filmů roku“ a „zatím nejlepší snímek série“. Parabellum začíná tam kde dvojka skončila a pokračuje také ve stejném stylu. To znamená zajímavé lokace, vybroušené akční a bojové sekvence a kvalitní herecké výkony. Zmínit musím Halle Berry, která mě potěšila snad nejvíc z celého filmu. Oproti prvním dvěma dílům mi to připadalo jako ještě trochu větší řežba. Akce je opět velmi stylová a navíc mě tvůrci překvapili několika vtipnými momenty (jako například soutěž ve vyměňování zásobníků, ve které jako trest za prohru následuje smrt). Tempo moc neupadalo a i závěr dobře navnadil na další pokračování. Morpheus a Neo spolu můžou jít znovu do války, tentokrát ovšem v jiném hábitu.
Domek z karet - Série 1 (2013) (série)
První série House of Cards nabízí špičkové politické drama, jehož velkou výhodou je seriálový formát. Postavy mají dostatek prostoru pro vývoj, tvůrci se pro změnu nemusí bát chvílemi zvolnit tempo a věnovat třeba celý díl událostem odehrávajícím se mimo Washington. Nejsilnější kartou Netflixu jsou v tomto případě výborně charaktery, kterým samozřejmě vévodí Frank Underwood alias Kevin Spacey, nový král americké politické smetánky. Zosobněná elegance v podání Robin Wright po jeho boku je dalším pozitivem, stejně jako Kate Mara, Mahershara Ali nebo Sandrine Holt. Velké množství zajímavých událostí, zvratů, zákulisních spiknutí a politických soubojů dělá z House of Cards ohromně zábavnou podívanou. A i přes to, že v některých dílech první sezony jsem jisté drobné nedostatky odhalil, celkově se jedná o vysoký nadprůměr v rámci novodobé seriálové tvorby.