Recenze (7 461)
Ježíš (1979)
Nejedná sa o žiadny biblický klenot, dokonca sa nebojím napísať, že ide po filmárskej stránke o podpriemerný snímok. Ktorý sa ale snaží verne zobraziť život Ježiša...no život...skôr jeho kázania, zázraky a predurčený osud. O osobnosti Ježiša sa divák nedozvie ani za piaď. Záver s netradičným kázaním rozprávača, ktorý lákal hriešne ovečky k pastierovi, znel skutočne prapodivne.
Komando budoucnosti 2 (1990)
Dvojka sa nesie presne v duchu jednotky. Aj tu Tucker alias starý pupkatý Carradine vo frajerskej roli, ktorá mu vôbec nepasuje, páli svojim rýchlym kanónom ostošesť. Subtematika cestovania v čase bola aspoň aká-taká vzpruha inak nudného lacného akčňáku. Nepomôže tu ani niekoľko málo ''kúlových'' hlášok.
Vampirella (1996)
Priblbé sci-fi o upíroch z inej planéty s veľmi slabými špeciálnymi efektami, antilogizmami, trápnymi akčnými scénami a výsmeškuhodnou hlavnou predstaviteľkou.
Disturbia (2007)
V pohode oddychovka na toľkokrát omieľanú tému "sledujem vraždu/podozrivého cez okno svojho domu". Škoda, že väčšinu filmu tvorí tínedžerska táranina a trilerových prvkov sa divák dočká až posledných 15 minút. Po hereckej stránke iba slabý priemer, nikto neurazí, ale zďaleka ani neosloví. Akurát bolo divné vidieť takú kočku ako je Mossová v roli matky dospelého fagana.
Neporazitelný: Vykoupení (2010)
Trojka sa nesie presne v duchu dvojky. Nič prevratné, s kvalitou a logikou sa nepárajú, ale na druhej strane v rámci žánru obstojí, hlavne teda čo sa týka súbojov. Tie efektné, dokonca aj efektívne, aj keď iba na prvý pohľad. Podrobnejšia analýza im veľmi nevonia. Príbeh je až treťoradý a tak k nemu tvorcovia aj pristúpili a od začiatku sa ide na vec. Zmena je iba to, že zlosyn z dvojky sa mávnutím prútika stáva klaďasom, ktorí si hľadá čiernych kamarátov, aby si s nimi dal príjemné tréningové rande v kameňolome.
Útěk ze Sibiře (2010)
Zápletka je síce predvídateľná a divák si ľahko domyslí, že sa hl. hrdinom cesta 'vydarí' a že asi nedôjdu všetci, ale aj tak ma to v podstate bavilo. Aspoň teda do 2/3 príbehu, keď to malo svižnejšie tempo a divák bol v miestami v napätí. Po prechode na púšť a ztrate postavy potetovaného Farrela však film ztratil tempo a takmer 130 minútová stopáž dala o sebe poriadne vedieť. Chválim peknú kameru a zakomponované prírodné scenérie.
Zákon města (1984)
Nudnejšie nízkorozpočtové postapokalyptické béčko so slabou akciou, ktoré sa hrá na niečo viac. Že sa tam ukázal taký herec ako Earl Jones bolo preto pre mňa prekvapením.
Kokuhaku (2010)
Remeselné spracovanie je na vysokej úrovni, rovnako tak typologizácia postáv a vykreslenie ich charakterov. Vizuál sa tiež snaží o dokonalosť, aj keď v tomto filme nie je skoro vôbec podstatný, tým pádom zbytočný (spomalené pohyby, kvapky dažďa a pod). Podstatný je iba príbeh. Ten je bohužiaľ príliš vykonštruovaný, miestami chaotický snažiaci sa o doplnenie subpríbehov jednotlivých postáv a nakoniec aj málo uveriteľný, s cieľom šokovať pozmenením zápletky každú polhodinu. Na to, že sa vo filme odohrajú 3 vraždy, je počet dospelých postáv minimálny a až na tú učiteľku nepodstatný, čo je na škodu.
SpongeBob v kalhotách: Film (2004)
Celkom prekvapenie. Oproti svojmu novšiemu dlhometrážnému bratovi je tento fakt vtipný. Naviac, humoru je dostatok, rovnako ako viacerých dobrých nápadov, akcie a hlášok. Na mierne nesympatickú a jednoduchú animáciu si už pomaly zvykám. Použitie Hasselhoffa na konci bolo však riadne mimo.
Ošin (2013)
Treba opäť priznať, že Japonci vedia robiť dojáky. Chudoba, bieda, pokora...ale všetko v cnosti, loajálnosti, nezlomnosti a húževnatosti. 7 alebo 8-ročné malé telíčko a čo všetko unesie a ako sa stavia k zodpovednosti. Naviac, ak v hl. detskej roli to dievčatko zahralo takto uveriteľne. Trochu je to síce nevyvážené - jedna smutná udalosť strieda druhú, jeden problém zasa ďalší, malé dievča je na svoj vek až príliš bystré a vnímavé, ale ak má niekto chuť na silnú melanchóliu, odporúčam.