Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Horor

Recenze (554)

plakát

Polibek od Putina (2012) odpad!

Žrádlo pro ovce - typický dokument, který se hodí na festivaly typu 'Jeden svět'. Lepší důkazy a argumenty postrádá, ale přináší to všechno, co ti maximálně zaujatí diváci chtějí slyšet. Úžasné je, když se v "dokumentu" zachycuje rozhovor s mladou holkou - drsnou odbojářkou, která šla v noci po ulici a najednou dostala divný pocit - o tom se tam seriózně baví. Zřejmě je to další důkaz hrůz v Rusku (alespoň pro jednosvěťáky, pro ty ostatní je to jen další výlev, který by mohl pocházet od mnoha lidí z mnoha koutů světa, nic víc). Stejně tak, když je Máše, jako čelní představitelce určitého hnutí doporučeno, aby se přestala stýkat s protistranou nebo aby si vybrala, kam se chce vlastně přidat ... to má být opět důkaz tyranie? To je zcela normální praktika u nás i u dalších států a jakmile se politik začne příliš zaplétat s opozicí, už o tom ví celá republika a dotyčný má ve své straně co vysvětlovat.. Nic nového, jen zde z toho opět dělají drama (mimochodem Máše je vzápětí opět nabídnuta funkce mluvčí). Máša je vcelku rozumná postava - na rozdíl od jiných nedělá ukvapené závěry, ale je stále zneužívána a její výpověď překrucována. Stejně jako v rozhovoru s Olegem, kdy řekla že opustila hnutí, ale ne z nějakých konkrétních důvodů - Oleg to okamžitě překroutil a začal jí vnucovat své názory. Její hlavní výhrada k hnutí padla třeba na téma 'nepřátel Ruska' - přišlo jí špatné ukazovat veřejně lidi, kteří Rusku uškodili. Je opět zvláštní, že se toto týká Ruska a má to něco dokázat, protože i u nás by lidé nejraději pranýřovali všechny zmetky a západ také hrdě ukazuje své nepřátele. Jen v Rusku zřejmě jde o něco extra. Kdyby stejný dokument se stejným typem "důkazů" natočila protistrana, bylo by to okamžitě označeno za propagandu. Kdyby to samé vzniklo na západě, dostalo by to nálepku 'konspirační teorie'. To jen v Rusku je to bráno jako dokument, byť tam bez důkazů plácají co je napadne. U nich byl hlavním tématem útok na novináře - samozřejmě protistrana má i bez důkazů jasno a i kdyby útočníci byli opravdu z hnutí Naši, závěry z toho vyvozované jsou zcela chybné. Rád bych viděl reakci na dokument, který by zachycoval útok Romů a na jeho základě i bez vyšetřování utvářel závěry a ukazoval zrůdnost všech Romů. Oleg mimochodem vyhrál nějaký soudní spor proti oponentovi - samozřejmě to tam padlo jen jako zmínka, ale je mi záhadou, jak tak utlačovaný novinář v naprostém diktátu mohl vyhrát nějaký soud u zajisté zcela podjatého soudu. Zajímavé je, že třeba dokument Uloupené Kosovo neprošel, toto však ano.. Rád bych viděl reakci diváků, kteří toto tak bezmyšlenkovitě hltají, na nějaký dokument o praktikách západu - předpokládám, že většina z nich by jen těžko uvěřila nebo by se zhrozila, každopádně ti moudřejší z nich by přehodnotili vztah k takovýmto dokumentům.

plakát

Rallye smrti: Peklo na zemi (2012) 

Další ždímačka už tak dosti prostinkého nápadu. Tentokráte je to díl Rallye Zamříž-Dakar. Kromě prostředí a některých velmi solidních záběrů je to velmi hloupý film s ještě hloupějšími dialogy. Filosofování nečekám, ale aby každý druhý záběr působil jako laciná reklama nebo vysvětlivka pro toho nejtupějšího diváka (naváděné střely), to se mi dosti příčí. Zvláště když je to tak násilně podáváno. Trejo se baví s Frankem o soupeřích a po každé druhé větě je tu akční záběr - reklama. Co to má být? To rovnou mohli ukázat soupisku, charaktery postav, charakteristiky zbraní atd a nemuseli se párat s nějakými dialogy. No a ten zbytek rozhovorů? Skoro by se dalo říct: co slovo - to perla. Proč tam rvou intouše, který vysvětluje mexickému buranovi historii závodů? Proč tam rvou raketu, jejíž dráha letu nápadně připomíná arsenál z kreslených animáků pro děti? Prvnímu dílu jsem ještě jakš takš uvěřil ten obraz nechutných lidí, zírajících na tupý, brutální živý přenos z morbidního závodu. U třetího dílu už mi připadá toto téma pokrytecké a brát si na paškál něco, co se sám snažím prodat je velmi zajímavý přístup.

plakát

Resident Evil: Odveta (2012) 

Tak nic no, počkám si na další. Při sledování jsem si vzpomněl na scénku z Přátel, kdy se Joey snaží napsat dopis tak, aby co nejvíce zapůsobil a tak použije Tezaurus na každé slovíčko v něm. Tak vzniknou jen efektní kousky, ale dohromady je to hloupost. Půlka filmu zpomalená, neustále na vás něco lítá, ale ne tím stylem - souboj + 3D efekty, ale spíš okatého předvádění, co všechno může létat vzduchem. Kam se poděly hordy tupých zombie, se kterýma byla sranda? Teď z nich udělali atlety, dali jim zbraně, posadili je do aut a tak dále. Vůbec všechny proměny šly špatným směrem - z bývalých spojenců udělají nejhorší nepřátele, z Alice obyčejnou ženu (vím), z roztomilé Červené královny udělají protivný virus atd. Zlaté časy do Apokalypsy a Zániku. Kromě příběhu jsem si vzpomněl i na to, jak si Milla tehdy tak urputně nehlídala stejný kostým, co měla předtím a divák viděl víc, než měl. Dnes je vše dokonalé, uhlazené, nudné.

plakát

Sezení (2012) 

Tohle byl jeden z nejlepších romantických filmů, které jsem viděl. Úžasný je už výběr tématu - těm psychicky nevyrovnaným se pochopitelně budou vtírat do hlavy nějaké nechutné představy a zbytečně se budou pohoršovat nad něčím, co je v životě tak normální. Jen okolnosti jsou zde jiné. NIC VÍC! Co se příběhu týká - rabín, kněz a krásná blondýnka (a pár dalších postav) vytvořily něco úžasného. Pouze toho rabína zmiňuji jen do počtu - byla to postava obyčejného napůl žárlivého a napůl impotentního žida. Jen pro info - toho "žida" jsem vypíchnul tak násilně, jak násilně na mne působilo téma o konverzi.. Občas mám pocit, že je někde norma na židovská témata :) Jenže co se týká krásné blodnýnky, ta byla naprosto půvabná! Ano - i ty její vrásky jí dávaly výhodu oproti botoxovým princeznám a tělu této 50-leté ženy těžko něco vytýkat. Byly tu dvě další holky - jedna s naprosto úžasnou upřímností, druhá se sice stokrát ohranou, ale snad poprvé uvěřitelnou a výborně podanou písní: "Miluji tě, ale..." No a pak tu byl kripl - a já zase nemám, co bych mu vytknul. Jistě, že tu byly už mraky filmů o umělcích a básnících, nejlépe s rozervanými city, ale kdo z nich disponoval takovou dávkou černého i jiného humoru? Kdo z nich překonával takovéto překážky a ještě si ze sebe dokázal dělat legraci? A ten konec je naprosto vynikající. Konec je u romantických filmů pro mne to nejdůležitější. Nemusí to být happyend, nemusí být definitivní, hlavně nesmí být blbý ... a tady rozhodně nebyl! PS: U Nedotknutelných tu všichni slintali blahem...já taky, ale v čem je tohle horší? Do posledního písmena bych ho sem znovu mohl zkopírovat..

plakát

Sněhurka (2012) 

Ani tuna make-upu a zámožní sponzoři nedokážou proměnit ošklivé káčátko v překrásnou labuť. Když filmaři nevěří pohádkám a místo poselství vidí rozpočet, pak i divák dostane neosobní, vykalkulovaný, formalistický paskvil. Vidím tu třeba zmínku o nominaci kostýmů - i ty se ale mohou chlubit jen náročností, velikostí a zřejmě i cenou. Ničím jiným! (Snad jen tomu kusu labutě na hlavě nelze upřít originalitu.) A tak je to se vším - nacpěte do titulků Robertsovou, dejte tomu kolik chcete ocenění, skutečná pohádka to stejně nikdy nebude!

plakát

Sousedská hlídka (2012) 

Ňák nevím co tím básník... ze začátku to vypadá na výsměch podobně smýšlejícím hrdým, ale úplně blbým "vlastencům". Pak se to ale zvrtne v neurčitou komedii s nijakým poselstvím.

plakát

Svatá čtveřice (2012) 

Bez sebemenšího povědomí o tom, co film bude obsahovat a kdo v něm hraje, jen podle strohého popisu děje, jsem očekával erotickou komedii. Ta jedna scéna ve sprše nezachránila to "erotickou" a to "komedii" nezachránil celý film. Rád bych věděl, co si tvůrci během natáčení a po vlastním shlédnutí říkali, čím asi chtěli zaujmout diváky, protože já tam nenašel naprosto nic. Tady teď čtu, že je to komedie - kdo na to přišel? Na to se přišlo zřejmě vylučovací metodou po tom, co si řekli, že tragédie to zcela jistě není (myšleno jako žánr, ale hodnocení filmu...to už je jiná).

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

To je taková blbost, že to svět neviděl. Ale fanoušci Batmana asi spolknou všechno. Hned první scéna naznačila směr a hodnotu tohoto "díla". Jako na začátku, tak i v průběhu a na konci kralovala tupost, směšné výlevy a korunu tomu dodal ten výraz tří lidí po lobotomii, který nasadili hlavní hrdinové při dalším výlevu (tentokrát od záporačky). A když už nemůže být hůř, dorazí to filosofické úvahy na téma "lůza nesmí získat moc" protože její zvrácené představy by všichni zaplatili životem, takže tak jak je to, je to supéééér ;-)

plakát

The ABCs of Death (2012) 

Smrt jako téma se dá uchopit mnoha způsoby - může z toho být černá komedie, akční film, filozofická úvaha nebo pouhá vyvražďovačka. Bohužel tady to poslední převládá, ale tupou akci si může dovolit jasně zaměřený klasický film. Ne tak krátkometrážní kolekce. Tam by měla být jasná, stručná myšlenka nebo zajímavý zvrat. To, co pak předvádějí někteří režiséři (F), to je zkrátka nechutné. QTVX patří k těm lepším - to ale pouze znamená, že Q ví něco o ironii, T je zajímavě zpracováno a dá se tam najít i děj, to samé platí pro V a X má snad i nějakou myšlenku. Těmto režisérům bych doporučil kompilace Vine videí - pokud jde o výběry těch nej, tak drtivá většina z nich ukáže i za těch necelých 10 vteřin více myšlenek a děje než tohle (a to nezmiňuji zábavnost, originalitu,..).

plakát

Total Recall (2012) 

Vždy je lepší si nejdříve přečíst zdejší pesimistické "recenze" a až potom začít sledovat. Často přijde příjemné překvapení. U tohoto filmu jsem moc nečekal, ale z tupého sci-fi béčka se vyklubal zajímavý akčňák. Hlavní role obsazeny na výbornou - obzvláště upíří osazenstvo (Nighy a Beckinsale) se mi zalíbilo. Zpracování skutečně velkolepé a zajímavé. Jako němý by tento film asi dosáhl vyššího hodnocení, taky překvapení je tam poskrovnu, ale co se dá dělat.