Recenze (239)
Battlestar Galactica (2003) (TV film)
9/10 Vynikající pilot k ještě lepšímu seriálu.
Stalker (1979)
10/10 Po prvním zhlédnutí se zabydlel v TOP 10, ovšem mám takové tušení, že má ještě na víc........
Solaris (1972)
10/10 Solaris je u mne typickou ukázkou filmu, který si může patřičně vychutnat až zkušený divák. Před léty, když se Solaris zamíchat do mnou, v té době, sledovaných slátanin, by dopadl v hodnocení na ČSFD hodně špatně. Tuším, že jsem ho nedokoukal. Leč časy se znatelně změnily a já na Solaris nedám dopustit. Často ho porovnávám s Vesmírnou odyseou, ale více než sci-fi, to je rozprava nad podstatou lidského bytí. Zajímavostí je to, že Tarkovskij Kubrickův film vůbec nepřijal a stal se jeho velkým kritikem. Určitě každý tam spatří něco jiného. Zase jsem asi mnoho témat nezachytil a určitě mnoho motivů zůstalo skryto. Skvělý Tarkovskij. Nutno vidět víc než jednou!
Andrej Rublev (1966)
10/10 Jestli bych o Solaris napsal, že to není film pro běžného diváka, tak o Andreji Rublevu to platí ještě o něco víc. K tomuto filmu jsem přistupoval s úctou a obdivem, ještě než jsem ho viděl. V něčem mě zklamal, v něčem překvapil, v něčem ohromil. Asi je problematické to, že jsem viděl Director´s cut. Též se mi nelíbily někde až přehnaně brutální scény. Ale vyčítejte to Tarkovskému:-). Jistě někdo namítne, že to prostě je tou dobou. Snaha vykreslit tehdejší společnost je více než patrná, již méně patrný je symbol víry člověka v jeho schopnosti, jeho nezlomnost ducha. Nejpůsobivější je poslední epizoda. Patrně je to jeden z mála filmů u kterých ještě nemůžu patřičně ocenit jeho dosah. Možná časem...
Černý Petr (1963)
9/10 Bezesporu zásadní film české kinematografie. Zrcadlo té doby. Však jsem celý film sledoval s chápajícím úsměvem. Marně vzpomínám na tématicky podobný film natočený pohledem další generace.....
Opustit Las Vegas (1995)
9/10 Pane Bože už musím s tím chlastem přestat........ Zdaleka ne jenom Cagům nej film, ale hlavně Figgise....
L. A. - Přísně tajné (1997)
10/10 Můj nejoblíbenější krimi film vůbec.... teda společně se 'Seven', shodou okolností v obou hrál Kevin Spacey, který doplňuje už tak dokonalé obsazení. Druhé shlédnutí - to byla naprostá bomba a i když to už nějaký pátek je a nadšení taky opadlo, můžu s čistou hlavou prohlásit, že....
Vůně ženy (1992)
7/10 Tak vážně nevím, ale vypadá to, že celý film stojí a padá na supervýkonu Pacina. To co se mi nezdálo nejvíc, byla poslední půlhodina, a hlavně scéna, kdy po ohromující řeči následuje bouřlivý aplaus. Toto je prostě nešvár amerických filmů a strhává ho to do průměru.....
Zjizvená tvář (1983)
8/10 Mafiánské filmy mi poslední dobou už pěkně lezou krkem. Toto je však jedna z vyjímek. Můj oblíbenec Pacino nezklamal a předvedl svůj standard, jinými slovy bravurní výkon. Ovšem zdá se, že délka tady nemá opodstatnění. Holt to si může dovolit jenom Coppola.... a vůbec nesrovnávám...
Muž v ohni (2004)
7/10 Dobrá podívaná s přitažlivým námětem. Nevybočující Tony Scott a sympatický drsňák Denzel Washington, který ovšem zahrál lepší role.........Slušnýí film, který splnil přesně má očekávání. Takže je to něco mezi třemi a čtyřmi *. Vzhledem k tomu, že tomuto žánru nějak extra neholduji, tak se přikláním ke třem.