Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (755)
Přijde mi, že tento film nikam nepatří. Nejdříve se příběh rozjíždí jako klasické drama, aby se poté přiblížil akčnímu filmu, na úrovni Komanda. Ony vyzdvihované kamery mi až zas tak vynikající nepřijdou, je to zkrátka styl, který teď frčí. A ty nápisy? Scott se snaží moc a moc uchvátit. Hudba by se hodila někam jinam. Lisu Gerrard a hudbu skupiny Dead can Dance mám rád, ale přece jen se hodila více do Baraky. K hereckým výkonům nemám co dodat, ty byly vesměs výborné. Snad jenom postava Ch. Walkena byla téměř přebytečná. Scéna na v tanečním klubu, mi přijde dost a dost laciná. To že se killer prochází mezi pařícími lidmi jsem viděl už mnohokrát a originálněji použito. ()
Klasická americká rambo-morálka pomsty pokrytá kůži špičkové techno-thrillerové formy. Limonádový motiv honby za spravedlností a honby za posledním záchvěvem lásky v duši bestiálního klaďase mě vlastně ani moc nedráždil, protože zabiják s lidskou tváři Denzel Washington je požívatelný a i láskyplný vztah s malou Pitou servíruje Scott ve snesitelném provedení. Přiblblý obsah jednozačně válcuje výběrová foma, high tech kamera, perfektní střih, klipové začlenění hudebního podkresu. Možná kdyby se příběh nebral tak smrtelně vážně a vynechaly se některé ale opravdu nechutně tuctové dialogy, byl by Muž v ohni hodně dobrým filmem nízké hodnoty. Zejména díky režii a technické realizaci jsem mě příběh celkem zaujal, ale rozhodně neuspokojil. Je v něm cosi infantilně nahlouplého, a to si Tony Scott může tahat z klobouku jakkoli tučné králíky, ale tenhle fakt nelze zamaskovat. Stupidní akčňák ve výběrovém hávu s dobrými hereckými výkony. ()
„A man can be an artist at anything, food or whatever if you’re good enough at it. Creasy's art is death, and he's about to paint his masterpiece!“ Div jsem neměl po úvodních titulcích pěnu u pusy, ale pak se T.Scott relativně zklidnil a předvedl své umění nejen v oboru epileptických exhibic. Myslím si, že rozvíjení vztahu J.Danielsem zavlažovaného Yojimba Creasyho s Pitou mohl být věnován klidně větší prostor na úkor realizace nemilosrdné, leč místy samoúčelné pomsty ve zbytku filmu. Každopádně good motherfucker Washington jako podstatně militantnější verze Franka Farmera výborný, stejně tak Walken v pro něj dost netypické roli. Nutno podotknout, že "Medvídek Crísíček“ umí s C4 nepěkně podráždit sedinku.. ()
Tony Scott svojou vydeoklipovosťou prekonáva všetko čo doteraz natočil. Denzelovi to v úlohe bodyguarda a anjela smrti neuveriteľne sekne a herectvom hravo prekonáva aj Training Day. A verte že prvá polovica filmu kde sa Creasy a Pita vzájomne zoznamujú až dojej únosu je oveľa zaujímavejšia ako Creasyho masakrovanie všetkých, ktorý mali s jej únosom čokoľvek spoločné. Naviac vás čaká dojemný koniec a tá skvelá hudba... ()
Zahrávat si s Denzelem Washingtonem to není žádná sranda, zvlášť v režii Tonyho Scotta. Není nad to si pořádně říhnout. Jenže v tomhle případě musel mít Tony Scott snad škytavku, protože jeho Muž v ohni je dost nevyvážený. Stylová druhá polovina těžko vyvažuje tu první, která se rozjíždí jako konverzační střet mezi bodyguardem a malou dívkou. Až teprve výbušnina v rektu ukazuje starého dobrého Tonyho Scotta u kormidla řvoucího hlášku z Posledního skauta, v níž figuruje deštník a jeho rozevírání se na tom nejnevhodnějším místě na těle. Zajímavý epileptický střihový algoritmus nadívaný podmanivým vizuálem zaměstnává smysly, možná aby místy odvedl pozornost od zdlouhavého rozjezdu načrtávající rodící se vztah. Ale celek působí spíš rozpačitým dojmem. 7/10 ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Dakota Fanning sa vďaka úlohe Pity naučila hrať na piano a plávať. (vander19)
- Dakota Fanning se kvůli roli Pity učila španělsky. (zajda404)
- Při pronásledování Danielova (Roberto Sosa) bratra Aurelia (Gero Camilo) si Creasy (Denzel Washington) ověřuje Danielovu podobu z novin. Jedná se o útržek, který má po stranách otrhané části jiných článků. Když se pak jeho ženy ptá, kdo je na fotce, tak je útržek perfektně vystřižený. (Ozzy88)
Reklama