Recenze (297)
Evelyn Glennie - Dotek zvuku (2004)
Jedinečná muzikální osobnost v jedinečném dokumentu, který vám možná ukáže zcela novou hudební dimenzi. Improvizace Evelyn Glennie berou dech. Nevím, jakým zázračným řízením osudu byl tento dokument uveden v ČT, ale kdyby v uvádění podobných věcí pokračovala, vůbec bych se nezlobila.
Černá labuť (2010)
Další "líbivá" slupka bez obsahu Made by Darren Aronofsky. To, co jsem u prvních Aranofskyho děl dokázala přecházet, mi s každým dalším jeho filmem víc a víc vadí. Fyzický výkon Natalie Portman oceňuju, ale to na dobrý film nestačí. Bohužel mi tentokrát moc nesedla ani role Vincenta Cassela, o Winoně Ryder nemluvě (v obou případech je na vině scénář, ne herci). Všechny charaktery jsou neskutečně ploché, povrchní a nikam se nevyvíjející. Co mi vadí je fakt, že si tento komerční flák dělá nárok na svoji "uměleckost" a hraje si na ni. Závěr filmu byl spíše úsměvný. Proč nebylo více prostoru dáno samotnému představení (především partu černé labutě)? Black Swan je neoriginální sbírka klišé, se zbytečnými a zbytečně naturalistickými scénami zobrazenými tím nejprimitivnějším způsobem. Thumbs down!
Kasandřin sen (2007)
Tak slabý a bohužel i tupý film jsem od Woodyho ještě neviděla. Tytam jsou jeho typické intelektuální narážky a především humor, na který se vždycky těším. To by tak nevadilo, kdyby tady všechny postavy jen polopaticky "neodpřednášely" své repliky, bez jakékoliv přidané hodnoty. Celkově jsem z toho měla dost trapný dojem. Uklidňuje mě jen fakt, že jeho dva nejnovější filmy mě opět potěšily.
Vlivní lidé (1963)
Nejde o nějaký MUST SEE film, teoreticky by bylo možné ho odpálkovat i dvěma hvězdičkami, protože v podstatě je to mýdlová opera o ničem. Mám ale některé osobní důvody pro vysoké hodnocení 1) je to moje srdeční záležitost s několika scénami, ke kterým se neskutečně ráda vracím, 2) Richard Burton 3) ... už jsem zmínila Richarda Burtona?:)
Andělin popel (1999)
Film se mi líbil asi tak jako kniha...hodně. Parkerovy filmy mě nepřestávají překvapovat. Co film, to ryzí a především kvalitní originál. Williamsova hudba je bezchybná.
12 opic (1995)
Zhlédnuto podruhé, pět hvězd zůstává. Skvělá režie, perfektní film...co dodat.
Insomnie (2002)
Nudný, ničím zajímavý film, který mi nic nedal a ani mě nedokázal zaujmout. Jednou vidět stačilo.
Řekni cokoliv... (1989)
Nečekaně milá, vtipná a inteligentní oddechovka se skvěle napsanými charaktery a výbornou hudbou (In Your Eyes od Petera Gabriela je nádherná). V budoucnu se na to ráda podívám znovu. Sympatický film.
Kolem půlnoci (1986)
Další přírůstek do mého soukromého zlatého fondu kinematografie. Výjimečný film sám o sobě a určitě nejlepší jazz film, co jsem zatím měla možnost vidět. I kdybych jazz neposlouchala, tak zhlédnutí tohoto filmu by mě k tomu jistojistě nakoplo. Brilantní výkon Dextera Gordona byl zde již ostatními oceněn, takže se k nim jen přidávám a za sebe doporučuju všemi deseti.
Cesta do středu Země (1959)
Krásné zpracování mé oblíbené verneovky. Film byl natáčen mj. v Carlsbadských jeskyních v Novém Mexiku, které z hlediska jeho působivosti sehrály stejně důležitou roli jako bez výjimky výborní herci (a samozřejmě i Gertrude :).