Recenze (749)
Tři bratři (2014)
Jan Svěrák umí natočit (s V. Smutným) výborný vizuál. Krásy české přírody v této pohádce prodal beze zbytku. CG efekty jsou taky na skvělé úrovni. Hudebně i textařsky se nejvíc povedla třetí pohádka O 12 měsíčkách - pravý vrchol filmu. V ní se mi líbí vše - včetně Dyka, Chýlkové, Rojkové, Polívky a především skvělé (Marfušky) Aleny Dolákové. A teď k záporům - film je slepenec. Každá z pohádek by fungovala lépe samostatně bez násilného propojování s další. Vlk se nepovedl ačkoliv za ním je určitě hodně práce. První pohádka O Šípkové Růžence je nudná a natahovaná (Klus si zapomene meč, jede zpátky domů, vrací se zpátky k zámku, všichni se vrací zpátky domů, Klus se vrací zpátky k zámku atd...). Otravné vtípky se siluetami dětského publika, praskání kloubů, umělý datel, laňka, jelen... Škoda. Ale jako seriál "Klasické české pohádky" s dílem o 25 minutách si to představit dokážu. A dokonce by se mi díky tomu koncesionářské poplatky platily s lepším pocitem.
Vyšší moc (2014)
Pěkné rodinné mikrodrama, skvěle zrežírované, obsazené a parádně nasnímané.
Želvy Ninja (2014)
Želvy ninja jsou originál. Postmoderní akční pohádka, ze které se dá udělat určitě skvělý film pro celou rodinu. Filmová verze z r.2014 ten skvělý film ale není. Ale mohlo mě to napadnout už při pohledu na vizuál.
38 (2014)
Silný dokument o jednom z nejlepších hokejistů Slovenska. Zábavně podaný, obsahující zřejmě vše důležité z jeho kariéry (takže tak trochu kronika slovenských hokejových úspěchů a neúspěchů). Konec samozřejmě velice emotivní.
Babovřesky (2013)
Pustil jsem si úvodních 5 minut (nějaký dobrák to hodil na youtube) a musel jsem to vypnout. Proto ani nebudu hodnotit hvězdami. Ne že bych byl tak znechucený, ale to prostě něšlo vnímat ani jako kulisa. Babovřesky jsou až příliš odlišné od toho, co já si představuju pod pojmem film. Zaujali mě ale úvodní titulky a nadpis "letní komedie". Myslím, že tímhle chtěl Troška hned na začátku naznačit, že v létě toho mozek skousne zřejmě víc než v zimě. A divák by měl zřejmě doopravdy přehodit na neutrál.
Batman: Návrat Temného rytíře, část 2. (2013)
Stylově přepracovaný film podle jednoho z nejkultovnějších komiksů se povedl. Fanoušky komiksu potěší doslovností, mladší generaci švihem. První část je jen ponořením do specifické atmosféry, druhá část je akční jízda vrcholící dvěma skvělými souboji. V "tunelu lásky" vám definitivně dojde, že tohle není animák pro děti.
Biting Elbows: Bad Motherfucker (2013) (hudební videoklip)
Krátký film, který dělá to co má: baví, je svižný a vtipný. Paráda.
Deník Dity P. (2013) (pořad)
Originální? Vykrádačka Nigelly a Bridget Jones. Bohužel, šmrnc obou zmíněných tam sakra chybí. Paní P. mluví jak jí zobák narostl a je to hrůza poslouchat, přetluče to i ten food porno vizuál. Myslel jsem si, že aktérka je prostě taková prostá ženuška, ale rozhovor s ní mě přesvědčil, že je nechutně sebevědomá a stejně jako tento pořad vykalkulovaná.
Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
Druhý díl Hobita mírně drhne a je tu poznat, že se stopáž uměle natahuje (zejména elfo-trpasličí love story). Ale zase jsou tu pavouci a hlavně Šmak. Těšil jsem se na něj stejně jako většina lidí, ale nečekal jsem, že to bude tak dobré. Je to nejlepší CGI drak v historii filmu a jeho setkání s Bilbem je vrcholem trilogie.
Ida (2013)
Obrazově perfektní od první chvíle. Ida je sice středobodem vyprávění, ale její teta Wanda strhává pozornost minimálně stejným způsobem. Sice se mi nepozdával konec filmu, ale když někdo takhle suverénně dokáže podat příběh, beru to jen jako můj problém. Sláva filmu, který vypráví především obrazem.