Recenze (315)
Pinocchio Guillerma del Tora (2022)
otčina
Chlapec a volavka (2023)
Mijazaki si tu postavil mohylu. A ta mohyla je vše převyšující maják, který na lidstvo hledí prostě a zpříma a z jeho upřeného oka tryská oslepující svit. Jaké štěstí vidět tu krásu, koupat se ve světle a vnímat jeho tíhu i žár.
Tenet (2020)
Řekl bych, že ve světle aktuálních událostí, by politicko-ekologické motivy tohohle filmu lépe rezonovaly a měl šanci i na té emocionální úrovni oslovit širší obecenstvo. Volba Estonska jako místa konfliktu je v lecčems jakýmsi temným proroctvím. Jinak mám dojem, že objektivně jde patrně o nejmistrnější Nolanův počin, který dokonale slaďuje formu s tématem hned v několika rovinách a dokáže být meta jak z hlediska filmu jako média, tak naší reality, kde je mezi fyziky a superagenty tajných služeb dáno rovnítko. Je to úkaz takové té krystalicky čisté a dokonalé realizace konceptu, která je svým nahlížením sama sebe zvenku mírně chladná a nepřístupná, ale výměnou za to má šanci být zkoumána a obdivována věky. Bude tak činěno ale spíše v prostorách učeben, než při výročních reprízách v obývácích rodin.
Nene (2022)
Myšlenkově dost podnětná a svěží záležitost, které se daří nacházet originální spojitosti.
Devátá brána (1999)
Film ve kterém se dobře bydlí. Přes určitý neblahý vliv devadesátek je to pořád tak trochu film starých dobrých časů a jeho anachronismus je pohlcující.
Nit z přízraků (2017)
Nejromantičtější a svým způsobem nejlaskavější film o možná trochu toxické lásce, který se nebojí říkat i nepohodlné a nepříjemné věci. Současně asi nejvtipnější a nejpodvratnější pojetí zkrocení zlé ženy, jaké jsem viděl.
Pelíšky (1999)
Podobně jako u Papouškových komedií i zde došlo k největšímu národnímu nedorozumění, kdy si lid vlastní kritiku vyložil jako svou oslavu.
Půlnoční mše (2021) (seriál)
Jestli v tomhle není všechno tak nevim. I ta nízká hodnocení značí, že to ťalo do živého.
Čínská čtvrť (1974)
Jeden z těch filmů, co už ve vás navždy zůstanou a nejdou odlišit od vlastních vzpomínek. Mimořádné dílo.
Maják (2019)
Explorace dominance/podřízenosti napříč mýty, náboženstvím, psychoanalýzou, kulturou i kulty. Ale současně poměrně fungující strašidelná historka. Postmoderní kousek, který si své nejsilnější momenty půjčuje od jiných klasiků, ale i tak zůstává svébytným příjmeným kompaktním dílem.