Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (341)

plakát

Mladá dáma (2024) 

Kdo má rád přímočaré a úderné pohádkové fantasy ten si film užije. Milly Bobby Brown je v roli Elodie skvělá a dokazuje, že má na to hrát akční hrdinky. Během sledování mě několikrát napadlo, že by z ní byla dokonalá mladá Lara Croft. Samotný film obsahuje nečekaně podařené akční scény a má příjemně temnou atmosféru. Některé momenty jsou na pohádku opravdu drsné (za živa spalovaní ptáčci, popálená hlavní hrdinka nebo zmrzačení draka) a děj není hloupý. Samozřejmě se nejedná o žádný přelomový film, ale rozhodně má svoje kvality a není to nuda.  Ten, kdo tomuto filmu dá pod tři hvězdičky je idiot. Já osobně také kritizuji progresivismus, ale zde není až na absenci alespoň jedné silné mužské postavy nic, co by mě přišlo přes čáru.

plakát

Aquaman a ztracené království (2023) 

První díl byl daleko lepší. Dvojka nenabízí kromě tuny CGI akce nic zajímavého. Děj filmu je extrémně předvídatelný až do té míry, že jsem přesně uhodl, co se postupně stane, protože je to úplně kompletně, jako podle nějaké šablony. Dokonce mi bylo ve finále hned jasné, že hlavní hrdina oživeného ultra padoucha hned v další scéně sejme svým hozeným trojzubcem. Jo přesně tak. Úplně jsem si říkal, že to se určitě stane. A taky, že ano. A to je jeden z důvodů proč diváky v poslední době už podobné komiksové adaptace nebaví. Nenabízí nic nečekaného nebo zajímavého. Jen se dokola opakují a to je prostě nuda.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Určitě asi nejlépe natočený český film za hodně dlouhou dobu. Po technické stránce Bodu obnovy jednoznačně nelze nic vytknout. Základní myšlenka je jistě zajímá a má slušný potenciál. Jenže ten scénář je vážně tragédie. A nejvíce je to poznat na vyloženě otřesných dialozích, které působí šíleně neohrabaně. Takto v reálu opravu nikdo nemluví. Ta strojenost a kostrbatost mě strašně rušila. Několikrát jsem si to na Netflixu musel stopnout a ptal jsem se sám sebe jestli tohle tvůrci myslí opravdu vážně? Bohužel se to odrazilo na hereckém projevu snad všech zúčastněných, kteří je musí odříkávat.  Hlavní hrdinka má charizma, ale právě nešikovně napsané repliky jí to dost stěžují. Osobně bych se nebránil pokračování, ve kterém by se třeba mohl rozvinout problém se zálohováním osobností. Napadá mě například otázka, co by se stalo pokud by někdo nahrál záměrně cizí zálohu do jiného těla? Nebo rozvinout otázku neetického vylepšování lidí nahráváním nových schopností do záloh. Vždyť z toho by jistě mohl být obrovský byznys, ale také hrozba. Třeba pokud by někdo tímto způsobem vytvořil tajně armádu supervojáků. Ty možnosti jsou dost široké. Jen by to chtěla někoho, kdo dokáže napsat přirozenější dialogy a scénář, který bude o něco chytřejší.

plakát

Marvels (2023) 

Nejhorší Marvelovka? Překvapivě ne. Nejhorší je pro mě stále třetí Ant-Man. Naopak zde bylo několik zábavných momentů a hlavní trojce hrdinek spolu nepůsobí vůbec špatně. Film má zajímavý nápad s prohazováním schopností a Captain Marvel už není tak bezchybná jako minule. Jenže vše zabíjí odfláknutý scénář a také viditelná režisérská neschopnost. Filmu zjevně velmi uškodilo nekonečné přetáčení a postprodukční zásahy, které jsou na výsledku bolestivě znát. Také mu nečekaně škodí krátká stopáž, která sice rychle utíká, ale vše je až moc zkratkovité a občas by to chtělo zpomalit a dát větší prostor samotným postavám, aby jejich vzájemná interakce lépe vynikla. Není to poznat jen na komplikovaném vztahu mezi Carol a Monicou, ale hlavně na lince mezi Kamalou a Carol, která je její velká fanynka a je do ní doslova úplně zblázněná. Je ohromná škoda, že zde nemají více společných scén, kde by se trochu více poznávali. Problém je to hlavně díky tomu, že bez toho nejenže nemohou fungovat žádné emoce, ale stěží se dá uvěřit tomu, že by se ze všech tří tak snadno stal sehraný tým. Nejhorší selhání je ovšem postava hlavní záporačky. Ta je naprosto příšerně napsaná a ještě hůře obsazená. Její motivace sice není nepochopitelná. Ovšem v tomto podání se jedná asi o nejhůře zpracovanou zápornou postavu v celém MCU. Scéna s koťátky na druhou stranu mnohé zachraňuje, protože je sice ujetá, ale vážně zábavná.

plakát

Druhá světová válka: Na frontě (2023) (seriál) 

Extrémně povrchní dokument, ve kterém bylo vynecháno tolik zásadních informací ze všech stran, že to až bere dech. Dobové záběry jsou jedna věc, ale obsahově nemá tento seriál žádnou velkou hodnotu. Diváci, kteří o tomto tématu nic neví nebo neviděli žádný jiný dokument o druhé světové válce možná budou spokojeni, ale ostatním nic nového nepřinese. A možná je dokonce urazí nepřesnostmi a absencí opravdu podstatných informací.

plakát

Demolition Man (1993) 

Geniální nadčasová akční klasika, která předpověděla kam se svět bude postupně ubírat. Sylvester Stallone a Wesley Snipes jsou ve svých rolích dokonalí. Snímek obsahuje hromadu nezapomenutelných hlášek a povedenou akci. Osobně se k tomuto filmu moc rád vracím.

plakát

Tajná invaze (2023) (seriál) 

Tak toto mě velmi zklamalo. A je to škoda, protože za jiných okolností by s tímto námětem šlo vytvořit něco na úrovni Avengers: Endgame. Jenže Marvel se v poslední době propadá do čím dál horšího kvalitativního stavu své tvorby a mě to opravdu moc mrzí.  Chápu, že v seriálové podobě Tajná invaze nemohla mít stejné velkolepé měřítko jako v komiksu, ale takto to odfláknout je trestuhodné. Začínám si říkat, že MCU zachrání snad jen nějaká forma restartu.

plakát

Strážci Galaxie: Volume 3 (2023) 

Zvěsti naštěstí nelhaly a třetí Strážci Galaxie jsou skutečně nejlepším filmem z MCU po Endgame. A dokonce poráží i některé starší marvelovky. Vděčit za to můžeme jednoznačně Jamesy Gunnovy a jeho pevné autorské vizi. Všechny hlavní postavy jsou neskutečně zajímavé a prožívají jak zábavné tak hlavně emotivní okamžiky. Každá důležitá postava si musí projít jistým vývojem, a díky vážnosti některých okamžiků zde funguje i napětí, a divák se tak regulérně musí o svoje oblíbené hrdiny bát. A to je moc dobře.  Ve srovnání se třetím nepovedeným Ant-Manem tady funguje v podstatě všechno. Přes postavy a jejich interakci přes vývoj příběhu až po opravdu podařenou akci. Dokonce i CGI vypadá ve trojce Strážců Galaxie o dost lépe než v posledních marvelovkách, a to je co říct. Hlavní záporák se celou dobu chová jako odporný zmrd, takže mu člověk přeje to nejhorší. Humor relativně také funguje, ale kdyby ho bylo o něco méně, nic by se nestalo. Příběh Rocketa je velmi temný a Mrazivý. I proto má finále ten správný emotivní náboj. Jen se obávám, že tento film byla na dlouhou dobu poslední podařenou marvelovkou. Naproti tomu jsem velmi zvědaví, jak si Gunn povede u konkurence, protože jeho Sebevražedný oddíl byl super.

plakát

ZLOvensko (2023) 

Velice depresivní. Nerozumím tomu jak někdo může podporovat Putina a jeho politiku. To, co Rusko provádí na Ukrajině je odporné.

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Jednoznačně nejhorší film ze světa MCU. A podle mě bude v nadcházeních letech ještě hůř, protože vedení Marvelu a Disneyho muselo ztratit poslední zbytky soudnosti. Kevin Feige dělá všechno proto, aby zabil budoucnost Marvelu. Celá filmová čtvrtá fáze s výjimkou třetího Spider-Mena bylo jedno velké zklamání a začátek páté skončilo doslova katastrofou.  Ant-Man a Wasp: Quantumania je nudná a hnusně natočená blbost, ve které vůbec nic nefunguje. Scénář filmu působí jako by ho psal naprostý idiot bez špetky talentu plný klišé nebo vyložených zrůdností (M.O.D.O.K.  je to nejhorší, co jsem kdy viděl) a nevtipného humoru. Akce má sice svoje světlé momenty. Problém je, že celé je to natočené strašně genericky a bez nápadu. Herci nemají co hrát a je hrozně poznat, že jen stojí před zeleným pozadím a reagují na neexistující objekty vytvořené pomocí až nečekaně ošklivého CGI. Jonathan Majors se sice snaží, ale k čem to je když jeho démonický Kang dostane nesmyslně přes držku od hmyzí rodinky, kterou by reálně bez větších problémů měl celou pozabíjet během pěti minut a ani by se u toho moc nezapotil. Díky tomu, že film nedokáže vyvolat jakékoliv emoce ani pracovat smysluplně s postavami celý jeho děj vychází na prázdno. Příkladem je, že se nám tvůrci snaží představit dospělou dceru hlavního hrdiny Cassie, která by měla převzít pochodeň po svém otci. Jenže její postava nemá žádný dějový oblouk, a v celém filmu je vlastně zbytečná, a tak si k ní diváci nemohou vytvořit žádný vztah. Přitom by bylo snadné celí děj postavit na konfliktu mezi ní a jejím otcem a tím, že reálně nebyl v minulosti moc dobrý otec a nakonec by to mohlo krásně vyvrcholit jeho smrtí z rukou Kanga, který by ho zabil poté, co by se konečně usmířili a nakonec by se mu podařilo zvítězit a uprchnout z kvantové říše. Takový konec by byl dokonalou katarzí a vyvolal by potřebné emoce a Cassie by se tak oficiálně stala hlavní hrdinkou s cílem pomstít se Kangovy. Jenže na něco takového Marvelu chybí odvaha. Místo toho jsme dostali film, který neobsahuje vůbec nic zajímavého a trpí očividnou snahou hrát na jistotu. Problém je, že tento směr Marvelu jen škodí a brzy na něj jistě doplatí. Marvel zde opět promarnil potenciál, který se mu nabízel. Místo toho se rozhodl jít cestou zapomenutelného spotřebního produktu, který nemůže uspokojit ani to nejméně náročné publikum. A to hlavně z toho důvodu, že jsme od něj v minulosti dostávali opravdu kvalitní produkty, které dokázali pobavit a dokonce i dojmout. Ale tento film mě nejen nebavil, ale dokonce mě svým způsobem i urazil. Osobně začínám být přesvědčen, že v budoucnu bude už jen hůř. Marvel podle mě zkazí jak nadcházející Fantastickou čtyřku tak i X-Meny, protože mu jednoduše přestalo záležet na kvalitě. Jenže diváci brzy mohou ztratit trpělivost a zlomit nad Marvelem hůl. Záleží jen na něm jestli si to dokáže uvědomit nebo ne. Kevin Feige v minulosti dokázal, že je schopen vyprodukovat dobré filmy. Teď je otázka jestli se k tomu dokáže vrátit.