Recenze (477)
Pan Prokouk, přítel zvířátek (1955)
Tento díl se mi musím říct líbil asi zatím ze všech "Prokouků" nejvíc. A pokud mě někdo neopraví, troufnu si říct, že obsahuje největší hromadnou havárii v dějinách českého loutkového filmu:-)
Bombománie (1959)
Výbuchem koupelny to začíná...
Pasáček vepřů (1958)
Na to, že Hermínu Týrlovou a její filmy příliš nemusím, mě Pasáček vepřů mile překvapil. Asi to taky bylo z části skvělým komentářem Karla Högera.
Golem (1936)
Jiná verze příběhu o Golemovi (podle V+W), než jak ji většina z nás zná z pozdějšího Fričova zpracování. Největší rozdíl je v jiné stylizaci filmu; zde se jedná o celkem napínavé drama, atmosféra je ponurá, golem působí víc nebezpečně než neohrabaná hliněná figurína. Místo utiskovaných dělníků jsou zde Židé. Mě osobně se film líbil, zvlášť bych ocenil přesvědčivé kulisy židovského ghetta a i herecké výkony hlavních představitelů.
Autoportrét (1989)
Ono je velmi těžké hodnotit něco, co trvá jen pár vteřin. Ale Jan Švankmajer je pro mě Pan Někdo, takže i pár vteřinek dokážu ocenit:-)
Pan Prokouk ouřaduje (1947)
Holt s úřednickým šimlem si není radno zahrávat!
Julie a Romeo (1971)
To že ženské jsou na prachy je bohužel smutná pravda;-)
Strašení čmeláků (1977)
Prostě tam toho trapného Luďka Sobotu vidím a tím to bohužel u mě klesá. Navíc scénář také není zrovna dvakrát brilantní.
Drátovat, flikovat (1980)
Opět další skvělý Smetanův počin dle námětu J.Š. Kubína s vynikajícím komentářem Františka Filipovského
Duhová kulička (1985) (TV film)
Lubor Tokoš je zde skutečně skvělý a např. scéna s kolem je dokonalá. Jinak film dokáže pohladit po duši, nejen té dětské.