Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi

Recenze (2 761)

plakát

1923 (2022) (seriál) 

S01: Jako by vytížený Sheridan svěřil scénář týmu svých tetiček a neteří se zálibou v červený knihovně. Celá africká milostná linie byla stupidní a otravná, hodně vinou obsazení role Alexandry (druhá tragická castingová volba Jack). Valnou část série bych popsal jako "roztahování ničeho", bohužel komu z vás se líbil Yellowstone a 1883, tady to je slabší level; v podstatě telenovela. 55%

plakát

Lawrence z Arábie (1962) 

Tak na druhou dobrou. Osudový dějinný moment se Sykes–Picotovou dohodou (region je rozesraný dodnes), impozantní pouštní lokace a rozmáchlá, filmařsky precizní práce, plus vysoce charismatický O’Toole jako legendární dobrodruh / válečná postava na straně arabů. Stáří 60 let samozřejmě hraje svoji roli, ale z pozice seriózního diváka se jistě vidět vyplatí. Kéž by v kině a jako 70mm.

plakát

Volejte Saulovi (2015) (seriál) 

Populární komická postavička z Breaking Bad nabývá mnohem hlubší rozměr, dalších kapitol se dočká konflikt Salamancas X Los Pollos Hermanos, je to optimální kombinace nového a přímo prequelu BB. Závěr nebyl až tak úderný, tolik mě nebrala bratrská linie (naopak vysoce zábavný jsou scény s důchodci), obsahově se to dalo vejít do pěti sezon, ale kvalita je v celé délce velmi konzistentní, právnický prostředí zajímavý a prostě je to jedna velká Odenkirk show – divák předem ví, co je to za bezpáteřní zištný hovado, Saula přesto nejde nemít v oblibě. S01-06: 80%

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Jak mi udělala radost trojka, tak tady jsem seděl bez reakce. Je to opět stylová akce na stejný ražení, jenže tentokrát obsahově prázdná, studená a monotónní, bez vzrušivých postav (Scott Adkins budiž výjimkou) a lidsky smysluplných řečí. Ve finále příliš úmorný, vlastně mi to přišlo jako komplet vygenerovaný umělou inteligencí - příhodně pro aktuální OpenAI dění…

plakát

Muž, který zastřelil Liberty Valance (1962) 

Odvážný a šlechetný mladý právník (hraje celkem starý Stewart) dorazí na negramotný divoký západ s osvětou, vyměnit zbraně za law books. Mile starosvětský, idealistický tón doplněný o vysoká sdělení na téma civilizační změna, význam demokracie a občanská povinnost. Ač docela baví, nejvíc ze všech libový gauner Lee Marvin, tak ve finále spíše chladný dojem.

plakát

Infinity Pool (2023) 

Přivábily mě pohoršený reakce z festivalů nad nechutností (...) a byť v počátku to vypadá na celkem slibný cvičení se znepokojivostí, po chvíli přijde divný dystopický element "zdvojení", laciný psycho efekty a slipknotí masky, (nijak nepomáhá po celý film vyplašený / poslintaný Skarsgård, ani otravná a šeredná Mia Goth), meh... Stupidní pozérský čajík, slátanina.

plakát

Perníkový táta (2008) (seriál) 

Nebyl jsem hned zaháčkovaný, pauza mezi první a druhou sezonou mi trvala 6 let... Ale pokud jste si v začátku taky nejistí, rozhodně to stojí za to přežvýkat! Protože progress - co ročník, to o kus vyšší kvalita, Jesse je méně otravný (feťáky a drogy jako téma obecně nemusím), postavy a příběh čím dál propracovanější, až pak finále je úplný top po každé stránce, hlavně ve věci intenzity, napětí a emocí. Deviz a dojmů je moc, hodně dělá samo (ne)vábný New Mexico, ale nade vše se mi líbil postupný pád do temnot v charakteru hlavní dvojice; zvlášť Walt a jeho proměna v ulhaný, manipulativní a chladnokrevný já je hodně výživná a drsná podívaná (x). *We all live double-lives to some extent... S01 70% S02 75% S03 80% S04 85% S05 95%, El Camino 75% ♪♫

plakát

Projekt 1619: Historie otroctví (2023) (seriál) 

Téma "1619 Project" je dnes hotová atomovka, ale na základě téhle série, s klidem a bez zbytečných emocí to spíš než za toxickou propagandu a drastický woke přepis historie vnímám jako civil-rights boj za další potřebný krok na cestě ke spravedlivější Americe - demokracii v souladu s ideály otců zakladatelů. Co se mi tu samozřejmě nelíbí, jsou přitažený kontroverzní tvrzení jako "nebýt černých otroků, tak nebyla nezávislost", "kapitalismus je stejná exploatace jak otroctví", "americká muzika rovná se černošská muzika", či "naval reparace", ale po většinu času to má validní point, užívá příklady konkrétních lidských osudů. Není OK dokolečka omílat ta samá stará příkoří, topit se v zášti a pozici obětí, ale že karty jsou dávno nějak neférově rozdaný a v USA je dále prostor pro zlepšení, o tom žádná. Obsahově je to podobná kritika jako 13th nebo Amend. A je to dívatelný, narozdíl od sračky Everything's Gonna Be All White :)

plakát

Whiplash (2014) 

Psychologická bitva, portrét ctižádosti a sdírání se za hranice možností, Teller & Simmons jsou herecky precizní. Chazelle už zde zaujme jako jistý a sebevědomý režisér, a místy velmi vtahující, ale přeci jen to ještě (pro mě) nemá ten přesah / srdce jako jeho následující tři snímky. (dojem potvrzuje 2. projekce)

plakát

Waco (2018) (seriál) 

Čekal jsem víc. Jak Kitsch, tak Shannon mají na působivější výkon a zhruba polovinu série mě doprovázel dojem, že se to zbytečně vleče. Střih na 2.5 hodiny, přidat na intenzitě, tedy spíš film než formát šesti epizod. Pokud byl Koresh fakt vyšinutý hovado, tak to tady není vidět. Spíš takový pokojný, dobrácký a jenom lehce vznětlivý chudák cult-leader manipulátor. Nebyl jsem ale v obraze co se týče případu a jeho nuancí, možná kdo si potrpí na přesný rekonstrukce, tak je spokojen. 65%