Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krátkometrážní

Recenze (692)

plakát

Absolvent (1967) 

I po více než čtyřiceti letech dokáže Absolvent na diváka zapůsobit neskutečným dojmem, a v době svého vzniku musel způsobit opravdový šok. Celý snímek je, nebojím se říct, téměř dokonalý a promyšlený do nejmenších detailů. To jde vidět hlavně na bravurní režii a také perfektních a naprosto přirozených dialozích. Ale dialogy bez herců by byly poloviční, stejně jako celý film bez Dustina Hoffmana, jehož výborný výkon naznačil, že máme co dočinění s neobyčejným hercem. Ale nesmrtelnost tomuto filmu zaručila hlavně hudba Simona a Garfunkela, jejichž písně už téměř "zlidověly" a vybaví se i lidem, kteří tento snímek nikdy neviděli. Když jsem měl zvolit hodnocení, tak jsem ale přesto váhal, ale nakonec musím dát plné hodnocení, a to za nádherný konec v autobuse a tlučení na sklo v kostele.

plakát

Adamova jablka (2005) 

Dost absurdní a hlavně nekorektní komedie, jaké umí točit snad jen ve Skandinávii, protože to, co se odehrává zde, si jen tak někde natočit nedovolí. Celý scénář, který balancuje mezi komedií a dramatem (a je okořeněn jistou dávkou nadpřirozena), dostávají na ještě vyšší úroveň hlavně herecké výkony všech zúčastněných. I když nehodnotím plným počtem, tak rozhodně souhlasím s mnohými komentáři, že se tento film může stát kultovním...

plakát

Adelheid (1969) 

I třetí film Františka Vláčila, který jsem viděl, si zaslouží plné hodnocení. Nemůžu si pomoct, ale právě tohle pomalé vyprávění převážně obrazem je pro mě opravdovým filmovým uměním. Strohé dialogy z úst výborných herců Petra Čepka a Emmy Černé však pro film mají nemenší význam. Další kapitolou je hudba, která jen podtrhává tu ponurou a bezvýchodnou atmosféru. Pokud bych měl vybrat pět nejlepších evropských filmů, tak tento bude mezi nimi.

plakát

Agora (2009) 

Agora je film zajímavý nejen tématem, ale i jeho pojetím a zpracováním. Kritika náboženského fanatismu zde oprvadu ční nad příběhem, což mi ani moc nevadí. Ale někdy byla trochu otravná zbytečná doslovnoast a trochu i schematičnost, což ale vyvážily opravdu kvalitní dialogy a herecké výkony, ať už to byla už tradičně dobrá Rachel Weisz nebo charismatický Ashraf Barhom. Výprava filmu se, musím říct, také celkem povedla, a tak nebudu vytýkat ani další historické nepřesnosti. Amenábar nám zkrátka přináší příjemný "historický" film, který v sobě má i něco navíc.

plakát

Akira (1988) 

Čekal jsem teda mnohem více. Sice vizuální podívaná to opravdu je, navíc s přihlédnutím k době, ve které film vznikl, naprosto neskutečná. Ale bohužel je celý příběh až zbytečně překombinovaný a složitý (a že takové normálně mívám rád). Tudíž můj soud zní: Po formální stránce dokonalé, ale trochu neosobní.

plakát

Alois Nebel (2011) 

Že to vypadá fakt stylově, není důvodem k tomu, aby chyběl jakýkoliv děj...

plakát

Alphaville (1965) 

Ze začátku se divák opravdu neorientuje, a aby pronikl do celého příběhu musí se opravdu hodně namáhat, ale úsilí se určitě vyplatí. Na první pohled se k nám dostává sci-fi-noir film, ale když se opravdu pokusíme dostat pod povrch, tak najdeme nejen kritiku přetechnizovaného světa, ale hlavně jsme upozorněni na skutečné potřeby člověka. Těm, kteří obdivují sci-fi tak, jak ho chápe dnšní filmový průmysl, se Alphaville pravděpodobně líbit nebude, ale, přiznejme si, relativně úzká skupina diváků, jež netouží po akci, si přide na své, pokud přistoupí na Godardovu hru. Odměnou nebude jen objevení hlavní myšlenky snímku, ale i krásná Anna Karina a její oči.

plakát

Amadeus (1984) 

Ta nejlepší ukázka dokonalé filmařské práce. Mnozí filmu vyčítají historickou nevěrohodnost (a že i já si na ni často potrpím), která však v tomto snímku nehraje hlavní roli, je jen jakýmsi jevištěm, na němž se odehrává mnohem hlubší drama. Ale i tyto dramatické scény dokázal Forman skloubit s těmi humornými tak dokonale, že to diváka neruší. O dokonalé kameře, obrazové kompozici a hlavně jejich propojení s hudbou toho bylo napsáno tolik, že se zde není třeba tím šířeji zabývat. Podobně výborné, jako výše zmíněné části, jsou i herecké výkony, z nichž nejvýše řadím asi ten lehce afektovaný projev Toma Hulce, jehož smích se mi na dloiho vryje do paměti. Nejspíše nejlepší Formanův film.

plakát

Amélie z Montmartru (2001) 

No, nevím, mě to přišlo ja celkem obyčejný film. Vizuálně sice pěkně udělaný, ale to je tak vše.