Recenze (2 049)
Pronásledovaná (2012) (seriál)
Z toho, co znám, má Hunted asi nejblíž k Nikitě. Femme fatale Melissa George jako agentka, která se vrátila po roce, kdy si všichni mysleli, že je mrtvá. A nyní po ní opět jdou. Nenechte se mýlit, moc akční to není, spíš špionážní thriller s mysteriózní zápletkou. Dějově má zaručeně co nabídnout, není čitelně přímočarý. Trvalo mi 3 díly, než jsem si k němu našel cestu a musím říct, že už patří k mým oblíbeným. Jen si občas připadám trochu natvrdlej, protože mi plně nedochází, kdo za čé tým kope. # Seriál má větší potenciál než ukazuje, měl by se umět líp prodat.
96 hodin: Odplata (2012)
Jednička byla akční jízda jak hrom. Na dvojku sem se moc těšil, a proto mě znejistilo hodnocení na csfd pod 60 %, nota bene když na imdb bylo přes 8. Dvojce nechybí akce, spád, napětí, Neesonova bezprostřednost a rychlé chladnokrevné jednání, ale to vše už jsme jednou viděli, je to taková recyklace. V jedničce je napětí a nebezpečí podáno naléhavěji; tady jsem si místy říkal, že stejně nikomu neublíží. Pak akce – Liam s rodinou, to má svoje kouzlo i některá pro, ale když byl sám, byl jak uragán. Navíc mu jde štěstěna až moc na ruku a uměním přežít se blíží Chuckovi. Ale přes to všechno se na to s nadhledem dá koukat (odhlédneme-li od jedničky), jen trochu překáží takové to americké rodinné pozlátko a chybí dravost a syrovost. Pobavit se v kině s přáteli u něčeho nevážného. # [viděno: kino] # příběh 6 | hudba 8 | humor 1 | akce 7 | napětí 3 | pustil bych si znovu 7
Poslední základna (2012) (seriál)
Úvod slušný, jen mám strach, aby se děj neutopil v mysteriózních kravinách jako Lost nebo Terra Nova. Snad se pletu.
Kříž cti (2012)
Nic akčního, ani přehnaně válečného, jen hezky podabný příběh o soužití tří Němců a dvou Britů, kteří se vzájemně sestřelil, v dřevěné chajdě v drsné norské zimní přírodě. Nakousnuty jsou otázky (ne)důvěry, (ne)spolupráce, (ne)přátelství. Nutí k zamyšlení, že každá mince má rub a líc a ne každý je svině jen proto, že je určité národnosti. # 70 % # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 7 | hudba 6 | humor 1 | akce 1 | napětí 1 | pustil bych si znovu 7
Kuků (2012) (seriál)
Čím to je, že z pěti prvních sitcomů letošního podzimu jen ten britský vypadá na první pohled koukatelně, je nenásilně zábavný a skoro všichni herci jsou v rámci svých rolí sympatičtí? Pravda, v prvním díle musíte strávit postavu Cuckooa, ale slibuju, že pak se to poddá a dost se zasmějete.
Máslo (2011)
Dojmy: před trailerem: Olivia Wilde, další hvězdy, komedie, těším se. Po traileru: to bude nějaká americká ujetá pakárna. Po zhlédnutí: Olivia – wow! Nejde jen o to, jak vypadá, ale mě ta holka prostě moc baví. Malá Destiny, co vypadá jak malá Zoë Saldana – správňácká! Ostatní postavy – role jim sedí jak prdel na hrnci. Hudba ucházející, humor taky a nenásilně eRkové dialogy to je moje gusto. A ten trhlý scénář a nesmysly co provázejí podobné americké filmy jsem nějak dokázal potlačit, měl jsem správnou náladu a film mě fakt bavil. Proto i za průměrný scénář přestřelím na 4*. # Jen se děsím, jak trapně vyzní, až ho někdo nadabuje. # [viděno: monitor, sluchátka, no sub] # příběh 5 | hudba 7 | humor 4 | akce 2 | napětí 0 | pustil bych si znovu 7
Chlapec v pruhovaném pyžamu (2008)
Silný příběh. Jako bych viděl Život je krásný, jen z opačného pohledu, osmiletého syna německého důstojníka. Koncentrační tábor vypadá naivníma dětskýma očima až úsměvně, ale je to ten nejčernější humor. Film má jasné sdělení: Nikdy nevěř, co ti říkají, dokud si to sám neověřiš. Ne všichni Němci byli nasisty, dokonce snad většina nebyla, ale kdo by se k tomu v té době hlásil. # Herecky ztvárněno výborně. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 9 | hudba 6 | humor 1 | akce 0 | napětí 1 | pustil bych si znovu 6
Princezna Mononoke (1997)
Taková krásná japonská pohádka, ve které není vše černobílé, ale přece jen jsem od ní očekával víc. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 7 | hudba 7 | humor 0 | akce 4 | napětí 2 | pustil bych si znovu 6
Jak prosté (2012) (seriál)
Na rozdíl od mnoha kritiků mi nevadí, že Watsona hraje žena. Jednak pro to, že mám Lucy Liu rád, jednak pro to, že chemie mezi mužem a ženou funguje kolikrát líp a především pak proto, že tenhle seriál vůbec za Sherlocka Holmese nepovažuju. A všem bez předsudků, kteří chtějí seriál zkusit, doporučuju totéž. Je to slušná detektivka, Holmes má dobré hlášky a určitě sleduju dál. 70 % # s01e04 – pár dobrých hlášek
Expendables: Postradatelní 2 (2012)
Expendables 2 si určitě nepustí člověk, který hledá promakaný děj; dokonce si troufnu tvrdit, že ani člověk, který hledá akci, a to jí tu bylo požehnaně; ale člověk, který hledá zábavu postavenou na spoustě hlášek a narážek na minulé role zúčastněných herců. Ano, zábava je někdy strojená na efekt, ale jindy zas propracovaná. Kupa akce a zástupy mrtvých jsou taky dost na efekt a spíš jsem to bral jako takovou omáčku, živné prostředí pro humor, u kterého jsem se v kině nehorázně řezal. Víc Arnyho, víc Wilise. Z Chucka jsem nemoh! A ostatní se nenechají zahanbit. Zasmál jsem se určitě víc než u „jedničky“; kdybych měl srovnat s něčím z poslední doby, tak při Avangers zhruba stejně, při Diktátorovi víc. A že to trpí neduhem většiny filmů, kdy se déšť kulek vyhýbá hlavním postavám, to mu snímku odpustíme. Nicméně musím vyzdvihnout, že jsem viděl způsob zabití, který se na plátně ještě neobjevil. A koho uvidíme v „trojce?“ # [viděno: kino] # příběh 6 | hudba 7 | humor 6 | akce 8 | napětí 2 | pustil bych si znovu 8