Recenze (2 049)
Temné stíny (2012)
Očekávání: Burtonovsky temné, hororové, fantasy (nepodíval jsem se na žánr) s plejádou parádních herců. # Dostal jsem: Temný začátek, který přešel v příjemný šok – mix fantasy a 70. let, výborné hudby (chci soundtrack. Hned první song pecka, pak Alice Cooper, Ozzy...) a parádní slovní zábavy (když to nečekáte, je to o to lepší; některé obraty a slovní hříčky jsou fakt perly, a nejedenkrát jsem se zasmál; nebo třeba babka s knížkou...). O hercích nemluvě – zkraje prostořeká Chloë, chvilku Helena Bonham Carter (bohužel obě nedostaly dost prostoru), Michelle kvalitně; samozřejmě Johnny centrem dění, suchý humor k němu šel; a pak Eva Green – neskutečná kočka a neuvěřitelná herečka (živě si ji umím představit jako perfektní Cruelu, a to žádnou přiblblou), svou postavu proměnila v něco neskutečného. Ke konci to trochu připomíná Smrt jí sluší, ale byť příběh dlouho vypadal, že neví kudy kam a některé postavy byly spíš do počtu (přiznejme si to, není to nijak výrazný nadprůměr), hlavně, že jsem se bavil. A taky objevil novou sympaťačku – Bellu Heathcote. # [viděno: v noci, monitor, sluchátka] # příběh 6 | hudba 8 | humor 4 | akce 2 | napětí 2 | pustil bych si znovu 7
Kočka na rozpálené plechové střeše (1958)
Přes občasné pochyby ve mě tenhle kousek dokázal vyvolat takové to příjemné mrazení z dobrého filmového zážitku. V první půlce mě nechal režisér v napětí, co že se asi skrývá v Paulově a Lizině minulosti, v čemž doteď nemám zcela jasno (viz věta „Zapomínáš na moje podmínky, jestli máme dál žít spolu!“), nebo mi postava Paula Newmana připadá prostě malicherná; zbytek filmu to bylo porcování medvěda v rámci bohaté rodiny a řešení vztahů. Trochu jako Dallas. Scénář nebyl silnou stránkou, ale byl dobře natočený a ode všech výborně zahraný; Paul skvělý, Liz krásná. Líbilo se mi, že postavy nejsou tak úplně černobílé, jak jsem si na začátku myslel. # [viděno: monitor, 2.0->5.1] # příběh 7 | hudba 6 | humor 0 | akce 0 | napětí 1 | pustil bych si znovu 6
Útěk v řetězech (1958)
Už klasika, která těží z kombinace běloch + černoch v řetězech, která byla tenkrát hodně pikantní. # [viděno: monitor, 2.0->5.1] # příběh 7 | hudba 3 | humor 0 | akce 2 | napětí 2 | pustil bych si znovu 6
Zlatá sedmdesátá (1998) (seriál)
Vyrůstal jsem na Kroku za krokem, Přátelích, ... ale tohle tenkrát nedávali, takže si se zpožděním doháním „znalosti“ a není to vůbec špatný. Přispívají k tomu i herci, z nichž většina je dneska daleko známější. Typický áčkový „gaučový“ sit-com 90. let.
Jak vycvičit draky (2012) (seriál)
Pilotní dvoudíl jsem pouštěl s očekáváním a obavou. HTTYD je asi nejkrásnější animák, jaký jsem kdy viděl, a to především díky krásným animacím s živou mimikou, skvělé hudbě Johna Powella, jednoduše krásnému příběhu a taky hlasům, které postavy nemluvily. Měl jsem strach, že když bude něco z toho chybět, nebude to ono. Animace jsou, jako byly, byť ubylo detailů, podobně Bezzubka nemá mimiku tak intenzivní a vtipnou; hudba je postavená na Powellowě soundtracku, takže fajn; příběh je velká neznámá, zatím mu chybí silný moment (něco kouzelného seznamování se Škyťáka s Bezzubkou se asi opakovat nebude); a ohledně namluvení, Škyťák a Astrid mají stejný hlas, ale většina ostatních se nezachovala, ale dá se na to zvyknout. Po 3 dílech zatím celkem spokojenost. Na film to nemá, ale sem tam se zasměju. Něco mezi 3–4* (neznat film, tak 4*).
Dating Rules from My Future Self (2012) (seriál)
Trvalo mi 8 minut, než jsem přišel na to, odkud znám znám tu sympaťačku Lucy – z Life Unexpected. Vypadalo to jako taková dívčí rozjuchaná věc o klucích a svatbě, skoro jak Gossip Girl, ale závěr 1. dílu mě přesvědčil a i další měly hezký sci-fi mysteriózní nádech, lehce ve stylu Continua. Sice je to „seriál“ spíš pro dámské publikum, ale za pár minut sdělí vše, na co jiné potřebujou hodinu a půl, takže vás nestihne nudit. # 2. série: V závěru 1. řady je naznačeno co přijde, ale kromě toho přijde i zcela jiné osazenstvo. Zachovaná je jen myšlenka, která postrádá kouzlo a zbytek je celkem laciný, takže 2. „sérii“ nedoporučuju.
Zvláštní poldové (2009) (seriál)
Seriál mě chytnul po minutě a půl. Detektivové, nechybí humor ani zvučná jména (Jeremy Renner, Amber Tamblyn).
Grocery Store Wars: The Organic Rebellion (2005)
Asi jen pro fanoušky Star Wars – v podání zeleniny. Ale je to nesmírně nápaditá parodie.
Early Bloomer (2003)
Roztomilý lehký nadprůměr. Na závěr jsem se usmál.
Závrať (1958)
Valnou část filmu jsem si říkal, že i když mě snímek dokázal zaujmout, je škoda, že všechno to je fantasmagorie, protože nemá za mák racionálního základu. Pak Hitchcock předvedl zvrat jak vrata a čuměl jsem jak puk. Opravdu, smekám. Když euforie pomalu vyprchávala, cítil, že to co přišlo potom, nemohlo dospět k cíli tak, jak bylo, muselo přijít rozuzlení. Nabízely se dvě varianty – happyend, který mi nepřipadal správný (byť mám takové konce rád) a druhá možnost se mi nelíbila. A přišla třetí, která byla ještě horší. Uznávám, šibalská, nečekaná a možná z odstupem změním názor, ale teď mi připadá laciná. Jinak hudba pěkně dramatická, napětí – ne, že bych se bál, ale když šlo někomu o kejhák, dostával dost intenzivní jsem obavy, to se mi líbilo. Snímek to je velice dobrý, jen úvod nemusel být tolik natahovaný, a pak největší nejasnost mám v tom, jestli byl tak neskutečně realistický, nebo si to jen chci namluvit, abych sám sebe přesvědčil, že kdyby se vyvíjel, jak jak bych chtěl, ztratil by svoje kouzlo. # Ještě poznámka k obrazu – asi jsem měl nějakou divnou verzi, jakoby byla zmršená gamma, protože tělové barvy šly dost do oranžova a naopak ve tmě působily jak za mlžným oparem. # [viděno: v noci, TV, sluchátka] # příběh 8 | hudba 8 | humor 0 | akce 0 | napětí 5 | pustil bych si znovu 5