Recenze (630)
Vrahoun přiznavač (2019) (seriál)
Z diváckého hlediska si to sice nejvyšší hodnocení nezaslouží, nicméně z hlediska faktografického ano. Lucasův případ patří mezi ty největší v dějinách amerického zločinu, a o to větší váhu mají informace, které tento dokument přináší. Nevím o jiném snímku, který by zkoumal Lucasovo a Tooleho řádění zevrubněji. Ne, že by tento zevrubností nějak zvlášť oplýval, nicméně odhaluje tento případ v úplně jiném světle, než by divák očekával.
Neuvěřitelná (2019) (seriál)
Absolutní špička. A příběh hodně podle skutečnosti, žádná agitka.
Útěk z vězení v Dannemoře (2018) (seriál)
To se tak příjemně vleče. Excelentní ve všech ohledech. Stiller, Del Toro, Dano, Arquette, Lange(!)... Nebudu jmenovat všechny, ikdyž by si to asi všichni zasloužili. Tady se totiž sešlo všechno. Předloha. Režie. Scénář. Kamera. Hudba. Sehraná herecká parta. Prostředí věznice. To vše do sebe tak zapadá tak, že víc už ani nejde. Jeden z nejúchvatnější filmových počinů, jaké jsem kdy viděl. Akorát mohl být každý díl o hodinu delší, je tam málo rubání do zdi a málo toulání po lese. I tak je každá epizoda za 5 hvězd. Tolikrát jsem maximum nedal za celý loňský rok. Po velice dlouhé době upravuji svoji topku. 🎬 97%
Waco (2018) (seriál)
Absolutní seriálová pecka od první do poslední minuty, bez milimetru vaty, zato s děsivou plejádou odvrácených tváří Ameriky. Tohle by byl více než důstojný nástupce dnes už polozapomenuté 1. série True Detective.
Městečko Twin Peaks - Epizoda 1 (2017) (epizoda)
Musím se přiznat, že po těch letech jsem opravdu čekal, že mě Lynchův mysticismus a obřadnost postav z tohoto tajuplného městečka nechá chladným. Myslel jsem, že jsem už na to dospělej. S úžasem po prvním díle však zjišťuji, že mě to baví snad ještě více než tenkrát. Twin Peaks je skutečně bytostně jiný než všechno a nelze z něj vyrůst.
Jedna noc (2016) (seriál)
Zrovna se tlemím nad scénou z pitevny, kde patolog s návladní debatují nad penisem afroamerického umrlce a dumám nad tím, co mi vůbec brání tomuhle skvostu napařit 5 hvězd. Je to oduševnělé, je to kreativní, je to opravdové a je to velké.
Černá zmije - The Black Adder (1983) (série)
Černá svině.
Mr. Bean (1990) (seriál)
Nevzpomínám si, že bych se někdy předtím, anebo potom u něčeho takto svíjel smíchy. Možná by bylo smutné, kdyby byla předchozí věta pravdivá, jistě jsem se v životě nasmál dost, ale tento nesmírně silný zážitek si stále pamatuji jako absolutní vrchol televizní zábavy. 100%
Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství (2008)
I přes svoji jednostrannou šokantnost je tento dokument naprosto objektivní a pravdivý. A to hovoří za vše. 87%
Ztracené Jidášovo evangelium (2006) (TV film)
Geniální.