Recenze (220)
Černobyl (2020)
Ak toto mala byť ruská odpoveď na úspešnú minisériu, tak to sa teda vôbec nepodarilo! Za množstvo peňazí z toho vznikol iba ďalší SOVIETSKY film, kde sa takmer nič nedeje, prevládajú dlhé zádumčivé pohľady a ešte dlhšie rozhodovanie hlavných hrdinov, čo urobiť. Aj ako fiktívny príbeh to mohlo byť podstatne lepšie. No a množstvo vyslovených nezmyslov, ktoré sa tu vyskytujú (svetlo v podzemných chodbách ako za slnečného dňa na pláži v Soči, pobehovanie hlavného hrdinu po zóne ako keby bol na Červenom námestí...) zrážajú film do podpriemeru. Ak sa Vám ho podarí nájsť, pozrite si radšej Распад
Zombies (2017)
Zombie + kombaj = Zombajn. Už len kvôli tomu sa to oplatí pozrieť. Keby to malo trochu premyslenejší a menej deravý scenár, dal by som o jednu hviezdu viac.
Zával (1986)
Kto sa chce dozvedieť viac o závale pri stavbe leningradského metra, ale aj následných problémoch na tomto úseku, nech si radšej pozrie wikipediu (Размыв_в_Петербургском_метрополитене). Ušetrí hodinu a pol života a bude vedieť podstatne viac, ako z tohto nemastného-neslaného filmu a zádumčivých pohľadov sovietskych hercov.
Expedice Amelia (2019) (TV film)
Nič sme sa vlastne nedozvedeli. :-( Teórii mnoho, ale výsledok žiadny. Až keď pán Boh a more bude chcieť...
Pekelná jízda (2013)
Už som si zvykol, že tvorcovia takýchto filmov sa nenamáhajú naštudovať si železničné reálie. Takže z pohľadu železničného radšej nič nepíšem. Inak som celkom spokojný. Chvalabohu, že tu neboli holýúdske efekty. A tá Kara... no budem slušný... fajn. Aj ako herečka, aj ako baba.
Stříbrný blesk (1976)
Keď sa rozpojí vlak, zastanú obe jeho časti, nie iba zadná... Ale možno v Júesej to majú inak vymyslené. Ďalšie železničné chyby radšej hľadať nebudem. Inak celkom zaujímavá detektívka odohrávajúca sa vo vlaku. Wlder s Pryorom k sebe pasujú. Nenudil som a škoda, že medzi železničnými fanúšikmi je tento film takmer neznámy.
Metallica & San Francisco Symphony: S&M² (2019)
Oproti prvému S&M žiadny posun nevidím. :-(
Dobrodružství mladšího a chytřejšího bratra Sherlocka Holmese (1975)
Čo na tom bolo smiešne?
Australská železnice (2016) (seriál)
Obrovké sklamanie. Dozviete sa minimum informácii o austrálskej železnici, ale zato vám bombastickým štýlom ukážu, s akými "neuveriteľnými" problémami sa stretávajú ľudia okolo vlakov na tomto kontinente. Štýl, akým je natočený tento dokumentárny seriál, je veľmi nešťastný, blížiaci sa štýlu "nováckej" novinárčiny. Pre mňa, ako železničného fanúšika a človeka, ktorý sa aj profesionálne venuje železnici, bolo utrpenie sledovať to. No a vrcholom je český dabing! Prečo to neprekladá človek, ktorý sa vyzná v železničnej terminológii. Príšerné! Neodporúčam sledovať a železničiarom priam prikazujem vyhnúť sa tomuto seriálu.
Květina a had: Šizuko v Paříži (2005)
Ještě větší 3,14čovina než jsme čekali. Možno japončíci pochopili, ale toto je ČSFD a nie CED (Chekosurobakia eiga dētabēsu) チェコスロバキア映画データベース