Recenze (220)
Ha-Hov (2007)
Trochu sa čudujem, že remake má podstatne viac videní, pretože tento izraelský originál je o niečo lepší. Kým pri sledovaní americkej verzie som len krútil hlavou nad niektorým nelogickým správaním agentov, pri tomto filme som žiaden taký pocit nemal. Ukrajinské (naozaj ukrajinské) reálie taktiež pridali na hodnovernosti, na rozdiel od maďarského vlaku v remaku, ktorý sa tváril ako berlínsky S-Bahn.
Constantine (2005)
Môj ty Bože, prečo toto dovolíš?
Kreposť na koljosach (1961)
ČB sovietska agitka, na ktorú sa dalo celkom slušne pozerať.
Ida (2013)
Dve hviezdy za tému, ktorú sa tento film snažil spracovať. Bohužiaľ iba snažil. Inak nič len nuda, nuda a nuda. Bohužiaľ som tesne pred týmto filmom videl iný poľský film, natočený viac ako 50 rokov skôr a ani v jednom ma Poliaci nepresvedčili. Sú naozaj takí, že len "tupo" hľadia do blba, slovka nepovedia alebo je to iba ich filmové vyjadrenie? Pretože tým, čo ich poznám osobne, sa huba nezastaví. Takže si zase dám na chvíľu od poľských filmov pokoj a pustím si niečo akčnejšie. A akademikom sa nečudujem. Tých takéto "umenie" baví.
Vlak (1959)
Jednu hviezdu som naškrabal iba za to, že sa to (takmer) celé odohrávalo vo vlaku. Inak nič len nuda, nuda a nuda. Bohužiaľ som hneď po tomto filme videl iný poľský film, natočený s odstupom viac ako 50 rokov a ani v jednom ma Poliaci nepresvedčili. Sú naozaj takí, že len "tupo" hľadia do blba, slovka nepovedia alebo je to iba ich filmové vyjadrenie? Pretože tým, čo ich poznám osobne, sa huba nezastaví. Takže si zase dám na chvíľu od poľských filmov pokoj a pustím si niečo akčnejšie.
...nebo být zabit (1985)
Tak rád by som dal o jednu * viac ale nedá sa. Niektoré dôvody tu už boli spomenuté predkomentátormi. A tie flešbeky? Hrôza! A ja blbec som si myslel, že ich vymysleli Američania.
Elser (2015)
Muž, podľa ktorého je v Mníchove pomenované námestie a má svoj pomník aj na švajčiarskych hraniciach a o ktorom nikto nevie. Je prekvapujúce, že obyčajný robotník videl to, čo nevideli tisícky iných vzdelaných ľudí a politikov - skazu človečenstva pod vedením vodcu. Svet by vyzeral úplne inak, keby sa mu podarilo, čo zamýšľal. Ako mnoho životopisných filmov ani tento neoslňuje prevedením. Ale na pripomenutie zabudnutého hrdinu to stačí.
Krysy z temnot (1974)
Opäť jeden z filmov, ktorý môžu do filmovej príručky pre začínajúcich scénaristov zaradiť do kapitoly Výborný námet nedotiahnutý do konca. Aj keď sa na to pozerám z uhla "bláznivá komédia", tak aj tak mi z toho nevychádza viac. Toho bláznivého tam nebolo až toľko, aby to zaujalo tak ako napr. Četníci.. a satiry tam bolo priveľa na to, aby to skončilo bez pointy. Aspoň ja som ju tam nenašiel. Developeri všetkých krajín, kľudne spite ďalej (resp. kľudne kopte jamy).
Možnosti dialogu (1983)
Asi som úplne iný ako zvyšok sveta (a csfd), ale vôbec som nepochopil čo tieto guče plastelíny a všehočosi iného mali znamenať. Ale pravdupovediac sa ani nechcem z toho vyliečiť a rozumieť tomu.
Stařec a moře (1999)
Zaujímavé spôsobom výroby, ale inak bieda. Napriek tomu, že mi výtvarné umenie nič nehovorí a samotný príbeh od EH považujem za nudu, dávam o jednu hviezdu viac ako by si to zaslúžilo.