Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (1 667)

plakát

Kung Fu Panda 4 (2024) 

I na počtvrté naprosto neomylně. Panda i nadále ždíme maximum z možností současné animace (při zachování stylizace nasazené v prvním díle), perfektně si hraje s žánrovými stereotypy a klišé, opět sází vydatného záporáka a drží trend, že je s každým dílem trochu jiná. Nestagnuje, vyvíjí se, roste s diváky. Moje asi nejoblíbenější animovaná franšíza. Viděno v dabingu (dítě), nemůžu se dočkat originálu.

plakát

Thor: Láska jako hrom (2022) 

Po druhém Strangeovi je tu další Marvelovka, která se nebojí nasadit rychlejší tempo a používat dějovou zkratku, což v tuto chvíli vnímám jako velký pokrok a zásadní změnu v MCU s nástupem 4. fáze a jednoznačně ji kvituju. Je to samozřejmě magořina a mess. Waititi bruslí mezi motivy, žánry i náladami a velkolepé řemeslo střídá lahůdková trapnost, ve které se ideálně řádně pohrabeme, abychom ji opravdu důsledně rozmázli. Waititi to ale zvládá, protože se všemi těmi polohami má zkušenost a již dříve dokázal obstát v každé z nich. Love and Thunder je další ryze autorský film v rámci MCU a je radost se na něj dívat, pokud vám tedy není proti srsti občas poškádlit svoje očekávání a udělat krok stranou ze zajetých diváckých kolejí. Protože potom dostanete mimořádně originální (v rámci žánru malý zázrak, tuplem v kontexu ukázek na Black Adama, které před filmem běží), hravý, drzý a navzdory své nesourodosti a zdánlivé rozsypanosti velmi jasně režijně vedený trip, který se drží v nastavených mantinelech a opírá se o funkční a bez výjimky perfektně a pevně uchopené charaktery. Hemsworthovi Waititiho vedení svědčí a ždímá maximum z obou Thorových poloh, ať už se jedná o arogantního asociálního idiota, nebo o skutečného hrdinu s obrovským srdcem a nejpevnějším zadkem na východ od Bifrostu. Natalie Portman je skvělá, role ji sedla jako už dlouho nic. Russell Crowe si z toho dělá vyloženě prdel (a je radost se na to dívat) no a Christan Bale... Bože, Christian Bale dává zapomenout na všechny ty nedotažené a polovičaté záporáky a je naprosto nadpozemský (což je další velký pokrok ve čtvrté fázi MCU - důraz na záporáky). Velkou radost mi dělá akce, která je jiná, než doposud, je dynamická, velmi stylizovaná a skrz na skrz comicsová, aniž by ztratila na přehlednosti, nebo atraktivitě. Mimoto se mnohem méně opírá o digitál (FUCK YOU ETERNALS) a raději pošle herce po lanech, což jí náramně přidává na dynamice i atraktivitě, nemluvě o fyzickém kontaktu, který je mnohem lepší, než když se mydlí digitální panáci. No a celé je to obaleno v naprosto precizním vizuálu. Nepamatuji, kdy jsem naposledy viděl něco takto nápaditého, hravého a skrz na skrz esteticky stimulujícího. Naposledy pravděpodobně u třetího Thora (a v hudebním souboji ve druhém Strangeovi) Suma sumárum opět jedna z nejlepších, nejoriginálnějších a nejzábavnějších Marvelovek. A je strašně super, jak Waititi naprosto přirozeně glosuje polyamorii, LGBT tematiku, i problematiku adopce a singl rodičů. Navzdory 80's vizuálu je Thor: Love and Thunder tak současný a moderní, že je snad až nadčasový. Zapomeňte na to, co znáte, připravte se na cokoliv a pak si na to zajděte. Je to super! Jen musíte přežít odporné CG v úvodní sekvenci. Jo a 3D je skvělý. P.S.: Marvelovské logo mě tentokrát regulérně zmátlo.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Je krásné sledovat, jak se McKay vrací k motivům a postupům, které mu málem vynesly Oscara za Big Short, ale jako autor za tu dobu obrovsky dozrál a vrací se ke konvenčnějšímu, byť stále rozhodně ne mainstramovému vyprávění. Perfektně vykreslené charaktery (což je impozantní, vzhledem k jejich množství) a do poslední chvíle budované napětí a nejistota společně s jemný a funkční humorem činí z Don't Look Up opravdovou lahůdku. A to jsem ještě vůbec nezmínil celou tu společenskou glosu a satirickou vrstvu, která to všechno posouvá ještě na úplně jinou úroveň. Jsem vděčný za filmy, jako je Don't Look Up.

plakát

Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020) 

Totálně rozsypaný bazmek, který by hrozně moc chtěl být Deadpoolem pro DCEU, ale nefunguje ani v jedné z poloh. Feminismus z toho sice číší na sto honů, ale nefunguje to jako komedie, jako policejní drama, jako gangsterka, ani jako horor. Mary Elizabeth Winstead je tady špatná a to je všechno, co o tom filmu potřebujete vědět. Ruce pryč!

plakát

Tenet (2020) 

Impozantní kus filmařiny, který nedá divákovi nic zadarmo. Je fascinující, jakým způsobem Nolan dosahuje naprosté impozantnosti skrze postupy zcela základní, až minimalistické. Fenomenální Branagh.

plakát

Gentlemani (2019) 

Další Ritchieho bezchybný zářez. Je neuvěřitelně znát, že jako tvůrce vyzrál a promítá se to i do scénáře a především postav. Stylový posun je markantní, současně ale obsahuje všechny klasické ritchiovské propriety, pracuje s nimi ale zase trochu jinak a výsledkem je neskuteně zábavný, inteligentní a rafinovaný film. Nejplnohodnějtší divácký zážitek v kině za hodně dlouhou dobu.

plakát

Na nože (2019) 

Na nože nakonec nejsou taková pecka, v jakou jsem doufal. Oceňuji hravost a invenčnost scénáře a stejně tak způsob, jakým Johnson boří očekávání a kombinuje zdánlivě nekombinovatelné, ale ono to bohužel ne vždy funguje. Craig je ve své roli výtečný, ale současně se do ní absolutně nehodí a tak je to v tomto filmu prakticky se vším. Škoda poslední třetiny, kdy se scénář svoji vlastní vynálezavostí dostává do úzkých a chtě nechtě nemá jinou možnost, než se stát překombinovaným. Bojím se dvojky...

plakát

Rocketman (2019) 

Ten nejhorší možný způsob životopisu, jaký si jen dovedete představit. Rocketman je na hranici koukatelnosti. Je schematický, banální, předvdítelný a prvoplánově slzopudný, jenže je tak mizerně odvyprávěný a neinvenční že namísto dojetí jsem brečel vzteky. Obrovský přešlap...

plakát

Tajemná odysea (2019) 

Jakožto okrajový fanoušek Star Treku hodnotím střízlivě, protože nedostatků je i na poli poloamatérské tvorby stále více než dost, ale jako okrajový projekt to vlastně není špatné, při své stopáži to nestihne nudit a herecké obsazení je ve své neprofesionalitě vlastně vcelku sympatické. Kus práce je vidět, zahraničním fan made počinům, ale třeba i legendárnímu Star Wrecku se ale ani zdaleka nevyrovná. A není to jenom otázka rozpočtu...