Recenze (1 668)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/169/020/169020780_pfs9cs.jpg)
Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)
To co jsem doufal, že dostanu od druhé Duny, jsem dostal od Furiosy. Prakticky ve všech ohledech pravý opak oproti frenetickému a zběsilému Mad Maxovi. Táhlá a rozvážná postapokalyptická kronika wastelandu , která si bere to nejlepší nejenom z Mad Maxe, ale také z 300, Rychle a zběsile a ano .. i z Duny. Je to fenomenální, dech beroucí a několikrát jsem se při sledování zajíknul blahem. Jednozáběrovka ve vzduchu je absolutní top. No a Hemsworth ...
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/547/168547713_d4nayi.jpg)
Kung Fu Panda 4 (2024)
I na počtvrté naprosto neomylně. Panda i nadále ždíme maximum z možností současné animace (při zachování stylizace nasazené v prvním díle), perfektně si hraje s žánrovými stereotypy a klišé, opět sází vydatného záporáka a drží trend, že je s každým dílem trochu jiná. Nestagnuje, vyvíjí se, roste s diváky. Moje asi nejoblíbenější animovaná franšíza. Viděno v dabingu (dítě), nemůžu se dočkat originálu.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/244/166244073_dac305.jpg)
Thor: Láska jako hrom (2022)
Po druhém Strangeovi je tu další Marvelovka, která se nebojí nasadit rychlejší tempo a používat dějovou zkratku, což v tuto chvíli vnímám jako velký pokrok a zásadní změnu v MCU s nástupem 4. fáze a jednoznačně ji kvituju. Je to samozřejmě magořina a mess. Waititi bruslí mezi motivy, žánry i náladami a velkolepé řemeslo střídá lahůdková trapnost, ve které se ideálně řádně pohrabeme, abychom ji opravdu důsledně rozmázli. Waititi to ale zvládá, protože se všemi těmi polohami má zkušenost a již dříve dokázal obstát v každé z nich. Love and Thunder je další ryze autorský film v rámci MCU a je radost se na něj dívat, pokud vám tedy není proti srsti občas poškádlit svoje očekávání a udělat krok stranou ze zajetých diváckých kolejí. Protože potom dostanete mimořádně originální (v rámci žánru malý zázrak, tuplem v kontexu ukázek na Black Adama, které před filmem běží), hravý, drzý a navzdory své nesourodosti a zdánlivé rozsypanosti velmi jasně režijně vedený trip, který se drží v nastavených mantinelech a opírá se o funkční a bez výjimky perfektně a pevně uchopené charaktery. Hemsworthovi Waititiho vedení svědčí a ždímá maximum z obou Thorových poloh, ať už se jedná o arogantního asociálního idiota, nebo o skutečného hrdinu s obrovským srdcem a nejpevnějším zadkem na východ od Bifrostu. Natalie Portman je skvělá, role ji sedla jako už dlouho nic. Russell Crowe si z toho dělá vyloženě prdel (a je radost se na to dívat) no a Christan Bale... Bože, Christian Bale dává zapomenout na všechny ty nedotažené a polovičaté záporáky a je naprosto nadpozemský (což je další velký pokrok ve čtvrté fázi MCU - důraz na záporáky). Velkou radost mi dělá akce, která je jiná, než doposud, je dynamická, velmi stylizovaná a skrz na skrz comicsová, aniž by ztratila na přehlednosti, nebo atraktivitě. Mimoto se mnohem méně opírá o digitál (FUCK YOU ETERNALS) a raději pošle herce po lanech, což jí náramně přidává na dynamice i atraktivitě, nemluvě o fyzickém kontaktu, který je mnohem lepší, než když se mydlí digitální panáci. No a celé je to obaleno v naprosto precizním vizuálu. Nepamatuji, kdy jsem naposledy viděl něco takto nápaditého, hravého a skrz na skrz esteticky stimulujícího. Naposledy pravděpodobně u třetího Thora (a v hudebním souboji ve druhém Strangeovi) Suma sumárum opět jedna z nejlepších, nejoriginálnějších a nejzábavnějších Marvelovek. A je strašně super, jak Waititi naprosto přirozeně glosuje polyamorii, LGBT tematiku, i problematiku adopce a singl rodičů. Navzdory 80's vizuálu je Thor: Love and Thunder tak současný a moderní, že je snad až nadčasový. Zapomeňte na to, co znáte, připravte se na cokoliv a pak si na to zajděte. Je to super! Jen musíte přežít odporné CG v úvodní sekvenci. Jo a 3D je skvělý. P.S.: Marvelovské logo mě tentokrát regulérně zmátlo.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/043/43582_783a89.jpg)
Survive Style 5+ (2004)
Survive Style 5+ je bez jakékoliv nadsázky jeden z nejúžasnějších, nejnádhernějších a nejzábavnějších filmů, jaké jsem měl kdy možnost vidět. Je to opojný, povznášející zážitek a mrzí mě snad jen, že jsem neměl možnost vidět jej na velkém plátně.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/165/914/165914228_87dcfa.jpg)
K zemi hleď! (2021)
Je krásné sledovat, jak se McKay vrací k motivům a postupům, které mu málem vynesly Oscara za Big Short, ale jako autor za tu dobu obrovsky dozrál a vrací se ke konvenčnějšímu, byť stále rozhodně ne mainstramovému vyprávění. Perfektně vykreslené charaktery (což je impozantní, vzhledem k jejich množství) a do poslední chvíle budované napětí a nejistota společně s jemný a funkční humorem činí z Don't Look Up opravdovou lahůdku. A to jsem ještě vůbec nezmínil celou tu společenskou glosu a satirickou vrstvu, která to všechno posouvá ještě na úplně jinou úroveň. Jsem vděčný za filmy, jako je Don't Look Up.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/829/162829606_6659f4.png)
Louskáček a čtyři říše (2018)
Stylový mišmaš, rozpadající se pod rukama, neschopně odvyprávěný, a v neposlední řadě také výkladní skříň odvrácené strany politické korektnosti, která je v brutálním protikladu k ukrutné spoustě záminek pro sexuální misinterpretace. Pravdpěpodobně nejhorší moderní Disneyovka.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/314/166314304_59ba9c.jpg)
Kung prásk: Smrtonosná smrt (2002)
V konceptu naprosto šílené, v realizaci naprosto perfektní, výsledek bohužel kdesi na půl cesty mezi geniální kultovkou a dalším počinem z řady podprůměrných a esteticky i motivově velmi problematických komedií z období přelomu milénia. Skoro si říkám, že čím víc je člověk filmově vzdělaný, tím víc si musí Smrtonosnou smrt užít, protože teprve v takovou chvíli si dovede v plném rozsahu představit, kolik práce, podotýkám, že naprosto precizně udělané, na tom filmu vlastně reálně je. A přitom taková blbost.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/603/164603441_a4f32c.jpg)
Tenet (2020)
Impozantní kus filmařiny, který nedá divákovi nic zadarmo. Je fascinující, jakým způsobem Nolan dosahuje naprosté impozantnosti skrze postupy zcela základní, až minimalistické. Fenomenální Branagh.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/119/164119774_a5497d.jpg)
Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020)
Totálně rozsypaný bazmek, který by hrozně moc chtěl být Deadpoolem pro DCEU, ale nefunguje ani v jedné z poloh. Feminismus z toho sice číší na sto honů, ale nefunguje to jako komedie, jako policejní drama, jako gangsterka, ani jako horor. Mary Elizabeth Winstead je tady špatná a to je všechno, co o tom filmu potřebujete vědět. Ruce pryč!
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/960/164960810_f983fa.jpg)
Návrat do Cold Mountain (2003)
Sterilní nuda