Recenze (842)
Texaský masakr motorovou pilou 3D (2013)
Horor, který dává úchylnému degenerátovi lidskou tvář. Sice to má pár děsivých momentů, ale ty překonává nelogický děj a absurdně rychlé reakce postav (hlavní hrdinka během 5 minut zjišťuje, že byla adoptovaná a komentuje to slovy "vždycky se mi něco nezdálo").
Rebelové (2001)
Rok 1968, jedno české městečko, sympatičtí hrdinové a spousta krásných dobových písniček. Fascinuje mě, jak se to z lehké muzikálové komedie změní v poměrně hutné drama na konci. Líbí se mi využití šedesátkového stylu v kulisách a kostýmech, a taky zajímavě zakomponované písně - San Francisco ke konci, Stín katedrál jako romantický motiv. Paráda! Takových filmů potřebuje česká kinematografie víc.
Stoker (2013)
Psycho 2013. Když v člověku strýček probudí a podněcuje úchylku na smrt, je dospívání hned mnohem jednodušší. Skvělá atmosféra high class "bez svědomí" a hrozně zajímavá kamera a střih. Celé se to motá vlastně kolem tří hlavních postav a ta komornost dramatu dodává na napětí.
Vozka smrti (1921)
Scény, v kterých se objevuje vozka, jsou nejlepší. Na dobu vzniku úctyhodné trikové efekty, atmosféra hutná a čiší z ní severský mráz, děsivá postmoderní hudba, která němému filmu dodává na hrůze. Je to ovšem vyprávěno stylem příběh v příběhu v příběhu, takže jsem se v tom ještě před polovinou ztratil a po zbytek filmu jsem jenom tápal kdo je kdo (kvůli kvalitě už taky vypadají všechny postavy stejně a jste rádi, když rozlišíte muže od ženy).
Herkules (1997)
Zajímavé moderní provedení by mi nevadilo, ale fakt, že je to pohádka založená na falši a přetvářce Meg a nevhodným dvojsmyslům ze strany toho satyra, mě docela zaráží. Jestli si z toho mají brát děti příklad, tak tedy nevím nevím. Ovšem souhvězdí Marilyn Monroe, tesání autogramů a další drobnosti mě pobavily.
Mocný vládce Oz (2013)
Bylo to lepší než jsem čekal. Líbilo se mi Smaragdové město ve stylu art deco, souboje ve stylu fantasy béček 80. let a krásná Rachel Weisz. Potěšilo mě taky, že tvůrci využili více loutek a kulis na úkor počítačových efektů, ale na druhou stranu byl výsledný dojem přeplácaný a nejednotný. Příběh jako prequel Čaroděje ze země Oz příliš nefunguje, neboť je za tou složitostí vidět, že je uměle šroubovaný.
Rychle a zběsile 6 (2013)
Neuvěřitelně hloupý film. Mám pocit, že se obecenstvo víc smálo nelogičnostem a akčním klišé (Vin Dieselův skok přes most, ranvej dlouhá 1000 km a nakonec zastaví těsně před koncem...) než vtípkům tvůrců. Ten humor je možná pro Evropana trochu moc drsný a hrubý (zesměšňování prodavače aut, asi milion aut rozdrcených tankem bez ohledu na lidi v nich). Vin Diesel má stabilně jeden výraz od začátku až do konce, ale je to pořád lepší než Paul Walker, který svou hezkou tvářičku křiví, očima mrká a naprázdno polyká ve snaze vypadat citlivě.
Za borovicovým hájem (2012)
Nevěděl jsem, že alternativní rovná se nudné. Tvůrci ale zřejmě mají jiný názor. Protože ten film je nudný od samého začátku, navíc s nudnými postavami, které mě vůbec nezajímaly.
Rozkoš v oblacích (2013)
SODOMA GOMORA! Tohle bylo hodně divné. Karikatury na čtyřprocentní menšinu poskakují, zpívají a řeší své těžké životní problémy (myšleno ironicky). Na druhou stranu jsem se výborně bavil u ztřeštěné zápletky, kdy si cestující v letadle myslí, že dost možná umřou, a tak začnou dělat věci, které by normálně nedělali. Šílené je také propojení příběhů jednotlivých cestujících v první třídě.
The Three Musketeers (1921)
Mám rád příběh o Třech mušketýrech a myslím, že tohle je asi nejlepší filmové zpracování. Ačkoliv jako obvykle Douglas Fairbanks hraje spíš sebe než D'Artagnana, má to švih, je to vtipné a i po všech těch letech živé. Kvalita už sice není co bývala v roce 1921, ale dodává to filmu patinu, díky které francouzská pohádka natočená v kalifornských studiích působí reálněji.