Recenze (1 461)
Minamata (2020)
Na filmu je pro mě nejcennější vnitřní vývoj Smithe, který od počátečního odstupu, až odporu k celé záležitosti, je podtupně zapálí pro marný boj těžce postižených místních obyvatel proti vedení společnosti, znečisťující okolní vody. A to ho přivede k fotoreportáži, která na sklonku jeho profesní kariéry přinesla jedny z nejpůsobivějších černobílých fotografií o lidském utrpení. Johnny Depp v hlavní roli podává působivý výkon.
Minari (2020)
Hrozně pomalý rozjezd. Divák jaksi tuší že každé pozitivní sdělení během filmu je vyváženo negativními až tragickými dopady. Přesto konec filmu nevyznívá smutně a dává tušit novou naději...
Muž se zaječíma ušima (2020)
Na tento film jsem se chtěl podívat hlavně kvůli hercům v hlavní roli. A nezklamali mě. Příjemně překvapil nečekaně vážný syžet a myšlenky, nutící k zamyšlení.
Nechte ho jít (2020)
Může obsahovat spoiler! Jak smutné. Ne kvůli konci, ale kvůli obrázku mezilidských vztahů, který nám film prezentuje. ("Life is a list of losses"). Žádný příběh k pozvednutí nálady na zimní večer. Ale v podstatě průměrný film, který nezachrání ani strárnoucí Kevin Costner.
Neviditelný (2020)
Zapomeňte na to, pokud jste viděli některého z předchozích "Invisible Man". Tady funguje dlouho spíše strach z neznáma, nežli "teror neviditelného". A vůbec není jasné, jak se děj bude vyvíjet. Dlouho vrší překvapení na překvapení v dějových zvratech, až teprve ke konci se stane trochu předvídatelným. Ale pocta tvůrcům, že s divákem tak dlouho hrajíotevřenou hru!
Osel, milenec a já (2020)
Začátek svádí ke zcela jinému příběhu, děj se rozjíždí teprve s příjezdem Antoinette do Cévennes, odkud se chce vydat s oslem na trail po stopách cesty, kterou v 19. století podnikl R.L. Stevenson a napsal o ní knihu. Oslík Patrick je boží, a celý film velmi pohodový.
Perry Mason (2020) (seriál)
Seriál a jeho hodnocení mají pro mě dvě stránky. Jako bývalý věrný čtenář Gardnerových krimi, které u nás v 60.- 80. letech minulého století hojně vycházely v českém i slovenském vydání (byť zdaleka ne všechny, jež byly plodným spisovatelem v Masonovské řadě napsány), je seriál všechno možné, jen ne nové vypodobnění postavy Perryho Masona, jak vzešla z pera E.S.Gardnera . Na druhé straně u dnešní mladé generace je celá bibliografie knih s Masonem historií, ke které se stěží budou vracet. A tak tvůrci vsadili na, zjevně ne prvoplánově akční, retro-krimi (byť s místy až příliš realistickými detaily). A podařilo se. Nevím co na to říkají dědicové literárání pozůstalosti Gardnera, ale pokud chtěli oživit zájem o případné nové vydání klasických detektivek s Perrym, tak se, troufám říct, trefili do černého. Zajímavý příběh, věrohodné vykreslení doby a sympatický představitel hlavního hrdiny... A jenom na okraj: v této verzi příběhů o Perry Masonovi je Mason nejprve soukromým detektivem, až v polovině série se stane právníkem, když tvrdí, že byl "koncipientem" právníka E. B. Jonathana, a pak se připravuje na advokátní zkoušky, aniž by kdy navštěvoval právnickou školu (sám autor Perryho Masona Erle Stanley Gardner sice navštěvoval krátce právnickou fakultu Valparaiso University v Indianě, ale už po měsíci byl vyloučen. Po přestěhování do Kalifornie se sám učil na advokáta a složil zkoušku bez dalšího formálního právnického vzdělání).
Po francouzsku (2020)
O tom, že kocour má být převtělením zemřelého manžela, víme z popisku filmu, ale v samotném ději se to dozvídáme, až v druhé půlce filmu, když se, mrška jedna, ztratí... Potom ale nabývá děj na zajímavosti. Výborná Michelle Pfeiffer (delší dobu jsem ji neviděl, ale čas jí až tolik neublížil a hrát pořád umí) a celkově zajímavá atmosféra filmu - zvláště pro toho, kdo zná Paříž a nyní možná s nostalií vzpomíná...
Pro balík prachů (2020)
Vše se odvíjí od výchozí premisy, jestli uvěříte Tomovi (L. Neeson), že chce přestat žít jako zločinec, odevzdat nakradené miliony a jít do vězení - to vše pro lásku k Annie. Pokud ano, potom máte šanci se dobře bavit až do konce. Neeson hraje svůj standard, možná trochu pod něj, ale naštěstí jsou tu i jiní (K. Walsh a J. Donovan), kteří to trochu pozvednou.
Půlnoční nebe (2020)
Něěkolik motivů žánru science fiction je propojeno do děje, ve kterém se prolínají dvě dějové roviny. Logicky divák očekává, kdy a jak se propojí. Ale práívě toto kdy a jak je pro mě nejvštším bonusem filmu a proto jej hodnotím za čtyři. Podle ně se Clooney po čtyřleté odmlce vrátil v dobré formě. Jako herec i jako režisér. A navíc skvělá hudba Alexandra Desplata !