Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (71)

plakát

Písečná žena (1964) 

Nejsem moc fanoušek filmů, které na čsfd spadají do žánru "podobenství"; často jsou to těžko srozumitelné deklamace k publiku, které postrádají samonosný příběh a uvěřitelné postavy. Tady je tomu naopak: i když je metaforický přesah jasný a všudypřítomný, film funguje sám o sobě jako strhující thriller. Radost podívat! Lehce mě zklamal jen konec - aniž bych cokoliv prozrazoval, připadal mi právě trochu jako deklamace směrem k divákovi spíš než jako důsledek přirozeného vývoje hlavní postavy - není to ale nic, co by mi zkazilo zbytek filmu. Nenechte se zmást těmi, kdo tenhle film považují za pomalý: snímek diváka nenechá vydechnout, celou dobu jsem v kině seděl napjatě přikovaný v křesle. A ještě ke všemu je vizuálně nádherný. Z vyprahlé atmosférou jsem fyzicky pociťoval sucho v ústech - nic podobného jsem u žádného jiného filmu nezažil.

plakát

nothing, except everything. (2023) 

Generační výpověď, která pořádně neví, co chce říct, a zakrývá to přepálenou sentimentalitou a klipovitým střihem. Ale příjemně se na to kouká, to jo.

plakát

Bastard (2023) 

Tomuhle eurowesternu můžu vytknout vlastně jen jednu jedinou věc, a tou je Mads Mikkelsen. Ne snad, že by roli ambiciózního kapitána Ludviga Kahlena hrál špatně - jen jsem mu prostě ty ambice nedokázal věřit, když na první pohled vypadá jako zasloužilý pantáta, kdo si spíš urgentně hledá chalupu na důchod. Bastard zkrátka potřeboval v hlavní roli o generaci mladšího Madse z roku 2006, aby opravdu fungoval. Pořád je to ale skvělý film, když nás tomhle člověk přimhouří oko. V nějakém alternativním vesmíru hraje Ludwiga Kahlena Nikolaj Coster-Waldau a v něm je Bastard opravdu bezvadný. Mimochodem, když se italským westernům z 60. let přezdívá špagetové, tak tohle je... slanečkový western?

plakát

Zvláštní způsob života (2023) 

Upřímně: kdyby nebylo v úvodních titulcích napsané jméno Pedra Almodóvara a kdyby protagonisté neměli tváře největších filmových hvězd současného Hollywoodu, myslel bych si, že jde o amatérský film nějakého začínajícího tvůrce, který měl přehnané ambice, značně přecenil své schopnosti a snažil se vecpat zápletku celovečerního filmu do půlhodiny. Je to extrémně upovídané, dialogy zní zoufale strojeně (bohužel ani Pedro Pascal a Ethan Hawke z nich nedokázali udělat něco, co by znělo jakž takž uvěřitelně), natočené je to tak, že to místy vypadá jak home video, a nadto film překypuje nechtěným humorem. Je tam jedna pěkně natočená bitka, za tu dávám jednu hvězdičku. A jelikož jsem velkým fanouškem žánru nechtěné komedie, tak přidávám ještě jednu.

plakát

300: Bitva u Thermopyl (2006) 

Naprosto geniální audiovizuální přepíčenost, která se skutečnou historií nemá společného nic než pár jmen. Ale víte co? Mně to vůbec nemrzí a myslim, že by to nemrzelo ani ty Sparťany. Tenhle film má totiž obří koule - a díky tomu ani příběh, co by se dal převyprávět jednou větou, tady nepůsobí banálně. Těšim se, až si tenhle film dám zase znova.

plakát

Interstellar (2014) 

Po druhém zhlédnutí, tentokrát v kině, zabolel ten deus ex machina ve scénáři o poznání víc. Je to mistrně zrežírovaný spektákl, který nastavil laťku svému žánru pěkně vysoko, ale když si ten spektákl odmyslím, vidím bezradného scenáristu a film, který se snaží tvářit mnohem důvtipněji, než jaký ve skutečnosti je. Hodnocení nechávám na čtyřech hvězdách: Nolanova režie, pěkná kamera a vynikající herci z toho pořád dělají dobrý film. Ale jsou to tentokrát už dost slabé čtyři hvězdy.

plakát

Anatomie pádu (2023) 

U tohohle filmu můžu jenom doufat, že se scénáře jednoho dne chopí David Fincher a udělá remake, co Anatomii pádu pozvedne z nadprůměrného na brilantní snímek. Spousta věcí tady skvěle funguje - hlavně scénář, většina herců a střih - k dokonalosti tomu ale chybí o dost pevnější režie. Když si odmyslím pár kamerových random shitů, tak je to prostě velmi standardně natočené: tak, že by to podle téhož scénáře natočil průměrný absolvent FAMU přinejmenším stejně dobře, dost možná i lépe. Díky skvělému scénáři a vynikajícím hlavním hercům to tolik nevadí, ti ten film táhnou dostatečně, ale je to trochu škoda.

plakát

Na samotě u lesa (1976) 

Asi nejpřeceňovanější českej film v historii českýho filmu. Marně jsem v týhle teoretický "komedii" hledal moment, co by vyvolal aspoň úsměv na tváři, natožpak smích - a to mam díky Cimrmanovi obří respekt k pánům Svěrákovi a Smoljakovi. (Pouze z respektu k nim dávám alespoň tu jednu hvězdičku.) Je to prostě nudný a místama nudný a zároveň ještě trapný, nic víc. V pohodě, každej autor má právo občas šlápnout vedle, ale překvapuje mě, že to nikdo nevidí a všichni jsou jakože "haha, chlapeček řekl slovo 'chčije', haha, brilantní humor, takový komedie už se dneska netočí!"

plakát

Salon Irena (2015) (studentský film) 

Z úplně banální situace, nad kterou by jakýkoli soudný člověk mávl rukou, vystavěl Šimon Štefanides perfektně vyšponované drama ze života jednoho harmonicky stárnoucího páru. Obrovská škoda, že Šimon už není u filmu. Ten kluk má fakt talent.

plakát

Donnie Darko (2001) 

Kdyby mi bylo čtrnáct nebo patnáct, tak bych to nejspíš považoval za geniální dílo, kde nic není náhodou a všechno je vzájemně důmyslně propojené. Bohužel jsem už dvakrát starší, takže v tom nedokážu vidět víc než sérii random šitů, co je volně provázaná horkou jehlou ve formě závěrečného plot twistu. Není to špatné, atmosféru to má, herci hrají dobře, jen je ten film o dost míň důvtipný, než by zřejmě chtěl být.