Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (2 509)

plakát

Top Gun: Maverick (2022) 

Jeden z mála loňských zachránců kin a také zachránců klasických blockbusterů. Tom Cruise oživil starou značku a oživil ji v takovém stylu, jak to asi nikdo nečekal. Top Gun je akcí našláplá zábava, která musí na velkém plátně působit ještě daleko lépe nežli v teple domova. Na druhou stranu i na menší obrazovce dokáže zapůsobit, jelikož tady nejedeme neustále zelené plátno, ale máme tady reálné letadla a reálné situace. Všechno pak působí o dost uvěřitelněji než zbytek pelotonu. Tom Cruise je asi posledním akčním hrdinou starého střihu a já se strašně moc těším, co předvěde v poslední Mission Impossible.

plakát

Ragtime (1981) 

Formana mám až na výjimky velmi rád. Bohužel období mezi Přeletem a Amadeusem oficiálně není pro mě. Vlasy a ani Ragtime mi nesedí. Nemám se tady moc čeho chytit. Oboje obsahuje velké množství přesahů do celospolečenské situace ve Spojených státech zasazených do různých historických reálií. Bohužel mě tohle vůbec nebaví a nedokážu toto Formanovo období ocenit.

plakát

Kancl (2005) (seriál) 

Geniální. Prostě geniální. Dlouho jsem se tomuhle americkému remaku britského originálu vyhýbal, ale byla to velká chyba. Postupem času sice seriál trošku ztrácí dech a personální změny ho tolik nenakopnou, ale zakončen je s úctou a velmi citlivě.

plakát

Na nože: Glass Onion (2022) 

Glass Onion je bohužel o poznání slabší nežli první případ Benoita Blanca. Ono je vždy těžké navázat na nečekaný úspěch a ačkoliv si Netflix Riana Johnsona pojistil na dva filmy, dal mu potřebné finance a troufám si tvrdit, že i potřebnou volnost, tak výsledný produkt zaostává téměř ve všem. Opět je to rafinované, ale otázkou je jestli se to nesnaží být rafinované až moc a tím jak na vás chrlí twist za twistem to začne být trošku otravné. Nehledě na to, že stopáž je (jak tomu často v poslední době bývá) poměrně přestřelená. Pokud bychom rozdělili bez spoilerů snímek na tři akty, tak po druhém aktu se mohlo již směle končit a nemusel tam být další twist, který mě již tolik neoslovil a výsledné finále, které je pro snímky podobného ražení tak důležité, vyšlo tak nějak do ztracena. Ještě bych si chtěl postesknout nad castingem, protože mě mimo Daniela Craiga prakticky nikdo jiný zas tolik nebavil.

plakát

Trol (2022) 

Na evropskou produkci poměrně dobře vypadající ''blockbuster''. On už také Roar Uthaug ochutnal řemeslo v samotném Hollywoodu, takže Netflix nedal peníze jen tak někomu, ale dle výsledků se jim povedlo najít řemeslně zručného režiséra, který i s menším rozpočtem dokázal natočit docela působivou podívanou. S akcí se šetří, ale když ji máme, tak je velmi zručně natočena a vypadá dobře. Troll díky tomu poměrně svižně utíká a i přesto, že obsahuje jedno klišé za druhým, tak je to zábavná podívaná od začátku do konce. Nic o čem bych psal domů nebo doporučoval na každém rohu, ale rozhodně jde o zábavnou jednohubku.

plakát

Krakonošovo tajemství (2022) (TV film) 

Každá z vánočních televizních inscenací, která není úplně blbá zaslouží uznání. A to se děje právě letos, jelikož Krakonošovo tajemství je záležitost, kterou si nebudu bát pustit klidně znovu. Bebjak se ukazuje jako velmi zajímavý tvůrce, který dokáže natočit dobovou kriminální sérii, stejně tak jako vánoční pohádku. Nejedná se o nic objevného, ale já se bavil celou stopáž a jedna věc, kterou bych vyzdvihl je herecké obsazení. David Švehlík se do role Krakonoše hodí velmi dobře, ústřední mladá dvojice (Skleničková-Nedbal) má mezi sebou dobrou chemii a oba jsou poměrně sympatičtí a Sokol tomu dává trošku toho koření navíc. Já byl letos velmi spokojený.

plakát

Na západní frontě klid (2022) 

Mě osobně tolik neprovokuje tahle válečná Netflixovská produkce tím, že se jedná o zpracování výborné knihy Ericha Maria Remarquea, které bohužel nesahá ani po kotníky. Věřím, že pokud by tvůrci pouze zasadili film do První světové války s lehkou inspirací tímto dílem, tak by bylo mnoho zdejších uživatelů spokojenějších zase by snímek ale neměl takový dosah. Nicméně já jsem na výsost spokojený. Jedná se o monumentální válečná jatka s trošku drsnějším naturelem. Přeměna Paula Baumera z mladého idealisty je až hmatatelná. Jedna z těch nejlepších netflixovských filmových adaptací.

plakát

Pinocchio Guillerma del Tora (2022) 

Del Toro je zpět. Po letech přešlapování na místě udělal opět dokonale osobitou režisérskou vizi pohádkové klasiky. Nutno dodat, že látka jako Pinocchio je pro něj jako dělaná se všemi svými přesahy a také docela dost drsným naturelem schovaným do pohádky o oživlém dřevěném panákovi. Na stejně osobitou animaci jsem si musel nějakou dobu zvykat, ale ve finále ji kvituji stejně tak jako hvězdné obsazení stojící za voice overem. Pro děti možná příliš temné, ale já jsem rád, že je Del Toro zase zpátky ve vrcholné formě.

plakát

Fabelmanovi (2022) 

Fabelmanovi jsou z těch velmi osobních a autorských filmů velkých režisérů jedním z nejlepších. Snad můžeme děkovat produkci stojící na vlastních nohou mimo nějaký ze streamovacích gigantů. Speilberg totiž natočil velmi příjemný a civilní snímek, který ačkoliv je hodně obyčejný, tak utíká jako voda a dokážete se s rodinkou hodně ztotožnit. Mladý Gabriel LaBelle je v hlavní roli velmi příjemným překvapením a tahouni ve formě rodičů (Dano - Williams) rozhodně nezklamali. Takhle nějak měla vypadat Lékořicová pizza. Bohužel ne všem je dáno a Spielberg stále ukazuje, že jeho ruka je velmi jistá. Asi bychom od něj chtěli něco jiného, ale když už měl potřebu nějakou takovouhle retrospektivu (jako ostatní) natočit, tak to dopadlo alespoň takhle.

plakát

Amsterdam (2022) 

Dobová nuda a šeď. O. Russell dokázal zase přivábit herecká esa, ale dodal pouze velmi zdlouhavou a nudnou historickou podívanou. Opět se jedná o technicky perfektně zvládnutou bídu bez špetky civilnosti.