Poslední recenze (20)
Duna (2021)
Byť nemůžu Villeneuvově zpracování asi vypravěčsky nic vytknout, pořád se mi zdá, že má svoje plusy i mínusy, stejně jako Duny od Lynche nebo Harrisona. Tak nějak mě třeba Blade Runner 2049 dostal o něco víc. Snad se to tedy změní s dalším dílem, zatím u mě ale zůstává pět hvězd rezervovaných jen pro nezapomenutelnou atmosféru herního zpracování z roku 1992 (a mám na mysli tu adventurní jedničku, nikoli proslavenou dvojku... ale to už dneska nebude nikdo pamatovat :)).
Obhájce (2011)
Já vyrostl u soudu a narozdíl od jiných dětí jsem si hrál spíš s psacími stroji či razítky, takže vlastně nemůžu jinak. Za mne jeden z nejfajnovějších právnických filmů.
Victoria (2015)
Pěkná jízda, určitě předčila moje očekávání. Forma skvělá, postavy pozoruhodné a načrtnuté podle mě věru dobře, k tomu tu máme plnotučný soundtrack od klavírního mága Nilse Frahma, jestli se nepletu jeho zatím jediný... hodně mě bavila ta jakoby fotografická kamera, mnohem víc než fakt, že to bylo na jeden záběr. I když to v poslední třetině trochu ztrácí sílu (první půlka má jinak vážně super atmosféru), finále je i tak podle mě zvládnuté dost obstojně — filmovým sommeliérům bych řekl: "nutno vidět", pro ostatní dám čtyři kousky. Ať žije evropský film!