annihilation

annihilation

Annie Paradox

okres Praha
chro!

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 2.9.2016  10:43
    V zajetí démonů (2013)
    odpad!

    Vysvětlí mi někdo, prosím, proč je tento film tak populární? U tohoto paskvilu jsem akorát nadávala (sobě, že ztrácím čas, tvůrcům, jestli si ze mě nedělají srandu). Vážně nerozumím tomu, proč někoho tak moc baví se babrat v pořád těch samých klišé. Strašidelná panenka? Otevírající se dveře? Zastavené hodiny? Podivné zvuky? Vymítání za pomoci latiny? Strašidelný sklep? Klapky piana, které "něco" mačká? A samozřejmě nechybí to nej-nej-nej - přistěhujete se do nového domu a tam straší! Páni, jaké překvapení! A tohle je na tom zdaleka to nejmenší. Trochu mě vytáčí fakt, že nedává smysl samotný příběh. Ale nikomu to zase tak nevadí, když je to prý podle skutečnosti. Výživné jsou i hlavní postavy. Za mě vítězí otec rodiny, kterému asi duchové udělali něco s mozkem, protože jinak není možné, aby byl tak hloupý. ("No tak, snězte tu pizzu, ať se nezkazí. To velké bílé za mnou v kuchyni je tu jen pro parádu.") No, ono ani zbytek postav nedopadl o moc lépe, ale naštěstí není vyčleněno moc prostoru k rozboru jejich charakterů, protože pořád něco padá ze zdi a je tma. (I já, nervák a strašpytel vím, že když se bojím a chci se v noci pořádně porozhlédnout po místnosti, tak je nejlepší si rozsvítit.) Příběh, ztvárnění, lekačky, efekty - každým malým kouskem se film přiznává k tomu, že vás může vyděsit jen tím, že má tak vysoké hodnocení od diváků. Nemůže už konečně někdo natočit něco, kde strach nebude otřelou směsí stokrát použitého?

    • 10.8.2016  10:45

    Dává to smysl? Ne. Je to těžká vykrádačka? Ano. Funguje celý snímek na krásných kostýmech a Chrisovi Hemsworthovi? Ano.

    • 10.8.2016  07:37
    V kruhu koruny: Richard II. (TV film) (2012)
    odpad!

    Titulky že dělal Joska? Hilský by totiž asi na takovou hovadinu nekývl. Jediné, o co prosím tvůrce je, aby dali hlavy dohromady a ztvárnili Jiráska. To jediné by mohlo být ještě vleklejší a nudnější. A když tam nasázíte známé ksichty, tak se na to lidi dívat budou. (Aneb když se sejde voňavkář, Hercule Poirot, Picard, Fleur Delacour a klátič prasat a blábolí ve verších.)

    • 27.6.2016  15:03
    Most (TV seriál) (2011)
    *****

    Nač potřebujeme Hollywood, když můžeme sledovat Most? Skandinávie nám vzkazuje, že to jde udělat jinak a lépe. Lze natočit napínanou a surovou detektivku bez nesmyslného vyhýbání se kulkám, vykreslit postavy a vztahové linie na psychologické úrovni bez otřelých klišé, vykouzlit neopakovatelnou atmosféru bez několika (set?) hodinové počítačové práce na efektech a obsadit skvělé herce, kteří ve vás vzbudí sympatie i přes to, že nevypadají jako z módního časopisu. To, že bleskově získal na popularitě, reflektuje fakt, že si diváci žádají něčeho jiného, než jen plytkých soap oper a vyumělkovaných happy-endů. Osud postav v Mostu je nejistý, nedefinovatelný a především krutý. Vše je propleteno, nic není předem dáno a ze skličujícího prostředí a nálady vytušíte, že vás čeká nezapomenutelná podívaná. V každém z policejních případů, který vždy otevírá nová série, se objevuje spousta současných kontroverzních problémů a témat. Jsou podány s téměř až bestiální brutalitou, protože jsou okořeněny notnou dávkou extremismu, nebo zakořeněny v ryze osobních problémech jedince. A co víc, sužují ústřední postavy, které se s nimi nejsou schopné vypořádat a zabředají tak do svých vlastních problémů, které často přesahují realitu a představivost každodenního života. Právě tyto osobní útrapy donutí diváka oblíbit si policejní duo Norén-Rohde (později Sabroe), a když zmiňuji Norén-Rohde, tak myslím především Norén. Její postava, navíc úžasně zahraná Sofií Helin, se vám vryje pod kůži. Budete ji milovat. Navíc se jí dostane, řekla bych na popud diváků, větší a detailnější pozornosti v celé třetí sérii, což velmi zajímavě její postavu dokreslí. Rozhodně tím ale nebude trpět příběh. Co chtít od tohoto seriálu víc?

    • 13.4.2016  23:09

    Pořád se mi nechce věřit, že je tvůrcem filmu Woody Allen. Woodyho mám ráda především pro jeho humor - dokáže si dělat legraci ze všeho, nejvíce pak ze sebe. Ale Jasmíniny slzy jsou dramatem smutným. Smutným i pro diváka, protože je ochuzen o to slíbené něco-někde-nějak. Přitom v hloubce tématu jde o skvělé vykreslení osobní krize, nelogického uvažování a neřešitelné krize vzniklé naprostým odmítnutím sebereflexe - a to vše ještě navíc důvěryhodně vykreslí úžasná Cate Blanchett. Jenomže najednou zjistíte, že jen dobré téma a dobrá herečka nestačí, když je celý snímek jen slupka bez sladkého jádra (pudla?), protože pořád dokola jen nastiňuje, ale nic neřeší a nakonec, ruku na srdce, ani moc nepřináší. Celou dobu si říkáte, že je to docela dobré, ale..Ale..Alle..Allen to prostě není a v žánru bez vtipu, do kterého se snažil vtěsnat, nevyniká.

    • 18.5.2015  21:28

    /Obsahuje spoilery/ Film je dost originální - kolik znáte hororů, u kterých se ani maličko nebojíte? Perkins' 14 je dokonale zdupané béčko. Přitom začíná docela dobře - je tu příběh muže, policisty, který zjistí, že má s největší pravděpodobností v cele na stanici magora, který mu před lety unesl syna. To celé probíhá příjemnou formou flashbacků a nutno uznat, že díky malému rozpočtu a podivnému výběru herců, snímek působí překvapivě reálně. A pak se příběh pomalu rozuzluje. Najednou zjistíte, že tento malý spád je úplně jediný spád a v následující hodině půjde už jen a jen zabíjení a spoustu rumělkové nudy. Na konci si oddychnete, protože naštěstí všichni umřou. Ale říkám si, že kdyby se vystříhaly všechny krvelačné scény, mohla z toho být docela dobrá mysteriózní duchařina. :)) Můj zájem o film (dost nezvykle, ha ha) pramenil z platonismu - v jedné z rolí v něm můžete spatřit úchvatného Michaela Gravese, a proto jsem stejně ráda, že jsem ho viděla. (A za něj je ta jedna hvězdička.)

    • 18.5.2015  21:07

    Myslím, že snímek vytvořila partička lidí naprosto neposkvrněných procesem filmové tvorby. Scénář někdo napsal na koleni za jedno odpoledne - a jelikož stihl jen kostru, prázdná místa jednoduše zaplnil střílením. Kameraman měl buď kocovinu, nebo film točil na handku. (Nepopírám, že je pravděpodobné obojí.) Vznikla z toho hrozná pakárna. Ale pak někdo přišel se spásnou myšlenkou - obsadit známé herce, na které se dá skvěle dívat. Ale pokud jste byli přesvědčení o tom, že výborní herci za každých okolností dokáží prosvětlit i ten nejhorší snímek, doporučuji se na "Public enemies" podívat - z tria Depp-Cotillard-Bale se vám bude chtít brečet.

    • 22.2.2015  21:07
    Sviňák (2013)
    *****

    Představte si toho největšího zmrda pod sluncem. A teď představu znásobte deseti, přidejte jí provokativní obličej Jamese McAvoye a zařaďte do řad kriminální policie. Buď vás takový antihrdina přestane bavit po dvou minutách, nebo se budete do konce snímku chytat za břicho (smíchy) a za hlavu (je to na palici!). Pokud se chytáte, jízda začíná. Vyšetřování vraždy, kde je cílem najít svědkyni, je vybičováno do extrému, při kterém je nejen třeba dostat kolegy mimo hru o povýšení, ale možná by nebylo od věci dostat se z vlastní špíny. A to se tomuto policistovi-sviňákovi daří do té míry, že se v ní topí. A samozřejmě si za to může sám, protože deprese léčí chlastem, halucinace koksem, impotenci obtěžováním všech žen v okolí, protože je to prostě idiot, který se potápí hlouběji a hlouběji do bláta absurdních situací vybičovaných až do naprosto nekonvenčních a nechutných rozměrů. Je to hnusné, je to odpudivé, ale je to především vtipné, chytlavé a neokoukané.

    • 22.2.2015  20:50
    Mělký hrob (1994)
    *****

    Komedie velmi černého rázu provází příběhem o třech přátelích-spolubydlících, kteří se rozhodnou vzít do party čtvrtého. Ten ale cobydup umře. A pod postelí má kufr plný peněz. Odpověď na otázku, jestli zavolat policii a vzdát se tak spousty jmění, je divákům od počátku jasná. A jestli z toho někomu přeskočí? Nebo snad všem? No, samozřejmě. Mělký je ovšem jen hrob, humor snímku rozhodně ne. A že je černý jak uhel? Rozhodně to není na škodu. Navíc celou linii příběhu podtrhávají zábavné charaktery postav - příjemně nevypočitatelná Juliet, psychotický šprťák David a zábavně protivný (slušnější ekvivalent pro někoho, kdo je kus debila v pozitivním slova smyslu) Alex, které jsou navíc ztvárněné velmi dobrými herci, kteří film zdařile dotváří a postupným spádem v událostech vedou k vtipně ošemetnému konci.

    • 7.2.2015  10:05
    Frida (2002)
    *****

    Frida. Jaká asi byla? Byla talentovanou malířkou, nevšední ženou, vášnivou revolucionářkou a zároveň člověkem, který trpěl nesnesitelnými bolestmi po většinu svého života. Snímek popisuje všechny tyto rysy jejího života a, naplněn mexickým temperamentem, před divákem otevírá dveře do vnějšího světa barevných ulic a bouřlivých lidí, ale zároveň i do vnitřního světa malířky spoutané vášní a agónií. Každá scéna je poklad, který otevírá další a další dveře do světa poznání a dojmů. Některá graduje děj, jiná rozhoupe srdce v rytmech hudby, další svou otevřeností a nápadem pobaví a ty zbylé, ty vdechnou život již dávno zaschlým plátnům. Jen málokdy se povede zpracovat životopisný film s takovou precizností a zároveň poutavostí, jako tomu je právě u Fridy. Překrásná Salma Hayek v doprovodu grandiózního Alfreda Moliny vdechla na chvíli do umělkyně duši a nechala jí obživnout. A právě tímto gestem a celým tímto snímkem se podařilo seznámit širokou veřejnost s tak neuvěřitelným uměním, které kdysi Frida tvořila.

    • 16.10.2014  10:00
    Partička (TV pořad) (2011)
    odpad!

    Dost často chodím na malé improshow, kterých se účastní v podstatě amatéři (ať už jde o lidi, které to prostě baví dělat, nebo o studenty famu, kteří se na improvizacích učí), každopádně ten pravý amatérismus přichází teprve v tomto televizním sračkopořadu, kde si partička idiotů hraje na klauny. Pořad, který vám během minuty zahubí milion mozkových buněk raději vypněte (a televizi pro jistotu vyhoďte z okna) a zajděte se podívat osobně na nějakou menší impro-akci, která má nejen duši, ale také mozek.

    • 27.9.2014  23:28
    Mezi vlky (2011)
    odpad!

    Na první pohled lákavá podívaná - okouzlující příroda Aljašky, nespoutaní vlci a charismatický Liam Neeson. Všechno to začíná celkem zajímavým monologem hlavní postavy... Ten ale neúprosně zmizí a začíná typický americký film o akčních hrdinech vzrostlých z obyčejných lidí, kteří neuvěřitelným způsobem přežívají. I na tak opotřebované kostře filmu se dá stavět, ale tohle přesně není ten vzácný případ. V téhle podívané zapadnete do dvoumetrových závějí nudy a boji o přežití v ledové pustině vystavíte leda tak svou mysl. Největší korunu ale celému snímku tvůrci nasadí v momentě, kdy na scénu vstoupí smečka vlků, aby zabila jednoho z přeživších lidí. Nesežerou ho, ale roztrhají. A to prosím z důvodu, že vycítili, že tam nepatří. To už je víc realistický sprint v hlubokém sněhu (což nemyslím jako nadsázku, ale reálně porovnávám určité scény). Je jen jeden živočišný druh, který nezabíjí z nutnosti - a jen ten může natočit takovouto omezenost. Příhodnější překlad filmu by byl "Mezi plky" (dle potřeby lze ještě přidat "ů").

    • 5.9.2014  10:36
    MASH (1970)
    **

    M*A*S*H má sice spád a je natočen poutavě... ale jestliže znáte seriál, zapůsobí dost uboze. Vezeme-li to skrz naskrz, je film jen jakousi parodií na válku, v 4077 vládne anarchie. Není to ale rozumný odpor a kritika války, ale jen sprostá drzost a diletantství. Hlavní postavy jsou rázné, ale ne v kladném slova smyslu, pozbývají vtipu (nebo prostě jen neoceňuji tento druh humoru), jsou téměř trapné. Vím, že je film dobře hodnocený a dost oceňovaný, ale řekla bych, že neprávem. Jeho hlavní problém je ten, že je naprosto povrchní. Neřeší žádné problémy. Asi to bude proto, že ani žádné nenačrtává. Zůstávám věrná Hawkeymu ztvárněném Alanem Aldou, který za pomoci svého inteligentního a černého humoru naráží na spousty etických problémů zapříčiněných (nejen) válkou.

    • 13.8.2014  12:08
    Riskuj! (TV pořad) (1994)
    ***

    http://www.youtube.com/watch?v=_oA5X9qsnkI :))

    • 30.7.2014  20:14

    Jeden z nejkontroverznějších snímků? Samozřejmě, protože mu téměř chybí scénář. Parta plešek se vždy sebere a někoho zmlátí (do toho hraje punková hudba), někdy se stane, že těch druhých je víc a plešky utíkají (do toho pro změnu hraje punková hudba). Určitě jde ale o zajímavý náhled do určité subkultury - tvůrci jí vystihli opravdu přesvědčivě - od hierarchie až po kostýmy. Pak je tu načrtnutá nějaká jednodušší lovestory a dál... nic. Čekala jsem opravdu víc než hodinu a půl bitek a nadávek (jo a samozřejmě za zvuku punku). Snad jediné, co mě u filmu udrželo (kromě toho punku :D) byl můj oblíbený herece Russell Crowe, kterého jsem měla možnost vidět v jeho hereckých začátcích a skvěle svou roli vystihl. A prosím, už jednou provždy přestaňte používat označení skinhead, když nevíte, co znamená.

    • 26.7.2014  09:01
    Přešlapy (TV seriál) (2009)
    odpad!

    Neuvěřitelné. Nechápu, proč se pořád takovéhle paskvily točí a jak je možné, že mají pořád tak věrné publikum. Ale co hlavně nechápu je, že v něčem tak obludně trapném zabíjí svůj talent tak dobří (divadelní) herci jako Filip Blažek nebo David Matásek.

    • 26.7.2014  08:58
    Nečekané dědictví (TV film) (2011)
    *

    ...především velmi nečekaný závěr. :D

    • 9.7.2014  13:58

    Kdybych měla snímek vyjádřit jedním slovem, nejspíš bych použila "rozporuplný". Na jednu stranu obsahuje velmi zajímavé myšlenky, které se obracejí k vnitřnímu bohu v každém z nás a rozevírají tajemství vesmíru skrytého v ústech života. Ale co dokáže spolehlivě tyto ideje rozbít na nudné frakce je výprava a celkové zpracování filmu. Zprvu působí docela zábavně - možná proto, že se hlavní hrdina ujme vyprávění svého podivuhodného života vtipnou a neotřelou formou, později ale spolehlivě sklouzne do počítačem vytvořeného prostředí, které má asi nejspíš působit vábně, v každém případě film totálně ubíjí svou nevěrohodností a příběhu akorát škodí takovým způsobem, že ho opravdu máte chuť vypnout. Ono se dívat na chlapce na lodi, který pořád dokola přemlouvá tygra, aby ho nesežral, není prostě taková švanda (hlavně ne po půl hodině), a to ani když pochopíte symboliku příběhu. A další věc (pro někoho možná jen detail), který mě mrzela, byl štěk Gerárda Depardieu. Je sice báječné, že se na lodi objeví asi na dvě minuty, aby se ukázal jako perfektní hnusák, ale mě tenhle způsob přitahování pozornosti vadí. Buď dám velkému herci velký prostor, nebo ho do snímku neobsadím. Tahle komerční určitě-ne-zlatá cesta je jen ubohou snahou, jak získat pozornost. Škoda, že se filmu neujal někdo jiný. Třeba by většinu myšlenek a poznání nepohřbil v tak kostrbatém vyprávění a nedělal z diváka blbce.

    • 7.7.2014  11:27

    Krásný trojrozměrný poklad. Je vidět, že když se Poem inspirují tři nápadití režiséři, dokážou z jeho povídek vytvořit úchvatnou a především inteligentní podívanou. První příběh je ztvárněním Poeova Ohnivého koně, kde Roger Vadim za pomoci nádherné Jane Fondy zobrazuje naprostou zvrhlost, zhýralost a zbytečné zlo, které je konfrontováno prokletím v podobě koně. Tím, že v příběhu figuruje magnetismus muž-žena, mu dodává hloubky a vzájemné znepřátelení rodů se mění v záhubu mnohem horší. Čeho si musí každý divák povšimnout je i úchvatná výprava filmu. Scény jsou točené v romanticky rozervané přírodě, kostýmy jsou neuvěřitelnými módními klenoty a v neposlední řadě Z každého kouta dýchá krása v jiné podobě - romantické krajiny, módní klenoty v podobě neuvěřitelně nápaditých kostýmů, nádherní hřebci a samozřejmě spousta krásných (především ženských) tváří. Dalším příběhem - o Williamu Wilsonovi - se nechal unést Louis Malle. Příběh je o krutém sadistovi, kterého pronásleduje jeho dvojník, který nosí stejné jméno, ve všem ho převyšuje, a pokaždé mu překazí jeho zvrhlé činy. Tohoto rozpolceného psychotika výtečně ztvárnil Alain Delon. Tím, že tvůrce ztvárnil někoho tak zlovolného za pomoci opravdu překrásného herce, propojil Poeovu myšlenku s odkazem Doriana Graye, ale navzdory tomuto faktu zůstal ze všech tří příběhů původní povídce nejvěrnější. Poslední povídka na první pohled do celého snímku vlastně vůbec nezapadá. Federico Fellini pojal svůj příběh hodně osobitě. Inspiroval se povídkou Nikdy se s čertem nesázej o hlavu!, ale zasadil jí do současnosti. Navíc jí podal v úplně jiném uměleckém směru než další dva režiséři - ztvárnil jí za pomocí groteskních prvků obohacených o niterní zjevení a absurditu. Zachoval vlastně pouze její závěr, a společensko-kritický odkaz, kterým disponuje, přenesl do světa šoubyznysu, čímž vlastně příběh přiblížil přítomnému dění. Hlavní postavu, kterou umě vystihl maniakální Terence Stamp, pojmenoval Toby Dammit, což zní jako hříčka od podobně znělého to-be-damned. A jako každý, kdo se zjeví jako hlavní hrdina některého z těchto vyprávění, proklet opravdu bude. Celý tento snímek je naprosto fenomenální poctou talentovanému spisovateli, jehož jméno a příběhy jsou často zneužívány k pseudosofistikovaným komerčním zpodobněním. Na tomto plátně se mu konečně dostává úcty, pochopení a oslavy jeho génia tak, jak si to zaslouží.

    • 6.7.2014  10:48

    Jak to tak už u podobných snímků bývá, tvůrci uchopí skvělý nápad a nechají ho pomalu proklouznout mezi prsty. A to jen proto, že se ho neobtěžovali ho dotáhnout, přidat mu ještě kapku šarmu, protože nechali diváka příliš brzy odhalit konec. samotná idea s otevřením pomyslných dveří do mezisvěta pomocí hypnózy funguje skvěle - navíc v mysteriózním žánru tato laikům hluchá témata působí téměř vždy naprosto skvěle. Jenomže po skvělém startu snímek zpomaluje a začíná pokulhávat, protože jeho nitky nejsou zase tak složitě spleteny, aby uspokojily choutky náročného diváka. A snaha obohatit příběh o krizi středního věku je také zbytečná, protože není hlubinně propracovaná, spíš působí jako jakýsi prázdný výkřik, který měl upoutat milovníky plytkých lidských dramat. V rámci tohoto žánru ale můžeme snímek s klidem zařadit do lehce nadprůměrných, neméně také díky skvělému hereckému umu výrazného Kevina Bacona a příjemné atmosféře vrcholných devadesátých let.

    • 6.7.2014  10:34

    Roztomile utopických filmů, které nepůsobí jako naprosté klišé je pomálu, tento nad nimi vyčnívá, protože myšlenky podává pomocí odlehčeného humoru a svěží absurdity. Téměř banální příběh o mimozemšťance, která se planetě Zemi ocitá před řadou zbytečností, rozporuplností a především před lidskou arogancí a povýšeností v plné kráse, se rozplétá do jemně sociálně-kritického snímku, který navzdory zpochybňování zbytečných hodnot pobaví a připomene doby květinových dětí. A pozor, za celou dobu se objeví jen jeden velký filmový kýč!

    • 20.6.2014  23:34
    Havran (2012)
    **

    Literaturou neposkvrněná duše možná snímek může hodnotit jako docela ucházející a místy napínavou detektivku, ale pokud jste Poa četli, ne-li přímo jeho knihy zbožňujete, zklamání nejspíš bude na místě. Je sice vidět, že tvůrci pročetli umělcův životopis, povídky i básně, ale i pár faktických nedostatků pohřbí skutečnost, že díla úplně pomíjí a používají je jen jako nástroj, který má posouvat příběh dál. Je sice pravda, že postavu Edgara Allana Poa velmi dobře ztvárnil John Cusack, který je nejen talentovaný, dokonce se i na roli neobyčejného spisovatele velmi hodil, snad i této postavě přináší dosud nepoznaný charakter, ale ve scénáři visí něco, co jeho postavě bere smysl - arogantní reakce, vzletné výstupy a láskyplná vyznání se přímo příčí představě spisovatele, který musí hledat inspiraci v pitvání mrtvol. Pokud chtějí tvůrci stavět film pouze na hlavní postavě, o což v tomto případě šlo, protože zbytek rolí je téměř nevykreslen, musí ji více propracovat, věnovat se jejím pohnutkám, nechat diváka uvěřit, že jde o reálného člověka a ne o uměle vykonstruovanou figuru, jejíž magnetismus spočívá v tom, že cituje ze svých vlastních knih. Je chyba ohánět se talentem Poa, když nemáte stejně dobrou fantazii, smysl pro dekadenci a nejste vyzbrojeni perfektní dedukcí. Všichni od něčeho tak křiklavého jednoduše budou očekávat silný zážitek a ne jen jednoduchou zápletku s použitím několika povídek, jednu jedinou kloudnou dedukci od samotného pana P. a jeden jediný nápad, který není už od začátku zcela předvídatelný. Film plave sám v sobě a nechytá se břehu, od všeho má kousek, ale víc už nic.

    • 20.6.2014  14:15
    Count Arthur Strong (TV seriál) (2013)
    ***

    Od Grahama Linehama jsem čekala mnohem víc. První a poslední díl měl radši úplně vynechat - mohly se v klidu jmenovat Katastrofa a Klišé, zbytek seriálu byl ale dost povedený a opravdu jsem se zasmála. Z největší části to atmosférou připomíná další Linehamův počin - Father Ted, na který si divák také musí zvyknout, než se do něj zamiluje. Na poli současného repertoáru seriálu o ničem je to určitě nadprůměr, ale u někoho tak talentovaného, podprůměr. Doufám, že se další série ustálí na kvalitnějším bodě a půjde o lepší podívanou.

    • 7.5.2014  16:17

    Byla jsem hrozně natěšená, protože představa hororu s výborným Danielem Radcliffem z prostředí viktoriánské doby, mi perfektně ladila. Jak jsem se jen zklamala. Celý snímek je víceméně nudný. Když není nudný, tak je plný hororových klišé nebo velmi nezdařilých efektů, které mají zapůsobit při rádoby-lekacích scénách (konkrétně mluvím o vyobrazení samotné ženy v černém), ale bohužel se ani neleknete, protože poznáte, kdy a i co přijde. To už tvůrci rovnou mohli napsat pod obraz: "Teď na vás něco bafne!" a vyšlo by to nastejno. Příběhem vás sice provází dobrý herec, ale jaksi ani nedostane prostor, aby něco zahrál, protože se přesouvá ze strašidelného domu do divné vesnice a z vesnice zase do domu. A to samé ještě párkrát tam a zpátky. Takže pochopitelně očekáváte, kdy film konečně skončí, tedy, ehm - očekáváte, jak se zápletka rozuzlí. A ono ejhle, nerozuzlí. Pointa neexistuje. Takže to svým způsobem vlastně horor je.

    • 13.4.2014  18:12
    Cabriolet (2001)
    *

    Nechápu, jak takováto pitomost mohla dostat nějaké ocenění. Za co? Vážně nevím, jestli mě víc dostalo to trapné podání v podstatě tragického příběhu, absolutní neschopnost herců (jestli je tedy tak vůbec můžu nazvat) nebo nečekané zvraty připomínající americká béčka (potřebujeme milion a ejhle, zrovna ho najdu v popelnici, protože ho tam někdo dal na výkupné). Hvězdičku dávám za mého oblíbeného Ivana Krále, ale doporučuji si ho radši poslechnout, než zkoušet zhlédnout tento nanicovatý počin.

    • 29.3.2014  20:13
    Transformers (2007)

    Shia LeBeouf je trapák, Megan Fox rajcovní a auta se mění ve zloduchy. Vážně, nic víc tam není. Dokoukání filmu by mělo být bezpodmínečně zařazeno mezi deseti úkoly pro Herkula.

    • 29.3.2014  20:10

    Vždy jsem tvrdila, že Indiana Jones je výjimka mezi pokračování ve světě filmů - třetí díl se povedl znatelně lépe než první. "No dobře", říkala jsem si, "třeba nebude špatný ani tento návrat na plátno". No a pak jsem viděla tu scénu, kdy se Indiana před atomovým výbuchem schová do ledničky, odletí v ní dva kilometry daleko a pak vyleze ven s šarmantním úsměvem na tváři. A největší korunu tomu dá jeho kamarád, který mu řekne, že se v ní mohl udusit. :D Ne, ne, stokrát prosím ne. Tohle nezachrání ani krásná Cate Blanchett. (Teda asi jen podle mě; ta vysoká hodnocení prostě nechápu..)

    • 24.3.2014  22:04

    Miloš Forman je bezesporu výborný režisér a toho dílo je toho jen dalším důkazem. Rozehrává partii mezi chladnou a despotickou sestrou psychiatrické léčebny a pacientem, který do ní nepatří a dává to okázale najevo. Svým chováním, které vybočuje z davu dodá druhý dech několika dalším pacientům, kteří už téměř zapomněli na to, jaké to je být lidmi. Film je natočen podle výtečné Kesseyho knihy (která je sama o sobě, troufnu si říct, dokonalá), ale je oproti předloze konstruován trochu jinak. Ale tak dobrý režisér si může dovolit pozměnit hlavního hrdinu a dát mu mnohem nápadnější masku v podobě nezapomenutelného Jacka Nicholsona a příběh udělat výraznějším po úplně jiné stránce. A přitom mu tím nesebrat jeho myšlenku a úchvatnou gradaci. Jen kdyby se byl někdo zamyslel nad překladem názvu do češtiny.

    • 24.3.2014  21:47

    Kéž by bylo více takto povedených adaptací Kingových povídek (i románů). "Stůj při mě" je krásně odpočinkový film - ne však v tom smyslu, že by se v něm nic nedělo a to nic bylo vyplněno něčím břitkým s příchutí klišé, spíše odpočinkovým v tom smyslu, že vás svou atmosférou vrátí do dětských let, připomene vám staré kamarády a dobrodružství, která můžete zažívat jen do určitého věku - pak se z nich najednou vytratí něco důležitého, co už nikdy nenajdete. A tento snímek vás tam znovu vezme; dopomůže vám k tomu hlavní hrdina - již dospělý muž, který vypráví příběh, co se mu v dětství stal. Krásně rozliší hranici mezi dítětem a mužem a zachytí poslední moment před jejím překročením. Jak kouzelný je okamžik před procitnutím z krásného snu? Příběh čtyř chlapců vás nenuceně odnese do minulosti a unese vás svou lehkostí a upřímností. Měli jste snad někdy lepší přátele, než když jste ještě byli děti?

    • 24.3.2014  21:19
    Hej-rup! (1934)
    *****

    Pánové Voskovec a Werich jako by svým svižným humorem předběhli dobu. Na příběhu laděném do absurdní komedie rozplétají inteligentní kritiku systému a zesměšňují ji tím nejkouzelnějším způsobem. A to je přitom veškeré dění postaveno na triviálním a předvídatelném příběhu - hodný milionář, který zbankrotuje kvůli zlé konkurenci se dostává mezi pracující třídu, to mu pomáhá nahlédnout do života obyčejných lidí, kteří trpí nedobrovolnou chudobou a rozhodne se s tím něco dělat. Hej-rup! je krásný snímek, který se skvěle trefuje do problémů společnosti, ale s tak něžným (dů)vtipem, že není možno si ho nezamilovat.

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace