Recenze (180)
Dark (2017) (seriál)
Většina seriálů, které jsem viděl, mají šanci být pouze hodně zábavné, chytré, napínavé... Po jejich shlédnutí si říkám, že to bylo super, ale vlastně pokud bych je neviděl, vůbec nic by se nestalo. Je jen pár seriálů, které se dostanou více do hloubky a zanechají stopu. Toto privilegium je většinou vyhrazeno filmům (či knihám, kdybych teda četl). Dark je u mě co do emočního zásahu jeden z nejsilnějších zážitků. V podstatě je to taková telenovela s cestováním v čase. Jeden aspekt uspokojuje emoce, druhý rozum a analytické myšlení. Pokud vás zrovna prezentované emoce nezasáhnou, nebo neradi děj logicky analyzujete, seriál pro vás nebude a tedy hodnocení by mohlo být úplně opačné než moje.
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Na druhé shlédnutí musím uznat, že je to přeci jen trochu utahané. Ale těžko to z pěti stahovat na 4. Takže 4.5*.
Vraždy v Midsomeru (1997) (seriál)
Za díky s Johnem Nettlesem. Nový Barnaby už nefunguje.
Pátý element (1997)
Komediální prvek mi tam moc neseděl (možná spíš ve své formě než obecně přítomnosti). Body nahoru za "neklišovitost", pro kterou mi to připomnělo občas Firefly. Edit po letech: 5*
Jesse Stone: Bludiště pochybností (2012) (TV film)
Ale je to první viděný díl série
Firefly (2002) (seriál)
Dokonalost. To nejlepší z Josse Whedona - nečernobílé zajímavé postavy a klišé převrácená naruby v zápletkách, které dokonale zabaví. Jeden ze seriálů, který si jednou za čas sjedu celý znova a pořád mě baví. Televize FOX, která ho po 14 dílech zrušila by zasloužila pohlavek.
Lekár umierajúceho času (1983) (seriál)
Výborné zobrazení života na počátku 17. století a stavovského povstání. Jen škoda, že jsem občas přestával rozumět o co tam vlastně jde a v takových chvílích jsem musel startovat Wikipedii a opakovat si dějepis. Tak nějak jsem to opakování očekával spíše od tohoto seriálu. Chtělo to méně věcí vynechat a klidně prodloužit na dvojnásobek
Carnivale (2003) (seriál)
výborná hudba a Clancy Brown jako father Justin. Opravdu z něj šel strach.
Zahrada (1974) (seriál)
Ta tajemnost Zahrady se mi vždycky líbila a i ve třiadvaceti to pořád funguje :-)
Na doživotí (2007) (seriál)
Výborné obsazení, výborný nápad, zpracování pokulhává. Zajímavé momenty a nápady zabíjí konvenční zpracování konvenční americké provenience (CSI apod.) a krátká stopáž, kdy je pak všechno jako z rychlíku. Ale koukatelné to je.