see_sawandrew

see_sawandrew

okres Brno
Laikové mě obdivují a profíci se mi smějou.

Skype: see-sawandrew

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23
    • 23.12.2019  11:32
    Zaklínač (TV seriál) (2019)
    ****

    Witcher musí bojovat hned na třech frontách. Z jedné strany vykřikují ti, kteří byli doteď zalezlí v atomových bunkrech a o bělovlasém vědmákovi slyšeli poprvé až během předvánočního hypu. Ti údajně nemají šanci se vyznat ve třech časových rovinách, což je ale názor, který živí hlavně recenzenti, kteří si průměrného diváka nejspíš představují jako slintajícího nedonošence. Ze druhé strany do Witchera buší vášniví čtenáři celé ságy, kteří se rozčilují nad barvou vlasů a tvarem nosů některých postav nebo hejtují scénáristku, že do seriálu nezahrnula konkrétní (samozřejmě klíčovou) scénu z nějaké povídky. Třetí skupina, která právě počtvrté dopařila Divoký hon a doteď si myslí, že se jedná o herní adaptaci, pro změnu nadává na kvalitu CGI a kulisy. V takovém rybníčku je vlastně obrovský úspěch, že seriál sklízí spíše kladná hodnocení. Protože jsem si už s Harrym Potterem uvědomil, že obrazovka snese něco jiného než papír, nemám se seriálem až na jisté drobnosti problém. 80%

    • 23.12.2019  11:13

    Vlastně typický Gibson. Pod kolosálním nánosem emocí, naturalistických scén najdeme film plošší než OLED displej vaší televize... Hlavní postavu ani nikoho jiného nečeká žádný osobnostní vývoj a film tak ve výsledku divákovi nic neříká. Udrží pozornost, občas rozesmutní, ale s válečným filmem ani lidským dramatem to bohužel nic společného nemá. 60%

    • 4.12.2019  10:46
    90 dní do svatby (TV pořad) (2014)
    ***

    Neuvěřitelně zábavná pohádka o zamilovaných pitomcích a vypočítavých zm*dech. :-)

    • 3.7.2019  18:39
    Annihilation (2018)
    ***

    Velký potenciál předlohy jednoho z nejvýznamnějších zástupců hnutí New Weird pohřbený snahou vše srozumitelně vysvětlit. V okamžiku, kdy celé velké tajemno rozlouskne buchta naprosto pitomou dedukcí, jde celá atmosféra do háje. 60%

    • 29.6.2019  21:01

    Řemeslně dokonalé, upřímné, lidské, drtivé. 95%

    • 29.6.2019  20:59
    Good Omens (TV seriál) (2019)
    ****

    Geniality románu Good Omens to samozřejmě nedosahuje. Ale šlo to vůbec natočit líp? :-) 85%

    • 14.4.2019  22:16

    Metody, které fungují v trailerech, tvůrci prostě natáhli na celý film v podobě osvědčeného Kingova příběhu. Scénář naštěstí nezůstat u prosté kopie solidní televizní adaptace, a přidal něco navíc. Nakonec je z nového Pet Sematary nejen skvělá žánrovka (i s naprosto cool double-cover titulní písní), ale i bezva téma k rozhovoru, proč tu fakt nechceme partičku naštvaných mrtvých. Doporučuje 5/5 zombokocourů! 90%

    • 10.2.2019  08:14
    Suspiria (2018)
    ***

    Po ohlášení jsem se bál, že to bude tradičně pitomý béčkový remake. A on se z toho nakonec vyklubal ech art! Bohužel až moc echt a až moc art. :( 65%

    • 10.11.2018  19:10

    Silné, dojemné i strhující, ovšem stále více zásluhou Queen jako takové než uměleckým vkladem Singera. Po stránce faktů je film docela romantizující, na druhou stranu se během vystoupení snaží být až hyperkorektně přesný, což navozuje otázku, zda vlastně vůbec bylo potřeba něco tak dokonalého natáčet znovu. Jako poctě nejvýznamnější britské kapele se tomu ale nedá nic vytknout. 75%

    • 12.10.2018  19:20

    Jestli je The House That Jack Built závěrečným dílem americké trilogie, nebo jestli se jedná o úvod nějaké další, je asi celkem jedno. Důležité je, že v Trierově tvorbě je vidět neustálý posun. Bohužel se nedá říct, že by tentokrát šlo o trend pozitivní. Od fantasticky dojemného prolomit vlny až po Melancholii nebo Nymfomanku nebyl problém najít v Trierových dílech obsah, ten se však u nejnovějšího snímku jaksi ztrácí v absolutním imperativu "koukej, jak umím být drsnej". Protože je film o obsedantně kompulzivním psychopatovi, nedá se zrovna snadno určit rozdíl mezi geniálním scénářem a naprosto nahodilým generátorem vět. Kdo někdy držel v ruce knihu, tomu alegorie na Božskou komedii dojde poměrně rychle, a tak ani vizuální orgie v závěru nezapůsobí tak, jak by mohly. Posledních pár minut je už jenom čirá vata, která zabíjí veškerou podvratnost filmu. Jako kdyby se Trier v poslední chvíli lekl a musel divákovi rychle nabídnout nějaké zadostiučinění. Film rozhodně není špatný. Pořád je to Trier tak, jak ho máme rádi. Ale bojím se, že tentokrát víc sází na efekt než na hluboký zážitek. Teprve divácké přijetí ukáže, v čem vlastně vězí Trierův největší trademark. 70%

    • 21.7.2018  10:54

    Fakt by mě nenapadlo, že mě likvidace teenagerů bude ještě někdy bavit. 90%

    • 20.7.2018  17:42

    Dle traileru vypadalo Hereditary jako typická lekačková slátanina z produkce Jamese Wana. Nic ale nemůže být dál od pravdy. Hereditary se naopak vymezuje současnému trendu se zástupci jako Insidious, Lights Out, Ouija nebo Conjuring. Dusivá hudba, minimum střihů, absolutní důraz na prvek očekávání jde věrně ve stopách hororů jako Exorcist, Shining, Suspiria nebo The Witch. Film neobsahuje humor, dějová linka nenabízí úlevu ani naději, nad celým filmem se vznáší atmosféra nevyhnutelnosti, definitivnosti, beznaděje. Tohle by se líbilo Kubrickovi. 90%

    • 30.6.2018  19:13

    Jurassic World: Vet Edition. 40% PS: Tyhle rodinný dobrodružný filmy končí stejným způsobem jako začínají horory. Hihi.

    • 5.5.2018  08:13

    Jsem v šoku, že v roce 2018 mohl vzniknout film, kterému k vyprávění příběhu stačí jen mizanscéna. Tiché místo je spíš thriller než horor, ale to mu vůbec neubírá na působivosti. Pod opravdu solidním napětím vykukuje depresivní drama o nedobrovolném potlačování základní lidské přirozenosti, jako je komunikace, projevy emocí nebo dokonce rozmnožování. Svět, kde jiný než tichoučký zvuk může znamenat smrt, je ve výsledku mnohem děsivější než jakékoli postapo, v němž jsou přeživší zalezlí v bunkru. Brilantní. 85%

    • 1.4.2018  21:11

    Že Spielberg na Velikonoce dodá řemeslně vymakaný biják, to bylo už předem jasný. Akční orgie střídají ty intertextuální, člověk se dvě a půl hodiny ani na chvilku nenudí, přesto po RPO do několika let ani pes neštěkne. Na filmu je až příliš vidět, že ho ve skutečnosti natočil sice hravý, ale už přestárlý páprda, který se zuby nehty snaží držet krok s dobou, přesto se nezvratně zasekl v osmdesátých letech. O herních světech a herní kultuře (která ostatně začala se skutečným uměním koketovat až na přelomu tisíciletí) film neříká zhola nic. Jako by po Atari nepřišlo už žádné dílo, které by ovlivnilo herní svět; jako by ještě dalších 40 let byl vývoj her stále jen one man show. Bezedná propast mezi osmdesátkami a časem, v němž se film odehrává, se bohužel projevuje i v odkazech na filmy nebo v hudbě. Generace končící mileniány si bezesporu užije DeLorean, Shining i We're not going to take it, ale mladší diváci se chytat nebudou. Ve výsledku RPO nabízí formu pro současnou mládež, ale obsah pro ty nerdy, kteří jsou dneska ženatí. Přes všechnu tu schízu jsem si film ale užil, i když na skutečnou symbiózu herního a filmového světa si budeme muset ještě počkat. Rozhodně jejím autorem bude někdo mladší než Spielberg. :-) 70%

    • 26.3.2018  09:11
    Oculus (2013)
    ****

    Nechce se mi ani věřit, že dnes může vzniknout horor, který se nespoléhá na lekačky a místo toho kontinuálně dusí diváka jako kdysi Kubrickovo Osvícení. Za dvacet let si na všechny Insidiousy a Conjuringy jen těžko vzpomeneme, kdežto Oculus bude stále citován minimálně v žebříčku TOP 10 na Youtube. :-) 85%

    • 30.1.2018  09:23

    McDonagh zraje jak víno. Kdysi jsme ho mohli přirovnávat k Tarantinovi, ale teď už je zcela sám sebou a oproti cinefilskému děcku z Knoxwillu obsah nepřizpůsobuje formě, ale právě naopak. 90%

    • 17.12.2017  11:15

    Příjemné překvapení mi osmá epizoda přichystala celkem dvakrát. Bohužel WTF momentů nabízí nepočítaně. Já fakt od takové space opery, jako je SW, nečekám nic vrcholně logickýho, ale scénář by líp napsalo desetiletý dítě o přestávce mezi matikou a výtvarkou. Napětí během bojů se snad ani nemůže dostavit, protože strategické a organizační schopnosti rebelů i First Order jsou na úrovni ožralých důchodců, kteří se v supermarketu perou o máslo v akci. 50%

    • 10.12.2017  18:59

    Stačí to, když řeknu, že je to nejlepší film Joe Wrighta? :-) 100%

    • 3.12.2017  17:11

    Jednička to není, ale to snad nikdo nečekal. Ale oba filmy jsou dobré díky stejným fórům, střihům i choreografiím. A "Country road, take me home'" jistě zůstane v TOP 10 filmových scénách minimálně do konce desetiletí. Slza ukápla. 80%

    • 30.11.2017  19:37
    Take me out (TV pořad) (2017)
    *****

    Docela sranda je, že největší debil mezi nima je sám Prachař. :-)

    • 12.11.2017  20:49
    matka! (2017)
    ***

    Milá snaha o metaforický znázornění vztahu civilizace a přírody, Boha a matky země, anebo prostě jen konstruktu a přirozenosti, bohužel pohřbená faktem, že celej film jen sledujete, jak Jennifer Lawrence zoufale běhá po domě a řve. Aronofsky začíná a končí u dobrého nápadu a není schopen film vyplnit zajímavým obsahem. Korunu tomu bohužel nasazuje závěr, který se snaží pointu vysvětlit i tomu nejnatvrdlejšímu divákovi, takže celá symboličnost jde definitivně do háje. Matka neurazí, ale na Darrena je to fakt slabota. 60%

    • 7.9.2017  22:44
    To (2017)
    *****

    Od úvodní scény s klaunem film přiznává barvu a ukazuje, že bude mnohem brutálnější než současná hororová konkurence. Konečně tu máme adaptaci, jejíž ztvárnění skutečně odpovídá trendu, v němž vznikla samotná předloha. Nejnovější To perfektně zavání osmdesátkami, které se nejen v hororu nikdy ničím nepáraly. Je tu graphic violence, je tu krev a je tu pořádná porce hnusu. Tvůrci naštěstí pochopili, že Kingovo strašení je specifické a nezapadá do dnešního standardu očekávání a kratičkých lekaček. Díkybohu se povedl i scénář a casting, a tak má nejnovější kingovka i příjemnou porci humoru i emocí. Konečně. Ale už taky bylo na čase. Dyť jsme od posledního klauna čekali celých (ale uznávám, že fakt symbolických) 27 let. :-) 90%

    • 29.7.2017  21:35
    Dunkerk (2017)
    ***

    Řemeslně opravdu slušné, ale bohužel mě to minulo. Nolan ve svých posledních filmech nedokáže pracovat s postavami, takže jeho paralelní narace prostě postrádá duši. Emoce pak z diváka musí nouzově ždímat hudba. Vítězství formy nad obsahem. 70%

    • 21.7.2017  22:10

    Ani hovno. Úsvit byl emocionálně docela umírněný a hlavně strhující, zatímco tohle je šíleně dlouhá nudná ucajdaná pohádka, která se i po devatenácti neúspěšných pokusech dojmout bude tupě snažit podvacáté. Není komu fandit, není ani komu porozumět, všichni jsou jenom anonymní figurky bez osobnosti nebo nedejbože významu pro příběh. Tedy pokud se dvě a půl hodiny nikam nevedoucích scén dá nazvat příběhem. V tomhle filmu prostě nic nefunguje. 20%

    • 16.6.2017  11:07

    Nádherně zlý a sexistický film. Brilantní Scorseseho režie i herectví DiCapria. 90%

    • 23.5.2017  09:29

    Řemeslně dokonalý, brutální a zneklidňující Covenant bezesporu je. Proč tedy na rozdíl od prvního Vetřelce nezanechá ani pozůstatek strachu? IMHO je tu hlavní problém ve scénáři, což se pokusím v dalších řádcích vysvětlit. První Vetřelec byl dokonale děsivý, skvěle pracoval s atmosférou a samozřejmě mu pomohl i wow efekt, protože nikdy předtím se toto monstrum na filmovém plátně neobjevilo. Ale hlavní důvod, proč tak fungoval, byl naprosto devastující střet racionálního a logického světa posádky s dokonale cizím a bizarním predátorem. Vzpomeňme si, jak se zachovala Ripleyová, když jí zoufalá a vyděšená posádka mlátila na dveře modulu ve snaze zachránit Kanea s facehuggerem na obličeji. Držela se protokolu a za žádných okolností je nechtěla pustit dovnitř, protože ve filmu fungovala základní bezpečnostní pravidla. Až na drobné lapsy v chování posádky se film držel základní logiky. A právě to, že logika ve střetu s Alienem selhávala, tvořilo hlavní podstatu děsu a bezmoci. Ve Vetřelci se tvor na vrcholu potravního řetězce, schopný cestovat mezihvězdným prostorem, ocitá v pozici bezmocné kořisti. Covenant má oproti původnímu Vetřelci jedinou nevýhodu - nemá moc čím překvapit. Ridley ale bohužel zabil svůj největší trumf tím, že z posádky udělal bandu idiotů. Komu jsou vlastně zodpovědní? Roky se plánovala kolonie na jedné planetě, ale kvůli "pocitu" velitele, který je velitelem pět minut, se posádka odkloní na jinou planetu? Kdo sakra tuhle operaci vůbec řídí? Na palubě není jediný lékař, při přistání nikoho nenapadne, že na cizí planetě by sakra mohlo být COKOLIV, s čím si náš imunitní systém nedokáže poradit. Místo utěsněných obleků a dekontaminace si všichni hezky vezmou samopal. Tohle a dalších deset nesmyslů v člověku těžko vyvolá pocit, že ztráty má na svědomí nebezpečný tvor z vesmíru a nikoli totální diletantství posádky. To, co je na Covenantovi dobré, je paradoxně dost kritizovaná "filozofičnost" kolem Davida. Jedinou hlavní postavou je právě tento android a kdyby se film točil jen kolem jeho myšlení a motivu, mohl by stát za to. Finální scéna příchodu bohů do Vallhaly je geniální a snad pomůže dalším vetřelčím filmům najít správný směr. Každopádně díky Davidovi a jeho stvoření jsem z kina neodcházel s pocitem, že Ridleymu už definitivně mrdlo v kouli. 60%

    • 15.5.2017  10:16
    Uteč (2017)
    ***

    Na Get Out je pozoruhodné, jak pod lacině rasistickým tématem vystrkuje růžky zcela opačná filozofie, a to že "black is in." :-) Jinak je to průměr s klasicky nezvládnutým koncem. 65%

    • 26.4.2017  20:42
    Zázračná planeta II (TV seriál) (2016)
    *****

    Nedovedu si představit, že by to mohlo někdy být ještě lepší. 100%

    • 17.3.2017  21:03

    Okay, nějaký guilty pleasure mít musím. 70% :-) PS: Je to víc mortal kombat než monster movie.

<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23