see_sawandrew

see_sawandrew

okres Brno
Laikové mě obdivují a profíci se mi smějou.

Skype: see-sawandrew

15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23
    • 21.7.2018  10:54

    Fakt by mě nenapadlo, že mě likvidace teenagerů bude ještě někdy bavit. 90%

    • 20.7.2018  17:42

    Dle traileru vypadalo Hereditary jako typická lekačková slátanina z produkce Jamese Wana. Nic ale nemůže být dál od pravdy. Hereditary se naopak vymezuje současnému trendu se zástupci jako Insidious, Lights Out, Ouija nebo Conjuring. Dusivá hudba, minimum střihů, absolutní důraz na prvek očekávání jde věrně ve stopách hororů jako Exorcist, Shining, Suspiria nebo The Witch. Film neobsahuje humor, dějová linka nenabízí úlevu ani naději, nad celým filmem se vznáší atmosféra nevyhnutelnosti, definitivnosti, beznaděje. Tohle by se líbilo Kubrickovi. 90%

    • 30.6.2018  19:13

    Jurassic World: Vet Edition. 40% PS: Tyhle rodinný dobrodružný filmy končí stejným způsobem jako začínají horory. Hihi.

    • 5.5.2018  08:13

    Jsem v šoku, že v roce 2018 mohl vzniknout film, kterému k vyprávění příběhu stačí jen mizanscéna. Tiché místo je spíš thriller než horor, ale to mu vůbec neubírá na působivosti. Pod opravdu solidním napětím vykukuje depresivní drama o nedobrovolném potlačování základní lidské přirozenosti, jako je komunikace, projevy emocí nebo dokonce rozmnožování. Svět, kde jiný než tichoučký zvuk může znamenat smrt, je ve výsledku mnohem děsivější než jakékoli postapo, v němž jsou přeživší zalezlí v bunkru. Brilantní. 85%

    • 1.4.2018  21:11

    Že Spielberg na Velikonoce dodá řemeslně vymakaný biják, to bylo už předem jasný. Akční orgie střídají ty intertextuální, člověk se dvě a půl hodiny ani na chvilku nenudí, přesto po RPO do několika let ani pes neštěkne. Na filmu je až příliš vidět, že ho ve skutečnosti natočil sice hravý, ale už přestárlý páprda, který se zuby nehty snaží držet krok s dobou, přesto se nezvratně zasekl v osmdesátých letech. O herních světech a herní kultuře (která ostatně začala se skutečným uměním koketovat až na přelomu tisíciletí) film neříká zhola nic. Jako by po Atari nepřišlo už žádné dílo, které by ovlivnilo herní svět; jako by ještě dalších 40 let byl vývoj her stále jen one man show. Bezedná propast mezi osmdesátkami a časem, v němž se film odehrává, se bohužel projevuje i v odkazech na filmy nebo v hudbě. Generace končící mileniány si bezesporu užije DeLorean, Shining i We're not going to take it, ale mladší diváci se chytat nebudou. Ve výsledku RPO nabízí formu pro současnou mládež, ale obsah pro ty nerdy, kteří jsou dneska ženatí. Přes všechnu tu schízu jsem si film ale užil, i když na skutečnou symbiózu herního a filmového světa si budeme muset ještě počkat. Rozhodně jejím autorem bude někdo mladší než Spielberg. :-) 70%

    • 26.3.2018  09:11
    Oculus (2013)
    ****

    Nechce se mi ani věřit, že dnes může vzniknout horor, který se nespoléhá na lekačky a místo toho kontinuálně dusí diváka jako kdysi Kubrickovo Osvícení. Za dvacet let si na všechny Insidiousy a Conjuringy jen těžko vzpomeneme, kdežto Oculus bude stále citován minimálně v žebříčku TOP 10 na Youtube. :-) 85%

    • 30.1.2018  09:23

    McDonagh zraje jak víno. Kdysi jsme ho mohli přirovnávat k Tarantinovi, ale teď už je zcela sám sebou a oproti cinefilskému děcku z Knoxwillu obsah nepřizpůsobuje formě, ale právě naopak. 90%

    • 17.12.2017  11:15

    Příjemné překvapení mi osmá epizoda přichystala celkem dvakrát. Bohužel WTF momentů nabízí nepočítaně. Já fakt od takové space opery, jako je SW, nečekám nic vrcholně logickýho, ale scénář by líp napsalo desetiletý dítě o přestávce mezi matikou a výtvarkou. Napětí během bojů se snad ani nemůže dostavit, protože strategické a organizační schopnosti rebelů i First Order jsou na úrovni ožralých důchodců, kteří se v supermarketu perou o máslo v akci. 50%

    • 10.12.2017  18:59

    Stačí to, když řeknu, že je to nejlepší film Joe Wrighta? :-) 100%

    • 3.12.2017  17:11

    Jednička to není, ale to snad nikdo nečekal. Ale oba filmy jsou dobré díky stejným fórům, střihům i choreografiím. A "Country road, take me home'" jistě zůstane v TOP 10 filmových scénách minimálně do konce desetiletí. Slza ukápla. 80%

    • 30.11.2017  19:37
    Take me out (TV pořad) (2017)
    *****

    Docela sranda je, že největší debil mezi nima je sám Prachař. :-)

    • 12.11.2017  20:49
    matka! (2017)
    ***

    Milá snaha o metaforický znázornění vztahu civilizace a přírody, Boha a matky země, anebo prostě jen konstruktu a přirozenosti, bohužel pohřbená faktem, že celej film jen sledujete, jak Jennifer Lawrence zoufale běhá po domě a řve. Aronofsky začíná a končí u dobrého nápadu a není schopen film vyplnit zajímavým obsahem. Korunu tomu bohužel nasazuje závěr, který se snaží pointu vysvětlit i tomu nejnatvrdlejšímu divákovi, takže celá symboličnost jde definitivně do háje. Matka neurazí, ale na Darrena je to fakt slabota. 60%

    • 7.9.2017  22:44
    To (2017)
    *****

    Od úvodní scény s klaunem film přiznává barvu a ukazuje, že bude mnohem brutálnější než současná hororová konkurence. Konečně tu máme adaptaci, jejíž ztvárnění skutečně odpovídá trendu, v němž vznikla samotná předloha. Nejnovější To perfektně zavání osmdesátkami, které se nejen v hororu nikdy ničím nepáraly. Je tu graphic violence, je tu krev a je tu pořádná porce hnusu. Tvůrci naštěstí pochopili, že Kingovo strašení je specifické a nezapadá do dnešního standardu očekávání a kratičkých lekaček. Díkybohu se povedl i scénář a casting, a tak má nejnovější kingovka i příjemnou porci humoru i emocí. Konečně. Ale už taky bylo na čase. Dyť jsme od posledního klauna čekali celých (ale uznávám, že fakt symbolických) 27 let. :-) 90%

    • 29.7.2017  21:35
    Dunkerk (2017)
    ***

    Řemeslně opravdu slušné, ale bohužel mě to minulo. Nolan ve svých posledních filmech nedokáže pracovat s postavami, takže jeho paralelní narace prostě postrádá duši. Emoce pak z diváka musí nouzově ždímat hudba. Vítězství formy nad obsahem. 70%

    • 21.7.2017  22:10

    Ani hovno. Úsvit byl emocionálně docela umírněný a hlavně strhující, zatímco tohle je šíleně dlouhá nudná ucajdaná pohádka, která se i po devatenácti neúspěšných pokusech dojmout bude tupě snažit podvacáté. Není komu fandit, není ani komu porozumět, všichni jsou jenom anonymní figurky bez osobnosti nebo nedejbože významu pro příběh. Tedy pokud se dvě a půl hodiny nikam nevedoucích scén dá nazvat příběhem. V tomhle filmu prostě nic nefunguje. 20%

    • 16.6.2017  11:07

    Nádherně zlý a sexistický film. Brilantní Scorseseho režie i herectví DiCapria. 90%

    • 23.5.2017  09:29

    Řemeslně dokonalý, brutální a zneklidňující Covenant bezesporu je. Proč tedy na rozdíl od prvního Vetřelce nezanechá ani pozůstatek strachu? IMHO je tu hlavní problém ve scénáři, což se pokusím v dalších řádcích vysvětlit. První Vetřelec byl dokonale děsivý, skvěle pracoval s atmosférou a samozřejmě mu pomohl i wow efekt, protože nikdy předtím se toto monstrum na filmovém plátně neobjevilo. Ale hlavní důvod, proč tak fungoval, byl naprosto devastující střet racionálního a logického světa posádky s dokonale cizím a bizarním predátorem. Vzpomeňme si, jak se zachovala Ripleyová, když jí zoufalá a vyděšená posádka mlátila na dveře modulu ve snaze zachránit Kanea s facehuggerem na obličeji. Držela se protokolu a za žádných okolností je nechtěla pustit dovnitř, protože ve filmu fungovala základní bezpečnostní pravidla. Až na drobné lapsy v chování posádky se film držel základní logiky. A právě to, že logika ve střetu s Alienem selhávala, tvořilo hlavní podstatu děsu a bezmoci. Ve Vetřelci se tvor na vrcholu potravního řetězce, schopný cestovat mezihvězdným prostorem, ocitá v pozici bezmocné kořisti. Covenant má oproti původnímu Vetřelci jedinou nevýhodu - nemá moc čím překvapit. Ridley ale bohužel zabil svůj největší trumf tím, že z posádky udělal bandu idiotů. Komu jsou vlastně zodpovědní? Roky se plánovala kolonie na jedné planetě, ale kvůli "pocitu" velitele, který je velitelem pět minut, se posádka odkloní na jinou planetu? Kdo sakra tuhle operaci vůbec řídí? Na palubě není jediný lékař, při přistání nikoho nenapadne, že na cizí planetě by sakra mohlo být COKOLIV, s čím si náš imunitní systém nedokáže poradit. Místo utěsněných obleků a dekontaminace si všichni hezky vezmou samopal. Tohle a dalších deset nesmyslů v člověku těžko vyvolá pocit, že ztráty má na svědomí nebezpečný tvor z vesmíru a nikoli totální diletantství posádky. To, co je na Covenantovi dobré, je paradoxně dost kritizovaná "filozofičnost" kolem Davida. Jedinou hlavní postavou je právě tento android a kdyby se film točil jen kolem jeho myšlení a motivu, mohl by stát za to. Finální scéna příchodu bohů do Vallhaly je geniální a snad pomůže dalším vetřelčím filmům najít správný směr. Každopádně díky Davidovi a jeho stvoření jsem z kina neodcházel s pocitem, že Ridleymu už definitivně mrdlo v kouli. 60%

    • 15.5.2017  10:16
    Uteč (2017)
    ***

    Na Get Out je pozoruhodné, jak pod lacině rasistickým tématem vystrkuje růžky zcela opačná filozofie, a to že "black is in." :-) Jinak je to průměr s klasicky nezvládnutým koncem. 65%

    • 26.4.2017  20:42
    Zázračná planeta II (TV seriál) (2016)
    *****

    Nedovedu si představit, že by to mohlo někdy být ještě lepší. 100%

    • 17.3.2017  21:03

    Okay, nějaký guilty pleasure mít musím. 70% :-) PS: Je to víc mortal kombat než monster movie.

    • 13.3.2017  22:41
    Specialita šéfkuchaře (TV film) (1999)
    *****

    Vynikající adaptace jinak jen lehce nadprůměrné povídky Stanleyho Ellina. Zacyklený rámec a Lábus tomu dodávají boží atmosféru. 90%

    • 2.2.2017  21:00
    Kruhy (2017)
    **

    Kódži, fakt nechceš prosím napsat alespoň jednou scénář? Jinak myšlenku tvýho Kruhu asi žádnej filmař nepochopí. Film se naprosto bezradně protlouká nesouvisejícími scénami až ke konci, který působí spíš jako trailer než jako finále. 30%

    • 6.1.2017  09:36
    Komorná (2016)
    *****

    Komorná je pod těmi všemi twisty, dojemnou hudbou, pornem i mizanscénou velmi autorský, promyšlený a citlivý film, který je všechno, jenom ne pozlátko. Stejně jako ostatní Parkovy filmy je ale potřeba ho vidět víckrát. 90%

    • 1.1.2017  20:24

    Dobře vystavěné, solidně zahrané a příjemně zneklidňující. Pro tento druh komorních thrillerů je ale vhodnější budovat napětí a atmosféru v postupném crescendu, nikoli, jako tady, hodinovým přešlapováním na místě a následnou raketovou akcelerací. Film pro mě prostě postrádá vývoj a je příliš rozseknutý. Závěr je ale parádní, o tom žádná. 65%

    • 30.12.2016  22:46

    Je to jen o fous, ale nakonec nejlepší horor letošního roku. The Autopsy of Jane Doe sice často hraje s klasickými kartami, takže v ní najdete známé lekačky i stokrát viděnou práci se světlem a tmou, její hlavní trumfy ale jaksi nespadají do tradiční kombinace strašení. Přísahám, že po dvacátém záběru do očí Jane Doe jsem chtěl zdrhnout co nejdál od obrazovky. Závěr sice trochu ztrácí dech, ale první polovina je zralá na totáně hnědé trenky. Hororovému začátečníkovi bych tohle rozhodně nepustil. Well done, Jane Doe! 90%

    • 6.12.2016  22:02
    Westworld (TV seriál) (2016)
    *****

    Pokud jste trpěliví a dokážete pro efektní twist odpustit i logický fail, bude pro vás Westworld nejspíš seriálem desetiletí. Hudba Ramina Djawadiho zraje jako víno a vytváří jeden z nejlepších seriálových soundtracků všech dob. 90%

    • 2.12.2016  14:12
    True Blood: Pravá krev (TV seriál) (2008)
    ***

    Po čtvrté sérii už moc rozplizlé do nesmyslných dějových linií. Ale díky Erickovi a Pam se na to dá koukat pořád. :-) 70%

    • 18.11.2016  08:20

    Vlastně žádné překvapení u námětu Rowlingové. Postavy jsou velmi příjemné a dá se jim fandit, objevování další části potterversa je opět skvělé a roztomilých detailů se nedopočítáte. Bohužel krize absolutně nesouvisí se setupem ani s kouzelnými zvířaty, záporák je jalový, finále uzívané a samotná výstavba kouzelnického světa v Americe je stejně děravá jako v Potterech. Naštěstí jsem žádnou pecku nečekal. 70%

    • 18.11.2016  08:13
    Příchozí (2016)
    ****

    Hlavní pointa sice stojí poněkud na vodě, ale i tak je Arrival velmi působivé sci-fi, které o několik tříd předčilo překombinovaný Interstellar. 85%

    • 29.10.2016  19:32
    Interstellar (2014)
    **

    Poslední půlhodina je ultimátní fail, který zabíjí dokonale rozjetý film. Mohlo to být dojemné, mytologické, osudové, jak libo... nakonec je z toho ta nejhorší deus ex machina. Nolan má možná velký ambice, ale to z něj ještě nedělá Kubricka. 40%

<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace