Recenze (474)
Grandhotel Budapešť (2014)
Po mém citelném zklamání a rozporuplných pocitech po zhlédnutí Moonrise Kingdom, jsem si díky Grandhotelu Budapešť spravila chuť. Wesův rukopis je jako vždy nezaměnitelný a neotřelý, což vrývá jakýsi punc originality do jeho snímků. Avšak v této fázi, kdy už natočil pár filmů, je až do očí bijící, že se Wes neustále opakuje, ba vykrádá sám sebe. Přesto toto od něj nejen fanoušci v podstatě očekávají. Dokázal by nafilmovat něco, co by bylo naprosto un-Wes? Nebo lépe, zajímalo by to někoho natolik, že by se k danému filmu vracel jako se to děje s některými jeho předchozími filmy... Takových režisérů tu bylo, je a bude, proto si nechme Wese jaký je, dokud mu to pořád myslí 4-dimenzionálně.
Melancholie (2011)
Netradiční pojetí katastrofického filmu; Trier zajímavým způsobem protkal příběh(y) dvou sester do dvou, odlišně působících, kapitol, jenž vyústí v melancholický závěr.
Jump Street 21 (1987) (seriál)
Už jen pro tu nostalgii, kdy jsem s tímto seriálem vyrůstala. Kdybych jej měla měřit dnešním okem se zohledněním, kam se krimi seriály (ne)posunuly, hodnocení by bylo slabé.
Původní (2013) (seriál)
Mikaelson's family, New Orleans a především žádné teenage výlevy, které jsou slabou stránkou TVD. Zde se intrikaří mnohem živočišnějšími způsoby, co si víc přát. Zda-li se The Originals propadnou to bažiny zapomnění si počkám, zatím si drží tempo.
Na Větrné hůrce (1939)
Poctivě natočené klasické romantické drama.
Sněhurka a lovec (2012)
Relativně nezpackaná původní předloha, pouze uzpůsobená jinému žánru... který působí docela obstojným dojmem - samozřejmě díky skvělé Charlize Theron (která navíc výborně artikuluje britském přízvukem, intonací a působí tak mnohem více podleji). Chris Hemsworth coby lovec byl v tomto případě sázka na jistotu a odvedl taktéž uvěřitelnou práci. Princ je směšný šašek, řekla bych a o samotné Sněhurce v podobě Kristen Stewart mám rozporuplné pocity; zda se mi tam hodila či nikoli.
Snídaňový klub (1985)
"If he gets up, we'll all get up, it'll be anarchy!"
Já jsem tady (2010)
Smutné!
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Klasika s excelentními "komorními" výkony herců v až klaustrofobické atmosféře. "What are you so polite about?" "For the same reason you are not: it's the way I was brought up."
Vánoční koleda (2009)
Kolem pohádkového žánru se Vánoční koleda jen ležérně prošla, aby povědomím (byť tím anime-3D-digitálním) získala pozornost v širších řadách publika, nicméně v určitých chvílích jsem zaměňovala s hororem, nikoli s pohádkou. Být dítětem možná i učurávám strachy. Ale možná je to mou dlouhodobou absencí ve sledování hororů vůbec. Nicméně zpátky k Zemekisovu zfilmovanému "Dickinsovi" - myslím si, že ponese své poselství, zvláště o Vánocích, tím jsou takové snímky silné v tomto žánru. A Vydřigrošův hlas coby Jim Carrey je také obstojný (už jen díky osvojení si britského přízvuku).