Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (98)

plakát

Hrozba smrti (2024) 

Neviděl jsem ten původní film, kde hrál Swayze, ale jestli to bylo stejné jako tohle, tak ho ani vidět nemusím. Film víceméně o ničem, příběh pouze marginální či téměř nulový, pouze jen směsice akčních bitek pár týpků proložená random dialogy s random postavami. Herecky mi to přijde extrémně toporné, bohužel i od Gyllenhaala. Jediný, kdo mě zaujal je asi McGregor, jinak je to fakt bída. Zcela upřímně nevím, v čem je tento film lepší než jakýkoliv počin od Seagala a podobných umělců. Casting to zde bohužel nezachrání.

plakát

Arvéd (2022) 

Vlastně jsem s tím filmem celkem dost nespokojený a moc se nelíbil, ale přesto mu dávám třetí nejlepší hodnocení. Proč? Protože se mi líbí ta invence, se kterou byl film natočen a na českou scénu je to dle mě originální (a jen houšť prosím), což rád ocením. Arvéd se jakožto historicky-biografický film nedrží klasických filmových standardů a jde tak trochu vlastní cestou, co se vypravěčsky týče. Je zde tedy příběh, který není zcela lineární a různě skáče v čase, a zároveň je vyprávěn jakousi psychologickou linkou, kde je vypravěčem do jisté míry sám Smíchovský. Bohužel to je i velký kámen úrazu filmu, jelikož dějová linka je pouze velice těžko uchopitelná, často to působí jen jako náhodný shluk událostí ze života protagonisty, aniž by tomu byl dodán nějaký kontext. Časové skoky taky nepomáhají, po chvíli je obtížné se vyznat v tom, jaké vidíme období a zda jde o fikci či realitu. Nicméně herecké výkony jsou na špičkové úrovni, Kern si toho Lva naprosto zasloužil a i třeba Rašilov mi zde přišel výborný. Stejně tak se mi líbila stylizace filmu do temných obrazů a vlastně i celkem minima interiérů a především exteriérů (byl tam nějaký vůbec?). Nicméně to, že film někdy nedává smysl a často v důsledku toho i nudí, je bohužel velká vada na kráse. Normálně bych dal 2*, ale za invenci a odvahu dávám 3* a doufám, že režisér ještě s nějakým filmem přijde.

plakát

Černé zrcadlo (2011) (seriál) 

Komentář píšu až po příchodu 6. řady. Black Mirror je pro mě silně srdcová záležitost a ta scenáristická dokonalost, spojená s fiktivními příběhy blízké budoucnosti a novými technologiemi, je prostě dokonalá. Někdy to funguje naprosto brilantně (White Christmas, Entire History of You či Black Museum), někdy bohužel hůř (5. a 6. řada). Trochu se tu zaměřím na 6. řadu, byť je to trochu nefér, vím. Brooker se v ní mírně odchyluje od základní premisy Black Mirror a to tedy příběhu postaveném na nějaké futuristické technologii apod. Minimálně 3 epizody zde totiž žádný takový prvek nemají a místo toho využívají mírně hororové nadpřirozeno, což mi do jisté míry vadí, jelikož to očekávání, jak se technologie zvrtne (či naopak) mě na BM bavilo nejvíc. Nicméně dokážu to přežít. Co však už úplně nedokážu přežít je stupidita některých z posledních dílů. Například epizoda Joan is Awful je dle mě suverénně nejhorší z celého BM, epizoda Mazey Day ji těsně následuje. Scenáristicky je to naprosto hloupé a stejně tak i dějově. Zároveň mám pocit, že až do 6. řady se všechny příběhy odehrávaly v budoucnosti, což se s šestou řadou mění a 2 příběhy jsou z 20. století, a já mám přeci jen v BM rád ten znepokojující futurismus. Z těchto důvodu snižuji celkové hodnocení na 4*, ostatně už i 5. řada byla slabá a 6. to bohužel jen podtrhla. Snad se ještě někdy té dřívější kvality dočkáme.

plakát

Odloučení (2022) (seriál) 

Takhle to dopadne, když má někdo skvělý scénář, skvělé herce, skvělou scénu a k tomu ještě skvělou hlavní znělku, kterou si člověk prostě zapamatuje. Nemám moc, co vytknout, byť se tady objevují názory, že to bylo třeba moc rozvleklé, tak za mě to celé bylo dávkováno zcela přiměřeně. Hlavní čtveřice byla skvělá a závěrečný díl mě zanechal s velkým očekáváním od druhé řady. Sem s ní!

plakát

Vražda v Londýně (2022) 

Bohužel jen extrémně průměrná detektivka, která ve výsledku spíš nudí než baví. Film má i celkem solidní obsazení, ale bohužel to z nějakého důvodu moc nefunguje a ani můj oblíbený Rockwell tady moc neexceluje. Ale minimálně se dá ocenit to samotné zasazení a vizuální stránka filmu, hodně mi to připomínalo filmy Wese Andersona, což je pro mě vždy malé plus. Z toho důvodu dávám přeci jen tři hvězdy, byť jinak bych to viděl spíš jen na dvě.

plakát

Medvěd (2022) (seriál) 

Geniální! Skvělé tempo, skvěle tématicky zaměřené, skvělé postavy, skvěle umělecky natočeno, skvěle herecké výkony, zejména pak Jeremy Allen White. Jediné, co snese kritiku, jsou některé příběhově méně zajímavé epizody. A epizoda 7 patří k tomu nejlepšímu, co jsem měl možnost za posledních pár let vidět, naprostý masterpiece.

plakát

C'mon C'mon (2021) 

Příjemný civilní film, Phoenix i ten mají klučina podávají dobrý výkon, natočené je to moc hezky a neokoukaně, hudba též moc dobrá. Bohužel jinak je film poměrně nudný, má jen velice jednoduchou zápletku, která film nikterak netáhne a jedná se tak de facto pouze o film, který líčí, jak spolu strýc a synovec tráví čas. Za mě je to trochu málo a měl jsem celkem problém film dokoukat a udržet koncentraci.

plakát

Hranice lásky (2022) 

Upřímně řečeno jsem očekával o dost víc. Film mi přišel dost povrchní, příběhově takřka bezobsažný a přišlo mi, že se pouze snaží trochu šokovat a svézt se na aktuálním tématu. Ten nepříliš výrazný příběh ve filmu byl navíc dosti banální a jeho konec šlo dlouho dobu předem odhadnout, což mě upřímně vcelku mrzí, jelikož si myslím, že se z toho dalo vystříkat solidní vztahové drama. Herecky za mě překvapivě nepřesvědčivé, technicky to nebylo špatně zpracované, jen ta kamera z mobilu byla místy už otravná. Potenciál film měl a po hypu z Varů jsem očekával přeci jen něco lepšího.

plakát

Na západní frontě klid (2022) 

Odpouštím tomu i ten poměrně značný odklod od originálu (minimálně ten krátkodobý návrat hlavního hrdiny domů by filmu prospěl), jelikož je to velice dobře natočené a dovoluji si tvrdit, že ve válečných scénách jde o špičku a trumfuje to například i snímek 1917. Zároveň je to dostatečně atmosférické a poskytuje to divákovi stejný dojem, který by měl nabýt při čtení samotné knihy (byť to tedy mohlo být ještě více umocněno). Německý film za mě prostě umí.

plakát

Elvis (2022) 

Nakonec se kloním k hodnocení 3/5, ačkoliv jsem s koncem filmu uvažoval o hodnocení o stupeň vyšší. Baz Luhrmann a jeho styl je ve filmu více než zřejmý a musím říct, že jak se mi to zpočátku zamlouvalo, tak později už mi ta pompéznost začala trochu vadit a bylo toho moc. Délka filmu za mě měla být minimálně o půl hodiny kratší, jelikož se film hodně často točí na jednom místě a kvůli tomu ztrácí tempo. V neposlední řadě mi hrozně vadil Hanks, nevím, zda to bylo postavou, kterou ztvárňoval nebo tím, že ho obecně poslední dobou vůbec nemusím. Naopak co chválím je Butler (který si tu zlatou sošku asi určitě převezme), hudební podkres (Luhrmann opět sáhl po kombinaci klasiky s moderní hudbou a je to opět skvělé) a koneckonců i ten samotný vizuál (než se tedy začne trochu zajídat). Znovu už se na to nepodívám, ale o v jádru špatný film určitě nejde.