Recenze (244)
Mac a já (1988)
V roce 2007 jasnej odad...no ale když mi bylo osum...a neznal jsem E.T...
Donnie Darko (2001)
Vše už tu je řečeno...Jen..Zdá se mi to, nebo se scénárista tak nějak inspiroval Tarkovskeho Obětí?
Dívka s perlou (2003)
Je to sice uplně o ničem, ale tim líp. Proč by jednou za čas nemohl film být čistě audiovizuálním uměním a ne pořád jen dramatem...
THX 1138 (1971)
Jediné k čemu je tento film dobrý je, že bylo jak pojmenovat nové filmové zvukové technologie. Souhlas s Mi Nü-Chai a Ajantis. - jednu hvězdu dejmetomu za zvuk a výtvarnou stránku
Titanic (1997)
U tohohle filmu mě pravidelně nejvíc zklamávají jeho diváci (viz většina ošklíbajících se hodnocení). + (19.4.2012: a přitom ho budou sledovat ještě naši vnuci. Jak my Casablancu).
Trip (1967)
Pokud bych ho mohl hodnotit jako dokument dal bych okamžitě plne hodnocení. Vlastně nic tam, dle mého názoru, nebylo scénaristicky uplně špatně, možná občas jen trochu zjednodušeně, metaforicky - což se ovšem, vzhledem k tématu, nelze divit. Samozřejmě je to taky dokument doby, ale hrozně rád bych viděl současný remake, s dnešními trikovými možnostmi, a dnešním nadhledem...
Nesnesitelná lehkost bytí (1988)
Kunderu mám rád, a tenhle film jeho předlohu zprznil ve všech směrech...ne že by byl natočen a zahrán nějak výrazně špatně - ale naneštěstí je to KÝČ jak brno.
Krásný čas (2006) (TV film)
Obecně si sice pět hvězd nezaslouží, ale v porovnání s ostatními českými filmy posledních deseti let nemůžu jinak - jemně zahraný, uvěřitelný dialogy, žádná režisérská exhibice, víceméně chytrej scénář - a navíc do toho občas zazněl Wagner - co víc si od českýho filmu přát ;)
Jméno růže (1986)
Byl bych k týhle adaptaci smířlivější - koneckonců Ecův román se stal bestsellerem nejen kvůli tzv. mnohovrstevnatosti (jak plochý slovo :) ), ale právě díky napínavý detektivní zápletce a atraktivním kulisám - obé se filmu podařilo zdařile reprodukovat (což není málo). Spleť literárních odkazů patří do literatury ne do filmu (není jakkoli zobrazitelná) - samozřejmě, čestným způsobem jak tuhle stránku románu do filmu přenést by bylo naplnit ho odkazy na klasická filmová díla...škoda, že se tak nestalo...ledažeby..nezemřel snad Charles Foster Kane ve "jménu růže"? ;-)
Hodiny (2002)
Až se v příštim životě narodim jako holka, tak třeba hodnocení změnim. Zatim mi ale ani tenhle film tyto "ženské" pocity a stavy nepřiblížil, spíš vzdálil. 3 hvězdy za Glasse.