Recenze (1 233)
Horší už to nebude (2006)
Náhody neexistují. A už vůbec ne v životě Harolda Cricka. Jeho bytí je odměřováno přesným počtem tahů kartáčkem, kroků na autobus a daňových přiznání. Jenže... Harold Crick musí zemřít. Neví jak, neví kdy, neví proč. Jeho život se vymaňuje z číslíčkových škatulek a osud (v podobě neurotické spisovatelky s tvůrčím blokem) ho zavádí k sympatické anarchistické pekařce a ke snaze užívat si života předtím než zemře. On však zemřít nechce a snaží se svůj neblahý osud mimo zápis zvrátit... A v nás hlodají otázky: Má spisovatel právo zabít postavu, které dal život? Má lidský život větší hodnotu než dokončení mistrovského díla? ... Chytrý scénář si s postavami Karen a Harolda pohrává, bere jim jistoty, které se jim zdají samozřejmé a staví je do nových situací. Harold se chápe kytary a pekařky, zatímco Karen bloudí nemocnicemi a hledá umírající lidi. ... Will Farrel a Emma Thompsonová jsou výborní, Dustin Hoffman jim v roli literárního vědce zdatně sekunduje a ke všemu hraje příjemná kytarová hudba. Mark Forster natočil citlivou komedii (?) s krásnými i posmutnělými momenty a nebýt druhého závěru (ač s genilálním voice-overem) je to naprosto nezvrtatných 100%. Takhle je to jen 89%
Hoří, má panenko (1967)
Strašně zábavný a zároveň zlý film. Dědův otčenáš nejsilnější scénou.
Hostel (2005)
Nudné. Za těch 90 minut to ve mně nevyvolalo jedinou emoci, strach, účast, znechucení. Bylo to tak blbé, až to bylo zvrhle zábavné - především díky Praze v roli Bratislavy a českým vlakům, pod které skáčou japonské studentky. A diskotéka z osmdesátých let a auta z období hluboké totality a Miroslav Táborský. Fakt nehorázná nuda.
Hotel Hansson (1995) (seriál)
Koukala jsem na jeden díl... Babička to sleduje pravidelně... Nemohu to pochopit... No, pořád lepší, než taková Terra Nostra... Z toho se mi ojediněle zvedal žaludek...
Hotel Rwanda (2004)
Schindler působící ve Rwandě, Hutu Don Cheadle, kašle na rasovou nesnášenlivost a pomáhá tisícovce lidí přežít otřesnou genocidu Tutsiů. Civilní, velice dojemný příběh. V souvislosti s tímto snímkem doporučuji dokument Poslední spravedlivý.
How It Feels to Be Run Over (1900)
Hepworth se vyžíval v destrukci. Nejprve vyhodil do vzduchu auto, pak nechal přejet kameru koňským povozem.
Hrabě Monte Cristo (2002)
Přiznávám, že knihu jsem nedočetla, i na mě bylo těch několik set stránek moc... ale vím jistě, že takhle to nebylo... Už od začátku jsem nevěřicně kroutila hlavou a každou minutou jsem byla blíž závěru, že si zase jednou Amíci z někoho vystřelili... Rozdýchávala jsem to velice dlouho... Takové vtípky už ne.
Hra bublinek (1937)
Saponia, to je mýdlo i pro tvrdou vodu!
Hranaři (2011)
Jsem podstatně shovívavější než uživatel SoolenJV, ale musím říct, že ten film je jeden VELKÝ narativní bordel. Během úvodní půlhodiny vysype na scénu asi dvacet postav, protřepe, prostříhá, a kdo se neorientuje v myšlenkových pochodech scénáristy, je naprosto ztracen. Ale nemusí se bát, stejně se to zvrhne v klasickou storku o pomstě a letadélku do Dubaje. Herci se předstihují v disciplíně, kdo bude víc přehrávat, špatně volená hudba vzbuzuje divákovu úzkost - že to nikdy neskončí. Bohužel tomu hodně chybí i do kultu Nahoty na prodej - a navzdory tomu, jak je ten film mimo, má hodně slušné vizuály.
Hranice (2006) (studentský film)
Výborný krátký film o hranici, která vlastně hranicí není.