GilEstel

GilEstel

Martin Enderla

okres Praha
Televize - Nesleduji! (resp. velmi zřídka)


81 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 1.6.2017  13:31
    Rasputin - šílený mnich (TV film) (2006)
    ****

    Pozoruhodný příběh negramotného sedláka z carského venkova, který se stal jednou z ikonických postav ruských dějin. Jeho mentální schopnosti a charisma byly mimořádné. Natolik, že mnozí uvěřili, že skrze něho promlouvá Bůh, jiní v něm viděli Satana. Odvrácenou stranou jeho nadměrně vyvinutých schopností byla patologická hypersexualita a těžký alkoholismus. Muž jenž provázel, jako temný stín, poslední roky dynastie Romanovců. Stín, co předznamenal pád. Sám ho předpověděl. Jeho legenda žije dál svým vlastním životem. Až do dnešních dnů stále budí lidskou fantazii, fascinuje.

    • 18.5.2017  10:08

    [CSFD PROJEKCE 17.5. 2017 Hostivař] Film hodnotím jako velmi slušný a vhodný ke sledování. Pro fanoušky vetřelčí ságy přímo povinnost. Mám i své výhrady. Chybí mi tam takový ten brainstorming ve smyslu co se děje, čemu čelíme, jaký zvolit nejlepší postup, jak to zabít, jak utéct. Prostě ten klasický souboj lidského intelektu, improvizace, schopnosti přežít a proti tomu brutální vesmírné monstrum lačnící po krvi. Tenhle pomyslný boj byl vždy kořením všech vetřelců a zde mi to prostě chybělo. Přesto místní „kritika“ mě poněkud zaráží. Přikládám to přehnanému očekávání jednotlivců. Ta podvědomá touha zopakovat si zážitek ze sledování prvních dvou dílů je příliš silná. Ale takové filmy už nevznikají a vznikat nebudou. Jsou to symboly své doby, které se nevrátí stejně tak, jako nám už nikdy znovu nebude dvacet. Tento film je jiný. Odpovídá na některé otázky, další pokládá, přináší nové a na staré nezapomíná. Já jsem spokojen. Smekám před prací Ridleyho Scotta v jeho 80ti letech.

    • 4.12.2016  16:28
    Příchozí (2016)
    *****

    Svět šílí. Náhle se probudil z mrákot vlastního nevědomí. Ze skrytých zákoutí lidské mysli se derou napovrch zděšené otázky. „Kdo jste? Proč jste tady?“ Nejisté tápání přináší znepokojivou pravdu. Skutečný svět je jiný, než jsme si vysnili. Vesmírný koráb je přízrakem nekonečna třpytící se zlatým leskem jarní rosy v úpatí hor – zrcadlo, jenž popírá lidskou jedinečnost. Tajemné galéry strachu, nejistoty a esence poznání připluly řekou věčnosti. Stojí před tebou v labutí kráse. Naším světem se rozléhá nepoznaná píseň nového božstva. Slyš, to andělé promlouvají k tobě. Tvůj osud není dán. Ty sama ho napíšeš a s ním osud nás všech. Žensky jemnou aristokratickou dlaní se snažíš popsat nejsubtilnější tahy obrazců nové vesmírné malby. Stále jen ty táhlé hluboké zvuky. Jak napsat ze souzvuku těch nejhlubších molových tónů melodii pro jeden hlas? Toť řeč beze slov a rovnice bez čísel. Tvá mysl přeplněná touhou burcuje vědomí k trvalé nespavosti. Ty delikátní chvíle únavy a nejistého očekávání navozují prazvláštní povznesenou náladu a jemné mdloby. Tvé nevědomí bloudí ve snech, co ukrývají pravdu před závratí pozemské reality. Tíživé proudy vzpomínek se noc co noc zjevují ve snech jako řeky smutku, po kterých pluje tvá malá lodička bez vesla a kormidla. Ty stojíš na břehu a noc co noc jí máváš a dáváš své poslední sbohem. S každým dalším probuzením si blíže prozření, že klíč k poznání je melodie tvého srdce. Teď už odemkneš ty tajemné dveře vesmírných maleb, co se rozlévají jak čas všemi směry.

    • 1.12.2016  16:50

    Po dlouhé době film, který ukazuje, že válka není žádné dobrodružství, ale prachsprostá řezničina. Žádný táborák u Bobří řeky. Vyvržené vnitřnosti, utrhané končetiny, spálená těla. To Japonec právě dopil svoje saké. Ležíš v louži bahna a krve svých přátel, rypákem reješ v zemi a jen čekáš odkud to přijde. S jednou nohou se špatně utíká a poslepu se špatně střílí. Nemám pravdu? Ne každá jednotka má svého Desmonda Dosse, co si říká. „Please help me get one more.“

    • 29.11.2016  12:34

    profesor Tuřík: „Mazánku, pročpak zde okouníte?“ Mazánek: „Prosím, pane profesore, já nemám slečnu.“ profesor Tuřík: „Tričko jste neměl vyprané. Trenýrky nenosíte, slečnu nemáte a chcete ode mě chvalitebnou z tělocviku. Jděte tančit valčík!“ Mazánek: „Prosím, pane profesore, já valčík ještě neovládám. Já jsem se připravoval na polku.“ profesor Tuřík: „To vás neomlouvá. Chopte se slečny a nastupte!“ __________Nezapomenutelná klasika, co nikdy nezestárne. Vzácné chvíle radosti a bezstarostnosti, které se zjevily na filmovém plátně v dobách těžké lidské beznaděje.

    • 29.11.2016  11:50
    Apokalypsa Stalin (TV seriál) (2015)
    ****

    Další díl do skládačky úspěšné série APOKALYPSA z rukou mistrů svého řemesla: Isabelle Clarke a Daniela Costelle. Znovu se nám dostávají pod drobnohled nádherně barevně zrestaurované materiály filmových archívů s výborným doprovodným komentářem, který úspěšně drží rovnováhu v podrobnostech a důležitostech historických zlomů Stalinova života. Děj je poněkud netradičně rozdělen do dvou paralelně vyprávěných časových rovin, mezi kterými se průběžně přeskakuje, až se nakonec spojí v posledním díle. První časová rovina začíná od Stalinova dětství, pokračuje přes studijní léta a začátky jeho politické kariéry, přes Občanskou válku, chopení se moci a končí útokem Wehrmachtu na Sovětský svaz. Druhá časová rovina začíná právě 22. červnem 1941, popisuje podrobněji 2.SV, Stalinův boj s Hitlerem a vyjednávání s USA a Anglií. Rozdělení dokumentu do těchto dvou časových rovin může být na škodu pro méně znalého diváka, u kterého lze očekávat problém ve vnímání nelinearity vyprávění spojeného s časovými přeskoky. Na druhou stranu tento způsob vyprávění lépe osvětluje některá Stalinova rozhodnutí, která mají základ právě v jeho životních zkušenostech a povahových rysech, které se formovaly desítky let před Druhou světovou. Já osobně přijímám s povděkem rozhodnutí filmařů jít touto cestou. Jediné, a to hlavní, co mi v dokumentu chybí, je vynechání poválečné etapy Stalinova života. Jeho politika v této době, krom dalšího útlaku a vraždění vlastních lidí, znamenala i politické směřování Sovětského svazu na další desítky let a předurčovala vývoj Studené války. Pravda je, že Moskva dosud neodtajnila archívy z této doby (Nejspíš jsou tam věci tak úděsné, že si to ani po 70ti letech nikdo nedovolí.), tudíž by se nabízel pouze pohled zvenku. Ale vynechat toto období zcela, považuji za chybu.

    • 27.11.2016  18:10
    Hon (2012)
    *****

    Čirá voda dětských slz. Příkop strachu a nejistoty. Zrcadlo žárlivosti, vinny a sebeklamu. Noc co noc vnímáš silněji nevyslovitelné. Jsi zajatcem invaze cizích bludů, loutkou okolní hysterie, obětí anarchie citů. V té drzé naléhavosti je cítit krutý zápach absurdnosti. Jak šťastný by byl člověk bez potřeby vynalézat nová slova, nové řeči, nové pravdy. Kdo rozehrál ten ohnivý běs, co pohltí věci, zvířata i lidi. V hrdosti je pevnost odporu, co se zbortí jak středověká hradba pod dělostřeleckou palbou. Plameny požírají kus po kuse celý tvůj vnitřek. Raněná zvěř na honu neunikne ohnivým vlnám. V tichosti lesa čeká na ránu z milosti. Scénář, co nikdo nepřepíše.

    • 27.11.2016  18:09

    Nesmrtelná klasika z dětských časů mých dědů a babiček. Vztahy žáků a učitelů, studentská léta. Jeden z pilířů lidského života v dobách jeho mladého rozpuku. Název filmu je i životní pravdou, co platí již od dob Marie Terezie. Okamžiky, na které člověk celý život nostalgicky vzpomíná, na křižovatky cest, co ho vedly do světa dospělosti. Na velké momenty světa školních lavic a posledních zvonění. Rok co rok je škola továrnou lidských kolektivů, nových výzev a pohnutých osudů. Dnes stejně jako tenkrát.

    • 23.11.2016  22:04

    Ráj bláznů. Tvůj nový domov. Cizí a chladný svět plný přízraků zabalených do bílých prostěradel, co čekají než je vyvedeš z údolí zatracených. Je tvým údělem být jim spasitelem. Sám však bloudíš po klikaté cestě. Tvou mysl čeří neklid a zlo pokouší tvou pýchu. Tohle je tvá životní zkouška, tak na chvíli vypni emoce. Jsi starý bojovník, co dávno poznal svět. Není kam spěchat. Hoď se do klidu, vždyť o to tu jde. Žena v bílém tě sleduje. Má růžové líce a oči plné bezedného milosrdenství. Ta bezduchá hříčka omylu, ta prázdná nádoba soucitu, to její věčné ženství.....Pojď na můj klín a ukaž, jak se to u vás dělá. Ne, ne. Je čas si vzít medicínu. Jsi přeci voják a víš, jak na to. Dost bylo těch co s mozkem plným plamenů a slávy, dnes leží v prachu ulice. Jedna bitva válku nevyhraje. Tvůj anděl smrti horlivě káže za sklem. Je čas připravit se na modlitbu. Ukaž, jak umíš Otče náš. Promluvme si. Však ty už dávno píšeš vlastní verše. Pravda? Jsi dítě Sodomy, marně zbloudilé ve smrtelné únavě. Jsi jako kluk, co zapálí požár a uteče. Přízrak temnoty, co uvěznil hříchy v žaláři svého srdce. V tomto domě jsi došel na konec sil. Moc času ti nezbývá. Jen neochvějná jistota, že poslední rána bude patřit tobě.

    • 20.11.2016  21:43

    Lidé vždy potřebovali mít své hrdiny a vzory, potkávat šťastné konce velkých dramat. Snad aby sami neztratili naději na to, že svět kolem není tak zlý a špatný, a že i na ně tam někde venku čeká velká chvíle, malý zázrak co převrátí jejich vlastní životy k lepšímu, dobro co je ochrání od všeho zlého. Sully je typickým příkladem lidového hrdiny, co dokázal nalézt klíč k miliónům lidských srdcí, aniž by si je přivlastňoval. Eastwood to vystihl velmi přesně.

    • 20.11.2016  16:49
    Třetí muž (1949)
    ****

    Vídeň. Město císařů a králů, oper, hotelů a nesplněných přání. Pohaslá hvězda kdysi mocného impéria zadupaná prachem a krví první i druhé války hledá znovu cestu k nebesům. Marně. V rozvalinách městských čtvrtí proplouvají noc co noc zbloudilé stíny postav, hledajíc naději v místech, kde slunce nevychází. Vysoké pouliční lampy nám dávají zprávu o tiché prázdnotě prastarých bulvárů. Těch pustých ulic s dlažebními kostkami kdysi kypících životem s proudy honosných kočárů. Opuštěný Riesenrad v Pratru se pomalu hrdě otáčí v běhu času při hudbě citary. Smutně čeká na své návštěvníky. Nikde žádné děti. Den co den vylézají potemnělé prapory lidských stínů ze sklepů a sutin domovních dvorků plni strachu, že se ve světle nového světa rozplynou. Z poklopů kanalizačních vpustí vystupují z městské stoky do ulic kartony předražených cigaret a ředěné dávky penicilinu. Snad jako příslib lepší budoucnosti a nového začátku. Vždyť morálka je slabostí rozumu, tak proč si hrát na lidství. Člověk musí sám sebe tisíckrát zabít, aby mohl znovu žít. Ještě je brzy opustit skrýše a vystoupit ze stínu. Pustit ven toho naivního zranitelného člověka, žijícího a bláhově milujícího.

    • 20.11.2016  15:18

    Postava Tonyho Camonteho je jedinečnou směsí rozporů. Na jedné straně klukovský avanturismus – nadšené gangsterské chlapáctví plné bouchaček, drsných hlášek a absolutní svobody mimo zákon a veškerá pravidla. Na druhé straně amorálnost, bezcitnost a bezvýchodnost života psance točícího se v nekonečné spirále hrůzných událostí, před nimiž nelze uniknout. Gangsterský opus Howarda Hawkse z dob počátků zvukového filmu je dítětem své doby. Doby těžkých časů prohibice, kdy zbohatlé podsvětí průmyslových měst určovalo pravidla každodenního života lidí. Film byl ve svém čase velmi tvrdým a nekompromisním varováním před válkami gangů. Na svou dobu použil nečekaně brutální výrazové prostředky a v Camontem našel dokonalý prototyp antihrdiny, u kterého přirozená touha po moci vyjádřená sloganem „Svět je tvůj.“ zničila veškeré entity života jednoho vlastního mikrosvěta. _____Film se dočkal v 80. letech kvalitního remaku od Briana De Palmy

    • 20.11.2016  15:10
    Home (2009)
    **

    Těšil jsem se na pěkný dokument o planetě Zemi. Místo toho jsem se dočkal uplakané hysterie o apokalypse lidské civilizace. Co nám vlastně chtěli autoři filmu říct? Snad že od doby co člověk slezl ze stromu, začal chovat dobytek a okopávat brambory, šlo to s naší matičkou Zemí od desíti k pěti? Člověk přeci nedělá nic jiného než ničí naší krásnou planetu stále RYCHLEJI A RYCHLEJI. Film na diváka apeluje slovy „Je na nás, co s tím uděláme, jak bude příběh pokračovat.“ Copak někdo může ovlivnit, že v Bangladéši jsou záplavy, v Africe sucho a hladomor, lidé chtějí jezdit auty, bydlet v domech a v poušti staví mrakodrapy? Trochu zbytečná a pokrytecká agitace za lepší svět. Překvapivě autoři nabízejí v samotném závěru svou vlastní cestu, jak věci napravit. Mimo jiné doporučují nahradit stávající elektrárny větráky a solárními panely (naprosto nekritický obdiv zelené energie). Zbourat bariéry mezi lidmi, otevřít hranice, přestat zbrojit, peníze dát na pomoc chudým. Pokud možno aby všichni lidé na světě se měli stejně dobře, žili spolu v dokonalé harmonii stejně jako v harmonii s přírodou. Prostě naivní pohádka, která je úplně vytržená z reality fungování světa. Dobrá zpráva je, že člověk také jednou vyhyne, neboť jeho existence je jen malým zlomkem času života na planetě Zemi. Naše planeta už zažila mnohá vymírání druhů a toto bude jen jedno z dalších. Planeta nás přežije všechny a bude tu ještě nejméně 4 miliardy let. Netřeba se obávat, že ji zničíme. Jen jí dočasně pozměníme. Třeba se pozmění i člověk, ale určitě ne díky hysterickým filmům jako je tento.

    • 17.11.2016  00:30
    Toni Erdmann (2016)
    *****

    Seš ty vůbec ještě člověk? Jsi šťastná? Žiješ ještě? Život je fraška, v níž hraje kde kdo kostky. Tak proč hrát podle pravidel a nenapsat si sama svůj vysněný osud? Ale je tohle skutečně tvá vůle? Tvá pravá motivace? Ta vylhaná nevinnost mě rozplakala. Stará pravda říká, že život vzkvétá prací. Ale může s ní i umírat. V bohatství nelze mít klidný spánek. Štěstí z bohatství bylo vždy veřejným majetkem. Napila ses pančovaného lihu z Ďáblovy továrny, a tak ses stala onucí korporátního slizu. Sbohem sny a ideály. Zaprodala si svou duši a tvé utrpení roste každým dalším krokem. Až k nesnesitelnosti. Ta bolest tě sžírá zevnitř jako mor a postupně zavírá jedno po druhém všechna okna tvé poklidné minulosti. Zpěv andělů zaznívá ze záchranné lodi. Je to láska, která vyvede tvou duši z nekonečného utrpení a smích je klíčem k poznání. Ale ty už neslyšíš. Přežíváš uvězněná v ulitě přeludů a omylů vlastního bytí. Prozři a slyš. Ještě není vše ztraceno. Já tě mohu zachránit. Vím, že to dokážu. Jsem Toni Erdmann a nemám co ztratit. Vyvedu tě ze slepé nicoty zbytků vlastní existence._______________________________Podobný film: Klaunovy názory

    • 14.11.2016  23:26

    Úžasně příjemné překvapení. Město zvířat ozářilo scénu dětského filmu pronikavým světlem jako slunce při úsvitu. Přineslo nám jeden z nejkrásnějších animáků za poslední roky. Disney dokázal, že i v dnešní době lze úspěšně točit pro široké publikum bez přemíry sprosťáren, násilí a zbrklé akce, nebo trapné potřeby otírat se o symboly konzumu a popkultury. Je to ten těžší způsob, ale výsledek je pak o to cennější. Krásně vypointovaný detektivní příběh Zootropolis má v sobě tolik vtipu a pozitivní energie, jako málokterý film. Úspěšně čelí předsudkům vůči odlišnosti a vlastní méněcennosti. Vše je podáno v moderním kabátě od Armaniho, jelikož animace je jedním slovem dokonalá. Široká plejáda zvířecích postav s jejich emocionálním rozvrstvením nastavuje přímé zrcadlo životu v reálném světě. I hlavní postavy zde mají své chyby a dopouští se přešlapů s jejichž následky se musí potýkat. Ne vždy totiž existují jednoduchá řešení a hledání pravdy bývá někdy složité. Disney se po čase posouvá zpět do pozic, které mu historicky patří.

    • 12.11.2016  18:30
    Marťan (2015)
    ***

    Robinson Crusoe na planetě Mars. Opuštěný lidský jedinec v neznámém světě, kam lidská noha dosud nevkročila. Dobrodružství, jenž dráždí smysly moderního člověka stejně, jako kdysi námořní plavby 18. století s výpravami do nepoznaných končin širého oceánu. Film má svůj zjevný potenciál a navíc je na své téma velmi napěchovaný vtipem. Astronaut Damon je ryzí sympaťák, co nikdy neztrácí hlavu a je neustále nad věcí. Místy je to až limitující. Tohle vesmírné dobrodružství si užijete sice uvolněně, ale za to bez vážného dramatu, které se zde nabízí. Místo lidského hrdinství a síly ducha, který žene člověka na hranici sil v boji o přežití, máme možnost sledovat panoramatické záběry, high tech technologie a poslouchat disco hudbu jako doma v obýváku. Problém vidím i ve velkém prostoru, který byl věnován paralelnímu dění na Zemi. Nepřineslo to žádný stěžejní konflikt a neúměrně to protáhlo stopáž. Film mohl být mnohem účinnější, kdyby kamera zůstala po celou dobu na Marsu s hlavním hrdinou. Poctivá práce s detaily je víc než výpravný velkofilm.

    • 9.11.2016  20:43

    Krásná povídka Marka Twaina o lidském pokrytectví. O tom, jak peníze otevírají všechny dveře, které jsou chudákovi zavřené. O tom, že peníze zmůžou vše, ale člověka sami o sobě šťastného neudělají. Štěstí z peněz je totiž stejně pokrytecké, jako neupřímná podbízivost lidí co potkávají boháče. Nosná myšlenka, která platí dnes stejně dobře, jako v dávných časech Viktoriánské Anglie. Parádní herecké sólo Gregoryho Pecka.

    • 6.11.2016  16:33

    Láska. Jen závrať tvé nevinnosti na cestě k věčnosti. Pět písmen, nekonečno otázek, žádné odpovědi. Slepá cesta v útěku před tvou bezmocí. Prchavý záblesk naděje a nadlidské rozkoše má být lékem tvého zoufalství. A tak ses ochotně stala otrokem okolnosti a děvkou svědomí. Teď zbývá poslední krok. Dům zla. V něm úval se sluncem, jež ztrácí svůj žár. Do dveří si vstoupila jako chráněnec Anděla, než ho zabil vyděděnec. Tvůj šálek čaje už stojí na stole. Za ním dva temné stíny. Tvoje tělesná stráž na cestě k věčnému zapomnění. Už znáš tu cenu za cestu k vykoupení. Nyní jsi ochotná jí zaplatit. Ležíš sama v temnotě cizího pokoje a čekáš na konec. Tvůj šátek z Miami odnesl proud vzpomínek a Rio je tak nudné město k žití.

    • 5.11.2016  10:47
    Teorie tygra (2016)
    ****

    „Kam na víno? .....S kym na víno? .............Jak na víno?....... Já se tak snažím. Nikdy bych neodešla na víno, kdybych měla doma takovejhle bordel. Erik má navařeno, nažehleno, vypráno. Malá má zařízený kroužky, o kterých on ani neví, že je má. Já zařizuju dovolenou, já dělám všechno. Tak do prdele brácha co já dělám špatně?" Velmi ostrá obžaloba žen, které chtějí vše řídit a kontrolovat. O ženách, které ničí svobodu muže, zabíjí jeho klukovské sny a přání, vytěsňují z mužské duše vše, co je jim samým cizí a neznámé. Film o nepochopení druhého a neschopnosti si naslouchat. Premisa: Když Já budu dokonalá, tak vše bude dokonalé a v pořádku. Ta znovu selhává na celé čáře. Motiv útěku z této klece, hledání svobody a nového začátku, je sám o sobě velmi silný. Zde je navíc významně podpořený vícegeneračním střetem a balancováním vlastního života v jeho podzimu. Tahle komedie se odehrává na pozadí velmi silného dramatu, díky kterému má velký přesah do reality skutečného života. Dokáže velmi dobře pobavit, ale zároveň varovně zdvíhá prst. Některým mužům pofouká bebí, jiné alespoň pohladí po duši. No a některým ženám třeba naznačí kudy cesta nevede. Ale to už jsem asi příliš velký optimista.

    • 4.11.2016  12:57
    Apokalypsa: 1. světová válka (TV seriál) (2014)
    ****

    Pět let po veleúspěšné sérii Apokalypsa: 2. světová válka vydalo duo režisérů Isabelle Clarke a Daniel Costelle obdobnou sérii o 1. světové. Je úžasné, jak se podařilo oživit prastaré filmové materiály z dřevní doby němého filmu, dodat jim zvuk a barvu, znovu vdechnout těm nešťastným vojákům v zákopech život. Přesto mám pocit, že na úroveň kvalit dříve natočené série se nyní nedostáváme. Vysoko hodnotím první a poslední díl, kde je krom samotné války věnována velká pozornost mezinárodní politické situaci a zájmům velmocí. Zbytek se odehrává stejně jako celá válka v zákopech. Leč bohužel téměř s výhradním zájmem o západní frontu. Složitá situace uvnitř mnohonárodnostně poskládané Rakousko-Uherské armády, boje v Polsku a Turecku, Itálii, Balkáně, Občanská válka v Rusku, to vše je nastíněno jen velmi povrchně. Tak zásadní věc, jako byla Kerenského ofenzíva, jejíž selhání ve svém důsledku znamenalo pád Prozatímní vlády, není zmíněna vůbec. Stejně tak cizinecké legie. Líbil se mi závěr, kde už byly vhodně naznačeny nedostatky mírových jednání a zárodky problémů a nestability poválečného uspořádání, které měly vést k budoucím katastrofám. Wilsonova politická doktrína práva národů na sebeurčení byla uplatněna pouze vůči poraženým říším, které se zhroutily do propadliště dějin. Francie s Anglií si kolonie ponechaly a v Orientu vznikly umělé státy, s jejichž důsledky se potýkáme dodnes. Ta bezmoc vyřešit novodobé uspořádání Evropy a blízkého východu je patrná. Ve svém důsledku znamenala jen 20 leté přerušení bojů. Je to také důvod, proč někteří historici mluví o obou světových válkách jako o jednom velkém konfliktu. Z popela Velké války povstala říše, která spálila celou Evropu ohněm tak strašným, že pohřbil celý starý svět. Předtuchy se naplnily.

    • 1.11.2016  23:38

    Černý monolit. Božská vibrace astrální sféry nového bytí. Je na čase opustit tento svět. Archandělská křídla nesou tvou duši dálnicí ticha. Krouživými pohyby v rytmu valčíku obíhá tvá tělesná schránka planety starého světa. Řeky času milosrdně pádí věčností a ty už víš, že se neutopíš. V nekonečné temnotě je moře a v něm klíč ke všem řekám. Do toho moře se ponoříš a s mocným přílivem nadpozemské hudby se znovu narodíš.

    • 30.10.2016  18:21
    Drzá čela (1958)
    ****

    Naposled si políbil jarní úsvit. Kulatý medailonek s fotkou ženy. Ona byla mrtvá. Ten den zemřel Bůh. Prázdnota naplnila tvé srdce. Čtyři muži v cele. Stojí před tebou. Jen mříž tě odděluje od nejkolosálnějšího výplodu moderního barbarství. Jejich trest je příliš malý. Ale Ďábel ti pošle znamení. Ukáže ti cestu, jak ukojit touhu po pomstě. Hle, doba vrahů přichází. Ty jsi nyní mstitelem, soudcem i zákonem. Ten jed ti koluje v žilách. Nyní splníš ten slib, co sis dal v době šílenství. Uhlazená posedlost tyranské počestnosti nakonec pohřbí do temnot strom dobra i zla. ____(Děkuji uživateli flanker.27 za skvělý typ na film.)

    • 28.10.2016  19:08
    Cizinec (1946)
    ****

    „Marx nebyl žádný Němec, byl to Žid. Přesně něco takového by řekl nacista. Myslím, že tu ještě nějakou dobu zůstanu.“ Zhoubný démon nacismu po šest let chlemtal krev svých obětí na evropských bojištích, aby se pak po roce lstivě vloudil do životů běžných Američanů prostřednictvím bezelstné tváře profesora historie. Welles rozehrál s divákem elektrizující hru ve vymazelném noir kabátě. Kontrasty světla a stínu jsou zde dokonalé a v detailech jednotlivých záběrů je vidět vysoká kvalita tvůrčí práce. Klasika žánru. 75%

    • 26.10.2016  10:18
    Reaganova tajná válka (TV film) (2014)
    *

    Dokument bych rozdělil na 2 části. Ta první mluví o nástupu Reagana k moci. Nastiňuje jeho strategickou koncepci vedení Studené války proti Sovětům a práci tajných služeb. Zde není moc co vytknout. Pak přichází problém. V druhé půli se vše přehoupne k mocenskému boji o vliv v neutrálním Švédsku a matení švédské veřejnosti. Globální pohled a širší souvislosti se vytrácí. Jako bychom najednou sledovali jiný film. Vše končí spektakulární vraždou švédského premiéra Olofa Palmeho, ze které dokument nepřímo obviňuje CIA. Tím to v podstatě končí. Žádný závěr, žádná sumarizace Reaganovi vlády. Holt když nejsou fakta a důkazy, zůstáváme u konspirací. A dokument postavený na konspiraci je v principu špatný. Režisér tohoto dokumentu Dirk Pohlmann je jeden ze známých zdrojů, na který se konspirační weby odvolávají. Mimo jiné točí i o nacistech v CIA, o ufonech, o Izraelském jaderném arsenálu kterým může střílet po celém světě atd. Tento dokument a jeho režisér jsou bezesporu nehodnověrným zdrojem informací.

    • 25.10.2016  16:22

    Pic pic bum bum paff paff budliky budliky...... „Ethane co tu tak visíš? Jede sem ochranka z budovy. Jsou naštvaní, žes jim ukradl králičí pacičku.“ „Dobře. Musíš mi vyndat tu bombu z hlavy. Nejdřív mě zab a pak mě zase oživ. Na to oživení nezapomeň. Víš, že jsem se nedávno oženil.“ Pic pic pic bumm ratatata. 40%

    • 24.10.2016  16:56
    Varšavské povstání (TV film) (2013)
    ****

    Prvních asi 15 minut se dokument věnuje rekapitulaci základních informací od počátku války. Beznadějné polské pozici mezi dvěma mlýnskými kameny dvou diktatur. Celý zbytek je pak věnován samotnému povstání. Průběhu bojů, reakci Stalina, Hitlera a Churchilla. Hlavní devízou snímku je velké množství filmových záznamů o průběhu bojů přímo z ulic Varšavy. Mnohokrát je připomínán Stalinův zlovolný čin nechat město Hitlerovi napospas. Osobně jsem přesvědčen, že Stalin Poláky bytostně nenáviděl už od vojenského debaklu z roku 1920. Tuhle potupu jim nikdy neodpustil.

    • 24.10.2016  14:57
    Lidice (2011)
    ****

    Film důstojný lidické památky. Velmi se mi líbí režijní přístup, kdy sledujeme život na vesnici a osudy lidí stranou hlavního politického dění v Protektorátu. Naopak veškeré scény s Heydrichem, včetně vlastního atentátu, jsou zde trochu navíc. Je to jasná úlitba zahraniční distribuci, aby i amík pochopil "vo co go". Což ostatně amík stejně nepochopí, když nezná pozadí operace Anthropoid a nechápe veškeré narážky na řeči o parašutistech. Vše šlo krásně smáznout dobovými novinovými titulky a hlášením rozhlasu. Roden předvádí svůj klasicky vysoký standart. Jeho obsazení bylo sázkou na jistotu. Též všechno ostatní si sedlo a film působí celistvým dojmem. Jen mi chybí nějaká drobnost navíc, která by z Lidic udělala víc než jen dobrý film. 76%

    • 22.10.2016  09:49
    Arzenál - 50 % (E07) (epizoda) (2016)
    *

    Tohle není dokument o fenoménu CSFD, ale o skepsi odborné veřejnosti vůči němu. Film je naprosto nestrukturovaný a informačně prázdný. Těch pár lidí na festivalu ve Varech je zoufale malý reprezentativní vzorek zdejší komunity. Situaci nezachraňuje ani POMO, který hází svá tradiční otřepaná klišé a dělá si reklamu. Režisér naprosto selhal v přístupu, kdy rozděluje filmové publikum na 2 soupeřící tábory. Těch co na CSFD jsou a těch co nejsou. Celou CSFD bere jako homogenní masu lidí s laickým pohledem na svět filmu. Dává za pravdu těm, co vzpomínají na doby, kdy byl Vláčil a Bergman v pravidelné nabídce kin, aniž by se zamyslel nad tím kam a proč se kinematografie posunula.

    • 20.10.2016  22:19

    Dívčí sen o štěstí. Toť jen lež vlastního svědomí. Štěstí je bláznovství ztřeštěnosti vlastní existence. Láska je běsnění prostopášnosti, falešná závrať vlastní nevinnosti. Je to hořký kalich, který ti bude výpraskem. Život je ti fraškou. V samotě prázdného pokoje si vyložíš karty. Tábory stínů vstupují do místnosti. Slyšíš kroky. Tví démoni přicházejí. Mlha londýnské ulice se valí přes práh. Připrav se. Lampy už potemněly. 90%

    • 17.10.2016  21:46

    Indiana Jonese tu máme po dlouhé době zpátky. Je to on, ale jiný než dřív. Vrásek trochu přibylo a šedin taky. Ekvilibristika už není na místě. Holt čas nezastavíš. Indy teď místo nácků mlátí se stejnou grácií komouše a jde mu to stále jako když bičem mrská. Ale i on se musel naučit novým kouskům. Přežít atomový výbuch v ledničce, vyhrát really Amazonie a přijmout svátost manželskou. No jo. I na archeologa v důchodu došlo. Rodina na krku, tak to se pak hrabej v kobkách Starověku. Bezstarostné mládí je pryč stejně jako lascivně mrkající teenagerky. To jsou ty chvíle, kdy si člověk sám uvědomí o kolik zestárnul. Stále je to ale on. Náš milovaný vtipem sršící Indiana Jones s Harrisonem Fordem v hlavní roli. Ještěže nám ho ti mimozemšťani neodnesli. _____Spielberg se vydal už počtvrté zdolat stejnou horu. Zvolil znovu stejnou cestu jako před lety. Bohužel radost z prvovýstupu opakovat nelze a navíc tentokrát zůstal několik výškových metrů pod vrcholem.65%

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace