Recenze (1 408)
Hranice (2023)
Zásadní zpověď o současnosti, o nás především. Bolestně aktuální snímek z kategorie "současná společenská témata", u Agnieszky Holland s jasným přesahem na historii lidské civilizace přinejmenším tu moderní ve dvacátém století. Může to být nepříjemný pohled, ale to někdy pohled do zrcadla bývá. Dokud se někdy nekoukneme i sami na sebe, můžeme jen těžko hodnotit ostatní. Připomene Nabarvené ptáče. Nejen barevnými odstíny .
Tanec s vlky (1990)
Instant Classic. A s Osobním strážcem do určité míry definice začátku filmových devadesátých let. Patří mezi ty filmy, kterým ty Oscarové sošky dodnes ze srdce přeju. Ostatně, ty roky patřily Kevinovi Costnerovi: Tanec s vlky, Osobní strážce, Robin Hood, i ten krach s Waterworld bych započítal, alespoň to zkusil, kdo by mohl říct totéž. Uvidíme s Horizon letos...
Vlčí bouda (1986)
Toho času pro mě jako malého kluka zjevením. Dodnes na mě dýchá tísnivá atmosféra a straší mě. Stačí fotka a zamrazí.
Temný případ - Part 6 (2024) (epizoda)
Oblouk uzavřen. Atmosféra stále na jedničku, scénář slabší.
Temný případ - Noční krajina (2024) (série)
Udržet atmosféru a exotickou lokaci (led, zima, sníh, mráz, vítr, tma), méně komplikovat zápletku, méně předávat poselství, která nejsou nosná, více tlačit na napětí, více hlídat detaily a logiku, více slow burn, méně sociálního dramatu, více detektivky, ponechat soundtrack, držet kvalitní casting (Jodie Foster). Pak to příště bude za pět hvězd.
Úkryt (2002)
V době vzniku to mohlo být něčím zajímavé. No, píše se rok 2024, mám tu čest to vidět poprvé a ta kombinace Exit Game / Sám doma a devadesátkových thrillerů se zdivočelým záporákem, překombinovaným scénářem a ve střižně nekonečně protahovanými scénami, už není co bývala. Ani charismatická Jodie Foster a vůbec kvalitní obsazení a režisérská snaha to ukočírovat nepomohla. Dnes už to mám spíše za parodii a nevyčnívá to ani mezi jinými prostorově nebo časově klaustrofobickými filmy (Tísňová linka, Phone Booth, Nebezpečná rychlost, Přepadení v pacifiku atd.)
Mr Bates vs. The Post Office - Episode 4 (2024) (epizoda)
Nechal jsem se dojmout přesně tak jak měl celé čtyři díly seriál v úmyslu. Správná věc se podařila. Konsekvence se dostavily. Případ v realitě pokračuje. Seriál i ten skutečný příběh vygradoval. Přinejmenším co do obsahu stejně zásadní jako třeba seriál Dopesick a obdobné filmy. A uctivá poklona pane Batesi a všem ostatním, tuhle káru táhnout přes dvacet let zvládne na světě jen hrstka lidí.
Mr Bates vs. The Post Office - Episode 3 (2024) (epizoda)
Krutě Orwellovský souboj jednotlivců s neprůhledným a rezistentním systémem drásá nervy více, než nová série True Detective.
Temný případ - Part 5 (2024) (epizoda)
Pořád o atmosféře, konečně srozumitelnější zápletka, na můj vkus příliš rychle odhaleni zločinci, přičemž vraha už mám taky vytipovaného, tak uvidíme za týden :)
Lásky čas (2013)
Vtipné, vyšumělo do prázdna hned po skončení.