Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (1 420)

plakát

Wonka (2023) 

Pro rodiny na jistotu. Hravé, kouzelné a barevné snění a fantazírování. Funguje to a nevadí ani tuna CGI, kam oko dohlédne. Pěkná poselství, všudypřítomná chuť čokolády, občas povedený humor a správně přestřelení herci a herečky. Povedená taškařice.

plakát

V srdci bouře: Churchill ve válce (2009) (TV film) 

Ani obsah ani zpracování ničím nenadchne. Každá kniha nebo magazín na toto téma dnes přináší více a zajímavějších informací. Pochybuji, že neznalý divák docení výběr událostí (neví, proč by měl) a že znalý ocení jak výběrový scénář je (ví, že kontext je o dost širší) . Nedá se srovnat s Gathering Storm, který byl i lépe napsaný a zahraný. Tři vyvážené série od scénáristy The Crown bych podpořil. O první světové, o meziválečném období, o druhé světové. Klidně s menší produkci, ale se silným akcentem na to jak se museli všichni rozhodovat ve chvílích, kdy nic nebylo jisté.

plakát

Rédl (2018) (seriál) 

Nezpochybnitelnou řemeslnou kvalitu v mých očích, byť je to iracionální, přebíjí nepříjemný pocit z vyústění příběhu. Jde o čistě subjektivní záležitost, líbilo se mi to méně, protože se mi moc nelíbilo, jak to dopadlo, přitom napsané je to dost dobře. Rédl není to poplácání po ramenou borců z 1. oddělení. Není tím širokým triumfálním úsměvem detektiva, který rozluští záhadu, odhalí pachatele, na výslechu ho donutí k doznání a jde si pro odznak. Tohle byla jiná káva. A na Hřebejkovy poměry dost temná, přinejmenším v porovnání s mým očekáváním. Jen k závěru více tažená touhou svět nahlédnout z temné stránky a z Rédla udělat zrcadlo relativního zla, které by se dalo donekonečna relativizovat a nahlížet z milionu úhlů. Jedinou výtkou je, že ze startu jsem na chvíli někde ztratil pozornost a hodinu si pletl Bočka s Frimem a netušil, po kom ten Rédl vlastně jde. Jinak je to až Soderbeghovská práce, která by se neztratila v sérii Temných případů. U mě dobrý. A možná si to časem i rozmyslím a dám tomu plnou palbu.

plakát

Mazaný Filip (2003) 

Myšlenka fajn. Sklepáci a spol. sice fajnoví, ale nemají co hrát, je to chabé, i přes koulení Čtvrtníčkovýma očima. Lepšímu provedení chybí dotažení na všech frontách. Od scénáře (chybí jakákoliv originalita), přes zvuk, po výtvarnou stránku až po tempo, které je strašně těžké utáhnout po celou délku, aniž by divák neusnul. Škoda. Prostor pro seriálový reparát po 25 minutových epizodách tu ale je.

plakát

Případy 1. oddělení (2014) (seriál) 

Navázalo na to nejlepší v české kriminalistické seriálové tvorbě a vytvořilo své vlastní fungující univerzum a tradici, která se zejména svou třetí sérií zapíše zlatým písmem. Good Job.

plakát

Devadesátky (2022) (seriál) 

Dobrá práce, co se týče roviny kriminalistiky. Jinak si nemůžu pomoct, ale vztahy a postavy jsou na mě moc ploché, a ten pocit přetrvává už z Případů 1. oddělení. Všichni jsou předvídatelní, chovají se až roboticky, scénář jim ani nic jiného neumožňuje. Jsou sice dobře zahrané, ale jako by byly schematickými bytostmi z Arabely a i tam je to, navzdory tomu, že jde o pohádku, celé uvěřitelnější. Každopádně, kde jde o samotné vyšetřování, je to pecka, výborná práce, tyhle procesní detaily mě baví. Žádné zdržování, nikdo po sobě neřve, v klidu. Chybí mi už jen Dustin Hoffman, Robert Redford a trochu té scénaristické invence co do vývoje charakterů a jejich vztahů. Že se režisér snaží na maximum, o tom žádná.

plakát

Godzilla x Kong: Nové impérium (2024) 

Kdykoliv raději pětkrát po sobě combo Království na Planetě opic a Godzilla Minus One, než toto kdykoliv jakkoliv znovu. Ve srovnání s Planetou opic je ten digitál opravdu ošklivý a patří spíše do sekce Kids na Netflix u mezi to zapadlé někde dole vzadu. Celý herecký ansámbl s celým filmem od A do Z je na zlatou malinu.

plakát

Království Planeta opic (2024) 

Všechno se to ke konci semlelo příliš rychle a v závěru zanechalo relativně dost trhlin a mezer, které měly být buď dořečeny v nějakém širším sestřihu anebo se mají vejít do druhého dílu a ani to není jisté. Království má naštěstí tolik silných chvil a po celou stopáž se drží v kvalitě tak vysoko, že za mě není o čem a potvrzuji, že návštěva kina je kvůli nádherným záběrům, opět uvěřitelným digitálním lidoopům, hudbě a zvuku naprostá povinnost. Potěší i pomrkání panenky a klasické hudební motivy. Producentům mávám a děkuju, že to nepodělali a držím jim palce, ať to s pokračováním funguje stejně tak dobře a ještě líp. Ať je příběh epičtější a akční scény více osudové a ať je čas na to říct toho méně, ale stejně dobře, tudíž fakt pořádně a v klidu. Jako to uměla celá předchozí trilogie. A vůbec, mám pro tuhle franšízu celoživotně slabost a zatím jsem v pohodě úplně se vším, co mi naservírovala, vedle ikonické Planety opic zejména v posledních čtyřech filmech. Malý zázrak mezi blockbustery, které jsou v dnešním světě kompjútrú plné bombastických scén o ničem a pro nic a vlastně ani ne tak efektních jako to umí Planeta opic, kde i jen jízda na koni v otevřené krajině nebo procházka lesem činí radost. A ve finále ani nevím, kdy to bylo a nebylo digitální. Fungovalo to na jedničku.

plakát

Třicet případů majora Zemana (1974) (seriál) 

Filmařsky opečováno, ale co to reprezentuje, a jaká je to propaganda, je k zblití. Studna je instant classic.

plakát

Případy 1. oddělení - Série 3 (2022) (série) 

Na české poměry určitě výjimečná práce a v konkurenci světa a nejrůznějších TV a platforem je třetí řada díky práci s atmosférou, hudbou a herci teda hodně vysoko. Mrzí mě od první série jen ty až příliš prosté a jednoduše schematické archetypálně zlé postavy, se kterými je jednání až příliš jako s blbými, kteří neslyší, nevidí. Jinak fakt dobrá práce nejen na české poměry.