Cenobita

Cenobita

okres Praha
multiexpert


0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 30.9.2018  23:32

    Hlášky z filmu: ■ ■ Wednesday a Pugsley hrají zahradní šipky s pošťákem (hra je nebezpečná, je zakázaný prodej v USA a Kanadě): Wednesday: Kdo ho první trefí mezi oči, může řídit poštovní vůz. ■ ■ Pugsley: Zahrajeme si na španělskou Inkvizici. Wednesday: Dojdi pro palečnici, já přinesu Věc. ■ ■ Fester: (čte si v knize o nemocech) Radosti městských chorob. Gomez: Něco je strašně špatně. Tři dny na Floridě. Nákupy z domova po telefonu. Hledej dál Festře. Fester: Už to mám, Waltzheimer. Neobvyklý sklon k velmi obyčejnému chování a ke klasickým tancům. Vyskytuje se ve vyšším věku a neexistuje žádná známá léčba. Morticia, Gomez, Fester: Á, ó. Néé. (prababička a pradědeček tancují) ■ ■ Wednasday se brání odjezdu do letoviska: To se radši poleju kanystrem benzínu a škrtnu sirkou. ■ ■ Gomez dostane poštou časopisy: Žena a smrt, Mladý Hrobař ■ ■ Gomez: Takže, autoatlas, motorová pila, skalpel, rozvírák žeber, všechno je v pořádku. ■ ■ Jenny Addams: Nemůžeme být příbuzní, naši předkové sahají až k druhému prezidentovi spojených států Johnu Quincy Adamsovi. Wednesday: No, a naši zase sahají až k Vladu Napichovači. ■ ■ obsluha: Dáte si kaviár madam? Morticia: Ne děkuji, dávám přednost larválnímu stádiu. Že jsem vybíravá? Když byl Pugsley malinký, musela jsem mu s jídlem vrtět, aby vypadalo jako živé. Morticia: Ty děti tak rostou, připadá mi jako včera, když se narodily, batolily se po čtyřech a okusovaly prodlužovačky. ■ ■ Wednesday: Chtěli jsme dneska večer večeři vynechat. Pugsley: A vyhrabat pár starých příbuzných.

    • 19.2.2012  13:38

    • Překlad Hellraiser jako Pekelný jezdec je nesprávný. Slovník uvádí: hellraiser - výtržník (podst.jm.) g hellraiser - zplozenec pekla • [Smazané scény jsou zde.] Kdybych díl viděl v roce 1996 nebo o něco později, vnímal bych ho jinak než v roce 2012. Tím chci říct, že ve své době byl docela dobře vymyšlený i natočený a těžko ho kritizovat dnes. Dílem se vine dvojí přístup Pekla k získávání duší - obětí. Démon Angelique používá starou osvědčenou taktiku svádění (i ve snech) - i sexem se může člověk totálně zničit (nevěra Johna Merchanta ženě nejprve v myšlenkách pak i v reálu). Pinhead zase po novu nabízí hru (hry) - Hlavolam, která člověka zničí a ten skončí v totálním rozkladu osobnosti v bolestech, smrtí (hry jsou různé - drogy, gamblerství aj.). Pinhead o tom s ní mluví: "Peklo se od tvých časů změnilo Princezno." • Bohužel ořezání stopáže na 86 minut způsobilo, že všemu není ve filmu jasně rozumět. • 1) Vystřižená scéna: Odehrává v 18. století, dobové kostýmy, nosí se paruky a obličeje jsou silně napudrované. Angélique má Skříňku a vysvětluje hru. Slíbí odměnu a předá ji karetním hráčům. Skříňka jde z ruky do ruky a nakonec skočí na stůl, aby se otevřela. Angelique odměňuje karetní hráče svlékáním. Lustr se zachvěje a Angélique odhalí svoji démonickou podstatu. Svíčky na svícnech se vznítí. Oheň krouží kolem lustru. Na těle Angelique se pod kůží na břiše objevují boule a pohyb, jako by v ní něco bylo a žilo. Hráčů se zmocňuje strach. Z Angelique vyletí něco temného směrem k hráčům s kostkou. Lustr padá změněný na smrtící zbraň a zabíjí karetní hráče. Tito čtyři hráči jsou následně přeměněni na předchůdce cenobitů - zombie - služebníky Angelique. Jacques a Duc de L'Isle toto, ale zatím přežijí. • 2) Vystřižená scéna: Magik a Okultista Duc de L'Isle chce zabít Phillipa LeMarchanda v návalu hněvu, protože cítí že ztrácí moc kouzelníka a nahrazuje ji moc Skříňky. Angelique de L'Islemu zabrání ve vraždě a a obrátí se proti němu, defenestruje ho, protože stál Peklu v cestě, čímž porušil základní pravidlo magie. Zde je nejasnost, proč chtěla Angelique nechat Phillipa žít. Ze scénáře plyne, že ho sváděla aby pro ni vyráběl další Hlavolamy - Skříňky, které by otevíraly cestu do Pekla. (Další hlavolamy skutečně existovaly - získal je Dr. Channard viz HR2). Angelique nejprve Phillipa LeMarchanda svádí, když to nefunguje, vydírá a nakonec zabije. Umírající Phillip ještě mluví s manželkou Genevieve a naléhá na ni, aby zachránila sebe a dítě útěkem. Ta odjede do Ameriky. Do zámku se doplazí a dopotácí těžce zraněný de L'Isle a pošle Angelique a její zombie do pekla kouzelnou latinskou formulí "Exeunt Omnia Malefica!" [Scénář k HR4 v Aj je zde.] [Philip LeMarchand detail je zde: pyramid-gallery.com] • Například není vysvětleno, že kůži Angelique obývá démon, který, když se zlobí Angelique černě zbarví oči a ruce změní na černé šupinaté pařáty s drápy. Není jasné jak je možné, že s Angelique žije i bývalý komorník Jaques a co mu umožňuje, že nestárne. U Angeligue to jasné je - je démon. • Z filmu není jasné, proč Angelique celou dobu až do současnosti poslouchala Jaquese než ho zabila, protože kouzlo-démona přivolal původně Duc de L'Isle. Ten však stál v Peklu v cestě a byl zabil. (ve filmu však není jasné proč) Podle scénáře de L'Isle pošle Angelique do Pekla a druhý den ji znovu vyvolá Jaquese. Jaquese pak 240 let žije s démonem a nestárně. Když Angelika zjistila, že krev hračkáře přešila v New Yorku ihned se tam rozhodně přestěhovat. Když Jaques odmítne, ihned je zabit Angelikou, ze které se projevuje démon, ta mu vůbec nedá šanci a ani trochu ho nepřemlouvá jej - stojí Peklu v cestě. Jaques to ještě zkouší slovy "Asi jsem se unáhlil.", ale už nemá šanci. Původně totiž Angelice řekl: "Není důležité co chceš ty, ale co chci já." Podle scénáře Angelique Jaquesovi posměšně sdělí, že udělal stejnou chybu jako jeho Mistr, když stojí Peklu v cestě a je je to problém jeho věku. Angelique zabije Jaquese tak že ho nechá zestárnout rychlostí rok za vteřinu. • to: Paldini Moc jsem sice nechápal, proč si démonka a cenobiti tak pohrávají s hračkáři (tvůrci hlavolamu), když je mohou pěkně zákeřně a i s pro ně typickými mučicími praktikami sejmout pěkně ze zálohy jako ostatní nešťastníky, kteří se jim na jejich misi připletou do cesty, ale i tak se mi výlet do minulosti i do budoucnosti pekelného hlavolamu docela líbil a vyloženě jsem si některé momenty užíval (odvážní noční hlídači - bráchové, pejsek). • Re: • Sejmuti byli všichni: Phillipa LeMarchanda sejmula Angelique hned (první den podle filmu) (druhý den podle scénáře) co se zrodila, zachránila se pouze jeho těhotná žena Genevieve LeMarchand (rodokmen pak pokračoval v Americe). Johna Merchanta dekapitoval Pinhead, zachránila se jeho manželka se synem Jackem Marchantem, který zase dále přenesl pokrevní pouto dál. • to: Mystery13 • Re: • Pravděpodobně v dějové rovině "současnosti" ještě neměl Johna Merchanta v New Yorku dostatečnou technologii, která by dokázala spustit a udržet Elysium Configuration (Rajskou Konfiguraci), kterou už vůbec nebyl schopen postavit francouzský hračkář Phillip LeMarchand. Díl se jmenuje "Hellraiser: Bloodline", jejíž název se nikde (nenašel jsem) oficiálně nepřekládá, v češtině je to "Hellraiser: Rodokmen": Aby byl rodokmen dostatečně vidět jsou zvoleny tři dějové roviny. Nemyslím si, že je to moc nebo málo. Poslední dějová sci-fi budoucí rovina již má pokročilé technologie: Sluncem napájený systém zrcadel velikosti vesmírné stanice Minos v roce 2127. • 3) Jedna z vystřižených scén: • Tak jak byl král Mínós "uvařen" ve vroucí vodě, tak jsou Cenobité upečeni na vesmírné stanici Minos • Výhodou toho, že jsou Cenobité "upečeni" až v roce 2127 je, že se otvírá prostor pro další díly Helraisera, i když je Pinhead nadobro zničen - "Ámen".

    • 26.12.2010  13:04
    Odplata (1999)
    *****

    Film u kterého se nejde nudit. Zaujme od začátku dokonce. Míra násilí je tu však 100%

    • 17.10.2010  12:24

    Místy dobrá legrace, místy trošku naivní děj, ale nuda to není a dá se vidět i opakovaně.

    • 17.10.2010  12:22

    Fantasy film, který už nikdy nechci vidět. Efekty skvělé, jinak nuda a nuda. Je to přesně ten případ, kdy i nákladný film potřebuje dobrý příběh, který jsem moc neviděl.

    • 15.10.2010  20:34

    Stacy by ráda znala minulost svého přítele Dereka. Nechá se přemluvit svou kamarádkou a nahlédne do jeho elektronického diáře. Když postupně odhalí jeho bývalé partnerky, dostane šílený nápad poznat je osobně. Její poznávací výzkum se ale začne hroutit ve chvíli, kdy se s jednou z jeho bejvalek spřátelí. Konečně pořádněj film i o Palmu. Vlastně Palmova hlavní role. 1. ... no jóóó - ženský ... lustrují mobily 2. překlad názvu filmu je dosti ... mimo, ve filmu žádná černá skříňka NENÍ jde o e-diář (stříbrný Palm v černém obalu) - ach jo jestli to mělo být nějaký zajímavý ... tak nebylo. Stačilo by třeba : "Malý černý diář" ale prostě BlackBox byl víc elektronickej 3. zajímavé je jak jedna holka (kuchařka Joyce) s Palmem umí a beamuje si aplikaci a druhá (Stacy) neumí a říká já jsem v tomto panna (palmová panna=vtipnej překlad) No, ale jinak Stacy s Palmem umí hlavně vyhledávat informace v kontaktech a fotkách 4. Stacy ale není zase tak úplně mimo a ví, že když se Palm vybije musí do kolíbky 5. Stacy a Barb dokonce udělají HotSync - v USA jsou ženský přec asi jinde Stacy & Barb 6. Ve filmu hraje Lulu, která o Palmu nic, ale už kvůli ní se film vidět dá: Lulu & Stacy (Josie Maran a Brittany Murphy) Škoda že Brittany Murphy už není.

    • 15.10.2010  20:17
    Vyfič! (2009)
    *****

    Skvělý film, který mě zaujal tímto u nás neobvyklým dostihovým sportem na kolečkových bruslích. Docela bych si na takové ženské sportovní utkání zašel. Nejlepší byla ta "Nemilosrdná Barbie".

    • 15.10.2010  20:09

    Slabý film, u kterého jsem se ale zasmál. Scénka s blbečkem v autě "chtěl bys mi vy... ku.. ?" :-)

    • 13.10.2010  00:36

    jj já taky miluju Juliette Lewis - krásná scéna kdy je vysvobozena od rodičů řezníkem a výborná je ve filmu "Od soumraku do úsvitu" - film blbej ale scénka s blbečkem v autě "chtěl bys mi vy... ku.. ?" a taky ve filmu "Vyfič!" ...

    • 13.10.2010  00:33

    Tak tento film jsem viděl v pradávné minulosti ještě za totality, kdy úspěšně "nastavoval zrcadlo buržoazní společnosti kde dolar je alfou a omegou života" :-)

    • 13.10.2010  00:27

    Totalitní orwelovský svět.

    • 12.10.2010  23:53
    Jurský park (1993)
    *****

    Ve své době jsem byl nadšený. Dnes opravdová klasika, možno vidět několikrát a nenudí.

    • 12.10.2010  23:52

    To není pro labilní jedince. Násilí podobné jako v Mechanickém pomeranči.

    • 12.10.2010  23:44

    Film začíná hodně dobře a pak začne trochu nudit. Nejhorší je návštěva "Ráje" a přihřátý komentátor s tím svým "je to zelený, bylo to zelený". Plavalaguna je i jméno laguny - zátoky v Poreči na Istrii v Chorvatsku (s filmem to asi nesouvisí). Film končí přes několik slabších míst docela zajímavě. Dobré efekty, skvělí herci (mimo toho zeleného). Pobavily mě ty "užitečné stroječky" - automatické vysavače a uklízeče, které se dnes dají už koupit :-) A ještě toto 4 elementy: voda, vzduch, oheň a země. 5 element : bude asi život, aktivovaný v závěru filmu láskou - nejde tedy asi jen o osobu dívky Leely.

    • 10.10.2010  10:32
    Sexmise (1983)
    ***

    Sci-fi komedie s podobně katastrofickým dějem jako 12 opic. Kdysi (za totáče) to byla bomba, dnes to už působí trošku trapně, krásně zde je vidět nadvláda společnosti nad jedincem.

    • 10.10.2010  10:06
    12 opic (1995)
    *****

    Svět budoucnosti připomíná ten svět ve filmu Brazil.

    • 8.10.2010  15:38
    Chlapci a chlapi (TV seriál) (1988)
    ****

    Zařadit tento seriál jako Drama/Válečný to je mazec :-) Já bych to označil socialistický realismus v zeleném. Přesně v té době jsem měl na sobě taky zelený hadry tak je to pro mě jako bych tam byl s nimi proto 4*. Zpracované to je perfektně akorát ten Ráž je ještě větší guma než jsem mohl v reálu poznat. Javorský jako chcípák Kyslík se taky osvědčil a pak to zúročil v Černých baronech jako chcípák Jasánek :-) Jestli je to natočené realisticky ? Já se kloním k tomu že to popisuje konec socialismu dost přesně, ale vojna byla ještě o kousek hnusnější než v tomto seriálu. Třeba jídlo bylo špatný, nádobí špinavé a toto v tom seriálu vidět není, tam jen Guláš fňuká jak to mají kluci těžký. Takový Guláš nikde nikdy nebyl a kuchaři vždycky vařili špatně skoro bych řekl že se mstili na vojácích za svoje utrpení sloužit dva roky na vojně v kuchyni. PS: za socialismu a na vojně tehdy skoro všichni kouřili v seriálu není s cigaretou prakticky nikdo vidět - v tom se to liší určitě.

    • 8.10.2010  14:11
    Doblba! (2005)
    *****

    Perfertní komedie s hřbitovním humorem. Nezapomenutelná je černá postel s lampičkama, které vypadá jako z hrobka. Nekrofilní zřízenec s hřebínkem a lá Spalovač mrtvol - Kopfrkingl. Scéna s "plazmou" pro babičku. Usmrcení králíka. Číslování králíků tátou :-) samé gagy + Čtvrtníček. Nutno vidět. Těžko to nazvat černou komedií. Spíš crazy komedií s prvky hřbitova.

    • 8.10.2010  12:52
    Gynekologie 2 (TV seriál) (2007)
    ****

    Jestli toto není sranda: "... je to ... holčička :-( " "Vždyť má ocas ! To je pes !" "Nechte s své amatérské rady ...". Nebo Slávečkovi: "Aby Vám nevypadnul sklivec !" nebo ta rivalita mezi kožním a gyndou :-)

    • 8.10.2010  12:30
    Brazil (1985)
    *****

    Jeden z nejlepších filmů co znám. Když se úřední šiml rozjede tak ho a hned tak něco nezastaví, a dotahuje svoje kauzy až do úplného konce. Ministerstvo informací mi vždycky znovu připomene zaniklé české Ministerstvo informatiky a vyvolá úsměv na tváři. Tento je opravdu hororové drama s prvky komedie. Závěrečný únik do Brazilu mi připomíná únik v Mazací hlavě.

    • 6.10.2010  12:51
    Ze záhrobí (1986)
    *****

    Když jsem to viděl poprvé byl jsem z toho úplně paf, a taky to byl jeden z prvních porevolučních hororů, který jsem viděl. Zajímavé jsou scény, kdy pod vlivem rezonátoru začnou lidé vidět všechnu tu havěť z astrálu, "který nás obklopuje". Také mě fascinovala scéna v pitevně jak se Dr. Crawford láduje vnitřnostmi. Zajímavá je ta astrální projekce, kdy "sasanka" ve sklepě Crawfordovi oholí hlavu (... kde jsem jen viděl paralelu ? ... no jo v Hellraiser II: Svázaný s peklem, tam je taky taková "sasanka", která zase pro změnu ukousne hlavu jinému doktorovi a to Dr. Channardovi). Skoro mi to příjde jako by se Hellraiser inspiroval ve filmu Ze záhrobí. No nedivím se že to někdo vidí jako béčko, ono to béčko je, ale ve své době to bylo áčkem. PS: Z hlavy nevylezl Crawfordovi červ, jak tu někdo psal, ani had jak to křičel opilec před nemocnicí v "skoro deliriu", ale rezonátorem stimulovaná epifýza jako třetí oko (nezaměňovat s hypofíza). V pitevně pak bylo vidět jak Crawford vidí třetím okem jinak - něco jako v infračerveném spektru a s "jinými zájmy" než mají normální lidé.

    • 6.10.2010  12:12

    Nekromantik 2 začíná tam, kde první díl končí. První díl končí onou slavnou a často popisovanou scénou - sexuálně podbarvenou sebevraždou Roba. Druhý díl začíná tím, že je Rob je mrtvý a pohřbený. Úvodní scéna na hřbitově dokonale kontrastuje rozdíl mezi životem a smrtí, vitalitou a koncem, a to když krásná žena - Monika v potu tváře vykope Robovo tělo v rozkladu a převeze si je domů, kde se o ně dojemně stará. Po úvodní scéně se na hřibově objeví Betty a je velmi rozhněvaná, že nenajde v hrobu svého bývalého přítele, kterého v prvním díle opustila. Chystala se ho totiž vykopat pro sebe. 1. z filmu jsem nepoznal, jak se Monika o Robovi dozvěděla, protože Monika nebyla Robova přítelkyně v prvním dílu to byla Betty a ani se v prvním díle nevyskytnula. 2. Bez Moniky by ovšem film neměl žádný smysl, protože jen její krása může kontrastovat s ošklivostí a odpudivostí mrtvoly. 3. Monika má k rozkládající se mrtvole Roba opravdu pěkný vztah - pečuje o ni, navzájem se fotí - jejich vztah působí až dojemně. Četl jsem v komentářích, že Rob vypadá nekvalitně - "gumoidně", neměl jsem z toho takový dojem - tyto "speciální efekty" odpovídají době i kvalitě filmu, zklamaný jsem nebyl. 4. Monika pozná živého přítele, ale není spokojená, protože živý přítel pro ni nemá takovou cenu jako mrtvý Rob. Živý přítel je přitom pozorný a příjemný muž, brzy začne však tušit, že je s Monikou něco špatně. 5. Monika se nedokáže Roba vzdát, i když se ho snaží zbavit (rozřeže ho ve vaně). Zde se divák mylně domnívá, že to Monika udělala pro živého přítele, ale není tomu tak. 4. Monika živého přítele v závěru filmu nečekaně a rafinovaně zabije, a umírajícího jej zneužije ke svému oplodnění. (Stejná myšlenka je v románu markýza deSade - Julietta - sex s umírajícím mužem). Monika dosáhla toho, že se pomilovala se spojením těl mrtvého Roba i umírajícím přítele a tím dosáhla takové substituce, při které ji mohl vlastně oplodnil mrtvý Rob. Pro diváka opravdu něco nečekaného. 5. Závěrem filmu se Monika dozví, že je těhotná - život v ní pokračuje. Nekromantik 2 je těžko pochopitelný, protože asi většina lidí (99,9999...%) má ráda život a ne smrt či mrtvoly, které jsou ve fázi rozkladu opravu nepřitažlivě. Na druhou stranu mrtvoly neodporují, nejsou v opozici, neodmlouvají a vlastně nemluví vůbec a nekrofil je najde tam, kde je zanechal. To všechno se o živých říct nedá. V tom bude asi podstata věci.

    • 6.10.2010  12:10
    Nekromantik (1987)
    *****

    Od Nekromantika 1. není možno očekávat zázraky - kouká mu z kapsy amatérismus a některé scény jsou i přes hororový námět filmu trapné, jiné nutné a zdlouhavé. Obsahuje však několik míst, které jsou zpracované dobře - odklízení účastníků dopravní nehody v začátku filmu firmou JBC, postelová scéna, kdy si Betty s mrtvým přítelem dokonale rozumí a čtou si knížky :-) Kritizovaná scéna se zabitím králíka - tak ta myslím že do filmu přesně zapadá a patří tam. Rob byl v dětství konfrontován se smrtí. Každý kdo to zažil si také pamatuje svoji první "domácí zabíjačku" až do dospělého věku. Denně se zabije množství zvířat - a proč ? - aby živí přežili v tom je koloběh života - něco musí zemřít, aby něco jiného mohlo žít - v tom je smysl "věčného" koloběhu života. Ti co tedy zabíjejí jsou vlastně ti, kteří jeden život berou, aby druhý mohl existovat. Proč tedy ta fascinace smrtí ? Asi proto že nikdo neumí vložit život tam odkud odešel. Nekrofil je fascinován mrtvým tělem ze kterého život vyprchal, myslím že se je snaží oživit a část svého života do něj předat.

    • 6.10.2010  10:26
    Lexx (TV seriál) (1997)
    *****

    Lexx je moje srdeční záležitost a nedám na něj dopustit. Myslím, že je zbytečné srovnávat např. s Červeným trpaslíkem - to byl jiný druh humoru (sci-fi komedie). Lexx je natočen jinak. Je to hororová sci-fi komedie. Někdo se mnou asi nebude souhlasit, že je to komedie, ale pro mě je to hlavně komedie, pak až horor a sci-fi. Stanovi zpívají hanlivou písničku mozky Božských Předchůdců Jeho Temnosti: "Stanley Tweedle, kabrňák! Dostal jednou na frňák. Roztáhli mu pěkně půlky až mu oči lezly z důlků. [?] Teď ale velí svému Lexxu, těší se na hvězdnou cestu. Tlačí ho však jako můra, teplá postel, teplý Smůra." A pak Stan nutí mozky zpívat jako odvetu ponižující písničku: "Stanley Tweedle je náš bůh a velkej válečník. Nejsme hodni líbat mu ani konečník. Sníme všichni o jeho síle, odvaze a víře jinak tady skončíme asi v nějaký černý díře. Stanley, Stanley je rakety lidstva příď. Stanley, Stanley kéž smíme mu líbat řiť." Ty písničky vždycky mě znovu rozesmějí :-) Lexx je mým oblíbeným sci-fi, který jsem měl to štěstí vidět poprvé na TV Prima v tom často zmiňovaném nevhodném vysílacím čase, kdy jej skoro nikdo neviděl :-) Ostatní uživatelé CSFD se zde často vyjadřují, že nedokáží vyjádřit a popsat co je na seriálu tak zaujalo. Ano není to snadné vyjádřit. Mě osobně nejvíce zaujalo, to tajemno, kdy se divák postupně dozvídá, že lidstvo mělo minulosti konkurenci tzv. Hmyzí civilizaci. S Hmyzí civilizací se lidstvo střetlo před 2000 lety v tzv. Hmyzích válkách a "zvítězilo", aspoň si to myslelo, ale jeden potomek Hmyzí civilizace přežil a čekal na svou příležitost (jak to jen připomíná boj v naší přírodě na Zemi). Hmyzí podstata tzv. Temnota (nutná k tomu aby Hmyz mohl žít) přežívala parazitickým způsobem na lidských hostitelích (kteří se stali hlavou církve takzvanou Jeho Temností), aby se při tzv. Znovuzrození spojila s posledním potomkem Hmyzí civilizace - GigaStínem a probudila jej k životu. Tomuto Znovuzrození předchází tzv. Očista, kdy všichni živí lidé poslouží jako potrava pro posledního potomka Hmyzí civilizace - GigaStínu/GigaTemnosti. Film ale vlastně není tak drastický, když si člověk představí, že všechny živé organismy jednou poslouží novému životu - což je praxí života a smrti v našem světě, tak i v seriálu Lexx. Na filmu je zajímavé pozorovat propracovaný systém, kterým Hmyzí civilizace decimuje lidstvo a připravuje se na svoje Znovuzrození prostřednictvím nakaženého člověka hmyzí esencí - Jeho Temnosti. Děje se to tak, že jsou sváženi všichni lidé z Vesmíru Světla na tzv. Svatou stolici Božského Řádu - planetu Cluster (překl. Shluk). Nejprve jsou přivážení přestupci zákonů Svatého Řádu, souzeni a většinou popraveni. Později jsou popraveni všichni - vinní i nevinní. Jejich těla slouží v tzv. protobance a ta je používá jako potravu pro rostoucí Hmyz. Lexx je ovšem při své tragičnosti, depresivnímu vybíjení lidí pojat komediálně a dialogy jsou propracované a vtipné. Ne každému se bude líbit. Kritiku nese hlavně scénické ztvárnění, ale na druhou stranu má seriál špičkové trikové efekty - pohledy na planety a lety ve vesmíru. Nedokonalé scénické ztvárnění ovšem vždy vyvažují vtipné dialogy a námět filmu. Pro mě je Lexx nad Hvězdnými válkami i nad Červeným trpaslíkem (kterého mám rád). Červený trpaslík je ovšem Lexxu hodně podobný v jednoduchých scénách a vtipném textu - v tom je stejný. Kam náš svět směřuje je dobře vidět v Lexxu - jsou zde skvělé holografické soudní procesy - prováděné automaticky naoko po právu, ale do "konečného řešení". Film má v sobě hodně k zamyšlení, ale musí se to v něm chtít vidět a umět najít.

    • 6.10.2010  10:11
    Vepřinec (1969)
    ****

    Ten středověký příběh byl dobrý, už jen pro ty exteriéry natočené u Vesuvu se na to podívám znovu. Drsnost středověku je vylíčena opravu skvěle. Středověk mi tu připomíná Vláčilův film: Marketa Lazarová. Ten druhý prolínající se zoofilní děj mě nebavil, ale to sežrání prasaty mi připomělo film Hannibal. Prolínání dvou různých dějů je zajímavé něco podobného bylo tuším ve filmu Knoflíkáři.

    • 6.10.2010  09:54

    Film jsem viděl ještě jako malý kluk, ale zůstal mi vtisknut v mysli do dospělosti, kdy jsem jej měl možnost vidět zase znovu. Je pravdou, že jsem si celou dobu idealizoval již jednou viděný humor, ale humorné to je a mám to rád. Scény, kdy procesí věřících přechází přes visutý most včele s náboženským fanatikem, který se propadne dolů, a kdy se Žid Habakuk schovává do své pojízdné truhlice při každém život ohrožujícím nebezpečí, za neustálého láteření, to mi už z hlavy nikdy nikdo nedostane. Určitě se na to musím podívat znovu.

    • 6.10.2010  09:34
    Profesionálové (TV seriál) (2009)
    *****

    Prostě blbí policajti to je filmařská klasika, vděčné téma ke ztvárnění, což známe z Policejních akademií aj. Ne všechno je povedené, ale natočit film aby se člověk smál od začátku do konce asi nejde. Koukám se na to a někdy se i zasměju někdy ne. Takže to svůj účel plní - pobavit. PS: Kdo hledá starý dobrý Profíky tak je najde jinde - to je žánr detektivní, Profesionálové Barrandov je komedie. Myslím, že i název byl zvolen a zkomolen záměrně na PЯOFESiOИÁLOVÉ, aby bylo podtrženo že policajti jsou to pologramotové a to jsem měl tu čest vidět na vlastní oči když jsem jednou podepisoval výslechový protokol plný děsných hrubek. Seznam epizod 1. Série: 01 Profesionál 02 Semafor 03 Teroristi 04 Mafiánská svatba 05 Falešní policisté 06 Žeňa a mamka 07 Mnich 08 Bordel 09 Dušicky 10 Manželky 11 První rande Seznam epizod 2. Série: 01 Batman 02 Vinobraní 03 Supermegaextragigapolda 04 Klářin orgasmus 05 Poslanec 06 Bezpečnostní agentura 07 Alex velitelem ... a další bude doplněno.

    • 6.10.2010  09:15

    Depresivní film. Nemůže být pro rodiče asi nic horšího než když se narodí takto postižené dítě. V tom filmu to vypadá jako z laciného vymyšleného hororu, ale taková postižení bohužel existují. To postižení, které jsem viděl v Mazací hlavě mi připomíná tzv. Harlekýnský syndrom. A zde je i fotka z neonatologie. Pak dávají některé věci v tom filmu větší smysl - třeba ta písnička že "... v nebi je všechno fajn ...". Já nevím proč to David Lynch točil, ale někdy udělá příroda chybu a stane se toto, pak je to opravdu na zbláznění. To není film pro každého a nejde od toho čekat to co člověk najde v běžném hororu. Scéna kdy je Harry na návštěvě, Mary dostává záchvat, matka ji konejší česáním a Harry má halucinace, kdy pečené kuře hýbe stehýnky dává tušit, že z jejich svazku nemůže vzejít nic dobrého. Dívka z radiátoru nemá kotlety jak je tu uvedeno, má nějaký divný komiksový obličej vypadá jak Mickey Mouse, nevím co to přesně znamená. Když na dívku z radiátoru začne pršel "to" a ona "to" začne rozšlapávat, připadlo mi to jako by rozšlapávala Herryho symbolické spermie. Za začátku filmu "to" ji Henry vypustí z pusy a v průběhu filmu "to" rozplácne o zeď, když "to" vyhazuje z postele, kde spí s Mary. Musím se na to někdy podívat ještě jednou snad to pochopím i víc.

    • 6.10.2010  08:27
    Čtyři z tanku a pes (TV seriál) (1966)
    **

    Přesně jako předchozí komentáře - v dětství se mi to líbilo, se spolužáky jsme to prožívali a hráli si na to, dnes u toho nevydržím působí to neskutečně naivně. Někdy se snad přemůžu se a zkusím na to někdy podívat ještě jednou, ale myslím, že názor nezměním. Je to pro pamětníky, kteří to vydrží. Ve své době to mělo na diváka asi vliv. Možná že to má i nějakou historickou cenu, ale to nemůžu zatím posoudit, snad příště.

    • 6.10.2010  08:19

    Skvělá komedie, u které jsem se opravdu dobře pobavil. Excelentní výkon herečky Evy Holubové, která hraje roli protivné a hubaté tchýně - fúrie, která popichuje svoji dceru proti jejímu manželovi a prostřednictvím dcery ho podněcuje k vyšším výkonům, aby rodina a hlavně ona zbohatla a žila v přepychu, což se ale nedaří. Doktor pod tlakem kývne na roční služební cestu do Afriky, kde se ovšem ani neohřeje, protože si způsobí komické zranění a musí být neprodleně transportován domů do Evropy, kde se z potupného zranění pracně uzdravuje. Rošáda vztahů ve filmu je velkolepá a všichni hlavní aktéři mění partnery, nebo aspoň navazují další vztahy. Některé vyjdou jiné ne a je pořád co sledovat. Zdeňku Troškovi se podařilo, že jsem se ani chvíli nenudil. Už název filmu je zápletkou - (s obavami) jsem čekal velkolepé scény v Africe (které vůbec rád nemám), kam si čeští filmaři udělali výlet za točením filmu (vzpomínám na Troškovo: Slunce, seno, erotika), ale v tom je právě to kouzlo - film se v Africe odehrává jen okrajově, jen tak nějak aby dostál názvu - perfektní troškovská mystifikace - takže jsem měl od celé té slavné Afriky pokoj a už tím se mi při sledování ulevilo. Rozhodně doporučuji vidět a rozhodně doporučuji neprozrazovat pointy.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace