Recenze (336)
Blade (1998)
Prvni dil trilogie je patrne nejpovedenejsi, i kdyz na tricich uz je znat jeho vek, bitky a atmosfera stale stoji za to. Zivotni role Wesleyho Snipese, snazivy zaporak Stephena Dorffa a ta bajecna party z uvodu filmu a Bladeuv prichod na scenu jsou jedinecne.
Blade 2 (2002)
Dvojka skvele doplnuje jednicku. Bitky jsou na vyssi urovni, zvlaste ta zaverecna je jedna z nejpovedenjsich vubec. Prostredi Prahy skvele zapada. Leonor Varelova vypada velmi dobre a Blade je jeste vetsi tuhos. Minuta Marka Vasuta a role Karla Rodena vylozene zahrejou.
Bludiště (1994) (TV film)
Lacina, nic mene povedena televizni hra J.S. Kupky o jednom pripadu Sigmunda Freuda (skvely Frantisek Nemec), ktery se musi dopatrat priciny u hystericke neuroticky (prkenna Eva Vejmelkova) a obhajit svoji metodu pred svymi kolegy, vedenymi pacientcinym zpatecnickym otcem (Ludek Munzar). Zajimavemu pribehu urcovani priciny psychickych problemu, prokladanemu obhajobou Dr. Freuda pred odbornou verejnosti a vsimave pospojovaneho drobnymi detaily (jako jsou zdroje svetla v mistnostech, nebo muzika), by neskodil vetsi rozpocet a naturalistejsi pojeti nekterych scen.
Bod zlomu (1991)
Jeden z lepsich filmu Kathryn Bigelowove. Trosku mi to prijde jako Bezva finta a Pobrezni hlidka dohromady. Patrick Swayze ujde, Keanu TvarimsejakBusterKeaton Reeves uz tolik ne. Potesi snad jen rolicky pro RHCP.
Bojové nasazení (1986)
Film o starem pruzkumakovi, ktereho hraje Clint Eastwood a jenz ma (zvlaste na zacatku) tak neuveritelne vtipne hlasky, ze muze konkurovat i R. Lee Ermeymu z Full Metal Jacket. Vse postupne kazi jakakoliv absence odborneho vojenskeho poradce na place a cesky hura dabing to jen zhorsuje. A proc v kazde scene v interieru neustale zvoni telefon?
Borat: Nakoukání do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu (2006)
Vtipne udelany sociologicky pruzkum spolecnosti USA. Nekdy z toho jde az mraz po zadech, kdo nechce hloubat a ztracet idealy o svobode a tolerantnosti americke demokracie, muze si uzit kupu Boratovych sprostaren, trapnosti a legracek.
Bournův mýtus (2004)
Bourne zde jakoby dospel o proti prvnimu dilu. Je bezskrupuloznejsi, zavilejsi a nebere si servitky, coz se Paulu Greengrasovi podarilo vyjadrit jak v propracovanych a realisticky pusobicich akcnich scenach, tak v hrdinove pristupu k reseni problemu, kdy vubec nepremysli, jak situaci zvladnout, ale automaticky vse kolem sebe pouziva jako zbran (casopis, auta, alkohol...) a tak aby zpusobil co nejvetsi skody a tahle smrtelna efektivnost jej vynasi na vrchol zanru chytry akcni thriller.
Bowling for Columbine (2002)
Videl sem tenhle film jeste v dobe, kdy se o nem moc nemluvilo. Byl jsem na nem v Texaskem Galvestonu a musim rict, ze jsem si do te doby neuvedomil, kolik lidi (a jakych) tam u sebe nosi zbran. Film je to vyjimecny a je velka skoda, ze si Moore zkazil povest, nebot tim tenhle film utrpel. Kazdopadne to stoji za videni.
Bratrstvo neohrožených (2001) (seriál)
Vynikajici serial. Jeden z nejlepsich vubec. O proti Zachrante vojina Ryana komplexni a dotazene dilo popisujici druhou svetovou valku z pohledu para oddilu roty E, zacinajici v roce 1942 jejich vycvikem a koncici v roce 1945 koncem valky. Skvele udelane realie a k dokonalosti dotazene detaily, jak ve scenari, tak na scene utvareji polodokumentaristicky pohled na zapojeni USA do WWII. Damian Lewis, zacinajici jako podporucik a koncici jako major Winters tady ma svoji zivotni roli.
Bullittův případ (1968)
Steve McQueen byl z rodu muzu takrka Millerovskych. Chladnokrevnej tvrdak. Bez nej by tenhle film nestal za moc, s nim je skoro dokonalej.