Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Western
  • Krimi
  • Akční

Recenze (1 203)

plakát

All'ombra di una colt (1965) 

Ohromný překvapení. Nečekal jsem nic a dostal audiovizuálně krásně natočený příběh o mladém pistolníkovi, který se chce pro lásku vzdát svého řemesla, stát se farmářem a v cestě mu nestojí jen padouši ale také otec jeho milované. Aby dokázal svoji lásku, tak zakope i svoji pistoli! Takovej mix americkýho a italskýho westernu. Po všech těch trashových, průměrných a mizerně natočených westernech, které jsem viděl či ani nebyl schopnej dokoukat, je tohle jak pohlazení po duši. Mně Forsyth i Martin přišli jako zdaleka nejvýraznější herci ve filmu, oba působí velmi výhružně a vlastně mě mrzí, že už nedostali další větší role. Po "Pro pár dolarů navíc" nejlepší italskej western roku 1965.

plakát

Il était une fois à El Paso (1972) 

Temný buddy western s hledáním vraha a ukradeného zlata, na rok 72 kdy se točily už hlavně komedie vlastně rarita. Velmi dobrá hudba připomínající Lavagniniho. Na Sabatu se dobře dívá a Avram známý spíše z giall a polizio je taky v pohodě.

plakát

Válka policajtů (2004) 

Tohle je víc než krimi velké shakespearovské drama o dvou bývalých přátelích z policejního prostředí.  Dobrý polda Vrinks (Auteil) kryje nelítostného trojnásobného vraha za to, že mu pomůže vypátrat brutální zločineckou skupinu. Špatný polda Klein (Gepardieu) se sice snaží držet předpisů, ale sužován a zatrpklý tím, že mu životní lásku přebral právě kamarád Vrinks se utápí v alkoholu a bezohledném kariérismu. Kleinovi vlastně už moc nezáleží ani na svém životu, jede tak nějak na setrvačník. Součet chyb obou protagonistů vede k tragickým událostem. Člověk při tom chápe motivaci obou hlavních postav a vlastně celou dobu dumá, která z nich je ta kladná a která záporná, ale jako v životě je to většinou spíše šedivé. Samotné vyústění na bálu, kde se v člověku mísí pocity smutku ale i naděje patří k těm nejzapamatovatelnějším ve filmové historii.

plakát

Waterloo (1967) (TV film) 

Napoleon se v noci před bitvou dozvídá, že Blücher zřejmě jede na pomoc Wellingtonovi, ale bitva je na spadnutí a Napoleon toho má už dost. Spousta zajímavejch morálních otázek a psychologickej profil Napoleona. Krásný historický drama, který s minimálními možnostmi dělá divy. Jednak herci jsou vážně dobře vybráni a pak scénář je zajímavý. Do hry se povedlo protlačit mnoho historických faktů, takže zájemci o historii si smlsnou. Jsou tu nějaké menší odchylky od historie pro větší dramatičnost, ale to nevadí, protože je to naprosto v rámci přijatelné fikce či zjednodušení (tak se to dělá R. Scotte). Pokud se vám zdá Napoleon ve snímku krutý, tak ve skutečnosti byl dokonce ještě krutější. Popravy válečných zajatců, popravy civilistů, hordy civilních mrtvol při jeho válečných taženích, kdy vyplundroval veškeré zdroje a lidi poumírali hlady, zinscenovaný popravy, uřezávání hlav a jejich napichování na kůly, obnova otroctví... Poměrně nedávný historický zjištění ukazují, že pravděpodobně dokonce přišel jako první s plynovými komorami jako s prostředkem k masovému vraždění a genocidě. Předstihl tak Hitlera o víc jak 100 let. Je zajímavý, že díky umění Hrušínského vám ho je chvílema dokonce líto. Je to pořád člověk s rozporuplným charakterem a ne jen jednobarevná figurka. A pak je tu naprosto geniální výkon Štěpánka v roli prostého veterána, kdy jdou člověku až slzy do očí z jeho osudu a Smolíka, v roli doktora, který je zmítán výčitkami svědomí za všechny ty hrůzy, kterých se za ty roky s Napoleonem dopustil.

plakát

Vorošilovskij strelok (1999) 

Geniální herecký výkon Uljanova, který je známý především svým ztvárněním Žukova v Osvobození, je zapamatovatelným završením jeho plodné herecké kariéry. Tenhle film není primárně o pomstě ale o hledání spravedlnosti a pomsta je vlastně jediná cesta, jak ji nějakým způsobem dosáhnout. Děda je válečný veterán s ohnivou povahou a to příběhu dává punc uvěřitelnosti. Použití klasické hudby je zjevně inspirovaný francouzskejma kriminálkama 70. a 80. let.

plakát

Schimanski - Den matek (1998) (epizoda) 

Nezapomenutelný díl odehrávající se na pozadí jugoslávské války.

plakát

Vzpomínky Sherlocka Holmese (1994) (seriál) 

Všem dílům Holmese s Jeremy Brettem bych dal 5 hvězd. Nedokážu si v té roli představit už nikoho jiného.

plakát

Prestuplenije i nakazanije (2007) (seriál) 

Skoro sedmihodinové (!) detailní televizní zpracování Zločinu a trestu s excelentními hereckými výkony. Výběr herců je velmi podobný jiné též kvalitní ruské verzi ze 70. let. K vrcholům patří plánování vraždy, její provedení, následné výčitky a promluvy studenta Raskolnikova s policejním komisařem. Hudba dobře vyplňuje prázdnější místa. Jen ta ruština je tady opravdu velmi náročná. Je to tv film, takže to působí z větší části dost  izolovaně, co se týče lokací.

plakát

Hrabě Monte Cristo (1998) (seriál) 

Po letech si snad můžeme bez výčitek už přiznat, že i přes některé chyby jde o nejlepší a nejpřitažlivější zpracování románu a Depardieu je v roli uhrančivý (až na to vězeňské panděro).

plakát

Po čem ženy touží (2000) 

Jedna z nejlepších romantických komedií vůbec se skvělým načasováním scén a  Mel Gibson je zkrátka velmi vtipnej a progrese jeho charakteru výborně napsaná (není to film primárně o ženách a jejich touhách, ale o jeho charakteru, kdy se stává skrz svoji schopnost den za dnem lepším člověkem). Nápad čtení myšlenek to využívá tak akorát. Nikdy se to nedostane do sprosté roviny, ale taky se to nedrží moc při zdi. V posledních 20 minutách nastane další zvrat a díky tomu se koná o to lepší slzy dojící rozuzlení všech možných do té doby budovaných vztahů.