Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krimi
  • Western
  • Horor
  • Akční

Recenze (929)

plakát

Waterloo (1970) 

Film vystavěný na velkolepé bitevní scéně a na charakterech Napoleona a Wellingtona. Steiger dokázal ukázat Napoleona v mnoha podobách, jako inteligentního, prozíravého a charismatického, takže lze věřit, že by vojáci vysláni ho zastavit skutečně přešli na jeho stranu, ale současně ho hraje i jako mocichtivého psychopata, který si bitvu užívá a současně ho strašlivě zužuje myšlenka prohry. Wellington je tu jako takový typický chytrý, elegantní, povýšený Anglán se suchým humorem, no znáte to.... Waterloo je tak známá bitva, že se vžila do lidové mluvy. Nezveličoval bych ale její historický význam. Francie po 20 letech neustálých válek už neměla z čeho brát a jistě by Napoleona dříve či později utloukla koaliční vojska čistě na čísla.

plakát

Smrt v sedle (1958) 

Nádherně natočený western či eastern, chcete-li, připomene kamerou, hudbou a barvami klasické americké westerny 50. let. Děj je samozřejmě přizpůsobený Československu 20. století, méně akční a trochu výchovný, ale to moc jinak ani nejde. Překvapil mě vypsychovaný konec.

plakát

Přátelé (1986) (TV film) 

Další dobrá konverzačka, akorát ten konec se nepovedl.

plakát

Noc klavíristy (1976) 

Vedle jiného Polákova filmu "Hra bez pravidel" je to druhý československý pokus o akční kriminálku západního stylu a Polák vytvořil další dobrý film. Je to snad jen trošku scénáristický nesoustředěné. První polovina ukazuje život v letech sedmdesátých, představuje charaktery a ukazuje i všemožné šmeliny v socialismu, v druhé se to skutečně rozjede na plné obrátky. Celkem překvapení, že to bylo vůbec povolené s ohledem na to, že tu každý řemeslník/dělník je nepoctivej melouchář. Politice se jinak Polák obratně vyhnul a oslovení soudruh tu nepadne ani jednou. Tohle je prostě jen sympatická čistokrevná krimi. Film je postavenej na výkonu Otakara Brouska st. a vytvořil tu jednoho z těch nej padouchů československého filmu. Skvělá je i Svobodova hudba kopírující Itálii (zřejmě Polákův vzor pro tento film i jeho přechozí Hru bez pravidel). Moje připomínka je tedy jen ke scénáři. Nakonec Voskův klavírista, který je tady takovou vedlejší figurkou, byl v příběhu nejen celkem nadbytečný, ale dokonce jeho vyšetřování na vlastní pěst mělo i neblahé důsledky.

plakát

Lavina (1946) 

Spolu se Svědomím asi jediné dva české filmy, který by se daly zařadit do žánru noir a oba jsou velmi povedené.

plakát

Nahá pastýřka (1966) 

Taková Poirotovská detektivka, která patří k tomu lepšímu, co vzniklo.

plakát

Zákon starého muže (1976) (TV film) 

Konverzačky byly zlatým žánrem normalizace a Zákon starého muže toto pravidlo jen potvrzuje. Lidský příběh bez politiky stojí na Högerovi, který si roli policisty v důchodu užil dosyta. Konečná konfrontace s ničemou je plamenná a dechberoucí.

plakát

Tichá bolest (1990) 

Ze všech těch porevolučních filmů o socialistickém období je z nich Tichá bolest jednoznačně nejlepší a to včetně obsazení. Hrušínský a Jiřík jsou velmi sympatičtí a Jandák zase obstarává takovou jemnou komedii. Jediné Zedníčkovo vystoupení bylo už tak trochu mimo, ale zábavné to bylo. :-) Jinak je na tom krásně vidět, jak neuvěřitelně filmařky podřadné jsou novější filmy typu Pelíšky.

plakát

Majster kat (1966) 

Výpravou a příběhem se to podobá filmům jako Angelika, čili je to velice zromantizované, kompetentně natočené, dobře obsazené a zahrané, ovšem jestli tohle má být jeden z vrcholů slovenské filmařiny, jak tu někdo píše, tak to není zase až tak skvělá vizitka. V barvě film vypadá jak z let padesátých a tomu pocitu dodává i teatrálnější pojetí. Proti sobě nestály nakonec dvě silné postavy, ale spíš dvě trosky. To třeba Noční jezdci z roku 1980 se s charaktery, kteří stojí proti sobě, poprali mnohem lépe.

Reklama

Reklama