Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (129)

plakát

Vidíš měsíc, Danieli (2019) 

Film kvalitní, což o to. Ale morálně to ve mně skřípe a lituji, že to více na skřípe i ve filmu. Je fajn, že se naivní klučina dostal zpátky domů. Ale to, že svou lehkomyslností ve výsledku zadlužil svou rodinu a z ní i jejího širokého okolí udělal další ze sponzorů IS, už tak fajn není. Doufal jsem, že alespoň v závěru filmu dojde na nějaké zpytování svědomí, nicméně i závěrečné titulky, kdy nám tvůrci sdělují, že Daniel dále cestuje po světě a fotí, mě přesvědčily o tom, že se to ve filmu považuje za happy end. Já to za happy end nepovažuju. Jeho dluh nejen rodině, ale celé společnosti západního světa je příliš velký.

plakát

Princezna zakletá v čase (2020) 

V našich končinách obdivuhodný počin. Líbil se mi scénář, i když s velmi neoriginálním námětem, adaptace do prostředí české pohádky se povedla. Moc chválím přiblížení žánru fantasy. Snaze vytvořit něco víc než jen každoroční vánoční pohádku dopomáhá především velkolepá hudba. Rozporuplná je ale kamera, některými rozmáchlými záběry pasuje ke šlapající hudbě a jindy zase vytváří tak laciný dojem, že bych se to styděl pustit do kina. Rozpočet asi zkrátka nebyl nafukovací, a když chceme pár obstojných triků, narazí na své limity. Postsynchrony pak vyloženě tragické, nebýt povětšinou českých herců, měl bych za to, že původně byl film natočen v cizím jazyce, tak až jsem si musel mluvu herců docpávat do jejich úst. Ústřední trojici táhne samozřejmě Germani. Čekal jsem, že postava Křenkové bude mít větší pointu, která vysvětlí její nezúčastněnost, ale nepřišla, takže mi přijde, že by měla spíš zpívat než hrát. Lambora jen jako líbací panák. Ale celkově se ta snaha natočit něco víc musí ocenit, takže 4*.

plakát

Bourneovo ultimátum (2007) 

Po letech jsem se podíval na zakončení Bourneovy trilogie. Film má jisté kvality, je to vlastně jedna velká akční scéna od začátku do konce s jen krátkými intermezzy na vydechnutí. A před těmi 16 lety si z toho mnozí jistě sedli na prdel. Ale ten odstup mnoha let je znát. Použil-li by někdo v dnešní době takovýhle styl roztřesené kamery, nespíš by mu většina přítomných nejradši usekla obě ruce. Střih tomu taky nepomáhá, mnohé záběry prostě neobsahují nic než šmouhu, na které není vidět vůbec nic. Nevím, jak si někdo ve střižně mohl říct, to je dobrý záběr, ten tam dáme: bum, šmouha. Zkrátka, napětí i po letech parádní, ale sledovat to bylo vlastně docela utrpení.

plakát

Zlý časy v El Royale (2018) 

Povedený pokus o tarantinovku. Možná tu není takový důraz na dialogy (což ale není tak úplně na škodu, ono v i těch tarantinovkách se už dost recyklují), ale to vyprávění z různých úhlů a z pohledu různých postav je dobře složené i vypointované. Podporuje to výkon většiny zúčastněných, Bridges je pro mě jistota, mám rád jeho styl. Délka je ale trochu přepálená, zkrátka udržet dynamiku ve 140minutovém filmu, který se odehrává v jednom hotelu, je skoro nemožné.

plakát

Zloba: Královna všeho zlého (2019) 

To bolelo, navíc to utrpení trvalo subjektivně asi 3 hodiny. Nechápu to rozhodnutí udělat z toho tohle rádoby fantasy ala digitální bordel, když to mohl být krásný animák s písničkami, jak to Disney umí. No co se dá dělat, žádné temné fantasy se nekoná, působí to spíš směšně a děj si můžete odříkávat s pětiminutovým předstihem, i když na to koukáte poprvé. Rána vedle.

plakát

Příchozí (2016) 

Tři zhlédnutí byla potřeba. Poprvé jsem si užíval perfektní atmosféru především prvního kontaktu, ale i celého filmu a zajímavé myšlenky ohledně komunikace. Bohužel jsem se ale dostatečně nesoustředil na příběh jako celek (nebyl jsem na to připraven), a tak když film skončil, uvědomil jsem si, že jsem ho vůbec nepochopil. Podruhé už jsem tušil, odkud vítr fouká, a mohl jsem tak pochopit ten základ, o co vlastně šlo. No a potřetí, již s tímto vědomím, jsem si teprve dosytosti vychutnal film ve všech ohledech a vše krásně zapadlo na místo. Toto opravdu není žádná jednohubka. Bravo!

plakát

Dobrý časy (2017) odpad!

Hodnocení odpad nedávám proto, abych nějak vyvážil zdejší pro mě těžko uvěřitelné vysoké hodnocení. Odpad dávám prostě proto, že ten film je odpad. Scénář je úplné dno, kde nedává smysl vůbec nic, špatná je kamera, špatná je hudba, špatné je nelogické chování postav a dialogy jsou opět úplné dno. Cítím se uražen tvůrci za to, že si myslí, že jim to zblajznu. Nezblajznu, je to odpad.

plakát

X-Men: Apokalypsa (2016) 

O třídu lepší než předchozí nanicovatý mišmaš v minulé budoucnosti nebo v budoucí minulosti nebo co to bylo. Ale v první třídě ještě nejsme.

plakát

Hardcore Henry (2015) 

Zběsilá šílenost natočená pro formu, která je zde ale dotažena k dokonalosti na hranici toho, co je možné vydržet. Snad jen díky postavě Sharlta Copleyho to ale možné je. I když jsem měl problém shlédnout to v jednom kuse, protože ze začátku se mi z toho dělalo trochu špatně. Nicméně ve výsledku to hodnotím tak, že nic lepšího v rámci formy snad ani vzniknout nemůže. A nejspíš vůbec nic jiného.

plakát

Zootropolis: Město zvířat (2016) 

Klobouk dolů před tímhle animákem. V rámci žánru našlapaný příběh s vypiplanými kudrlinkami (nanuky!), super fórky s odkazy. Ale hlavně dokonale propracovaný fikční svět, do kterého jsou promítnuty nejrůznější reálie a neduhy současného světa reálného. Neuvěřitelně trefné!