Recenze (307)
Konkurenti (1992)
Až na výskyt slov "fuck", "shit" a jejich variací jsem si z filmu nic podstatného neodnesl. Snad jen to, že nedokážu pochopit, že nebyl na Oscara spolu s Al Pacinem (minimálně) nominován i Jack Lemmon!
Adaptace (2002)
Možná jsem to měl čekat, když jsem zjistil, že je to od tvůrců "V kůži Johna Malkoviche", ale i tak jsem se rozhodl na Adaptaci podívat především kvůli Oscarovým nominacím a Chrisi Cooperovi. Abych to shrnul; to samé, co mi vadilo na prvním "díle" mi vadilo i zde - jako přes kopírák. Ze začátku vás zaujme zajímavý nápad a fantazie, se kterou autoři pracují. Pak přichází vystřízlivění z toho, jak s tou fantazií nakládají a jak se děj mění v neskutečnou nudu a úlet. No a konec je jen přestřelený nesmysl, který nemá s tím zajímavým a netradičním nápadem nic společného. Nechápu to vysoké hodnocení, asi si pár jedinců řeklo, že je to něco trefně intelektuálního, metafyzického a já nevím co ještě a napařili tomu pět hvězd. Kolem a kolem je to splácanina s hvězdným obsazením, které nevím proč zaujalo spoustu lidí. Chtěl jsem dát odpad, ale pak jsem si uvědomil, že by to bylo nefér vůči hercům, takže tu hvězdu přeci jen dám. To nic ale nemění na tom, že jsem promarnil dvě hodiny života, který jsem mohl strávit mnohem smysluplněji... třeba čtením Rudé záře nad Kladnem.
Cesta do Ameriky (1988)
"....mytí se mi docela líbí."! No komu by se nelíbilo. Nejlepší film Eddie Murphyho to není (tím je bezesporu Záměna) ale je to geniální zábava, která mě baví i po letech. Kéž by i současné Eddieho filmy byly stejné...
Hercule Poirot (1989) (seriál)
Každý, kdo rád zapojí do hry malé šedé buňky bude z tohoto seriálu nadšen. Přestože nedosahuje kvalit filmů - převážně kvůli krátké stopáži - stále můžu s klidem udělit plné hodnocení.
Hoří, má panenko (1967)
70 minutová sonda do života průměrného Čecha a není to příjemný pohled. Vtipné, ale když si uvědomíte souvislosti a každodenní realitu, tak je vám z toho stydno. (Alespoň mně bylo...)
Lakomec (1978) (TV film)
Filipovský lepší jak DeFunés! Takhle uměl hrát jenom on. Klobouček.
M*A*S*H (1972) (seriál)
Seriál mého dětství...
Super prohnilí (2003)
Rozhodně lepší jak druhý díl, přesto nepřekonatelnou jedničku závěr trilogie nedostihl.
Na Zlatém jezeře (1981)
Jedním slovem: nádhera!
Čekej do tmy (1967)
Když se za tohle nerozdávají Oscary, tak pak už nevím, za co... Na hranici dokonalosti. Na omezeném prostoru a jednoduché zápletce rozehrálo duo Young-Hepburn jeden z nejlepších kinematografických zážitků 20. století.