KafuR

KafuR

D. V.

okres Zlín

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 16.12.2017  13:10

    Scénáristicky nebývale nápadité a odvážné, vůbec se to nebojí dostat hrdiny až na samý pokraj jejich sil (a existence), což však ale ještě neznamená, že by se jednalo o špinavější či temnější dobrodružství. Naopak, na pozadí pokusů zachránit to, co zbylo z Odboje a samotného odkazů Jediů, se hláškuje a Žvejkalovi doprovod dělají kreatury jakoby vystřihlé z animovaného Madagaskaru. Divácky určitě vděčné, ale taky dost laciné. Nechybí osudovost, parádní scény a několik dějových otoček, které často naznačenou příběhovou cestičku zametají pod koberec.

    • 29.11.2017  14:54
    Krajinou domova (TV seriál) (2014)
    ****

    Odpustit tomu někdy až příliš vznešený a patetický komentář a místy příliš výraznou hudbu (i když ve druhé řadě to bylo již lepší) a pouze se nechat kochat záběry, které nám jsou známy mnohem více z produkce ze zahraničí. Povedené nasnímání největších přírodních krás ČR, některé díly (hlavně ty horské) jsou jedna souvislá dvacetiminutová pastva pro oči. Ve druhé řadě navíc potěší pohled do života typické i netypické české fauny v jejich přirozeném prostředí. Sympatický projekt, kterému dali tvůrci srdce a který má smysl pouštět všem, kteří si myslí, že jim naše domovina nemá co nabídnout.

    • 11.11.2017  23:51

    Vetřelcům vždycky slušela temná atmosféra, strach z nepoznaného a napětí jeho obětí, Scott se ale oběma nedávnými vetřelčími počiny snaží posunout někam dál a nabídnout určitý přesah. Otázkou ovšem zůstává, jestli zrovna vetřelci tohle potřebují. Lidi je milují pro jejich schopnost navodit strach a strhnout příběhem a ne na pozadí jejich hrátek pátrat po stvoření sebe sama. Covenant není děsivý. Je místy akční, místy krvavý, pouze však na pozadí filozofických dýchánků dvou androidů. A vše, co bylo na vetřelcích monstrózní a zároveň přitažlivé, je tatam.

    • 10.11.2017  20:00
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Dost odosobněný film, s příběhem jedoucím si podle vlastních pravidel, ve kterých není na emoce moc místo. A nikam se ani nijak násilně necpou. Přesto si ale hlavní hrdina dokáže sympatie získat jak málokdo. Akce přehledná a nápaditá, brilantní prostředí (zrcadlové bludiště!) a zabiják, u kterého nemáte pocit, že se konce dožil jenom náhodou. A ten silný konec.. ten navnadí. Čekají tě těžké časy, Johne Wicku, snad se ukážeš i potřetí.

    • 30.10.2017  20:29
    Mumie (2017)
    ***

    Lehce zábavná a lehce ujetá bejkovina, která více či méně zdařile balancuje na hraně několika žánrů. Cruise si lehce narcistického zloděje střihl s gustem jemu vlastním, do toho pár lehkých pomrknutí do temnějších/hororových vod a kolem toho všeho mumifikovaná princezna, které krásy po pár tisících let zrovna moc nezůstalo, což ovšem neznamená, že ztratila chuť si hrát. Nečekat nic osudového ani geniálního, ale pouze natvrdlou hollywoodskou zábavu a člověk bude spokojený. Víceméně.

    • 25.10.2017  10:02

    Půlku filmu člověk hledá zápletku, prostě cokoliv, co by mu umožnilo odhadnout, kam to jenom směřuje, protože to všechno vypadá pouze jako rutinní slepenec scén ze života postav známých z prvního dílu. A když se konečně něco jako zápletka na scéně objeví, jakýkoliv zájem a starost o postavy se utopí v digibordelu a vcelku fádním řešením problému v podobě nebeského Egozáporáka. Vtípky se taky často násilně vkládaly, kam to jen šlo, a vůbec ne málo jich vyšlo dost na prázdno. Nejspíš film, na který musíte mít vkus a náladu, jinak vás bude nudit.

    • 20.10.2017  23:41
    Sněhulák (2017)
    **

    Ze začátku se o žádný průser nejedná a dá se říct, že první půlka severskou krimi nezapře jak depresivní krajinou, pomalými záběry, tak patřičnou bezútěšností. S blížícím se koncem se však celý děj sesypává jak domeček z karet, až z filmu na konci nezůstane nic kromě slepence chaotických scén a absolutně neoriginálního klišoidního závěru. Nepotěší ani nedořešení dalších načrtnutých dějových linií, stejně jako až příliš nedůvěryhodná proměna notorického alkoholika ve spořádaného detektiva soustředícího se jen a jen na případ.

    • 17.10.2017  16:22

    3,5*. Příjemné, poměrně zábavné, ale celkově příliš nezávadné ohlédnutí do stále ještě nedávné minulosti Ameriky, kdy se celá jejich společnost dělila na bílou a barevnou. Šikovná práce s postavami a povedené představení všudypřítomné segregace, bohužel však taky teatrálně přikrášlený děj a stylizace do klasického hollywoodského dojáku. Ohledně tématu rasové segregace je mnohem přínosnější podívat sa např. na Mississippi burning.

    • 12.10.2017  15:38

    3,5*. Rychle a zběsile začíná pomalu ale jistě atakovat žánr sci-fi a jakékoli odpoutání od reality bere pouze jako další výzvu a možnost naservírovat divákům opět něco o vlas ujetějšího (doslova). Akce, rychlá auta a dynamika z toho sálá na sto honů, to je pro tuto sérii již klasika, přesto ale k nejlepším pasážím patří chemie mezi Johnsonem a Stathamem, jelikož to vypadá, že ti dva si sedli líp, než kdokoli čekal. Akční finále je brutální výplach, který rozhodně neurazí a dokáže překvapit propojením s předchozími díly.

    • 12.10.2017  12:22
    Shrek 2 (2004)
    ****

    Dvojka, která netrpí neduhy klasických pokračování, ale naopak plně dokázala využít již načrtnutého příběhu z jedničky. Vtipná, nápaditá podívaná, obohacená navíc o nové postavy, které pobaví, aniž by nějaký prostor kradly postavám již známým. Jen škoda, že v dalších dílech přesně toto už Shrekovi nevydrželo.

    • 3.10.2017  17:34

    Určitě film převážně pro danou cílovou skupinu, anebo pro ty, co se aspoň zajímají. Dost po americku podaný příběh o Kristu, který kolem obchází možná blíž, než si hodně lidí myslí. Bohužel někdy dost okatě melodramatický a občas sklouzající až k vyloženě dojímacímu kýči. Marchiano v roli Ježíše uvěřitelný a symbolický závěr taky povedený. Určitě je dobře, že podobné filmy vznikají, jenom je škoda, že ony musí být často povinně sentimentální a za každou cenu pozitivní, což jim ubírá na uvěřitelnosti, protože tak to opravdu nechodí.

    • 2.10.2017  16:54

    V Karibském moři již opět není bezpečno, a proto se na scénu vrací již lehce okoukaný kapitán Jack Sparrow a se zbytky svého renomé a rozpadlou kocábkou se vydává hledat další mystický artefakt pohádkového Karibiku. O fórky a vtipy nouze není, Sparrow ale už nemá čím překvapit a jede si jenom svůj standard. Možná i proto díl působí vážnějším dojmem a spolu s přibývajícími vráskami ve tvářích známých hrdinů člověk nabývá dojmu, že bezstarostné plavby za sluncem jsou již pryč a nyní nastupují časy jiné. Scénáristicky občas geniální v jednotlivých scénách, ale jako celek příběh žádným převratem nepřekvapí.

    • 19.9.2017  20:57
    Rebelka (2012)
    ***

    Trochu lacině milá a sentimentálně předvídatelná pohádka, což ovšem lze říct o většině současných mainstreamových animáků. Vtipná a zábavná v jednotlivých detailech a situacích, navenek však jako celek nic extra hlubokého neskrývá. Příjemný bonus je pak pěkný soundtrack a taky to, že hrdinka dostála českého názvu filmu až do konce a nebyla nutně změněna jenom kvůli ještě sladšímu konci.

    • 20.8.2017  14:59
    Kon-Tiki (2012)
    ***

    Komorní příběh jednoho tvrdohlavého snílka, kterému navíc byl nakloněno i štěstí. Citlivě rozvyprávěné civilní drama, osvětlující jak část Thorova života, tak i samotnou jeho povahu a důvody, proč se odvážil toho, co jej nejvíce proslavilo. Stěžejní část filmu, samotná plavba, je natočena sebevědomě, přesto ale dokáže zaujmout pouze v jednotlivých momentech a samotná nebezpečí ohrožujících jejich plavbu mohla být podána mnohem více strhujícím způsobem a taky mohla dostat více prostoru. Film si nejspíš kladl jiné cíle, než udělat z příběhu akční fantastickou báchorku, ale takto mu chybí výraznější zápletka.

    • 7.7.2017  21:23

    Psychologický film o katastrofě, která je mnohem více cítit prostřednictvím myšlenek hlavního hrdiny, než kterou je možno vidět skrze plátno. Film o katastrofě, která hrozila, když se jednomu muži podařilo odvrátit katastrofu úplně jiného rázu, a která hrozila zničením jeho kariéry. Co to všechno znamená? Akce ve filmu dostává prostor jen v několika rozkouskovaných pasážích a napětí pořádně doléhá až těsně před finálním líčením, jinak je to relativně komorní drama o událostech po jedné odvrácené katastrofě a muži, který se s ní musel vypořádat.

    • 24.6.2017  22:43

    Úvodní sekvence navnadí nadhledem, kaskadérskými kousky i prostředím a pak se rozjede akce, na kterou je člověk u M:I už víceméne zvyklý, s výjimkou toho, že tentokrát se klade větší důraz na samotné špionážní prvky typu sledování nebo scény z ústředí a akce se násilně necpe všude, kde bylo prázdné místo ve scénáři. Občas komorní, občas výbušný díl série, který by si ale zasloužil bombastičtější závěr, který by podpořil kvalitní scénář.

    • 20.6.2017  12:25
    Shrek (2001)
    *****

    Animovaná klasika, jejíž největším kladem je scénář. A to ne ten klasicky schematický hon na záchranu princezny, ale naopak veškerá ta vata, která tuto cestu doplňuje. Narážky na známé a neznámé pohádky a jejich zpracování, které je bráno s nadhledem, humorem a často napěchované ve velice absurdních situacích. Ke konci sice už Shrek začne tlačit na slzné kanálky více než na bránici, nikdy ale nesklouzne vyloženě do kýče, scénář ho v rizikových momentech podrží.

    • 13.6.2017  21:09

    Pokud by se ke vší té snaze přidalo i nějaké sofistikovanější vysvětlění a ne jenom prachsprosté rozuzlení sázící na všehoschopného a brilantně analytického génia, nebylo by prakticky co vytýkat. Film, který umí být sugestivní příběhem, který vypráví, kritikou systému, který se zdá samozřejmý, a taky silný v násilnických momentech, přestože násilí ve filmu prakticky není. Není jednoduché si vybrat, komu přát a komu ne, oba protagonisti představují přístupy, které ve jménu vyššího dobra dobro vykonávat rozhodně nemusí. Jenom pouze menší zlo.

    • 11.6.2017  21:38
    Sluha dvou pánů (divadelní záznam) (2000)
    ***

    Donutil si to tam vše poctivě odběhá a odskáče, až si chvílemi krade všechen prostor pro sebe na úkor ostatních herců, přesto jsou jeho elán a nadšení obdivuhodné a pro roli Trufladina se hodí skvěle. Jenom se občas zdá, že trochu přehrává. Problém je ale trochu ztrácející se tempo ke konci stopáže (je to pochopitelné, ale přece jen to kazí dojem) a také se nabízí otázka, jestli se z nápadu s takovým potenciálem nedalo vytřískat ještě trochu víc.

    • 24.5.2017  16:29

    3,5*. Tak body navíc za to, že se to přinejmenším v některých momentech nebojí nebrát vůbec vážně a dovolí si to udělat legraci z toho, že i elitnímu agentovi se nemusí vždy vše podařit podle plánu. Úvodní sekvence navnadí, scénář se nesnaží být další z recyklátů, a tak se člověk dočká i několika zvratů a otázek, které odpovědi nedostanou hned v další scéně. Jinak je to ale ulítlé klasicky podle předchozích M:I filmů, o postavy se bát nelze, za to jim však člověk může fandit bez sebezapření a pouhého pocitu nutnosti. A ta v exotických exteriérech obalená pasáž v Emirátech je předčasným vyvrcholením filmu, což je i není škoda.

    • 19.5.2017  09:59

    3,5*. Po dvojce větší důraz na postavy a emoce a hezounek Cruise už také nemá tak všechno na háku jako v té předchozí eskapádě, a proto i ta akce víc baví. Phillip Hoffman je pikantní záporák, který dává tušit, že tady nepůjde o přímočařé splnění mise a rutinní zneškodnění hlavního padoucha. Ještě trochu sladit tempo a nebát se jít víc přes hranu a bude to opravdu kvalitní pokoukání.

    • 30.4.2017  22:28

    Výborné v jednotlivých scénkách, které nepostrádají nápad, švih, dobré triky a hlavně výborného Deppa, jehož ztělesnění Sparrowa vyneslo filmu oblibu, peníze a nejméně čtyři další pokračování. K tomu vůbec ne slaboduchý scénář, který se nebojí několikrát překlopit děj, výtečná Badeltova hudba a suchý námořnický humor. Jenom celé to pohádkové pozadí a ztělesnění nemrtvých moc neladí k jinak rádoby reálnému ději a přihlouplý konec k uspokojení mas nejlépe vidět jednou a pak už jenom přeskočit.

    • 29.4.2017  23:57

    Film, který se snaží být tak cool, že se vůbec nemůže brát vážně. Dost laciný scénář sázící na hezounka Cruise a jeho nafintěnou pipku, který nenabízí charizmatické záporáky a mimo povedenou závěrečnou akční pasáž je tvořen spíš nespočtem eskapád spoléhajících na štěstí či na náhody. V kontextu špionážních filmů rozhodně dílo, jež si z nějakého skutečného světa tajných služeb nejspíš jenom utahuje.

    • 25.4.2017  23:46

    Dějově průměrný a režijně nadprůměrný akčňák, který měl to štěstí, že se k hlavním rolím přichomýtli Willis a Wayans. Protože jejich vzájemná chemie, jejich hlášky a jejich vystupování je to, co tento film vyzdvihuje nad hlavy podobně laděných filmů, přestože akce je také nadstandardní. Jenom ten konec je trochu laciný a vše je v něm načasováno tak, aby to všechno správně skončilo.

    • 22.4.2017  22:51
    Saturnin (1994)
    ***

    Skvělý Vízner v hlavní roli, který si Saturnina střihl s grácií a ironickým nadhledem. Příběh občas bizarní, jindy komický s neobvyklými postavami v často absurdních situacích. Nic pro milovníky akce, přímočarých komedií ani napínavých filmů, jelikož přestože snímek spojuje jednotící linie, jedná se spíš o slepenec vzájemných interakcí postav s častými společenskými narážkami. Ne úplně obvyklý film neobvyklé knihy, který ale bude nejspíš hodně lidí míjet.

    • 22.4.2017  20:04

    Nepřítel státu nabízí dynamický, zajímavý scénář dotýkající se citlivého tématu a výpravu dostatečnou to, aby se rychle zadřel pod kůži a pozornost si udržel. Jenom je pořádně vidět, jak jde ta technika rychle kupředu a tehdejší nejmodernější vymoženosti už dnes slouží pouze jako bezva archiválie. Problémem je trochu kolísavé tempo, hlavně ke konci už filmu trochu docházel dech, ale závěrečné vyvrcholení je další bezva scénaristický tah. Film, který může velmi dobře sloužit jako reference (např. s Bournem), kam se ákčové špionážní thrillery za ty léta posunuly.

    • 22.4.2017  00:19

    Cestiček, narážek a oslích můstků směrem k původní trilogii je zde více než dost, a proto je s podivem, že si Gilroy scénář více nepohlídal a nedokázal se zbavit nálepky příživníka na původní trilogii. Film ve své střední části šlape pěkně, jenomže k ní vede pomalý rozjezd, ve které je člověk nucen ke sledování více či méně uvěřitelných pohnutek vedoucích ke zkáze Outcomu, a k tomu navíc nehorázně useknutý konec, který neřeší vůbec nic a do původně ucelené trilogie vnáší jenom další otazníky. Zřejmě připravovaná půda pro další sequely.

    • 19.4.2017  15:32

    Pohled na starwarsovské universum z tak trochu jiné perspektivy. Z pohledu zdánlivě obyčejných lidí, které až okolnosti donutily stát se hybnými silami v kosmickém světě a pokusit se převážit misky vah na svou stranu. Problémem je však poměrně plochý příběh a nemožnost se nechat od začátku unést svižným dějem, který se na plné obrátky rozbíhá vlastně až při finální katarzi. Určitě se jedná o doplnění celé ságy, která v kontextu celku svůj smysl má, ovšem je pravda, že absence výraznějších postav (DV jen párkrát nakoukl a v závěru zahrozil) je tady znát.

    • 14.4.2017  21:11

    3,5*. Kromě vypůjčené banální zápletky "o pokladu" je to poměrně nápaditá a originální taškařice, která světa vytvořeného kolem Vinnetoua dokázala patřičně využít a navíc se nebála toho hodně přidat. A kupodivu se s vtípky nechodilo ani tak příliš za hranu, jak se určitě nabízelo. Dějově a komediálně sice občas nevyvážené, povedené jsou ovšem narážky na jiné westerny a navíc, scénky kolem ranče Pudřenka a jeho svérázného obyvatele jsou takřka zvráceně vtipná bizarnost. Nápad za milion a taky to, co asi zůstane v paměti nejdéle.

    • 6.4.2017  15:38
    Příchozí (2016)
    ****

    Už už to vypadalo, že Příchozí nenabídne pořádné finále a celý film se tak plíživě přesune k titulkům ve stylu předchozích částí filmu, a to by vzhledem k jeho divácky poutavým a vizuálně krásným pasážím byla škoda. Ale ono naštěstí ne, Villeneuve si to nechává až na konec, pomalu, hloubavě a mrazivě spojí obě příběhové linie v jeden velký celek a nechá na divákovi, ať si udělá názor. Na podané téma, na hrdinčino rozhodnutí, na celý film. Myšlenkově bohatý snímek s pozvolným tempem a minimem akce, což ale neznamená nudu.