Recenze (576)
Nemocnice na kraji města (1977) (seriál)
To lepší z české seriálové produkce. Dietl na vrcholu sil. 7/10
Nenápadný půvab buržoazie (1972)
Nebudu tvrdit, že jsem do detailů pochopil vše, o co Buňuelovi v téhle absurdní a snové "frašce" šlo, ale vím jistě, že jsem se náramně bavil od začátku do konce. Tak chytrý, absurdní, nenápadný, trefný a navíc pěkně šťavnatý humor se vidí málokdy. A to se ani nepokouším odhadovat, kolik mi toho uniklo. Těsím se na další shlédnutí. PS: Nikdy jsem na plátně neviděl tak přesné zachycení snu. Žádné stmívačky, rozostřovačky, ale prostě jen zpočátku lehce absurdní situace, které se stupňují a stupňují a není z nich úniku, dokud nedostoupí vrcholu -- a pak se prostě někdo probudí.
Nepohodlný (2005)
Bravurní, politicky laděné a pekelně nepříjemné drama o muži, jehož ženu brutálně zavraždili uprostřed Afriky a on se přes veškerá varování snaží vypátrat proč. Zpětně poznává dosud neviděnou tvář své manželky a pomalu poodkrývá obrovské spiknutí, za které již mnozí zaplatili životem. Neplýtvá se tu odbočkami, mluví se hodně, ale žádné slovo není zbytečné. Citovou rovinu příběhu kupodivu nepředstavují desítky nevinných obětí, ale ztráta blízkého člověka, díky čemuž film působí neobyčejně osobně a vyváženě. Rozhodně stojí za vidění. Připomnělo: Uprchlík.
Nesvatbovi (2005)
Nenáročná romantická komedie bez jakýchkoliv vedlejších efektů.
Neúplatní (1987)
"Nedotknutelní. Jeden ze tří nejlepších filmů Briana De Palmy. Film vznášející se v podobném kultovním oparu jako Kmotr. Kultovní scéna s kočárkem a la Potěmkin." Hmm... když máte zrovna retroidní náladu a cítíte neodolatelnou potřebu pustit si film s nálepkou "Nade mnou nepřemýšlej", je pravděpodobné, že budete usínat maximálně spokojeni. Nevadí mi, že nedotknutelní jsou naivní, jejich naivita jim sluší a dělá je výjimečnými, zato mi vadí mi, že naivní a předvídatelný je samotný film. A je to o to víc znát, že filmu je už víc než dvacet let. Pravdou také je, že kdokoliv se pohybuje na výsostné půdě velkého Martina, má to u mě těžké, a je docela jedno, že má v řidičáku jméno Brian De Palma. Polehčující okolností budiž kámoš Ennio :-) 7/10
Noc na Zemi (1991)
Pět povídek o taxikářích, čtyři důkazy, že americký nezávislý film mě dokáže zaujmout. Filmová hvězda: 9/10, Winona je k sežrání. Německý klaun: 8/10, protože věřím, že tohle bylo ze života. Pobřeží slonoviny: 7/10, hodně charismatická holka :-) Kněz: 5/10, nuda, nevěrohodné postavy i příběh. Špatný den: 6/10, nevěřil jsem ani jednomu z těch čtyř. Podtrženo sečteno, doporučeníhodný snímek.
Noe (2014)
LCD, bůhvíkdy. Děj nemůže nabídnout nic překvapivého a vše ostatní jede na průměrné vlně. Ke konci překvapivě probleskne Aronofskyho rukopis, ale to je málo.
Norimberk (2000) (TV film)
Stojí za vidění už jen pro osvěžení dějin. Délka neškodí, jak píše Deathmaker, nudit se nebudete. Některé výpovědi zabolí.
Nosferatu - Fantom noci (1979)
Tahle spolupráce Herzog-Kinski je o poznání zkousnutelnější než Aguirre, ovšem Klausovo charisma je tu omezeno na minimum. Zato Isabelle Adjani... :-)
Notting Hill (1999)
Lehce napdrůměrná klasická romantická komedie, která ničím nepřekvapí. Rhys Ifans rulez :)