laepus

laepus

okres Opava

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
    • 20.11.2017  20:51
    Dějiny světa (TV seriál) (2012)
    *

    Strašná slátanina a multikulti oblbovačka. První díly se ještě daly, ale nějak už mi vlastně během třetího dílo začalo docházet, jak jsme vlastně my, Evropané vše jen kopírovali, brzdili, ničili, nic nevymysleli a géniové žili všude okolo. KRAVINA! No a čtvrtý díl tomu dává pořádnou korunu - vědecké znalosti islámu :) fajn synek Čingischán :) a nic o agresivitě tohoto náboženství... Takhle opravdu ne, pánové. Tímhle dílem jste u mě skončili, protože takhle účelový výběr informací je na facku. No a teď ještě že prý Leonardo namaloval Poslední večeři díky svým islámským znalostem. To mě poser :) A ještě musím znovu dodat - v upoutávce na pátý díl už se máme těšit na další pohádku o zlých Evropanech a zámořských objevech :)

    • 4.11.2017  20:23

    Dal bych odpad, ale to by vypadalo asi blbě. Zrovna to běží v televizi, chtěl jsem počkat aspoň do první reklamní pauzy, ale nejde to - působí to tak papundeklově a teple, tak kresleně a hloupě, tak studiově a uměle, dialogy jsou tak na úrovni Babovřesk. Nemá to ani špetku kouzla epizod IV-VI. Do té reklamy vydržím, ale už teď se tomu směju tak, že to nemůžu brát ano trochu vážně. Nejsem zkrátka dement ani dítě, tento způsob filmů mě neuspokojuje.

    • 28.10.2017  18:51
    Babovřesky (2013)
    odpad!

    Deset minut. Opravdu deset minut jsem vydržel. Pak mi začala téct krev z očí i uší a musel jsem skončit. Tolik asi k tomuto případu. Snad jen ještě - ten starý teplý komouš Troška musí mít za sebou opravdu nějakou špatnou zkušenost, protože jeho nenávist k náboženství a církvi je až nepopsatelná.

    • 14.10.2017  21:45

    Do pěti bych asi nešel, přece jen je to pořádně roztahané a chvílemi to ne že by přímo nudilo, ale zkrátka a dobře úplně to chvílemi neodsýpá. Ale naštěstí je tady plno momentů, které vás opravdu chytnou za koule nebo takové, které si opravdu prožijete a snažíte se pochopit, co asi tehdy ti kluci museli mít v hlavách a obdivuju je za to, co všechno museli dokázat. Opravdu tohle dokáže tenhle film ukázat opravdu silně - inu silná stránka Terrence Mallicka.

    • 14.10.2017  21:43
    Kruh (2002)
    *****

    Horory nemám moc rád a od jisté doby se na ně ze zásady nedívám. A jedním z hlavních důvodů je právě tenhle film, který mi jednou bohatě stačil. Přiznávám, opravdu jsem se bál, je to vizuálně tak nakažlivé, že i teď když si některé scény vybavuju tak mám strach, že se mi o tom zas bude zdát. Končím. Víc na tohle nebudu vzpomínát. Je jasné, že tohle musí dostat za pět, i když to vlastně nesnáším.

    • 14.10.2017  21:40
    Král Artuš (2004)
    ****

    Nevím úplně přesně proč, ale mám slabost pro tenhle film. Mám rád Gruffuda a Keiru Knightley, taky Raye Winstona a Tila Schweigera, rovněž Madse Mikkelsena a Stellana Skarsgarda. Když se tak na to podívám - ano, film je nabitý odshora dospoda hvězdami první kategorie i herci ne tak známými, ale o to lepšími. Nakonec i ta Zimmerova hudba se tady dá ještě vydržet, ne jako v jeho pozdějších filmech. Pro mě je to ten typ filmu, na který se kdykoli znovu podívám a dokáže mě udržet, i když vím, co bude, jak to skončí apod. Takže asi dobře odvedené filmařské řemeslo (uměním bych to rozhodně nenazval).

    • 14.10.2017  21:37
    Madagaskar (2005)
    ***

    Abych řekl pravdu, nevím, proč zrovna Madagaskar si získal takovou oblibu a tolik pokračování. Pro mě to nijak nevybočuje z řady klasických animáků. To, co se mi tady ale opravdu líbilo byl samozřejmě Král Jelimán. A tím bych asi tak výčet toho výrazně povedeného ukončil.

    • 14.10.2017  21:31
    Bídníci (2012)
    ****

    Velice příjemné překvapení a to vícero důvodů - vizuální stránka je naprost úchvatná, vše je jen tak lehce přehnáno, že se tomu stále dá věřit a nepůsobí to až příliš fantasy nabubřele nebo divadelně. Stejně tak hudba samotná - dosud jsem znal snad jen dvě árie, ale musím přiznat, že výborných míst je tady víc než dost a co oceňuji je to, že každá postava dostává možnost vyniknout. Herecké obsazení je výborné a povětšinou se i se zpěvem herci popasovali docela dobře. Vidět Wolwerina s Maximem, jak si dávají pěvecké battly, místo aby do sebe řezali mečem nebo adamantiovými drápky, taky stojí za to. Sice to pěvecky není mistrovské, ale o to je to uvěřitejnější, protože ten hlas k postavám sedí a je vidět, že to opravdu hrají a není to jen nějaká koncertní exhibice, ale opravdové herectví a hluboký příběh. Tím se dostávám k závěru - Příběh Bídníků je jeden z nejsilnějších vůbec, co v muzikálech znám, což bude určitě i tím, že příběh původně samozřejmě není muzikálový, ale mistr Hugo si s ním opravdu pohrál, vykreslil všechny postavy do detailů a režisérská ruka Toma Hoopera vše jen kontrolovala, aby nic nevybočilo. Už motám. Končím. Byl jsem spokojen, určitě někdy dám znova.

    • 8.10.2017  17:50

    Já musím jen dva, je mi líto. První hodinu a půl se neděje vůbec nic. A to nic je až takové nic, že pak následoval desetiminutový spánek v kině, snad jsem nechrápal a nebudil lidi okolo. No a když jsem se probudil, stále se nedělo nic. A jelikož se nic nedělo ani v těch inkriminovaných deseti minutách, vůbec o nic jsem nepřišel - naopak jsem nabral síly vydržet zbylou skoro hodinu a půl, kde se dělo... už aspoň trochu. A to jen proto, že až asi tak po dvou hodinách se ve filmu poprvé objevil Deckard. Jediná scéna, u které jsem s nostalgií v oku zavzpomínal na vynikající jedničku, byla úplně poslední Goslingova scéna. A jedním z důvodů bylo, že se vrátil nádherný Vangelisův hudbení motiv z jedničky a konečně přestala hrát ta nabubřelá Zimmerova pseudohudba. Je asi moje chyba, že jsem měl velká očekávání, ale stejně jako u Dunkerku, nedošla ani trochu naplnění. Sorry, tenhle film už nechci vidět. Ztratit tři hodiny života stačilo jednou, netřeba opakovat.

    • 30.9.2017  22:14

    Už jsem byl připraven dát alespoň tři, ale za ten Deppův tanec před koncem to fakt nejde. Plusy - Alenka je krásná, Depp není protivný (nemá naštěstí tolik prostoru jako obvykle), dabing povedený (zvlášť Wilhelmová a Bartoška), Elfmanova muzika jako vždy příjemná, stejně jako Wolskeho kamera, no a Burtonův vizuál povětšinou zajímavý. Minusy - celé to nedrží vůbec dohromady, nedá se tomu věřit, je tam plno (i na pohádku) dějových lapsů, není to ani dostatečně naivní, aby se člověk uvolnil a byl dítětem, něm a to ani dostatečný nadhled, aby se člověk uvolnil a občas zasmál - film neví, co vlastně chce. Jakoby Burtona předloha a studio Disney svazovali a vedli ho někam, kam úplně jít nechce... Na závěr podotýkám, že absolutně neznám knižní předlohu, možná kdybych na ní vyrostl, bylo by to jiné... lepší?

    • 28.9.2017  10:43

    Chválabohu za tento dokument. V tomto případě je obsah stokrát důležitější než forma, která pochopitelně není nijak dokonalá, ale zobrazované téma a praktiky té hornouherské estébacké kurvy doufám rozsvítí i ve vymazaných palicích těch vypičených závistivců, kteří jsou stále ochotni jej za koblihu zvolit.

    • 23.9.2017  17:06

    Tohle fakt ne. Stačila mi jedna minuta, během které se mi kůže obrátila naruby, z uší začala stříkat krev a oči se zatáhly černým zákalem. Jediná minuta bohatě stačí, abych s absolutním klidem zařadil tuto "komedii" mezi nejhorší "filmy", jaké kdy byly stvořeny.

    • 18.9.2017  20:03
    Cesta času (2016)
    ****

    Jsem rád, že jsem to viděl, i když mnoho věcí ve filmu je na můj vkus až příliš metaforicky řečeno, že to chvílemi zní jako nesmyslné bláboly, ale což, není to tak často a pokud se člověk do filmu opravdu ponoří a nechá se unášet fantastickou vizuální stránkou, stejně ten text moc nevnímá ;) a spíš jen nevěřícně zírá, co všechno na naší planetě existuje a jak ku.va tohle dokázal natočit! :)

    • 18.9.2017  20:01

    Pro mě bez debat úžasný film a plné hodnocení. Přiznávám, bál jsem se toho a pustil jsem si to až na doporučení důvěryhodného zdroje... a nelituji jediné minuty strávené u téhle nádherné šílenosti. Mám rád filmy, které nedodržují tu klasickou českou charakteristiku posledních let - "film že života - nějaké slzičky, smích" - kravina. Ale naopak cením si filmu, který chce jít jinou cestou, svou vlastní cestou. Výtvarná stránka je úžasná, žádné laciné prvoplánové figurky, ale "uvěřitelní" obytelé lesa. A co dál - parádní hudba, která mi připomněla mnoho skvělých zahraničních filmů, navíc filmů oblíbených, takže další body nahoru. A závěrem to nejlepší - dabing. K němu nemám co dodat, jen snad to, že jsem se smál snad po celou dobu filmu.

    • 18.9.2017  13:18

    No to byla ale blbost! Ale za pár hlášek to tu jednu hvězdu snese. A teď do filmu - počítačové triky z něj střídají na všechny strany, děj nedává vůbec žádný smysl, yetiové? draci? megapsi? (Nebo kdovíco) to jako vážně? To i předchozí dva díly proti tomuhle vypadají jako seriózní dokument bbc. Ani nevím, proč jsem to dodíval, snad z nostalgie a lásky k prvnímu dílu. Tohle už fakt nikdy.

    • 2.9.2017  20:43

    Musím za plno. Přes všechny negativní recenze a komentáře jsem se toho filmu vůbec nebál a těšil se na něj. A i tak jsem dostal ještě mnohem víc, než jsem čekal - krásné prostředí a vizuál, fajne synky, skvělé a charismatické herce, příjemnou hudbu, nenápadnou zápletku, cimrmanovská camea, nálady a připomínky mnoha starších filmů - kdyby tohle měl být poslední film podle Zdeňka Svěráka, nemohl být skončit líp. Krása. A to neříkám kvůli nejkrásnější společnosti, se kterou jsem na film byl - dokonalá kombinace.

    • 19.8.2017  00:42
    Rok ďábla (2002)
    ****

    Neviděl jsem to právě teď, hodnotím zpětně. Tady ještě jde o Zelenku, který má nápad a nevykrádá sám sebe. Čechomoři ve výtahu, Coleman se symfonickým orchestrem, Nohavicova teorie alkoholického kopce, slipaři vs trenkaři, duchové na pódiu, Anděl Plíhal... nápadů je tady plno a když přijdou na člověka poprvé, je okouzlen, podruhé si je užívá a potřetí tam najde pár drobností, kterých si třeba ještě nevšiml. Ale znovu se na tenhle film chci podívat, až opravdu budu chtít, protože momentálně jsem dost zhnusen filmem Ztraceni v Mnichově.

    • 19.8.2017  00:35

    Tady prostě nejde výš. A už tak dost přeceňuji, když dávám dvě hvězdy, sám nevím za co. Zelenkova filmová masturbace nad vlastní schopností a touhou neustále šokovat už mě tentokrát opravdu nebavila. Ve chvíli, kdy se to zlomilo na film ve filmu, ten film skončil. Na druhou stranu - když máte ulítlý nápad (papoušek si pamatuje Daladiera a kecá o tom) tak maximálně na 20 minut, tak jednoduše nejde natočit víc než těch 20 minut na začátku a pak vlastně točit sami o sobě. Jestli se to bude schovávat za vznešené kecy, že to nastoluje novou perspektivu vnímání mnichovských věcí a ukazuje to charakter českého či francouzského národa, tak je to bohapustá hovadina. Tenhle film nudí od začátku do konce - nenavozuje žádné napětí, pořád jsem měl pocit, že se dívám na Rok ďábla, když se takřka opakovaly stejné momenty, zasmál (lehce pousmál) jsem se jen na dvou místech celého filmu (takže to vyvrací i to slůvko komedie v záhlaví). Se Zelenkou jsem dost možná skončil.

    • 16.8.2017  22:09

    Nejdříve klady - je to britské, je to BBC, je to výpravné a v rámci možností i historicky docela věrné, je zde výkvět britského herectví (Fassbender, Carlyle, McKidd, McInnerny, Coyle, Lewis...) a k tomu nádherná Clemence. A teď zápory - dva díly spolu takřka nesouvisí a je tak těžké hodnotit to jako jeden film - první se spiknutím nemá nic společného, druhý zase na ten první moc nenavazuje. Ale to by tak asi bylo všechno k plusům a mínusům, teď pár drobností.. Chvílemi mi muzika připadala jako od Pavlíčka - v první části jako cimbálovka z jižní Moravy, ve druhém zase jako jeho soundtrack k Červenému bedrníkovi. První díl je zpočátku až totálně proskotský, ale pak Marie prostě překročí hranici, za kterou jít neměla, všechno se jí začne srát pod rukama a jde to cugrunt. To stejné ve druhém - zpočátku se povstalcům daří, ale každé spiknutí má nějaký slabý článek a takoví dva machiavelliové jako Jakub I. a lord Cecil nemají problém pak z toho vyždímat absolutní maximum. Až bude nějaká z českých televizí schopna produkovat něco alespoň se přibližující k tomuto, budeme se i u nás mít dobře.

    • 11.8.2017  11:32
    Casablanca (1942)
    ***

    Dnes už víceméně nedívatelný svědek své doby - někdy více někdy méně, to jsou ty důvodu, proč alespoň tři hvězdy. Nic zásadního se tady vlastně neděje a pokud ano, tak je to na dnešní dobu podáno tak nezáživně a pateticky, že od začátku je stejně jasné, jak to dopadne a co Rick udělá... Omlouvám se všem ctitelům tohoto filmu, ale nedá se jinak. Není rok 1942, ale 2017 a filmy mají vypadat jinak.

    • 22.7.2017  21:51

    Zní to blbě, ale i tenhle film byl schopen mě spravit po zklamání z Dunkerku. Ano, teď si mnoho pseudoodborníků říká "Co je to za debila?!" ale je to tak. Tahle slátanina si aspoň nehraje na víc než na slátaninu. Co chcete víc po filmu podle počítačové hry, kde jen běháte po střechách a zabíjíte lidi... Mrzí mě, že tady není víc těch akcí z historické doby, ale většina filmu je v současnosti. Je to klasicky zbytečně zamotané, aby to vypadalo důležitěji, ale není třeba pochopit každou kravinu, to by člověk viděl spíš ty nelogické seky. Akce je dobrá, herci taky, hudba neruší. A hlavně je tady Brendan Gleeson, sice jen ve víceméně zbytečné pidiroli, ale je tam a to potěší.

    • 20.7.2017  23:22
    Dunkerk (2017)
    **

    Jedním slovem? Nuda. Dvěma slovy? Dvouhodinová nuda? Necelé dvě hodiny jsem čekal, kdy ten film konečně začne, kdy konečně začne mít nějaký příběh... no a najednou ten film začal přestávat. Znovu opakuji - začal přestávat, protože i konec je přehnaně kladné slovo k tomu, jak to dopadlo. Před několika lety natočila BBC třídilné dokudrama o Dunkerku a bylo to tisíckrát lepší než toto - historicky, filmově a hlavně emočně. U toho dokumentu (přiznávám) jsem na několika místech brečel jak želva. A tady? Tady mi to bylo už po deseti minutách úplně ukradené, bylo mi jedno, co se s většinou postav stane. Prostě přiletěly stíhačky, několik vojáků zastřelily a jiní se utopili. Pak znovu přiletěly stíhačky (nebo bombardéry, dva) a znovu několik vojáků zařvalo. OK. Podruhé jsem si říkal, že asi tím chce Nolan ukázat tu bezvýchodnost, ale když se to stalo asi podesáté, tak ukázal spíš svou vlastní bezvýchodnost. Ty jediné dvě hvězdy jsou za Marka Rylance a jeho loďku - v těch jediných scénách se opravdu Něco dělo. Obrazově si Nolan poslední dobou snaží hrát na Ridleyho Scotta, ale nějak to chlapci nejde. Kdyby to bylo celé natočené na čtvercový formát, tak to komplet vypadá jako hipsterský instagram. Kompozice je tak nepřirozená. Blížím se k závěru, takže teď asi to úplně nejhorší - Zimmerova pateticky nabubřelá hudba, která už je 20 let absolutně stejná, jen občas přijde na nějaký nástroj, který do té doby neznal, tak ho pár let používá trochu víc. Co říci úplným závěrem. Zklamalo mě chladné a neosobní Inception a ještě hůře v této tendenci pokračuje Dunkerk - je to vypreparovaná, vypočítaná, chladně neosobní, emoce nevzbuzující dvouhodinová přehlídka několika lodí a pár letadel. Není tam ani nějaký osobní příběh, ke kterému by se divák přidal, tak ani velkolepost celé akce tam není vidět - no tak co to teda je? Takže - pokud chcete vidět něco pořádného o Dunkerku, doporučuji už zmíněné BBC dokudrama nebo belmondovskou klasiku Víkend na Zuydcoote - to je síla!

    • 13.7.2017  18:34

    Historicky dost srozumitelné a pro mě jako učitele dost dobře a často použitelné ve výuce. Rámec filmu, kdy je celý po mnoha letech vyprávěn z Alexandrie stárnoucím Ptolemaiem, může působit jako laciná berlička, ale zrovna v tomhle případě to aspoň vysvětlí mnoho věcí, které by ten film jinak natahovaly do nesnesitelné délky. Nejvíc vždycky lapám po dechu a zírám, kdy armáda překračuje Hindukuš - tam člověku opravdu dojde, jak šílenou cestu vykonal.

    • 13.7.2017  18:30

    Skvěle zamotané, skvěle vyřešené, skvěle zahrané, skvěle minimalistické - samozřejmě by se nějaké mušky daly najít, ale třeba i ta stopáž (jen 81 minut) tomu naprosto vyhovuje a nijak do zbytečností se ten děj neprotahuje.

    • 13.7.2017  08:29
    Columbo: S dýkou v mysli (TV film) (1972)
    ***

    Průměrný díl, což by normálně zasloužilo klasické čtyři hvězdy, ale prostě nemám rád, když ze mě autoři dělají úplného blbce, takže musím jednu dolů - proč přesně? Vydávat zbohatlické kalifornské sídlo za staroanglickou usedlost je dost ubohé...

    • 13.7.2017  08:27

    Luxusně zajištěné alibi a pořádná práce pro Columba, aby to hlavnímu záporákovi dokázal. Každopádně to, jak mu to dokáže je asi nejslabší část celého dílu - tak "dokonalý" zločin by si zasloužil "dokonalejší" odhalení...

    • 5.6.2017  17:20

    Týden jsem mučil jednoho, a to byl jen prst a hlava :) zpívající psychedelický kouzelník Ricky Gervais :) a těžko etnicky zařaditelná Karen David a na závěr přichází Rutger Hauer

    • 30.5.2017  19:25
    Monstrum (TV film) (2017)
    ****

    Musím za čtyři. Už jen z toho důvodu, že to prostě není tak špatný film, jak by se z komentářů a hodnocení mohlo zdát. Není. Má dost slabých míst, ale má taky dva obrovské plusy, které pro mě vše vyvažují - a to herecký ansámbl v čele s Janem Novotným (věčného vynikajícího herce vedlejších rolí) ve své snad životní roli, snad až antických rozměrů; kvalitně mu sekundují Martin Kraus i Zuzana Stivínová - ostatní končí spíše v roli statistů. A tou druhou je samotný námět filmu - dostat práci, o jejímž rozsahu sní absolutně každý a přitom ji nechtít a nemít možnost se jí zbavit - jasné vykreslení toho nejpošahanějšího režimu, jaký kdy na světě vládl - režimu, který cíleně likvidoval své vlastní nejlepší lidi. Ty slabší momenty? Děsně mi vadily ty scény, které to jako měly odlehčit - proč proboha? A ještě najednou s tak rádobyvtipnou hudbou říkající "bacha, teď je vtipná scéna, smějte se těm hloupým soudruhům" - copak je divák až takový blbec, aby nevydržel pořádné televizní drama bez těchle oddechovek?

    • 30.5.2017  19:19

    Tady musím naplno, protože to je úžasný film po všech stránkách, až se divím, že trochu nedoceněný. Harrison i Heston byli tehdy na vrcholu hereckých sil a krásně si to mezi sebou rozdávají - divák tak chápe jak umělce, tak jeho zadavatele a zároveň je oběma jasné, že jeden bez druhého by nebyli vůbec nic. Takže chodí kolem sebe, provokují se, hádají se, ale pořád před sebou mají ten jediný a hlavní cíl - zázrak na stropě Sixtinské kaple. Mnoho scén je nemluvných, jen doprovázených hudbou, kdy divák nemusí vnímat text, ale jen obraz a zvuk a sám si do toho projektovat, co se asi děje v hlavě těm na plátně. No a ta poslední scéna, kdy papež pyšný na to, k čemu Michelangela donutil, pronese... ne, neřeknu - to dává filmu pořádnou pecku na závěr.

    • 28.5.2017  01:18
    Bídníci (1998)
    ****

    Mám rád tohle zpracování. Je srozumitelné široké vrstvě diváctva a klasiku představuje ve stravitelné podobě. Scénář odsýpá, postavy se chovají pochopitelně, divák je schopen se s nimi ztotožnit a rozumět jejich motivace a buď jim fandit, nebo je nesnášet. Fandíme samozřejmě Valjeanovi, nesnášíme Javerta - ale oba jsou tak skvěle zahraní, že je to o to lepší. Nejvíc mě vždycky dostanou dvě scény - scéna od soudu, kde se Valjean zachová jako pravý chlap, nenechá za sebe trpět ty chudáky a přizná se k tomu, kdo je zač; a scéna závěrečná mezi Valjeanem a Javertem, ve které... ne, to se neříká samozřejmě.

<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace