Oblíbené filmy (10)
Velká ryba (2003)
Velká ryba je velký film. Pro mě dokonce ten největší ze všech a lepší podle mě nebyl natočen (nebo jsem jej ještě neviděla :) Je to prostě srdcová záležitost. Tim Burton a Danny Elfman opět ve vynikající formě. Je to prostě "pohádka" mého srdce a její fantastický a neuvěřitelný svět prolínající se s realitou mě doslova pohltil. Miluju tenhle film a Edward Bloom je (i) můj hrdina :-))
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Neustálý souboj Forrest vs. Vykoupení u mě na plné čáře vyhrálo Vykoupení. Po shlédnutí jsem byla naprosto v šoku, oněmnělá a po těle se mi rozlíval krásný pocit zadostiučení. Hlavním kladem Vykoupení je jeho nečekané rozuzlení. Ta preciznost, poctivost a trpělivost s jakou jde Andy za svým cílem je naprosto fascinující. A i po opakovaném shlédnutí mám pokaždé zas a znova ten úžasný pocit, protože Vykoupení je skvělý film a právem patří na první místo v žebříčku Top 200 a stejně tak právem i do mého soukromého žebříčku Top 10.
Střihoruký Edward (1990)
Už při úvodní hudbě se vždycky musím pousmát a vybaví se mi ten pocit...ten pocit smutného a přece šťastného konce. Johnny v té nejzvláštnější roli, jakou si jde představit. Jeho postavu nejde nemít rád, Edward má srdce tak velké, že jen málokterý z lidí by ho v lásce a citu trumfnul. Není se čemu divit, Edward přece není člověk.... Tenhle film mě dojímá, jako žádný jiný. Za tohle je v mé "topce".
Sedm statečných (1960)
Nejlepší western, jaký jsem kdy viděla a to, že je jedním z mých nejoblíbenějších filmů je skoro div, protože nejsem "western fanda" :-) Od malička jsem tenhle film milovala... Brit a jeho nože, to bylo pro mě největší umění a dodnes považuji házecí scénu za jednu z nejlepších v historii filmu.
Láska nebeská (2003)
Nejlepší vánoční film. Svatební píseň a scény na letišti, to je něco pro mě :-)
Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004)
Mám ráda celou sérii HP, některé filmy (i knihy) víc, některé míň. Nejoblíbenějším dílem série je právě vězeň z Azkabanu. Je škoda, že A. Cuarón nenatočil dílů víc, protože pod jeho taktovkou má film ty správné grády a atmosféru. Přeměny ve vlkodlaka jsem se dokonce bála a Klofan se vyloženě povedl. Na některé filmy natočené podle knižní předlohy je radost pohledět :-)
Hledá se Nemo (2003)
Animák nejanimákovatější. Úžasné moře plné podivných tvorů, starostlivý táta, neposlušný ztracený synek a popletená Dory. Jak to jen mohlo dopadnout? Jak jinak než dobře. Bavím se u toho pokaždé. Strašně moc. A závěrečná scéna, kdy se rybky z akvária "dostanou" do moře je prostě *THUMBS UP* :-)) Moooi
Třetí princ (1982)
Tahle pohádka je mou nejoblíbenější už od dětství právě proto, že je jiná. Je trošku strašidelná, trošku záhadná, ale i přesto o lásce a statečnosti, jako spousta jiných pohádek. Moskalyk natočil tuhle pohádku, jak on umí. S atmosférou. Je nezapomenutelná a určitě ne moc oblíbená. Právě pro její zvláštnost, strašidelnou hudbu a mohutnou atmosféru ji mám ráda. A hlas vypravěče tomu jen přidává.
Karlík a továrna na čokoládu (2005)
Kýčovité a přesto krásné prostředí, lákající k ochutnání, úžasná hudba Dannyho Elfamana, poťouchlý Willy Wonka, hodný a milý Karlík, rozmazlené děti, co zaslouží dostat pořádně za vyučenou, spousta zábavy a skvělých Umpa Lumpů... z toho všeho Tim Burtton namíchal tu nejsladší čokoládu, která pohladí po duši... která pohladí po duši a zanéchá krásný hřejivý pocit.
Samotáři (2000)
"Tys nás zapálil?" - "Nezapálil." - "Vždyť hoříme!" tenhle film je prostě něco, hlášky a zase hlášky