Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Western
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (171)

plakát

Adamova jablka (2005) 

Oscilace mezi absurditou a hlubokomyslným dojákem není příliš osvěžující. Čistější absurditu bych uvítal spíš. Ale jestli tvůrci nechtěli divákovi nic sdělit, tak fajn. Jedna z hvězd je za Viggo Mortensena. 3,5*

plakát

Alice a starosta (2019) 

Film, který nutí přemýšlet nad problémy současnosti a ještě tak činí s grácií, je téměř zázrak. Pro české občany (ovčany i chvilkaře:) by tohle měl být film takřka povinný.

plakát

Americká noc (1973) 

Neuvěřitelné, jak divácky vděčná může být tak intimní záležitost jako vyznání lásky - k filmu. Jako u každého správného kouzelníka ani u Truffauta nejde přijít na to, jak se mu to povedlo!

plakát

Anatomie zrady (2020) (TV film) 

Smutné je, že se za 12 let od studentského filmu Kolaborant se námět Vítězslava Jandáka ml. posunul spíš k horšímu. A ještě smutnější je, že historický film nemluví k dnešku, neboť kde jinde hledat klíč k pochopení přerodu hlavní postavy z vlastence v kolaboranta?

plakát

Andersonvillský proces (1976) (TV film) 

Drama z americké soudní síně je pro diváka téměř automaticky přitažlivé, a toto není výjimkou. Čili poutavá podívaná, ale ve srovnání s americkou verzí je tato inscenace sterilní a její vyznění nejednoznačné. Za zmínku stojí zajímavá kamera, Štefan Kvietik jako žalobce a Dušan Tarageľ v menší roli mladého svědka psychicky poznamenaného zážitky ze zajateckého tábora.

plakát

Antigone (1969) (divadelní záznam) 

Všichni to vědí, jenže strachy sehnou hřbet! - A nestydíš se vedle nich tak sama stát? Překvapivě stále svěží plzeňské nastudování antické tragédie, které dostalo při své premiéře v lednu 1969 symbolický rozměr. Kvalitnímu obsazení dominuje Věra Vlčková (Antigone) a Jaroslav Kníže (Kreon), lehce nesehraně působí ženský chór. Zvlášť v první polovině je záznam představení mistrovsky zvládnutý (kamera Eduard Landisch, režie Jaroslav Novotný), o jeho vysokou technickou kvalitu se pak postaralo bezpečné uložení v trezoru (televizní premiéra 1. 10. 2000).

plakát

Arirang (2011) odpad!

Kdysi z nedostatku peněz na klasický film natočil Kim Ki-duk za pár hodin experimentální snímek (Skutečná fikce), tentokrát si chce vystačit se svými názory. Kdykoliv se však režisér v rozhovorech vyjadřoval k politice, situaci na Korejském poloostrově a v jihokorejské společnosti, žasnul jsem, jaké plytkosti lezou z člověka, který dokáže napsat logicky promyšlené scénáře, jimž lze přes nečekané dějové zvraty lehce uvěřit. Arirangu nevěřím - jako dokument je neupřímný, jako mystifikace nepovedený. Slibných prvních deset minut, herecký výkon ani vtipné reminiscence Krokodýla (kávovar) a Adresáta neznámého (pistole) bohužel nestačí ani na jednu hvězdičku. Pro Mistrovy fanoušky přesto povinnost, byť nepříjemná.

plakát

Arrivano Django e Sartana... è la fine (1970) 

Trash, ale jaký! Jedna hvězda za hereckou kreaci Gordona Mitchella a za kameru. Druhá, důležitější hvězda za to, že se ve filmu střílí na pozdrav, za nadhled a vtip, za uvolněnou nelogičnost a parodickou nerealističnost, díky kterým jsem se nasmál víc než u kdekteré přiznané westernové komedie. Za to, že měl Fidani rád westerny a nacpal do jednoho celovečeráku snad všechna italowesternová klišé s výjimkou dynamitu. Fidani vlastně natočil RAW italowestern.

plakát

At Gunpoint (1955) 

Optimističtější, ale také naivnější béčková varianta Pravého poledne. Motivy jednání zločinců a měšťanů jsou mlhavé. Ale opět pozor na dvouhlavňovku Waltra Brennana!

plakát

Azul (1968) 

Akademický western, který se pokouší demytizovat mlčenlivého hrdinu z neznáma. Jeho představitel, se s hlavní rolí popasoval se ctí, přestože byl lepším Rimbaudem než pistolníkem (natož aby byl Harmonikou, jak zvažoval Sergio Leone). Nejvýš na celém snímku ale hodnotím kameru. 2,5*