Recenze (171)
Těžký rok (2023)
Povedená tragikomedie na jedno shlédnutí. Film by si zasloužil (lepší) dramaturgii, protože jeho 120 min je znát. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že některé dlouhé scény jsou ve filmu hlavně proto, aby měl potměšilý “Quinoa” (Grégoire Leprince-Ringuet) co promítat. Jiné, jako např. Black Friday v pařížském obchoďáku za zvuků Brelovy písně, jsou ovšem super.
Cesta kolem světa za 80 dní (2021) (seriál)
Woke verze Cesty kolem světa z 80 dní. Nic nového pod sluncem - začátkem 60. let se tato verneovka objevila v komunistické parodii Pavla Kohouta na československých a posléze západoevropských jevištích. Západní Evropa se tehdy teprve probouzela, ta východní už makala od šesti.
Anatomie zrady (2020) (TV film)
Smutné je, že se za 12 let od studentského filmu Kolaborant se námět Vítězslava Jandáka ml. posunul spíš k horšímu. A ještě smutnější je, že historický film nemluví k dnešku, neboť kde jinde hledat klíč k pochopení přerodu hlavní postavy z vlastence v kolaboranta?
Alice a starosta (2019)
Film, který nutí přemýšlet nad problémy současnosti a ještě tak činí s grácií, je téměř zázrak. Pro české občany (ovčany i chvilkaře:) by tohle měl být film takřka povinný.
Tenkrát v Hollywoodu (2019)
Tarantino dospěl a dal se na točení pohádek... a jde mu to výborně.
Do boje (2018)
Legenda o Laurentovi. Prostý, napínavý a formálně dokonalý film se skvělými herci.
Edmond (2018)
Edmond Rostand ležící spící - v próze a s nejedním morálním ponaučením. Naštěstí také se skvělými herci (zejména Gourmet a Seignerová). 2,5 + půl hvězdičky za plzeňské divadlo:)
Out of Thin Air (2017)
Mockumentary exploatující současnou oblibu islandské detektivky, xenofobní nálady a spektakulární rozklad státní autority. Žánrově provařený a filmařsky nenápaditý snímek s naivním příběhem. Při sledování vynikne určitá spojitost se současnou televizní dokumentaristikou, která se hranými dotáčkami většinou nesnaží o nic jiného, než ulít kulku... víme z čeho.
Sweet Country (2017)
Tvůrci chytají příliš zajíců najednou, a to je v tomhle žánru na škodu (zvlášť když se to neumí).
Já (2016)
Íránský film, ve kterém žena fackuje muže, je kinematografická hádanka, kterou řeší obsazení Lejly Chátamí do hlavní role. Nevím, jestli se dívám správně, ale vidím v tom podobenství o touze po svobodě ve formě thrilleru, tedy íránského thrilleru.