Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (511)

plakát

Adelheid (1969) 

Komorní, pomalé, depresivní, beznadějné, chladné, skvělý Čepek a taktovka Vláčila samozřejmě. [80%]

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

Haha, Jude Law jako robotický gigolo - ovšem jen ve vedlejší roli. Ale i tak se v ní vyřádil neskutečně. Hlavní prim tu hraje excentrický malý Osment. Film je zvláštním způsobem rozdělen do několika různorodých částí. Minimálně první a poslední pětina (až třetina) je výborná. Zbytek též není špatný, ale nemůžu si pomoct, úplně to do sebe typově hladce nepasuje. Možná po letech další projekce zvedne výše u mne i tyto pasáže (jak naznačují některé zdroje). Svým způsobem sci-fi pohádka pro dospělé, akorát že na pohádku je to příliš dospělé, na dospělácký film místy zase až moc pohádkové. Po stránce audiovizuelní na dobu deset let zpět zvládnuto skvěle! [60%]

plakát

Albert Nobbs (2011) 

Chladné, smutné, divákovi vzdálené - nenechá ho příliš se přiblížit tak, jak by si téma vyžadovalo. Herecké výkony (některé) obstojné - obzvláště ústřední postava smutného klauna. [60%]

plakát

Alenka v říši divů (2010) 

Začínal to sledovat s lehkým pesimisem a končil s lehkým optimismem. Není to vysloveně žádná pecka, ale propadák též ne. Nemůžu posoudit, zda by 3D nedodalo celku ještě o trochu lepří punc (viděno v 2D). Někteři filmoví jazykové tvrdí že ano. Neubráním se dále dojmu, že díky několika málo scénám to není jednoznačně vhodné pro dětského nejmenšího diváka. Viděl bych to tak na 12+, +-. Což je u filmu, který se po celou dobu tváří přímočaře a jednoduše, podivné. Kladem je většina 'kladných' postav ve světtě a jejich interakce, ač tedy Disneyho pojetí filmařiny silně nemusím, tedy jinými slovy kombinace Burton + jakákoli jiná produkce mohla být daleko lepší. Malé bezvýznamné plus i za hlavní hudební motiv, i když zde jsem, přiznám se dobrovolně a bez mučení, ovlivněn jeho nedávným poslechem naživo v symfonické podobě. [60%]

plakát

Alois Nebel (2011) 

Forma zvítězila na obsahem a to na plné čáře! Vizuální zpracování na jedničku, audio doprovod na jedničku. Ono slovo doprovod není úplně na místě, protože hudba dotváří jeden úžasný smyslům lahodící celek. I herci hrají, lze-li to v tomto případě tak napsat, velmi dobře. Navozená atmosféra jak filmová, tak sekundárně na mě přenesená v kině, dýchne a vtáhne na člověka hned prvním, druhým záběrem. ALE .. Příběh? Kde, co? Nenechali pár stránek vytrhnutých v šatně? Zhruba tak každou druhou? Postavy jsou velice chabě vykresleny pro potřebu jejich pochopení. Mezi nimi nějaká ta interakce i retrospektivní - takže to nutí zamyslet kdo je kdo, co tam asi dělá, počítat si roky, odhadovat stáří obličejů, .. Šance pochopit proč ten dělá to a ten zas ono? Ne! Drtivou dobu se tápe, brodí audiovizuálem, čekajíc na příběhového godota. Zamýšlím se rád. Ale nad nějakým souborem vstupních informací od tvůrců. Tyto jsou bohužel velmi pečlivě tajeny. Celá dějová linka, ač ve výsledku prostinká, je záměrně zamlžena tak neprostupným oblakem, že bez nějakého předchozího nachytření si nelze - byť jednoduchou - příběhovou osu patřičně vychutnat a pochopit alespoň částečně v průběhu. Tohoto dopředu lehce si vědom záměrně jsem nečetl témět naprosto nic o ději, chtíc si vyzkoušet 'zda to dám'. Dal. Ale až ke konci. Navíc jsem stále čekal, že se tam opravdu něco zásadního stane. A pak když to skončilo, tak jsem si řekl jen jedno vnitřní velké 'WTF?!'. Naprosto nechápu důvod přítomnosti cca 1/3 filmu, pracovně jsem si ji pro sebe nazval 'pražská bába'. Nejen že zabírala neúměrnou část filmu, ale pro vybranou část z komiksu to nemělo absolutně žádný význam. Ani nijak zásadně nerojzvíjela postavy. Chápu, že není snadné převést rozsáhlejší dílo. Ale proč vpravovat a ponechávat části, které vy výsledku nemají co říct. Anebo mi něco velmi podstatného uniklo. Určitě to letos slízne nějaké lvy, ale 'bude to stačit'? Nevím nakonec jak dopadla původní plánovaná nominace na oskara z CZ. Ale doufám, že to nakonec neprošlo ani do užšího výběru. Protože tohle nemá šanci ve světové konkurenci jako celek uspět. Trochu škoda počinu z českých luhů a hájů za bratru pouhých 80M CZK, který se na jednu stranu tak povedl a na druhou kulhá, až skoro amputován o celou končetinu. Být to dotaženo, tak to mu fandím, ať to vytře pánům v Hollywoodu zrak. EDIT: text psán před udílením -> 3 lví nominace to proměnilo a do oskarů se to nezapojilo. [60%]

plakát

Ame agaru (1999) 

Pomalé a tak trochu jiné nahlédnutí do života sociálně smýšlejícího samuraje, potulného rytíře. Těch několik (nezvykle) málo soubojů 'na meče' je pěkně provedeno, obzvláště jeden je velice vypečený. Nečekejte žádný složitý a komplexní příběh, spíše je to jen taková povídka, část povídky ze života pozitivně smýšlejícího poutníka s mečem. Postavy přehrávají (častý nešvar tohoto žánru), né extrémně, ale je to tam. [70%]

plakát

Anděl na horách (1955) 

Agitační patos již nedostává tolik prostoru. Marvan se posune z morouse do role šmíráka-dobráka, bručouna si střihne Rudolf Deyl a Kemrův Vyhlídka zde dostává již více místa. Oproti tomu vtípky jsou zde naředěny, je jich méně a spíše se jede na nosnou story stalkera Anděla, ale i tak je to pokračování daleko přijatelnější. [50%]

plakát

Anděl Páně (2005) 

Docela ucházející pohádka, sice žádný zázrak páně, ale za poslední léta se toho moc koukatelného u nás v tomto žánru netvoří. Suverénně nejlepší pasáže jsou ty 'na nebesích', umně sebeparodující, originální. Herci se zde také sešli na české poměry kvalitní. Některé pasáže jsou hlušší (ty pozemské bez dua Trojan-Dvořák), jiné až naivní, ale budiž či bohužel, je to přece pohádka, že. Post-synchrony se ale na několika místech pravda dvakrát nepovedli a výprava je taky z chudšího kraje. Tak jako tak, buďme za tohle rádi. Rád na to čas od času mrknu, hlavně díky těm rozhovorům 'tam nahoře' a Trojanovi řádícím jako čertova ruka 'tam dole'. Jo a nějaké stylové potrestání zemských červů mi na konci teda chybí též. [60%]

plakát

Anna Karenina (2012) 

Experimentální, nápadité, okázalé, divadelní, chladné. Oceňuji Wrightův neotřelý přístup a se všemi nominacemi na Oskara souhlasím. I většina hlavních postav je dobře obsazena - Knightley, Law (nejlepší!), MacFadyen, Wilmot, Vikander. Horší už je to s Taylor-Johnsonem coby Vronskym, tam měl být nějaký alfa-samec s pořádným charisma, ne takovýhle lehce uslizlý hošík s knírkem. Pěkně se na to kouká, ale bohužel jak bylo již hodněkrát zmíněno, postavy (dílem i díky částečnému divadelnímu pojetí) mi byli tak nějak ukradenější, takže žádné emoční drámo se nekonalo. Chtěl sem dát jen 60%, pak za originalitu to zvednout na slabé 4, ale konec je takový nijaký (filmově) a navíc se v poslední třetině snad úplně vytratily originální přechody, kulisy atd. Takže sorry Joe, talent máš 'velkej jako prase', ale dneska jen za šede. [60%]