prf.grass

prf.grass

okres Ostrava
George Hanson

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 28.8.2019  22:36

    Objektivně bych měl dát asi tři hvězdy, ale když já jsem na tyhle levné italské filmy tak ujetý, že prostě musím jednu přihodit. I přes docela dlouhou stopáž a několik "hluchých" pasáží jsem se totiž nenudil ani minutu a filmu odpustil kdejakou maličkost (podivné dialogy, srandovní choreo, Reevesovy nalepovací vousy či mučivou epizodku s šimpanzem). Předchozí Lenziho snímek 'Zorro contro Maciste' byl možná jako celek o něco povedenější, ale pravá Lenziovka to ještě úplně nebyla. Zde je už režisérův rukopis jasně čitelný. Ocenil jsem typické záběry do sluníčka, scenérie divoké přírody, rituální tance domorodých kmenů a samozřejmě kupu mrtvých :). K tomu připočítám příjemný český dabing s Miroslavem Moravcem, jednoduchý děj, sympatické herce, krásnou Geneviève Grad a o dokonalý relax mám postaráno. Hodnocení: 75%.

    • 28.8.2019  01:23

    Rozhodně nejnudnější Bavův film, co jsem viděl. Takové laciné sci-fíčko ve stylu béčkových filmů z padesátých let muselo působit zastarale a toporně už v době vzniku. Příběh sice není úplně špatný (novější sci-fi horory se zde očividně inspirovaly) a ani vizuálně to není zlé, za pozornost stojí pěkné nasvětlení a krásné, typicky Bavovské barvičky. Zato s kulisami a kostýmy je to mnohem horší. Otřesná je i celá audio složka, hudba nijaká nebo žádná a k tomu šílené pípání, hučení a další zvuky, ze kterých se mi chtělo doslova zvracet. Atmosféra zcela chybí, napětí jen minimální, herci to mají celé na háku, scénář a dialogy jsou tak hloupé, že to už ani není srandovní a děj je zkrátka trýznivě nudný. Mario Bava umí rozhodně víc, než předvádí v tomto snímku, fanoušci retro sci-fi budou možná spokojeni, ale podle mě mu prostě víc sluší giallo a gotický horor.

    • 27.8.2019  01:57

    Příjemně osmdesátkové, béčkové, skoro až televizní exploitation, které bych estetikou a feelingem zařadil v rámci Lenziho tvorby hned vedle Nightmare Beach (1989) a Primal Rage (1988). Celkem se mi to líbilo, solidně natočeno, místy docela drsné a kruté, ale pro daný žánr mi tu chyběly věrohodnější herecké výkony, charismatičtější záporák, více napětí a psychického teroru. Trošku tu jde vidět, jak Lenzimu na konci kariéry začala docházet šťáva. Jinak ale fajn podívaná. Hodnocení: 70%. P.S.: Rozhodně se nejedná o žádnou kopii Stopaře, film pouze parazituje na jeho názvu. Dějově tyto dva snímky nemají nic společného, ani spolu nijak nesouvisí.

    • 25.8.2019  16:10

    Roztomilé italské béčko se skvělým Pierrem Bricem (bavil mě tu mnohem víc než ve Vinnetouovi) jako legendárním Zorrem. Čekal jsem něco trapného a odpadního, ale na svou dobu je to fakt zábavný a chytlavý film, jehož natáčení si herci určitě dobře užívali. Z dnešního pohledu samozřejmě úsměvné, ale vyzařující ohromnou pohodu a dobrou náladu. Líbilo se mi to a určitě kouknu i na další Macistova dobrodružství, která se v šedesátkové Itálii natáčela jako na běžícím páse (zatím jsem jich našel něco málo přes dvacet).

    • 14.8.2019  04:29

    Zklamání. Těšil jsem se na stylové a objektivní shrnutí historie zombie žánru, místo toho dostal nepovedenou čtyřicetiminutovou reklamu na seriál The Walking Dead. Trapné. A do toho se tu pořád dokola mluví o tom, jací jsou Američané přes tyhle filmy machři, že George A. Romero uměl fakt dobře točit politické satiry a sociální alegorie a Rob Zombie do toho jen kývá hlavou a říká: "yeah, yeah". Filmy, které se tu vynášejí do nebes, jsou sice legendární, ale povětšinou mají s hororem podle mě společné snad jen gore efekty. O skutečně strašidelné filmy se zombie tématikou se tu jen párkrát lehce otřou, nebo je nezmiňují vůbec. Přímo z historie hororu se tu tak něco nového dozví snad jen naprosto neznalý divák a to opravdu jen ty vybrané, nejzákladnější informace. Celé to má za úkol hlavně nalákat na Walking Dead, kterému je věnována drtivá většina stopáže tohoto "dokumentu". Nic proti tomu seriálu nemám, ale tohle prostě neberu. Moudra některých zúčastněných odborníků tu na mě působila jako laciné propagační kecy. Eli se sice snažil a potěšili i Stuart Gordon a Quentin Tarantino, ale zatím na mě tenhle pořad od amc působí jako pěkný průser. Ještě dám šanci druhému dílu a uvidím.

    • 13.5.2019  20:48

    Pro mě menší zklamání. Mocná tvůrčí sestava Bava-Sacchetti-Boswell-Stivaletti (což jsou všechno naprosté legendy ve svých oborech) se zde moc nevyznamenala a nebo mi film prostě jen nesedl. Jo, líbil se mi ten typický režisérův nadčasový feeling, kdy film působí jak z první poloviny devadesátých let, Boswellovy synťáky a často až groteskní Stivalettiho mechanické zvláštní efekty a masky, ale na druhou stranu, násilí i gore je tu bohužel velmi umírněné. Do působivého home invasion hororu to má daleko, jelikož chybí nepříjemná atmosféra, zneklidňující pocity. Herci byli hodně nevěrohodní a děj i celkový nápad mi přišel nudný, dětinský až trapný. Zkrátka, na svou dobu průměrný televizní horor, který kdysi dávno běžel na Premiéra TV.

    • 1.5.2019  20:09

    Enzo nezklamal a opět servíruje porci velmi kvalitní trashové zábavy. První díl (1990: I guerrieri del Bronx) mi asi přirostl k srdci víc, zde se totiž tvůrci už prakticky nijak nesoustředí na mé oblíbené gangy. A hlavně mi chyběl Sergio Salvati za kamerou, čehož si asi všimne málokdo, ale pro mě to byl celkem zásadní prvek. I tak je ale technicky vše na velmi vysoké úrovni, jak jsme u italských béček zvyklí. K tomu tu máme znatelně více akce, vybuchujících figurín, aut i vrtulníků, bezpočet kaskadérů létajících vzduchem a naprosto neuvěřitelné množství mrtvých. Vše totálně brakové a úsměvné, plné šílených postav a "drsných" hlášek. Něco takového ocení samozřejmě jen okrajové publikum a milovníci kultovních evropských žánrových filmů z 70. a 80. let.

    • 18.4.2019  21:20

    Slušný nářez na mé oblíbené téma vodních lidských ras. Na svou dobu řádně hutné, akční a brutální, navíc s groteskními gore prvky. Nejlepší na filmu jsou totiž popisy krvavého splatter řádění, které jakoby vypadly z těch nejmorbidnějších pubertálních snů Lloyda Kaufmana (tzn.Troma). Děj si už po pár dnech nepamatuji, ale určité jednotlivé výjevy a momenty mi v palici zůstanou. Například vyzvrácený pes na pláži či "hrůzní" rybí humanoidi znásilňující hezké nahaté holky ve stanu. A nebo jak když stříkala krev, tak stříkala fakt jakože hodně a stříkala docela často a komparz se do toho choval šíleně vtipně a nadšeně. Natáčení muselo být super zábavné, což z filmu vyzařuje a tyhle věci já oceňuji :).

    • 13.4.2019  19:41
    Pes zabiják (1984)
    ***

    Pohodové osmdesátkové béčko/céčko. V hlavní roli legendární horror-rockový zpěvák Alice Cooper, který tu hraje "jakože" sám sebe a režii i scénář má na svědomí Claudio Fragasso, což je pro diváky znalé či poznamenané italskými obskurními filmy jako Rats - Notte di terrore (1984) Zombi 3 (1988) nebo hlavně After Death - Zombi 4 (1989) určitě známé jméno. Já zhruba věděl co čekat, ale nějak jsem prve z názvu Monster Dog nevydedukoval, že se vlastně jedná o vlkodlačí horor a že bych ho s klidem zaměnil z některých dílů série Howling. Asi bych na to ani nekoukal a byla by to škoda, film mě totiž dobře pobavil nepochopitelnými dialogy, pěknou trash-hororovou atmosférou, hezkýma holkama, fajn muzikou, poctivými "na koleně" dělanými efekty a hlavně vtipným vlkodlakem vykukujícím ze křoví.

    • 12.3.2019  19:08

    Špatný, přinejlepším podprůměrný postapo/horor céčkových kvalit. V rámci trashové značky "Vincent Dawn" standardní práce. Jako komedie se to určitě dá zkouknout i vícekrát, nejlépe se skupinkou přátel. Vše je točeno v laciném studiu, krysy vyrážejí dveře a vraždí stylem, že je někdo ze štábu hází a vysypává z kýblu na (ne)herce. Postavy ze sebe chrlí naprosto neuvěřitelné hlášky, "mrtvoly a počítače, to nejde dohromady" nebo "nemá na sobě známky násilí" při pohledu na rozloženou mrtvolu. Chování neurotické až hysterické. Na jednu stranu je to krása, ale já mám raději, když je na takových filmech vidět i nějaká snaha, nebo když to jakž takž v rámci žánru funguje. Tady nefunguje snad nic a zábavné je to jenom tím nechtěným humorem. Pouze dva dobré momenty - krysa ve spacáku a finální "šokující" záběr.

    • 3.3.2019  23:21

    Parádní giallo/slasher vykrádačka z plážového prostředí s Michaelem Parksem a Johnem Saxonem ve vedlejších rolích. Osmdesátky jak prase. Křiklavé barvičky, desítky sexy holek v bikinách, žhavé megapárty u bazénu, spousta chlastu, motorkářský gang s logem filmu Demons na zádech, non-stop heavy-synth rocková hudba a nápadité vraždy elektrickým proudem. To vše ve svérázné režii Umberta Lenziho, jednoho z mistrů italské brakové tvorby.

    • 22.2.2019  08:57

    Příjemný až srandovní dobrodružný brak, následovník Čelistí a předchůdce Jurského parku. Od klasického italského režiséra béčkových filmů všeho druhu Sergia Martina. Typická šablonovitá blbost, ale natočeno je to pěkně a hlavně záběry přírody jsou moc fajn. I herci mi byli sympatičtí, nejvíce se mi líbil Claudio Cassinelli, kterého sice znám už z jiných filmů, ale oblíbil jsem si ho až tady, jeho herecké nasazení mě hodně bavilo. Celkově šlo ze všech zúčastněných cítit, že natáčení bylo určitě pohodové. Dále tu máme pár hypnotických záchvěvů podivné atmosféry, naprosto špičkový soundtrack mistra Ciprianiho, jednoho obřího kajmana a desítky zmasakrovaných obětí. S kajmanem je tu však trošku problém. Očekávaná scéna nevyhnutelného útoku monstra na výletní plavidlo totiž dělá z filmu lusknutím prstu smrtící komedii, za kterou by se nemusel stydět ani Lloyd Kaufman. Na reakce komparzu ve stylu Toxického mstitele a záběry do akvárka na nepohyblivou hračku krokodýla nikdy nezapomenu, nejeden kapesník nezůstal suchý. Čím více akce, tím je to horší a horší. Směšné a degradující. No a WTF vyvrcholení s domorodci se mi nelíbilo vůbec. Škoda, jinak by to byl docela seriózní a povedený kousek.

    • 16.2.2019  17:25

    Nečekaně velice dobré rané giallo, vycházející z tvorby Maria Bavy či Umberta Lenziho. Příběh byl moc dobrý, dovolil mi se snadno sžít s postavami a technicky je to natočeno naprosto parádně a stylově. Ennio Morricone tu válí, herečkám to sluší, je zde spousta napínavých a krásně nasnímaných scén, zamrzí jen absence vražd. Ale ne zas tolik, aby to ohrozilo konečné hodnocení, film je to totiž beztak zábavný a udrží si divákovu pozornost i zvědavost až do konce.

    • 8.2.2019  00:18

    Klasické italské nunsploitation od známého režiséra těch nejtupějších trashových a hororových filmů. Ale tentokrát se Bruno Mattei (zde pod pseudonymem Stefan Oblowsky) docela vytáhl. Zaujala mě spousta znepokojujících, úchylně zábavných sekvencí perverzních výjevů, znásilnění, sebemrskačství, orgií i vraždy a dále pak slušné, i když tak trochu improvizační herecké výkony. Keslerka byla ve své roli dobrá a i ostatní postavy byly zajímavé a relativně přirozeně zahrané. Nejlepší byl ale známý a pro žánr trefně zvolený historický příběh z prostředí ponurého kláštera plného neřestných jeptišek, ten mě opravdu upoutal. Nelíbila se mi snad jen hudba, zvláště ústřední sborový song je strašná sračka a docela mě vytáčel. Ale jinak vše ok.

    • 7.2.2019  01:37

    Jo, tohle je ten druh dementních filmů, co mám rád. Od režiséra Enza G. Castellariho (jehož westernová minulost šla ve filmu hodně znát) jsem předtím viděl jen dobrodružný žraločí horor 'L'ultimo squalo' (1980), což byl stejně dementní kousek, ovšem už ne tolik zábavný jako tento postapo nářez. Trash jak blázen. Pravá italská hovadina - vykrádačka všeho možného, ale samozřejmě osobitě, nezapomenutelně a mnohdy i lépe podaná. A hlavně se to nesmí brát vážně. Banda teplých cosplayerů v čele s Georgem Eastmanem byla senzační, potěšil i Fred Williamson se svým nepraktickým lukem, plus hudba mého oblíbence Claudia Simonettiho. Děj svižně ubíhá, pěkně se na to kouká, rozesmějí srandovní akční scény a béčkové hlášky. Celkově snad nemám co vytknout, kromě jednoho, už opravu příliš dementního scénáristického manévru a těch jejich "futuristických" prdítek, ve kterých se ve filmu jezdí, z toho zvuku mi ve finále explodovala hlava skoro stejně tak efektně, jako nebohým figurínám během výbušných přestřelek.

    • 6.2.2019  01:58

    Lehčí exploitation/sexploitation z italské školy. Nalákalo mě hlavně jméno scénáristy Luigiho Montefioriho aka George Eastmana (Antropophagus 80', Porno Holocaust 81', Stage Fright 87') a musím říct, že film mi opravdu sedl. Příliš extrémní exploitation zvlášť nevyhledávám, takže mi i vyhovovalo, že tu tlak na diváka není až tak brutální. Výjevy bych přirovnal spíše k šikaně, než teroru. Atmosféra je tu jen lehce zneklidňující a působila na mě podobně jako v 'Orgasmo' (1969) od Umberta Lenziho. Asi jen erotické scény mohly být trošku drsnější, ale ani tak nejsou nijak nudné. Prostředí vlaku, kde se celý příběh odehrává je pro daný žánr výborné a svižnému ději snad ani nemám co vytknou. Vůbec celý film mi přišel velmi zábavný, podpořený solidními herci, dobrou kamerou a opravdu vynikající, ponurou syntezátorovou hudbou. Bravo! Hodnocení: 85%

    • 3.2.2019  01:25
    Demonia (1990)
    ***

    Průměrný, ale stále ten starý známý Fulci. Jeden z jeho posledních hororů nijak nevybočuje ze stylu, který si Lucio jel na konci osmdesátých let. Opět tu máme nadpřirozený příběh, tentokrát dochucený démonickou 'nunsploitation' legendou. Děj se strašně táhne a zpracováním snímek moc nevyniká, ale pár momentů je tu i docela originálních a dostatečně zneklidňujících, aby si je divák zapamatoval. Máme tu například nemilý úvod s ukřižováním jeptišek, škaredou scénku s nasranýma kočkama, které nebohé ženě vyškrábou oči nebo děsivé roztržení otce na kusy před zraky jeho malého syna. Potěší i několik podivných snových pasáží, ale celkově tu postrádám tu hnusnou a deprimující atmosféru, kterou známe z režisérových starších filmů.

    • 28.1.2019  14:57

    Fulci během své kariéry natočil převážně komedie a horory, tady se tyto dva žánry pokusil zkombinovat a vyšel z toho tento suchý paskvil. Styl humoru je sice osobitý a zábavně sexistický, ale přijde mi, že opravdu vtipné to bylo pouze na papíře a hororové je to tak maximálně ve smyslu splatter/gore. Zasmál jsem se asi dvakrát, atmosféru to nemá žádnou a některé dějové pasáže jsou až nesnesitelně iritující. Třeba ten dostihový komentář, nebo příšerná kolovrátková hudba... Chvílemi jsem myslel, že mi praskne hlava. Úroveň akorát trošku zvedla Zora Ulla Keslerová se svým zaječím pyskem v poslední části filmu. Ale musím uznat, že nechutný a odporný tento snímek opravdu je a nic podobného jsem asi nikdy neviděl. Připomíná mi to ten vtip: "Víte proč se ženy malují a voní?..." :)

    • 27.1.2019  18:14
    Duch Sodomy (1988)
    ***

    Fulci na zakázku. Nikomu ze štábu se do natáčení asi moc nechtělo, ale když je to vaše práce, osmdesátá léta pomalu končí a vám se nedaří, tak co vám asi tak zbývá. Na to, že Lucio už kolem sebe neměl svůj klasický tým, jsem výsledek čekal o něco horší, není to taková nuda jak se říká. Zpracováním a atmosférou jde o obyčejné až lehce podprůměrné dobové béčko, ale děj je dostatečně osobitý, aby si zkušený fanoušek film alespoň trochu užil. Stačí nečekat zázraky a vychutnat si třeba nahotu, náckovský fetiš a nebo obludně nechutný rozklad mrtvoly, který se opravdu povedl. Vůbec se ale nepovedl scénář, nebo spíš ani nebyla snaha aby se povedl a celkový potenciál solidního námětu tak zůstal flegmaticky nevyužit. A pak tu máme zajímavou scénku s kartami, která je špatná akorát v tom, že si nedovedu představit, že by někdo chtěl hrát ruskou ruletu, výměnou za sex s pomalu čtyřicetiletou Zorou Ullou Keslerovou. Náhodnému divákovi tento horor silně nedoporučuji. Nevhodné i pro Fulciho fanoušky - začátečníky.

    • 26.1.2019  18:25

    Když se Fulcimu a spol. přestalo tolik dařit na poli hororu, zkusili to občas i v jiných vodách. Třeba dobrodružné fantasy Conquest (1983) nebo právě toto futuristické sci-fíčko o gladiátorech na motorkách, které distribuovala nechvalně známá společnost Troma (The Toxic Avenger 84'). Zvláštní spojení, zvláštní film. Trash jak blázen, nemaskovaná lacinost a audiovizuální fetišistické orgie. Fulci má vše pevně po kontrolou a jeho rukopis je zkrátka nezaměnitelný. Dále musím zmínit naprosto brutální, skutečně nadčasový soundtrack Rize Ortolaniho (Don't Torture a Duckling 72', Cannibal Holocaust 80'). Kdo miluje syntezátorovou hudbu ve stylu osmdesátých let, patrně si bude během projekce ustříkávat. Určitě potěšily známé tváře herců a pobavilo velké množství typických fulčovin, jako jsou různé smrtelné nehody, dekapitace, uhoření a jiné taškařice. A k tomu dokonce i několik ponurých pasáží, skoro jako vystřižených z nějakého mistrova soudobého hororu. Doporučení ale směřují pouze k fanouškům béčkových braků a znalcům Fulciho tvorby, náhodný ani kvalitní akce chtivý divák tady asi moc nepochodí. Zvlášť, když měli Lucio s Dardanem Sacchettim během psaní scénáře ve fajfce evidentně něco jiného než tabák.

    • 24.1.2019  19:36

    Fulciho druhý horor a zase takový nářez. Skladatel Fabio Frizzi tu odvádí snad svou nejlepší práci a kamera Sergia Salvatiho zde po právu dosahuje legendárnosti. Opět velice zlý film, pravý horor, ale konkrétně z celé trilogie 'Gates Of Hell', kam patří ještě 'The House by the Cemetery' a 'The Beyond' (oba 1981), mi přijde nejméně strašidelný a napínavý. Děj je tady trošku slabší, občas dá práci udržet pozornost a celé je to takové hodně uhozené. Ale TA atmosféra, to je zkrátka moje krevní skupina. K tomu vesměs sympatičtí herci, několik pamětihodných, doslova kufr-obracejících scén a výborný lovecraftovský závěr. Takže hodnocení pět hvězd, jen tentokrát s trochu obroušenými cípy.

    • 24.1.2019  18:48

    Parádní giallo s famózním vizuálem, výbornou hudbou od Ennia Morriconeho, zasněnou až hypnotickou atmosférou a napínavým dějem. Líbilo se mi i herecké osazenstvo v čele s Florindou Bolkan a Jeanem Sorelem. Musím zmínit, že na svou dobu jde o dost drsný a zneklidňující film i v rámci gialla. Však aby také ne, když to napsal a zrežíroval pozdější mistr filmového hororu Lucio Fulci (Zombi2 79', City of the Living Dead 80'), který sice do té doby točil hlavně komedie, ale na kontě už měl i nějaké ty drsnější snímky. Spaghetti western 'Massacre Time' (1966), historické drama 'Beatrice Cenci' (1969) a hlavně úžasné pre-giallo 'One on Top of the Other' (1969), ve kterém začal pořádně vystrkovat růžky. 'Ještěrkou v ženské kůži' se pak již naplno projevil a do konce sedmdesátých let vyplodil ještě další dvě neméně skvělá gialla, 'Don't Torture a Duckling' (1972) a 'The Psychic' (1977). Je sice fakt, že se Fulci proslavil hlavně svými béčkovými horory a byl to v prvé řadě komerční režisér, ale obecně známé označení "tvůrce toho nejhoršího braku" je strašně omezené, ignorující veškeré jeho vrcholné dílo.

    • 21.1.2019  21:52

    Podle mě dost podceněný film. Tento Fulciho trochu netypický kousek z období jeho největších hororových úspěchů, kdy krví rozhodně nešetřil, sází v prvé řadě na gotickou atmosféru. Máme zde temné městečko se strašidelnými uličkami, všudypřítomnou mlhu, magický hřbitov či zatuchlé sklepení, vše krásně nasnímáno jako vždy perfektní kamerou Sergia Salvatiho. Překvapivě tu nezní žádná syntezátorová hudba, ale (krom výborné ústřední melodie) k tématu E.A. Poea mnohem více se hodící smyčce, které výtečně umocňují onu atmosféru gotického hororu. K tomu dobré hlavní herecké obsazení, nějaká ta příšerná úmrtí a hrozné nehody, například uhoření, průlet čelním sklem auta, nebo stylové "vyudění". Ovšem nic perverzně krvavého, jak to známe z geniálních opusů 'The House by the Cemetery' a 'The Beyond' (oba vyšly stejně jako 'The Black Cat' v roce 1981). Někdo z toho může být zklamán a pak víc bijí do očí ta negativa. Scénář není důležitý a má hodně uhozených nebo nudných momentů, záměrná zmatenost se stává otravnou a jindy tak velice žádoucí detaily na oči působí až odpudivě. Mě osobně se film celkově líbí, ale musel jsem na to přijít asi až po třetí projekci :). Doporučuji blu-ray verzi, která film neskutečně oprášila a naopak v dnešní době výrazně nedoporučuji česky dabované dvd od Řitka video.

    • 21.1.2019  00:13
    Aenigma (1987)
    ***

    Tento "teenagerovský", paranormální horor z lákavého prostředí nezastihl našeho seňora Fulciho zrovna v nejlepší formě. Doporučení je na místě jen pro opravdové fandy. Pro ně by film neměl být velkým zklamáním, psal se přece rok 1987 a kousky, díky kterým ho hororoví nadšenci milují natočil v letech 79' - 81'. 'Aenigma' má vše, co měl ve své době obsahovat komerční horor, včetně krve a nahoty. Avšak atmosférou i zábavností jde bohužel o hodně nevyrovnaný snímek. Chvíli jste zažraní do děje, usmíváte se nad zajímavými a vtipnými nápady, vychutnáváte si různá zákoutí dívčí školy, posloucháte našlápnutou muziku a najednou trpíte u "romantických" vsuvek, cucaček školaček se staršími muži a vůbec nechápete na jaké hovno se to díváte a pořád takhle dokola. Produkce působí opravdu velmi levně a děj totálně zmateně, jak se na podobné filmy sluší a patří. Nicméně technicky je vše na slušné úrovni a režie je naštěstí pořád dostatečně osobitá. Když se na to tak celkově dívám, katastrofa to není, jen že Lucio už zkrátka natočil o dost kvalitnější i děsivější krváky.

    • 16.1.2019  03:32

    Povedený, raný gotický snímek, jenž lze přiřadit k pilířům italského hororu. Dívčí baletní soubor mě velmi bavil a velmi se mi líbil ten erotický náboj i všechny zúčastněné herečky. Film se dále pyšní svižným dějem, stylovou muzikou, temně působivými záběry krajiny, starého sídla a dalšími pro žánr typickými rekvizitami. Upírská tématika není zrovna mé oblíbené téma, ale tady mi to nijak nevadilo a film mi sedl. Plus hvězdička navrch za závěrečný, a na svou dobu perfektně nechutný "rozklad" upírů na sluníčku. Hodnocení 75 %

    • 16.1.2019  01:50

    Toto známé pozdní giallo se mi při první projekci před deseti lety ani trochu nelíbilo, ale s odstupem času mi to tak špatné nepřijde. Ano, dialogy jsou otřesné, herci ochotničtí (snad až na Olgu "Tříska v oku" Karlatos) a příběh taky spíše neohromí. Ten osmdesátkový feeling ale není vůbec špatný a pár sekvencí je tu podle mě dokonce velmi povedených. Hlavně scéna první vraždy ve sprchách je opravdová lahůdka a ani nevadí absence gore a krvavých efektů. Líbila se mi dobrá kamera, prostředí a celkový vizuál, režisérovo typické pojetí snového surrealismu, žhavé a divoké taneční scény a s tím související nadprůměrné množství hezkých holek. Hudba od Keitha Emersona byla občas super, ale občas i skutečně nesnesitelná. Děj až do konce nenudí, zamrzí však trochu nevydařené a křečovité finále. Asi je to nakonec průměrný film, ale jako milovník gialla a Fulciho tvorby jsem si ho při druhé projekci náramně užil a určitě si ho ještě párkrát pustím.

    • 26.11.2018  19:10

    Výborný dokument režiséra Romana Vojkůvky, který má na svědomí mimo jiné párek pro mě celkem kultovních hororů 'Total Detox' a 'Někdo tam dole mě má rád'. Pro mě, jako fanouška brakových italských hororů ze sedmdesátých a osmdesátých let je tento dokument naprostá pecka. Nesmírně poutavé povídání o legendárních tvůrcích, jako jsou Lucio Fulci, Umberto Lenzi, George Eastman, Joe D´Amato nebo třeba Bruno Mattei a o natáčení kultovních snímků, například 'Cannibal Ferox' , 'La ragazza del vagone letto' nebo 'La Vera storia della monaca di Monza'. Spousta unikátních informací a zábavných historek z úst jedné z tehdejších hereckých ikon béčkové italské tvorby, kde hlavní roli hrál sex a násilí, prokládané komentářem filmového kritika a žánrového odborníka Martina Jirouška. Zora se mi hodně líbila v atmosférické pecce 'Antropofág', ale jinak jsem ji vždycky vnímal spíše vlažně. To asi hlavně proto, že jsem o ní vlastně nic moc nevěděl. Nedávno jsem však četl její neméně skvělý rozhovor pro Howard a herečku si velmi oblíbil jako osobnost. A tento vyčerpávající dokument to jenom podtrhává. Docela drsná a zdravě sebevědomá žena, se pro mě stala jednou z nejzajímavějších českých hereček. Nejvíce mě asi pobavily vzpomínky na Fulciho, důvod proč někteří herci šli do natáčení 'Žen od hluboké řeky' a pak ten žárlivý Hapka, ten mě fakt rozesmál :). Díky tvůrcům, za skvěle odvedenou práci.

    • 15.11.2018  23:46

    Hodně levný, ale docela milý a vtipný slasher. Kvalitní moc ne, zábavný rozhodně ano. Absenci hororové atmosféry a záporákova charismatu vyvažují sympatické holky, hodně nahoty, povedené gore efekty a pro fanouška 80´let spousta lahůdkových detailů, jako je například Sly na obálce Playgirl a podobně :D.

    • 3.11.2018  15:34
    Demonic Toys (1992)
    ****

    Velice zábavná komedie. Hláškující panenka i hysterický šašek byli super, ale nejvíc mě rozsekával ten méďa, jak řval :D. Když už horor z devadesátých let, tak jedině nějaké pořádné béčko. A bratři Bandové bývají dobrou volbou.

    • 30.10.2018  17:34

    Protože se mi líbí Barbara Bouchet v sukýnce a miluju estetiku sedmdesátkových filmů, tak mám nutkání dát za tuto pastvu pro oči i čtyři hvězdičky. Ale nakonec nedám. Protože kromě parádního vizuálu (k sehnání v blu-ray kvalitě), dobrého příběhu, několika ikonických momentů a hezkých hereček film dále disponuje otřesnou hudbou, příšerným obsazením mužských rolí, špatně natočenými scénami sexuálního násilí, ubíjejícím slow-motion lesbickým sexem a pouze nutným minimem vražd. Chvílemi jsem se i dobře bavil a jako detektivní povídka mě to zaujalo, ale u závěrečného vrcholení děje jsem bohužel prskal smíchy, což je dost špatné. Lze doporučit asi jen fandům žánru, těm těch pár skvělých sekvencí, které se ve filmu nachází, bude za shlédnutí jistě stát.