Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (3 271)

plakát

Dokola (1987) 

Boj s úřady to je jako boj s větrnými mlýny, dej blbci funkci...Škoda že nejde patentovat i blbost, člověk si občas skutečně připadá jak ten (Pra)člověk tady v tomto filmu!:-). Ale pěkně s nimi nakonec vy..!:-) Zapomenutý filmeček ale stále pravdivý a aktuální..

plakát

Hana Zagorová: Maluj zase obrázky (1980) (hudební videoklip) 

Snad nejúžasnější text v historii československé pop-music. Opravdu klobouk dolů jak se říká. Tohle mohl vymyslet opravdu jen Mistr (genius) ve svém oboru, naprosto nechápu. Na svou dobu je i stopáž písně docela neobvykla. Ač nemám moc rád popík, tak tuhle píseň Hanky s geniálnám textem (ze života, pravdivé, smutné) od Pavla Žáka miluji.

plakát

Sexandroide (1987) 

Cimena de Bizzare v té nejčistší podobě. Další 80's obskurní šílenost z Francie, po nedávno zhlédnutém zcela amatérském "Ogroffovi", jde o další ultralevnou-amatérskou (ovšem o něco vyšších výrobních hodnot), v tomto případě dokonce jakousi art-house/exprimental/avantgardní podivnou šílenost z této země (člověk by nevěřil co se tam kdysi všechno také natočilo). Ultra-gory and sleazy antalogie krátkých soft-core porno/hororových navzájem nesouvisejících ultra-bizarních epizod, které nemají žádnou společnou nit (tzv žádné společné dějové linie či vzájemná témata), kdy jejich jediným cílem je ukázat divákovi na obrazovce několik čistě ryzích okamžiků krveprolévání (gore) a nahoty, kterými je film doslova zaplaven. Je to přesně tak jak se píše v obsahu, film čerpá z tradice avantgardního divadla "Grand Guignol" (1890-1960), a je to celé docela nechutné (kdy mi to trochu připomínalo první 60's Lewisovi gore filmy), ve filmu se vzájemně prolínají různé styly a směry, nejde tu ale jen o erotiku a gore (najdou se zde i nějaké surrealistické a jak jsme už psal i avantgardní prvky), přesto že tu tyto prvky převládají. Já se při tomto kousku vážně neskonale bavil, je to tak akorát dlouhé, člověka to nenudí, nejsilnější a nejlepší epizoda se z mého pohledu jevila hne-dle ta první (černá magie a voodoo tématika), která měla i trochu příběh, dvojka (něco ve stylu H.G.Lewisova "Wizard of Gore" a "Guinea Pig: Flowers of Flesh and Blood" a jiných japan řezničin zastoupených zhruba v tomto duchu) pak byla nejkrvavější a nejnásilnější (kdy mučení jehllami vypadalo až děsivě autenticky a na první pohled i strašně bolestně) nejslabší pak byla asi trojka, která byla zcela nesmyslná (nekrvavá), ale zase o to více podivná, smyslná, a hlavně zábavná, nezapomenutelné 5. minutové nádherně žhavé striptýzové a taneční číslo (zcela nahé modelky) za doprovodu 80's zcela nečekané hudby od Tiny Turner (!!!), nenechá chladným nejspíš žádného chlapa (velice sugestivní moment) a krásná modelka v akci to je asi sen každého muže, škoda že nakonec nešlo vidět i pod ono víko rakve ("do not disturb"!), každý už pochopí:-). Jeden z nejpodivnějších a nejbizarnějších splatter filmů, který jsem kdy viděl. Musíte vidět abyste uvěřili. Pro fanoušky bizáru, špinavosti a gore absolutní povinnost, kdy v tomto ohledu jde o mistrovské dílo!

plakát

Ogroff (1983) 

Tak tohle-to bylo něco opravdu naprosto šíleného, ale na druhou stranu i úžasně podivného a svým způsobem neodolatelného! Moje morbidní fascinace pro všechno špatné a ošklivé, se znovu ukázala a potvrdila v plné kráse. Mad Mutilator" je totální béčková (v tom nejhorším smyslu slova) šílenost, na druhou stranu je to ale kousek, který skalním fanouškům stojí za zhlédnutí. Za jeho vznikem stál totiž obyčejný hororový fanoušek (vydavatel populárního hororového fanzinu v Paříži a majitel videopůjčovny), který prostě popadl svou ruční kameru (Super8) a natočil svůj vlastní kus (který časem získal v undergroundu jistý kultovní status), a tento film pak věnoval všem stejně naladěným hororovým fanouškům a nadšencům. Ogroff je francouzskou odpovědí na filmy jako "Texaský masakr motorovou pilou", "Pátek 13" nebo "The Burning", ten vliv a ta inspirace je tady lehce rozeznatelná. Všechno co tu vidíme a čeho jsme svědky je extrémně levné, amatérské (primitivní), absurdní a nešikovné, až se člověk musí smát (jo, zábavné to občas také bylo, viz scéna se dřevorubcem s motorovkou!). Film má prakticky nulový rozpočet, roztřesený obraz je úžasně obskurní (asi to nejlepší tady), tam není žádná velká technika jak po audio tak video stránce, nejšílenější na celém filmu je snad sama zvuková stopa ze které jsem byl úplně mimo, zvuk tu často vypadává, a nebo není vůbec slyšet či neexistuje a to dokonce i při takových banalitách jako zavírání dveří u auta, nebo střelba z pistole, některé hlasy tady byly přidány dodatečně až později, triky a speciální efekty jsou čistě amatérské (třeba auto tlačené Ogroffem z útesu, kde je jasně vidět, že jde jen o nějaký malý autíčko či co, hozeného do dřezu!), film je téměř němý (v celém filmu se pronese snad jen 5-8 vět, víc to nebude!), převzaté non-stop znějící levné elektronické skóre, ale místy vytváří docela dobrou morbidní atmosféru, která je jinak parádně syrová a smrtící. Gore (kterého je tady opravdu velké množství) je docela efektivní, jo, je to mimochodem typický splatter. Film začíná jako slasher, a ve druhé části se stává regulérním zombie-filmem (pro někoho možná trochu překvapivě, mě to spíš nasralo), k vidění je tu jedno z nejvíce bláznivých finále v historii tohoto žánru, kde se na samém konci, možná trochu překvapivě objeví i známý profi-herec z Jesus Francových filmů, Howard Vernon, který na sebe v roli kněze/upíra pěkně upozornil. Je to film který budete buď milovat a nebo nenávidět, nic mezitím, já jako fanoušek podivných filmů musím dát jednoznačně za 5*, pro mě to totiž bylo něco naprosto nepopsatelného a neodolatelného, protože něco podobného se opravdu jen tak nevidí a dnes už ani netočí. Film není určen náhodném divákovi, ani jako píše ricci, milovníkům filmového umění, ale především takovým který mají rádi levné, bláznivé a hloupé filmy, tam je ve své kategorii tento film tím jednoznačným vítězem, kdy jeho sledováním nemůžete nic pokazit. Mezi temnými, amatérskými a do určité míry i kontroverzním horory, jde o absolutní klenot! Dost možná je to jeden z dalších horkých kandidátů na další rozporuplný, možná i na nejhorší film všech dob a taky dobrej tip na "Festival otrlého diváka"!

plakát

İnsan Avcısı (1975) 

Nejlepší turecký trash jaký jsem do dnešních dnů viděl, a že už jsem jich skouknutých pár mám. Nádherně vzrušující, non-stop akční a brutální masakr, film bez jakýchkoliv zábran a lítosti, krutý a nekompromisní ke všemu a ke všem, kdy ani jedna minuta nepřijde nazmar! Má to ten typicky levný a špinavý turecký feeling, z Itálie je to pak prošpikované nekompromisní brutalitou a násilím, které je tady ve filmu opravdu hodně vynalézavé, řekl bych že místy i dost originální. Některé z násilných scén se vám vryjí natolik hluboko do vaší paměti, že už na ně nikdy nezapomenete. Ve srovnání bych si dovolil tvrdit, že se film vyrovná i těm nejlepším italským poliziotteschi dělaným v 70 letech (o tom už něco vím), možná i některým americkým mafia/gangster filmům. Mlátička Arkin byl akční kabrňák a jeden z největších a nejzářivějších hvězd tureckého exploitation kina 70's. Podobné filmy: "Přání smrti". Totálně zapadlý, ale skvělý a zábavný film, který si všichni fandové trashe zamilují už od první scény.

plakát

Miloš Kopecký: Mackie Messer (1960) (hudební videoklip) 

Nesmrtelná filmová melodie v nezaměnitelném (nejen hudebním) podání Miloše Kopeckého. Úžasná je třeba sama choreografie, jinak píseň ze které běhá opravdu mráz po zádech:-) V originále Kurt Weill, autorem českého textu byl Jiří Suchý.

plakát

Milan Chladil: Jezdím bez nehod (1961) (hudební videoklip) 

Luxusní swingík, moje oblíbená z raných 60s!!! "To musí stát ale prachy viďte?", "To víte zadarmo to není", "Já nemyslim tohle, slečná!"... "Dovolte...!" "Sem snad tolik neřek!" Štercl byl nepřekonatelnej:-)))

plakát

Ultima neve di primavera, L' (1973) 

Nádherný, ale na druhou stranu strašně moc smutný příběh (jeden z nejsmutnějších a nejvíce zneklidňujících) o tom jak moc si lidé nejsou vědomi pomíjivosti života, film který musí dojmout a k slzám dohnat i toho největšího možného cynika, všichni pamětníci vzpomínají na to, když film před lety viděli prvně, že u něho brečeli ať už to bylo v kině nebo doma, a stejně tak i já, sem se tomu nevyhnul, a vůbec mi to nevadí:-) Moc smutné a dojemné - hyper-dramatické finále v luna parku, asi s každým kdo film viděl muselo otřást, zejména pak se samotnými rodiči, který by tento film měli vidět povinně, aby věnovali více lásky a pozornosti svým dětem. Tohle se Italům skutečně povedlo (v 70's v Itálii měly tyto filmy hodně štěstí a velký komerční úspěch!), přesto že to ze začátku vypadalo úplně na jiný film, veselý, zábavný a vtipný, v posledních 20. minutách sledujeme neuvěřitelný obrat o téměř 180 stupňů. Jak moc nemusím tzv "dojáky" se všemi typickými klišé, tak tenhle intenzivní příběh plný emocí, citů, lásky, bolesti, beznaděje a smutku, musí oslovit a dotknout se, asi každého. Hodně tady tomu všemu samozřejmě napomáhá srdcervoucí a nezapomenutelný Franco Micalizziho hudební soundtrack (klavír, kytara a smyčce), nádherně jemný, melodický a sentimentální, který opravdu zvyšuje emocionální hodnotu příběhu. Existuje jen málo "geniálních" filmových melodií, při kterých vás přepadnou vzpomínky, rozbuší srdce, a ukápne i nějaká ta slza, tato melodie jako jedna z mála to skutečně dovede. Je to paradox ale ta hudba je krásná právě ve svém smutku. Renato Cestiè (trochu podobný našemu dětskému herci Dymkovi) který zde vytvořil tragickou hlavní dětskou roli, byl asi nejznámější dětský herec 70 let, spolu s Nicolettou Elmi. Jednička ve své kategorii (dost možná i nejslavnější film!) a mistrovské dílo v žánru! Podobné filmy; "Il venditore di palloncini", "L'albero dalle foglie rosa", Cure, "Oscar et la dame ros" nebo "Matching Jack.

plakát

Sitting Target (1972) 

UK masterpiece and hidden gem! Jeden z největších a nejtvrdších thrillerů svého času ve Velké Británii, těžká zločinecká klasika stojící vedle Caineho klasiky "Get Cartera" (71), který mnoho lidí hodnotí jako jeden z nejdrsnějších britských filmů vůbec, ale tohle je snad ještě temnější a krutější a minimálně stejně tak přesvědčivé. Nikdo jiný než robustní Oliver Reed se nemohl objevit v hlavní roli (nezapomenutelné filmové představení) srovnatelné snad jen s jeho dalším filmem "Revolver"(73), natočeném o rok později na Apeninském poloostrově, což bylo jinak znamenité italské polizitteschi. Scénář k filmu napsal Alexander Jacobs ("Point Blanc" a "French Connection 2"), je to jinak úprava stejnojmenného Hendersenova románu (to nemohlo dopadnou skutečně špatně). Režie a konstrukce příběhu jsou stále velmi stabilní i podle hodn. dnešních měřítek. Člověk je skutečně možná i trochu nečekaně, ale jinak velmi mile překvapen, jak tenhle starý film po všech stránkách a ve všech směrech-tedy jako jeden fungující celek, dobře funguje. "Sitting Target" je velmi intenzivní a vzrušující příběh pomsty odehrávající se v Londýně, film má skutečně velmi rychlé a strhující tempo, celé je to pak neuvěřitelně napínavý (a jak jsem už psal vzrušující) a ani na chvíli to člověka nenudí. Myersův naprosto zabijáckej soundtrack, pak dokonale umocňuje příběh a náladu, navíc je i dost depresivní! ST je opravdu naprosto nekompromisní, drsný, syrový a cynický film, ve kterém snad není jediné kladné postavy je to tu samej asociální a bezcitnej šmejd a darebák, všecky ženský jsou tady vyobrazeny jako děvky, a tak je s nimi také zacházeno (je to hodně mysogyní, feministky by se raději neměli dívat!), tedy jak se špínou, tohle je absolutní macho-flick! Dvojice herců ve vedení Oliver Reed a Ian McShane jsou ideální a naprosto perfektní a ve svých úlohách. Film dále obsahuje jedny z nejsilnějších scén ve vězení a jeden z nejlepších a nejnapínavějších útěků z vězení, jaký jsem kdy viděl (skutečně velmi dobře udělaná paráda), dále je tu jedna perfektní honička cajtů na motorkách vs. Oliver Reed a docela emocionální finále s pěkným a poměrně překvapivým kroucením. Tohle se vážně povedlo, dovolil bych si to srovnat snad jen s těmi nejlepšími americkými a italskými fláky ze stejné doby, viz "Milano Calibro" (72), nebo již zmíněná americká "Francouzská spojka" (71 a 75) či "Getaway" (72) se Stevem McQueenem. Z Velké Británie, spolu s filmy "Get Carter" (71) a "Villain" (71) jde o absolutní žánrovou špičku. Kdy bohužel tento a druhý zmiňovaný film jsou dodnes i přestože vyšly na DVD, tak trochu neprávem přehlížené a hlavně nedoceněné. Škoda že tam v té době takovýchto nezapomenutelných chuťovek v 70's neudělali víc. Film je nutností pro všechny fanoušky 70's kriminálních thrillerů, anglických či jiných, kdy by neměl chybět v jejich sbírce. Snímek má dodnes mmj. mnoho slavných fanoušků, mezi které patří např. i režisér Quentin Tarantino.