Recenze (81)
Údolí stínů (2002)
Nudná, patetická, moralizující pitomost. Další příspěvěk do bohaté sbírky amerických hrdinských patriotistických hovadin. Zase nám cpou, jací byli hrdinové, jak stáli proti obrovské přesile a navzájem si ukazovali fotografie manželek...na blití, nikdy víc. 20%
Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
Jako plus mínus fanatickému fanouškovi Tolkiena se mi Hobit nehodnotí moc dobře. Se zájmem jsem sledoval "tahanice" o režisérské křeslo a různé teorie o tom, jaký Hobit bude atd...Peteru Jacksonovi jsem v podstatě věřil, že to zvládne - Pána prstenů i přes spoustu scénáristických "výstřelků" ukočíroval dobře... A jak to dopadlo? Katastrofálně. Začalo to hned ze startu příchodem Thorina Pavézy do Dna pytle. Vůdce trpaslíků se zastřiženým, krátkým vousem?? WTF?! Řekl jsem si: "Ale co už, je to jen úlitba současnému publiku, to vydržím." Bohužel s každou minutou moje odhodlání sláblo a nakonec jsem jen bezmocně zíral na obrazovku a v duchu přemítal o efektivních způsobech usmrcení toho bezcitnýho hajzla, jenž si říká režisér. Jackson totiž zvolil cestu Avatar-Cameron-Bay. To znamená "kašlat" na děj a postavy, hlavně že to dobře vypadá a zní. Tvůrci si řekli: "Koho nějaká knížka, natočíme to "green-room bomba" stylem, hodíme to do 3D a dolárky se jen posypou!" V mých očích jde o Zločin, za který by měla být trestní sazba od 25 let výš. Odporná hnusná komerce, obyčejný útok na peněženky zmanipulovaného davu zaštítěný slavným jménem (nebohý Tolkien). Jackson naprosto zmasakroval ducha knihy. Z veselé, pozitivně laděné dobrodružné pohádky (s občasnými náznaky temnějších událostí a postav) udělal další trotlovský "hrdinský" epos plný akce, soubojů a "osudových" rozhodnutí. Aby se neřeklo, Bilbo se občas zatváří jak debil nebo pronese nějakou směšnou hlášku a tím teda zaplácl onu veselost a je to! Prachy to vydělá, lidi si na mě zase vzpomenou, jo! Díky Johne R. R., bez tebe bych pořád jenom další bachratá nula... Abych to shrnul - Hobit je znásilňování knižní předlohy ve všech směrech, obyčejná továrna na peníze natočená bez špetky citu a invence a postrádá jakoukoliv hloubku. V podstatě je vám jedno, co se na plátně odehrává a kdo tam právě vystupuje, prostě se na to podíváte, pokrčíte rameny a vrátíte se ke své nedojedené klobáse, nic víc... A pro pořádek - já bych klidně přešel rozdíly oproti knize (je to vždycky docela oříšek, točit podle knižní předlohy), ale NE když jde o Tolkiena a NE když se to udělá takhle. Za co tedy tři hvězdičky? Trpasličí písničky (aspoň něco je trochu podle knížky), famózní skřetí král a vskutku majestátně vypadající Thranduil (konečně pořádnej lesní elfák :). Jinak hrůza a popření Tolkiena. 40%
Rudé horko (1988)
Kolosální pitomost. Směšné i na dobu, v které to bylo natočeno. Arnie je Rus asi jako já Nigerijec, James "vejce natvrdo" Belushi je duchem mimo...Jasná 1 hvězdička. ALE - za prvé: je to Arnie, za druhé: Arnie si pouze v ručníku (čti bederní rouška) dává pěstní souboj s Někým ve SNĚHU! A ten název mi odjakživa přišel strašně debilní. 50%
Casablanca (1942)
Absolutní nuda, nic mi to neříkalo a co chvíli jsem sledoval čas (kdy už to konečně skončí). Můžu si udělat fajfku u další "legendární" klasiky a to je asi tak všechno. Na tohle jsem asi už moc starej nebo co. 3 hvězdy za herecké výkony (Bogart hrál výborně, to se mu musí nechat - co je to sakra za jméno, Humphrey??!! ), ostatní jde mimo mě. 55%
Dům tisíce mrtvol (2003)
Už jenom kvůli úvodní scéně za 4. Zombie si jede svoje a nic ho nerozhodí...paráda. Úžasně zábavná vykrádačka Texaského masakru, rodinka Fireflyových je správně ujetá a Bill Moseley jako Otis je skvělý, neříkám nic. Navíc jako příjemný bonus je tu šílená Baby v podání Robovy staré, Sheri Moon - fakt kus ženské. Nebýt zbytečně podivného konce, dal bych bez zaváhání 5. A Sid Haig chrlí jednu hlášku za druhou! 75%
Lolita (1997)
Hmm, celkem nudnej film, bez nějakého erotického náboje - naopak to na mě působilo docela sterilně, zahrané tak nějak "na sílu". Dominique Swain je docela pěkná, Jeremy Irons hraje dobře, toť vše. Nápadité? Lol. Odvážné? Pche. 55%
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Výborný film o síle přátelství, naděje, se skvělými hereckými výkony....ale nejlepší film?? To přece nemůžete myslet vážně. Jasný, je to věc názoru, ale i tak...Mám takový dojem, že tohle je přesně případ filmu, kterému dá polovina lidí 5 hvězd jen proto, že mu dali 5 všichni ostatní. No a druhý nejoblíbenější film...tomu neuvěřím ani na sekundu. Nejsem žádnej necitelnej kámen žijící v bublině, i mě se to líbilo, jenže 95% si Shawshank prostě nezaslouží a už vůbec ne první nejlepší a druhý nejoblíbenější. 85%
Hranice nemožného (2008) (seriál)
Konečně! Konečně seriál tohoto typu. Anna Torv je sice trochu chladnější (herecky), než by měla být, bohatě to ale vynahrazují Otec a syn Bishopovi (John Noble a Joshua Jackson). Zajímavý námět, zajímavé případy, každý díl jsem sledoval "se zatajeným dechem" (nemám rád tuhletu frázi)...něco takového mi tu dlouho chybělo. A ne, opravdu to nejsou moderní Akta X. Ale hlavně - DR. WALTER BISHOP!!!! Dočkal jsem se, díky J.J. 80%
Dead Set (2008) (seriál)
Nečekané překvapení - krvavá jízda plná zombíků, střev, kamer, vývoje jednotlivých charakterů a odhalování síly lidské touhy přežít. Žádní mladí a krásní hrdinové, nekompromisní naturalismus a ten závěr...hodně osvěžující :)). Andy Nyman jako Patrick je démon, jeho proslov při přípravě "návnady" je silné kafe...Paráda. Big guilty pleasure. 90%
Řím (2005) (seriál)
Ultimátní záležitost - Řím vás vtáhne do svých uliček a nepustí až do samotného konce. Silný příběh z historie, vedlejší linky jsou rovněž skvěle zpracované a dávkované, intriky dovedené až do makabrózní dokonalosti (kam se hrabe Game of thrones), vycizelované dialogy, atraktivní kulisy a působivé výkony zúčastněných herců (James Purefoy musel být v minulém životě Marcus Antonius, mrazivě přesvědčivý Ciarán Hinds jako Caesar, Cicero, Atia...) dělají z Říma suverénně nejlepší historický seriál, jaký jsem kdy viděl. Vůbec jsem netušil, že by mě tento typ seriálu mohl zaujmout, ale o to víc mě pohltil. Takové množství velice silných, emotivních scén jsem snad v žádném jiném seriálu neviděl. Zavraždění Caesara (to je "nádhera"...byl jsem hodně zvedavý, jestli to bude s výrokem nebo s přehozením pláště přes obličej :), Pullův "Thirteenth" boj v aréně, Marcus Antonius a Kleopatra, Atia vs. Servilia, tažení Bruta, Catona a Cassia, zakončení Vorenovy linie, Cicero...Dokonalost. Jasných 5 a jasných 100%!